Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2008, 15:08   #281
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Als hij geen deel uitmaakt van jouw club, hoeft hij helemaal niet te gehoorzamen aan jouw god.
Onze God, Patsy, onze God...

En tja, ik veronderstel dat de hel ook werd geschapen om effectief gevuld te worden.
Citaat:
Jouw god heeft hier trouwens maar weinig te betekenen. En gelukkig maar.
Ik weet niet waar jij je bevindt maar in Antwerpen heeft Hij toch wel al zeker meer dan een handvol volgelingen. God zij dank.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 12 oktober 2008 om 15:08.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:11   #282
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af of zoiets nog wel tot de vrije meningsuiting mag gerekend worden...
er is nog altijd een verschil tussen "vrij je mening mogen uiten" en "oproepen tot geweld".

Voor mijn part zou die mens zijn mening over homosexualiteit mogen uiten, daar hoef ik dan geenszins mee akkoord te gaan, en zelf mag ik dan mijn mening over zowel homosexualiteit als over die belachelijke oen uiten.

Echter, net zomin als ik mag oproepen om die gast van de hoogste kerktoren naar beneden te gooien en hem te stenigen als hij beneden levend aankomt, mag die canadees oproepen tot het executeren van homosexuele personen.

Tiens.... er zijn hier nochtans mensen die het vetgedrukte hierboven in boeken mogen publiceren die dan weer door onze minister van justitie onKelinks weldegelijk worden toegestaan.....

Hoe zit het nu Lauretje? Eerst naar het kleurtje, de afkomst en de religie kijken alvorens je commentaar mag geven op hun aanzetten tot geweld?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 oktober 2008 om 15:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:20   #283
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De mijne is ie in ieder geval niet.

Citaat:
Ik weet niet waar jij je bevindt maar in Antwerpen heeft Hij toch wel al zeker meer dan een handvol volgelingen. God zij dank.
Verwaarloosbaar op het totaal van de Vlaamse bevolking. En zo hoort het ook.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:22   #284
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
er is nog altijd een verschil tussen "vrij je mening mogen uiten" en "oproepen tot geweld".

Voor mijn part zou die mens zijn mening over homosexualiteit mogen uiten, daar hoef ik dan geenszins mee akkoord te gaan, en zelf mag ik dan mijn mening over zowel homosexualiteit als over die belachelijke oen uiten.

Echter, net zomin als ik mag oproepen om die gast van de hoogste kerktoren naar beneden te gooien en hem te stenigen als hij beneden levend aankomt, mag die canadees oproepen tot het executeren van homosexuele personen.

Tiens.... er zijn hier nochtans mensen die het vetgedrukte hierboven in boeken mogen publiceren die dan weer door onze minister van justitie onKelinks weldegelijk worden toegestaan.....

Hoe zit het nu Lauretje? Eerst naar het kleurtje, de afkomst en de religie kijken alvorens je commentaar mag geven op hun aanzetten tot geweld?
Voila. Ik ben het eens te meer met Circe eens.
Oud 12 oktober 2008, 15:26   #285
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En tja, ik veronderstel dat de hel ook werd geschapen om effectief gevuld te worden.

op welke authoriteit baseer jij je in feite om te komen verklaren dat jouw godheidje ineens ook mijn godheidje zou moeten zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 oktober 2008, 15:43   #286
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms denk ik dat jij daar al een voorsmaakje van bent...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:01   #287
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Highway to Hell

Yeeeeeha

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 oktober 2008 om 16:05.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:16   #288
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sadistisch ventje toch dat godheidje: eerst maakt ie gelovige menskes en hopen ongelovige menskes (hij maakt die doof en blind staat in zijn koran: hij doet dat dus expres) en dan gooit hij die minder-valide sukkelaars in de eeuwig brandende hel alwaar ze steeds nieuw vel krijgen dat steeds opnieuw verbrandt (waaruit moslims dan weer besluiten dat Allah wist dat de zenuwuiteinden in het vel zaten! - zal wel: hij heeft het toch zelf gemaakt zeker?).

En waarom moet jij jouw godheidje bedanken omdat hij er zelf in slaagt om een handvol volgelingen naar antwerpen te lokken? Hij kon toch heel antwerpen verzwelgen en al die ongelovigen in het 't Scheldt laten verdrinken, waarna hij zijn volgelingen gewoon de ruines liet opknappen? Of nee, dat zou teveel gevraagd zijn misschien.

Laatst gewijzigd door circe : 12 oktober 2008 om 16:17.
Oud 12 oktober 2008, 16:18   #289
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Stop met zeveren mensen, onze God is de beste!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 17:58   #290
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
op welke authoriteit baseer jij je in feite om te komen verklaren dat jouw godheidje ineens ook mijn godheidje zou moeten zijn?
De koran:

255. Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

257. Allah is de Vriend dergenen, die geloven; Hij brengt hen uit de duisternis tot het licht. Maar de vrienden der ongelovigen zijn de duivelen, zij brengen hen uit het licht in de duisternis; dezen zijn de bewoners van het vuur, daarin zullen zij wonen.

Saddaqallah ul Azim (Allah, the Most High, Speaks the truth.)
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 18:23   #291
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koran:

255. Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

257. Allah is de Vriend dergenen, die geloven; Hij brengt hen uit de duisternis tot het licht. Maar de vrienden der ongelovigen zijn de duivelen, zij brengen hen uit het licht in de duisternis; dezen zijn de bewoners van het vuur, daarin zullen zij wonen.

The Flying Spaghetti Monster en de Eight I'd Really Rather You Didn'ts

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 oktober 2008 om 18:23.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 18:44   #292
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Stop met zeveren mensen, onze God is de beste!

Anders komen mijn Goden af. Ik zal al maar beginnen om een geit (eventjes naar Inge Vervotte bellen) te slachten voor Odin.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 19:27   #293
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De koran:

Wat een hoop gelul... Iedereen weet immers dat:
  • het heelal is geschapen door het Vliegend Spaghettimonster.
  • al het bewijs voor evolutie is aangebracht door zijn Noedelige Aanhangsels.
  • het uitverkoren kostuum voor zijn volgelingen is een volledig piratenpak.
  • het broeikaseffect een rechtstreeks gevolg is van de afname van het aantal piraten sinds de 19e eeuw, een grafiek in de officiële brief van Henderson (vastgelegd in het Gospel), toont duidelijk het verband tussen beide zaken aan. Piraten worden dan ook als heilig gezien.
  • Bobby Henderson de "profeet" is van dit geloof.

Oud 13 oktober 2008, 19:31   #294
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

RAmen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 21:31   #295
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Homofielen hebben trouwens de keuze: ze hebben er bewust voor gekozen om een homosexueel leven te leiden! Dit werd onlangs bevestigd door Amerikaanse studies! En laat die zever maar achterwege van "het is aangeboren etc"...

Bent u homosexueel? Dan moet u maar rekening houden met uitsluiting! Punt aan de lijn.
Zoals ook aanhangers van het VB maar rekening moeten houden met uitsluiting punt aan de lijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 21:32   #296
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens.
En moslims moeten voortaan ook maar rekening houden met uitsluiting punt aan de lijn?

Goe bezig!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 22:57   #297
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koran:

Dat boek heeft niet uit zichzelf autoriteit; dat wordt autoriteit toegeschreven. En dat toeschrijven, dat is zuiver mensenwerk. Jij schrijft dat boek autoriteit toe, ik niet.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 23:03   #298
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een hoop gelul... Iedereen weet immers dat:
  • het heelal is geschapen door het Vliegend Spaghettimonster.
  • al het bewijs voor evolutie is aangebracht door zijn Noedelige Aanhangsels.
  • het uitverkoren kostuum voor zijn volgelingen is een volledig piratenpak.
  • het broeikaseffect een rechtstreeks gevolg is van de afname van het aantal piraten sinds de 19e eeuw, een grafiek in de officiële brief van Henderson (vastgelegd in het Gospel), toont duidelijk het verband tussen beide zaken aan. Piraten worden dan ook als heilig gezien.
  • Bobby Henderson de "profeet" is van dit geloof.

Dit klopt inderdaad allemaal 100 %. Maar is de mensheid wel rijp voor deze openbaringen ?...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 00:42   #299
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Homofielen hebben trouwens de keuze: ze hebben er bewust voor gekozen om een homosexueel leven te leiden! Dit werd onlangs bevestigd door Amerikaanse studies!
Mogelijk (of niet?) Kan je een link geven naar die studies?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 13:29   #300
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Zo'n discussies als de deze zijn echt te gek voor woorden.

Het is blijkbaar voor sommigen ontoelaatbaar dat iemand zoals die politicus een psychische afwijking als hoogste goed (heil de vrijheid van meningspuiing) niet aan anderen mag doorgeven, terwijl het feit dat erop rustige manier wordt gesuggereerd om medemensen om zeep te helpen blijkbaar niets is om van wakker te liggen.

Want je kan toch tegen die gast zeggen: 'Foei, stoute jongen, dat mag niet.'

En dan is die kortsluiting in zijn hersenpan zo opgelost?

Stel dat iemand zijn mening uit op een andere manier dan door woorden. Bijvoorbeeld iemand die liever met zijn vuisten 'spreekt'. Zijn anderen dan nog vlug geneigd om in discussie te gaan en hun mening tegenover die van de geweldenaar te stellen of doen ze er maar vlug het zwijgen toe?

Wie krijgt op de duur het laatste woord? Zij die de wet van de jungle aanhangen? Je moet je mannetje maar kunnen staan? Wie het hardst roept en het grofst is, wint? Als God het belieft?

Godzijdank leven wij in een democratie en worden wij niet geregeerd door gekken. Uitzonderingen buiten beschouwing latend.

Laatst gewijzigd door Ramon djv : 14 oktober 2008 om 13:29.
Ramon djv is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be