Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Trouw aan het VB
Ja,zeker weten 17 44,74%
Nee,ik zou ook durven kiezen op NVA nu 5 13,16%
Ik kies op geen van beiden 16 42,11%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2008, 22:25   #21
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik stem sowieso al nooit op vb want dat is een rechtse partij.

Is dat ook een vorm van blokkade?
Is de nva dan een linkse partij? De partijvoorzitter is nochtans een aanhanger van het het Burkeaans conservatisme.

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 14 oktober 2008 om 22:26.
Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:28   #22
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Waarom kan ik niet stemmen in de enquête? Een blokkade?

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 14 oktober 2008 om 22:28.
Oud 14 oktober 2008, 22:37   #23
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Neen, u ben een vreemdeling, een allochtoon zo u wil, en die hebben hier gelukkig nog geen stemrecht.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:38   #24
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet minimum 100 berichten geplaatst hebben, en minstens een maand actief zijn op het forum.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:42   #25
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens wat posten op K&K+100 postst

dan wachten op Uw maand dienst
Oud 14 oktober 2008, 22:45   #26
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Neen, u ben een vreemdeling, een allochtoon zo u wil, en die hebben hier gelukkig nog geen stemrecht.
Bent u ook zo een tegenstander van democratie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je moet minimum 100 berichten geplaatst hebben, en minstens een maand actief zijn op het forum.
Dankuwel, voor de informatie. Weet u ook waarom beginnende forummers niet mogen meestemmen?

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 14 oktober 2008 om 22:47.
Oud 14 oktober 2008, 22:46   #27
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Bericht verplaatst.

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 14 oktober 2008 om 22:47.
Oud 14 oktober 2008, 23:02   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bericht verplaatst.
Je kan op dit forum zelf geen berichten verplaatsen
Oud 14 oktober 2008, 23:04   #29
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je kan op dit forum zelf geen berichten verplaatsen
Ik wou het bericht verwijderen maar je kan geen leeg vakje posten...

Oud 14 oktober 2008, 23:09   #30
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bericht verplaatst.
Waarheen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 23:17   #31
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waarheen?
Één vakje naar boven.

Oud 14 oktober 2008, 23:18   #32
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bent u ook zo een tegenstander van democratie?
Integendeel, ik ben voorstander van échte nationale democratie, wat volstrekt incompatibel is met het feit dat alles en iedereen hier zou mogen stemmen. Dat is een globalistische, internationalistische en liberalistische visie op staatsbestuur die ik uiteraard volstrekt verwerp.
Oud 14 oktober 2008, 23:19   #33
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Integendeel, ik ben voorstander van échte nationale democratie, wat volstrekt incompatibel is met het feit dat alles en iedereen hier zou mogen stemmen. Dat is een globalistische, internationalistische en liberalistische visie op staatsbestuur die ik uiteraard volstrekt verwerp.
Democratie is dus niet universeel?

Oud 14 oktober 2008, 23:30   #34
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Democratie is dus niet universeel?
Natuurlijk niet. Het is bijvoorbeeld klaarduidelijk dat landen als Afganistan volstrekt niet rijp zijn voor een democratisch bestuur naar 'Westers' model, dat heeft de jarenlange Amerikaanse bezetting wel aangetoond. Uw (wellicht naïeve) internationalisme werkt enkel in het voordeel van het globale apatride grootkapitaal. Uw impliciet pleidooi voor feitelijke arbeidsmigratie ook, want het creëren van een nieuw 'proletariaat' van migranten is een bijzonder goed middel om de looneisen van de Vlaamse werknemers af te blokken.
Oud 14 oktober 2008, 23:32   #35
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Het is bijvoorbeeld klaarduidelijk dat landen als Afganistan volstrekt niet rijp zijn voor een democratisch bestuur naar 'Westers' model, dat heeft de jarenlange Amerikaanse bezetting wel aangetoond. Uw (wellicht naïeve) internationalisme werkt enkel in het voordeel van het globale apatride grootkapitaal. Uw impliciet pleidooi voor feitelijke arbeidsmigratie ook, want het creëren van een nieuw 'proletariaat' van migranten is een bijzonder goed middel om de looneisen van de Vlaamse werknemers af te blokken.
Indien democratie geen universeel begrip is, hoe legitimeert u dan democratie?

Oud 14 oktober 2008, 23:36   #36
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien democratie geen universeel begrip is, hoe legitimeert u dan democratie?
Democratie is een product van de Europese cultuur en beschaving en dus bij uitstek het middel om de volkeren van die beschaving een bestuur te geven (mits bijsturing van de negatieve effecten van het liberalisme hierop). Kan u ook reageren op mijn opmerking over arbeidsmigratie?
Oud 14 oktober 2008, 23:42   #37
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Democratie is een product van de Europese cultuur en beschaving en dus bij uitstek het middel om de volkeren van die beschaving een bestuur te geven (mits bijsturing van de negatieve effecten van het liberalisme hierop). Kan u ook reageren op mijn opmerking over arbeidsmigratie?
U hebt nochtans niet geantwoord op mijn vraag. Hoe legitimeert u democratie? De westerse beschaving heeft ook vele niet democratische bestuursvormen gehad. Daarnaast zie ik geen enkele link tussen het legitimeren van democratie en arbeidsmigratie. Ik kan uw vraag dus niet beantwoorden.

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 14 oktober 2008 om 23:42.
Oud 14 oktober 2008, 23:58   #38
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U hebt nochtans niet geantwoord op mijn vraag. Hoe legitimeert u democratie? De westerse beschaving heeft ook vele niet democratische bestuursvormen gehad.
Democratie (échte democratie, niet de liberale mismaking ervan) was en is de beste manier om een Europees volk te besturen, aangezien dit al vanouds in onze cultuur vervat zit (denk bv. maar aan de Germaanse Thing). Oosterse culturen hebben die traditie bijvoorbeeld helemaal niet. Dat culturele argumenten een marxist als u niet zullen interesseren, weet ik wel, maar toch nog even meegeven dat uw apatride, ontwortelde en extremistisch-rationalistische definitie van 'legitimatie' niets met de mensheid te maken heeft. Het is niet in de ivoren torens van filosofen en sociologen dat geschiedenis gemaakt wordt, maar in de werkelijkheid van de cultuur en de traditie.

Met andere woorden: welke universalistische 'legitimatie' gij ook aan uw versie van democratie geeft, in de bergen van Afganistan zal het steeds op een fiasco uitlopen, aangezien de cultuur daar nu eenmaal anders is.

Citaat:
Daarnaast zie ik geen enkele link tussen het legitimeren van democratie en arbeidsmigratie. Ik kan uw vraag dus niet beantwoorden.
De discussie ging aanvankelijk over vreemdelingen, dus ik zie niet in waarom u niet op die vraag kan antwoorden. Het doet natuurlijk wel pijn om te moeten toegeven dat u een objectieve handlanger bent van het grootkapitaal, dat begrijp ik wel.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 14 oktober 2008 om 23:58.
Oud 15 oktober 2008, 00:07   #39
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Democratie (échte democratie, niet de liberale mismaking ervan) was en is de beste manier om een Europees volk te besturen, aangezien dit al vanouds in onze cultuur vervat zit (denk bv. maar aan de Germaanse Thing). Oosterse culturen hebben die traditie bijvoorbeeld helemaal niet. Dat culturele argumenten een marxist als u niet zullen interesseren, weet ik wel, maar toch nog even meegeven dat uw apatride, ontwortelde en extremistisch-rationalistische definitie van 'legitimatie' niets met de mensheid te maken heeft. Het is niet in de ivoren torens van filosofen en sociologen dat geschiedenis gemaakt wordt, maar in de werkelijkheid van de cultuur en de traditie.

Met andere woorden: welke universalistische 'legitimatie' gij ook aan uw versie van democratie geeft, in de bergen van Afganistan zal het steeds op een fiasco uitlopen, aangezien de cultuur daar nu eenmaal anders is.

De discussie ging aanvankelijk over vreemdelingen, dus ik zie niet in waarom u niet op die vraag kan antwoorden. Het doet natuurlijk wel pijn om te moeten toegeven dat u een objectieve handlanger bent van het grootkapitaal, dat begrijp ik wel.
Ik zie niet in waarom u mij een marxist noemt. In de kleine discussie die we reeds voerden noemde u me reeds een internationalist, een voorstander van arbeidsmigratie, een objectieve aanhanger van het grootkapitaal en een marxist. Ik gaf u echter geen enkel aanleiding om te veronderstellen dat ik één van de de voorgenoemde zaken zou zijn. Het enige wat ik deed, was een aantal kritische vragen formuleren, waarop u niet weet te antwoorden.

U bent een aanhanger van democratie aangezien dat voorkomt in uw cultuur. De geschiedenis van uw cultuur kent echter verschillende andere bestuursvormen, zoals verlicht despotisme, een dictatuur, een monarchie, enz. Waarom dan democratie in plaats van één van die andere bestuursvormen? U geeft zelf aan dat de samenleving waarin wij vandaag de dag leven geen echte democratie is. Waarom niet? Wat dient er dan te veranderen? Wat is dan wel een democratie?

U kan zich een democraat noemen, maar u kan daar blijkbaar geen definitie aan geven.

Oud 15 oktober 2008, 00:29   #40
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom u mij een marxist noemt. In de kleine discussie die we reeds voerden noemde u me reeds een internationalist, een voorstander van arbeidsmigratie, een objectieve aanhanger van het grootkapitaal en een marxist. Ik gaf u echter geen enkel aanleiding om te veronderstellen dat ik één van de de voorgenoemde zaken zou zijn.
Iemand die voorstander is van een universeel 'burgerschap', is per definitie een internationalist, voorstander van arbeidsmigratie en zodus een objectieve bondgenoot van het grootkapitaal. Dat noemt men logica.

Citaat:
Het enige wat ik deed, was een aantal kritische vragen formuleren, waarop u niet weet te antwoorden.

U bent een aanhanger van democratie aangezien dat voorkomt in uw cultuur. De geschiedenis van uw cultuur kent echter verschillende andere bestuursvormen, zoals verlicht despotisme, een dictatuur, een monarchie, enz. Waarom dan democratie in plaats van één van die andere bestuursvormen?
Ik dacht dat ik daar reeds op gewezen had, maar dan nogmaals: binnen de mogelijkheden van de Europese cultuur is nationale democratie de béste manier tot goed bestuur, om verschillende redenen (inperking van willekeur, relatie met en invloed van alle geledingen in de samenleving, stimulans voor nationale veranwoordelijkheidszin, evenwicht tussen rechten en plichten, e.d.). Deze argumenten gelden niet voor een land als bv. Afganistan, omdat men daar nu eenmaal die traditie niet heeft. Europa heeft die traditie wél, reeds gedurende enkele duizenden jaren.

Citaat:
U geeft zelf aan dat de samenleving waarin wij vandaag de dag leven geen echte democratie is. Waarom niet? Wat dient er dan te veranderen? Wat is dan wel een democratie?
De huidige 'parlementaire democratie' is helemaal geen democratie omdat de echte, reële macht zich achter de schermen bevindt (nl. in de partijhoofdkwartieren, de haute-finance, de mediacratie e.d.), en omdat men de mens en zijn democratische invloed als een atomair gegeven beschouwt. Echte, nationale democratie daarentegen maakt een einde aan de particratie en de overheersing van het bankwezen (en in meer algemene zin: de overheersing van de economie op de politiek), en plaatst daarentegen échte volksinspraak, waarin daadwerkelijk rekening wordt gehouden met de realiteit van dat volk. Dit wil zeggen: men heeft medezeggenschap op basis van zijn verdiensten, en ook de bredere democratische organisaties waarin mensen vertegenwoordigd zijn worden niet uit het oog verloren en spelen een belangrijke rol (corporatisme).

Citaat:
U kan zich een democraat noemen, maar u kan daar blijkbaar geen definitie aan geven.
Wie is degene met loze insinuaties?

En nu toch graag eens een repliek over dat arbeidsmigratievraagstuk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be