Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2008, 16:43   #541
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
we moeten met andere woorden louter uw woord geloven?
Je kan ook kiezen mijn woord te geloven?
Of gewoon de volgende keer gezellig langskomen natuurlijk.
Oud 13 oktober 2008, 17:06   #542
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Je kan ook kiezen mijn woord te geloven?
Of gewoon de volgende keer gezellig langskomen natuurlijk.
uw woord is even weinig waard hoor, iemand die een politiek debat met geweld wil onmogelijk maken is simpelweg niet te vertrouwen. We wachten op die fameuze fotos.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 17:49   #543
Autonoom
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En om welke reden heb je

Spijtig dat daar geen foto's van zijn.

snel weer gedeleted?
overbodige zin
Autonoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 17:54   #544
Autonoom
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Ofwel zijn die 40 dan zeker niet gewelddadig ofwel hadden ze dus geen uitschuifbare matrakken hé!
En meerdere keuzen zijn er niet, manipulator?

Ofwel gaat het over een deel van de groep met dergelijke matrakken.
Oud 13 oktober 2008, 18:57   #545
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Autonoom Bekijk bericht
1. vechthandschoenen: kan je niet zien op de foto dat een deel van hen dit aan heeft (geen bokshandschoenen van sporters)

2. Uitrekbare matrakken. Kan je logischerwijs ook niet zien, want die zitten verstopt.

Dit hebben ze toen ze weg gingen van de trap richting auditorium D gebruikt.

En deze middag was het al duidelijk dat ze zo'n idiote gedachtenkronkels zouden tevoorschijn toveren ...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=109
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 00:01   #546
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Hoe was het debat van de NSV vandaag op de KUB?

Iemand een verslag?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 01:18   #547
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
“Het gaat hier niet om een 'samenwerking' Het ging over het opsplitsen van België en daarna het toevoegen van Vlaanderen bij Nederland. Zo zou je een Groot Dietsland hebben. En ze zouden Zuid Afrika er dan ook nog bij willen…Ik vind dit een zeer conservatieve en foute gedachte. Waarom doet dit mij denken aan Hitler en Groot Duitsland?”

“Wij leven in een wereld die kleiner en kleiner wordt door een exponentiële groei van snel transport, snelle communicatie, … Waarom moeten we elkaar dan opsplitsen in staten die "enkel 1 bepaald volk toebehoren"? Waar haalt iemand het recht om een stuk aarde "zijn land" te noemen en alle "andere volkeren" weg te houden uit dat land? Waarom kunnen er zo weinig mensen zien dat wij allemaal "mens" zijn en gelijkwaardig zijn, ongeacht religie, huidskleur, afkomst, geslacht, handicap, … Wij zijn allemaal mensen en zouden meer en meer moeten samenwerken totdat "grenzen" geen betekenis meer hebben en verdwijnen. Wij willen vrij leven in een open samenleving. NSV en hun sprekers willen dit zo te zien niet.”
De NSV! organiseert een debat om de versnippering van de Lage Landen te bespreken en te praten over de perspectieven om die versnippering tegen te gaan. Reactie van de linkerkant: "Ah nee, de wereld wordt kleiner dus daarom moeten we versnippering tegengaan dus het debat van de NSV!, tegen de versnippering, is dus slecht!". Begrijpen wie begrijpen kan. Wat de referenties naar de verschillen in religie, huidskleur, afkomst, geslacht, handicap, etc... in godsnaam komen doen bij een debat over de hereniging der Lage Landen is mij ook een mysterie.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 07:46   #548
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. vechthandschoenen: kan je niet zien op de foto dat een deel van hen dit aan heeft (geen bokshandschoenen van sporters)

2. Uitrekbare matrakken. Kan je logischerwijs ook niet zien, want die zitten verstopt.

Dit hebben ze toen ze weg gingen van de trap richting auditorium D gebruikt.
1. We hebben nochtans al andere foto's gezien met de zogezegde "bokshandschoenen", dus blijkbaar pakken ze wel op foto
't Zijn trouwens helemaal geen "bokshandschoenen", doe normaal

2. Daarnet waren het nog stokken met nagels
Of hebben ze ondertussen inkopen gaan doen?
Oud 14 oktober 2008, 12:39   #549
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Hehe, dat doet me eraan denken, toen de vorig keer in de kranten verscheen dat de anarchisten stokken met nagels hadden waren er helemaal geen foto's nodig om dat te bewijzen, nu zijn onze rechtse vrienden heel wat kritischer.
Oud 14 oktober 2008, 12:43   #550
Geert C

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat NSV'ers in een aula werden opgesloten?
”Tijdens onze actie probeerden ze met geweld auditorum D te bezetten waardoor we snel moesten denken en handelen. We hadden de keuze: hen opsluiten of ‘inhaken’ en hen naar buiten drijven? We wisten dat het eerste op een ware knokpartij zou uitdraaien want we hadden immers al kennisgemaakt met hun stokken en bokshandschoenen die ze bij zich hadden. We besloten hen op te sluiten zodat ze ons niet meer konden ‘attackeren’. We kozen dus voor het veiligste.
Het eerste slaat in deze verklaring toch op "hen opsluiten"?

Er wordt hier trouwens niet verklaard waarom ze werden opgesloten, want ze zaten toch in auditorium D toen ze opgesloten werden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 oktober 2008 om 12:50.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 13:01   #551
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Als ik zo de laatste dagen berichtgeving lees, moeten wij toch een heel arsenaal bij hebben gehad. En niet alleen een heel arsenaal, ook geavanceerde technologie die wapens kan doen veranderen van vorm. Teleskopische matrakken werden stokken, ookwaren er bokshandschoenen die wij blijkbaar in onze binnenzak kunnen steken aangezien ze op geen enkele foto opduiken, tussendoor werden de stokken ook beslagen met nagels en we hebben nog net geen zwaarden bovengehaald.

Waar blijven de Ingrams?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 13:22   #552
Autonoom
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
1. We hebben nochtans al andere foto's gezien met de zogezegde "bokshandschoenen", dus blijkbaar pakken ze wel op foto
't Zijn trouwens helemaal geen "bokshandschoenen", doe normaal

2. Daarnet waren het nog stokken met nagels
Of hebben ze ondertussen inkopen gaan doen?
1. Laat iedereen maar voor zichzelf uitmaken waarom een gewapende groep, die een auditorium bezet, handschoenen draagt... Het was alvast niet tegen de koude.

2. Ik heb geen stokken met nagels gezien... Dat verhaaltje blijkt regelmatig op te duiken.
Wel enkele zwarte smalle matrakken aan de deur van het auditorium... Ik veronderstel dat de opgesloten wel exact kunnen zeggen wat het was... (afgebroken tafelpootjes of zo'n uitschuifbare spaanse matrak). Wat telt is dat het diende om met te slagen.
Oud 14 oktober 2008, 14:03   #553
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
we hebben nog net geen zwaarden bovengehaald.

Ge weet toch wel dat dit de nieuwe linkse argumentatie zal worden ???
Oud 14 oktober 2008, 14:06   #554
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Laat iedereen maar voor zichzelf uitmaken waarom een gewapende groep, die een auditorium bezet, handschoenen draagt... Het was alvast niet tegen de koude.

2. Ik heb geen stokken met nagels gezien... Dat verhaaltje blijkt regelmatig op te duiken.
Wel enkele zwarte smalle matrakken aan de deur van het auditorium... Ik veronderstel dat de opgesloten wel exact kunnen zeggen wat het was... (afgebroken tafelpootjes of zo'n uitschuifbare spaanse matrak). Wat telt is dat het diende om met te slagen.
Awel , en waar haal je dat uit ???
Blijkbaar ben jij de enige die dat ziet hoor ...
Degenen die men gijzelde zijn buitengekomen terwijl de politie er stond , en die hebben niets gezien ... Onmiddelijk nadat de laatste van het NSV de zaal had verlaten zijn de linkse relschoppers diezelfde zaal binnengelopen ... En rara , geen wapen te zien , op geenéén van hun eigen beelden ...
Oud 14 oktober 2008, 14:29   #555
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Een van de organisatoren van de actie van 'links' heeft laten optekenen dat er een rechtse was die fier was dat hij een matrak bijhad en er mee stond te zwaaien terwijl de fotocamera's aan het flitsen waren ... waar zijn die foto's?
Oud 14 oktober 2008, 14:31   #556
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Heeft er iemand een verslag van het debat van NSV gisteren in Brussel? Was links er?
Oud 14 oktober 2008, 14:35   #557
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als ik zo de laatste dagen berichtgeving lees, moeten wij toch een heel arsenaal bij hebben gehad. En niet alleen een heel arsenaal, ook geavanceerde technologie die wapens kan doen veranderen van vorm. Teleskopische matrakken werden stokken, ookwaren er bokshandschoenen die wij blijkbaar in onze binnenzak kunnen steken aangezien ze op geen enkele foto opduiken, tussendoor werden de stokken ook beslagen met nagels en we hebben nog net geen zwaarden bovengehaald.

Waar blijven de Ingrams?
Toegegeven; ge draagt wel vaak nen lange frak,he. Wie weet wat je daar allemaal onder hebt verborgen!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 16:16   #558
Autonoom
Vreemdeling

Standaard

Opnieuw, vraag aan de opgesloten wat ze bij hadden (spaanse matrakken, smal zwarte afgebroken tafelpootjes of lange lange zwarte toverstok uit een speelbox,... het werd in ieder geval niet vriendelijk gebruikt).

Of vraag het niet, wat kan ons het schelen. De grotendeels geweldloze actie was geslaagd en dat is het voornaamste. Achteraf gaan liegen op fora, alles staven met beelden,... is niet meteen één van onze prioritaire belangen... Maar ook dit zul je waarschijnlijk niet geloven, aangezien je al lang kant gekozen hebt.

Nog vragen, opmerkingen,... verwijs ik u graag door naar IEDEREEN (studenten, schamper, antifascisten, nsv,...) die binnen was om zo tot een "objectief" geheel te komen...
Veel meer waard, dan je foto-gemekker en wat zelfgeïnterpreteerde samenraapsels van internetfora.

Tot een volgende keer!
Oud 14 oktober 2008, 20:01   #559
Groentje-18

Standaard

Citaat:
uw woord is even weinig waard hoor, iemand die een politiek debat met geweld wil onmogelijk maken is simpelweg niet te vertrouwen. We wachten op die fameuze fotos.
Dat wou niemand. Er werd opgeroepen tot een vreedzaam protest.Dat kan u duidelijk zien op de affiches.
Door de woordvoerders van de erkende verenigingen werd er zelfs opgeroepen om geen vlaggen of dergelijek van de eigen politieke strekking mee te nemen om te voorkomen dat het in een links-rechts clash zou vervallen. Bovendien werd er door hun ook meermaals opgeroepen geen geweld te gebruiken. Die oproep is betrekkelijk goed opgevolgd. Dit laatste kan u lezen in krantenartikels, die deze woordvoerders zelf hebben geïnterviewd.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 20:06   #560
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Awel , en waar haal je dat uit ???
Blijkbaar ben jij de enige die dat ziet hoor ...
Is meneer vergeetachtig?
Ik heb één post geciteerd met wel vijf verschillende bronnen waarin iets werd gezegd over de wapens van deze groep (alsook over de bewapening van de voorpostmilitanten).
Jij was voortdurend aanwezig in die discussie dus hebt het ongetwijfeld gelezen.
Daarna heb ik nog een artikel gekopieerd waarin hetzelfde gezegd werd, en ik wist al lang hetzelfde van een vriend van mij...

Van eerlijke replieken zal je hier alvast niet beschuldigd worden dus.

Citaat:
Degenen die men gijzelde zijn buitengekomen terwijl de politie er stond , en die hebben niets gezien ... Onmiddelijk nadat de laatste van het NSV de zaal had verlaten zijn de linkse relschoppers diezelfde zaal binnengelopen ... En rara , geen wapen te zien , op geenéén van hun eigen beelden ...
Vreemd zeg.
Als ik een voorwerp om te gebruiken als wapen of wapen bij me droeg zal ik dat zeker laten zien aan de politie hoor.
Of ik zal ze achterlaten in het lokaal, omdat ik ze niet meer leuk vind of ze aan de tegenpartij wil laten om mij mee af te ranselen of als trofee en bewijs voor de ongewapendheid van mijn politieke stroming.

(Volgens die vriend van me zaten de ijzeren buizen van de aulabankjes in de kast verstopt, maar daar zullen we het maar niet meer over hebben zeker hé.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 oktober 2008 om 20:08.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be