Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2008, 04:14   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Na de moslims, nu ook de hindoes.

De regels voor begraving werden een paar jaar geleden nog aangepast om zo tegemoet te komen aan de muzelmaanse eisen voor begraving (kist niet meer nodig, aparte stukken zodat ze richting Mekka konden liggen, mogelijkheid tot eeuwigdurend grafgebruik etc...).

Maar - en waarom zouden ze niet - nu willen Hindoes in Engeland ook dat hùn standaard manier van crematie (crematie in open lucht) OOK moet worden toegestaan.

Over het algemeen eisen de Hindu's weinig van de maatschappij. Hun geloof is nogal flexibel zodat er weinig accomodatie wordt gevraagd.
Maar nu blijkt dat er vele sektes zijn die het cremeren in een gesloten ruimte niet willen. Er zou schade aan de ziel worden aangericht. Alleen cremeren in de open lucht is de juiste manier.
Een 'spiritual healer' heeft de zaak nu aangekaart bij het Hoge Gerechtshof.

http://www.independent.co.uk/news/uk...es-960259.html
Citaat:
Citaat:
The burning issue of Hindu funeral pyres
Open-air funeral pyres have been at the heart of Hinduism for 4,000 years. Now a spiritual healer from Newcastle is battling at the High Court to lift the ban on outdoor cremations in Britain.[...]
On a hillside outside Brighton a marble memorial stands on a spot where 53 Hindu and Sikh soldiers who died fighting in the First World War were cremated outdoors. in 1934, the Home Office helped to organise the cremation in Woking of Shumshere Jung, a member of Nepal's royal family and wife of the Nepalese ambassador at the time. Mr Ghai's lawyers believe these examples will help show the courts that a precedent exists for open-air cremations.[...]
Mr Ghai said that enough Hindus and Sikhs in Britain believe that open-air cremations are a vital part of their religion. "I believe a person should be able to live according to their religious beliefs and that we should accommodate that as long as it does not harm others," he said. "I cannot see how open air cremations in a private place away from the public gaze could harm anyone."
Ik ben benieuwd of de Groenen en de andere linkiewinkies nu in de gordijnen klimmen vanwege milieuvervuiling en CO2 uitstoot.

't is maar: een hoopje takken in de tuin opfikken mag ook niet meer toch? Laat staan dat je er je schoonmoeder gaat opgooien.

Afwachten dus.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 09:37   #2
shaddy
Banneling

Standaard

tja dan krijg je dan he als je vrijheid van religie te ver laat komen pffff eerlijk is eerlijk iedereen mag dan beginnen eissen stellen
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 09:55   #3
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Weer een duidelijk voorbeeld van de inherente tegenstrijdigheden die aanwezig zijn in wat men politiek correct noemt.
Zo progressief mogelijk willen zijn maar toch op godsdienstig vlak het conservatisme op alle mogelijke vlakken steunen en stimuleren. Alleen een hypocriet of een schizofreen kan deze koers onverminderd blijven aanhouden.
Misschien eens tijd dat we een nieuwe progressieve Westerse godsdienst uitvinden (zoals Esperanto voor de taal), zodat wij ook alles kunnen beginnen eisen wat onze god (lees: ons hartje) verlangt.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 09:59   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De regels voor begraving werden een paar jaar geleden nog aangepast om zo tegemoet te komen aan de muzelmaanse eisen voor begraving (kist niet meer nodig, aparte stukken zodat ze richting Mekka konden liggen, mogelijkheid tot eeuwigdurend grafgebruik etc...).

Maar - en waarom zouden ze niet - nu willen Hindoes in Engeland ook dat hùn standaard manier van crematie (crematie in open lucht) OOK moet worden toegestaan.

Over het algemeen eisen de Hindu's weinig van de maatschappij. Hun geloof is nogal flexibel zodat er weinig accomodatie wordt gevraagd.
Maar nu blijkt dat er vele sektes zijn die het cremeren in een gesloten ruimte niet willen. Er zou schade aan de ziel worden aangericht. Alleen cremeren in de open lucht is de juiste manier.

Citaat:

Ik ben benieuwd of de Groenen en de andere linkiewinkies nu in de gordijnen klimmen vanwege milieuvervuiling en CO2 uitstoot.

't is maar: een hoopje takken in de tuin opfikken mag ook niet meer toch? Laat staan dat je er je schoonmoeder gaat opgooien.

Afwachten dus.
Moet je Koenraad Elst vragen: die loopt hoog op met hindoeïsme
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 10:18   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Moet je Koenraad Elst vragen: die loopt hoog op met hindoeïsme
Ik vraag me niet af wat Koenraad Elst ervan denkt, ik vraag me af wat JIJ ervan denkt!

Wat denk JIJ ervan Filo? Elke religie kan begraven naar de wens van ieders godheid? of wat vind je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 oktober 2008, 10:27   #6
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat denk JIJ ervan Filo? Elke religie kan begraven naar de wens van ieders godheid? of wat vind je?
Waarom zouden ze 't naar jouw wens moeten doen? Voor mijn part begraven ze hun doden op gelijk welke onschadelijke manier.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2008 om 10:28.
Oud 15 oktober 2008, 10:30   #7
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
tja dan krijg je dan he als je vrijheid van religie te ver laat komen pffff eerlijk is eerlijk iedereen mag dan beginnen eissen stellen
Wil jij wil de enige zijn die eisen mag stellen?
Oud 15 oktober 2008, 10:33   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze 't naar jouw wens moeten doen? Voor mijn part begraven ze hun doden op gelijk welke onschadelijke manier.
het gaat niet over mijn wens filo.

Maar als ik geen takskes mag opstoken in mijn tuin, dan zie ik niet in waarom jij je schoonmoeder wèl zou mogen opstoken.

Oud 15 oktober 2008, 11:20   #9
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Consequentie is vereist in zo'n situatie, als je open bent voor alle geloven en hun gewoonten zal je alles moeten toestaan. Iets wat ze in England blijkbaar nog niet doorhebben, ik benieuwd wanneer de eerste publiekelijke terechtstelling door een Saudi zal zijn.
Oud 15 oktober 2008, 11:33   #10
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was wel niet de vraag. Vuurke stook in open lucht schadelijk of onschadelijk dat was denk ik de vraag. Of misschien hoeveel aanpassingen progressief nog gaat moeten doen aan hun gedachtengoed ter bevordering van de multicul.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 13:12   #11
Gargamel
Banneling

Standaard

Prachtig....

Een kerel die niet genoeg geld heeft om hout te kopen...
En dan staat men stom dat één of andere dag een halfgebakken kerel aan het voorbijstromen is in de Theems of Schelde,en juist ernaast de tulbanddrager die zich aan het "zuiveren" is.Zoals in de Ganges trouwens,de meest vervuilde stroom op aarde.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 16:18   #12
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil jij wil de enige zijn die eisen mag stellen?
ahahahahahaa leugens dat heb ik nooit gezegd ahahaahaa

leugens en pocos om hun islambroeders te verdedigen bah !

Ik wil dat in ons landje de wet blijft gehandhaaft : slachten met verdoving. helaas de pocos en hun islambroeders willen dit afnemen. Terug naar de middeleeuwen waar de vrouwen en dieren onwaardig zijn. Goed bezig poco !

Laatst gewijzigd door shaddy : 15 oktober 2008 om 16:19.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 19:30   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:

Afwachten dus.
Tuinbouwers mogen wel hun snoeisel opfikken, dus kan men op zoek naar creatieve oplossingen.

Voor de rest vind ik dat u de 'multicul' problemen wel héél ver begint te zoeken...

Wat is het morgen: De Ingoezen die van de Mongolen halal schapenkloten eisen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 08:01   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de rest vind ik dat u de 'multicul' problemen wel héél ver begint te zoeken...
Hoezo "IK"?

Linkje niet gevolgd zeker?

Oud 16 oktober 2008, 08:50   #15
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
het gaat niet over mijn wens filo.

Maar als ik geen takskes mag opstoken in mijn tuin, dan zie ik niet in waarom jij je schoonmoeder wèl zou mogen opstoken.
Jij mag ook geen dode dieren in de grond steken, zelfs niet in een kist. Toch stel je het massaal in de grond steken van lijken allerhande blijkbaar niet in vraag.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 09:05   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Jij mag ook geen dode dieren in de grond steken, zelfs niet in een kist. Toch stel je het massaal in de grond steken van lijken allerhande blijkbaar niet in vraag.
uw vergelijking is niet correct.

Als men enerzijds op begraafplaatsen mensen enkel lijken in kisten in de grond mag LATEN steken.
Dan breidt men uit en staat men toe dat "sommige" mensen hun overledenen ZONDER kisten in de grond mag LATEN steken,

dan is het gegeven nog steeds: lijken worden professioneel op bepaalde plaatsen in de grond gestopt (begraafplaatsen) - en volgens mij mag ik mijn schoonmoeder nu ook gewoon in een laken draaien voordat ze de grond ingaat. (althans zo zou het moeten zijn, vermits Mohammed dat ook mag).

Even tussen haakjes: indien het zonder kist begraven zou leiden tot grotere grondwatervervuiling, dan vind ik dus ook dat ze dit niet mogen toestaan en dan moet mohammed zich maar naar het heimweeland laten vliegen, ofwel met laken én handvol grond IN een kist laten begraven.

Indien dit echter wordt uitgebreid zodat Abou Anissen hun grootouders ZELF in hun eigen tuin in de grond mogen steken,

DAN ga ik effektief reclameren waarom ik mijn hond niet ZELF in mijn eigen tuin in de grond mag steken.

Zolang jij privé geen lijk in de grond mag steken, ga ik ermee akkoord dat ik ook privé geen lijk in de grond mag steken.

Echter, waar het hier over gaat, is dat een bepaalde bevolkingsgroep, zich beroepend op hun religieuze overtuiging, willen dat hun lijken in open vuren mogen verbrand worden (waarbij dus duidelijk aan luchtvervuiling wordt gedaan), terwijl hun buren een boete krijgen als ze een busselke snoeisel opfikken.
d�*�*r gaat het hem om.

Laatst gewijzigd door circe : 16 oktober 2008 om 09:10.
Oud 16 oktober 2008, 09:34   #17
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
uw vergelijking is niet correct.

Als men enerzijds op begraafplaatsen mensen enkel lijken in kisten in de grond mag LATEN steken.
Dan breidt men uit en staat men toe dat "sommige" mensen hun overledenen ZONDER kisten in de grond mag LATEN steken,

dan is het gegeven nog steeds: lijken worden professioneel op bepaalde plaatsen in de grond gestopt (begraafplaatsen) - en volgens mij mag ik mijn schoonmoeder nu ook gewoon in een laken draaien voordat ze de grond ingaat. (althans zo zou het moeten zijn, vermits Mohammed dat ook mag).

Even tussen haakjes: indien het zonder kist begraven zou leiden tot grotere grondwatervervuiling, dan vind ik dus ook dat ze dit niet mogen toestaan en dan moet mohammed zich maar naar het heimweeland laten vliegen, ofwel met laken én handvol grond IN een kist laten begraven.

Indien dit echter wordt uitgebreid zodat Abou Anissen hun grootouders ZELF in hun eigen tuin in de grond mogen steken,

DAN ga ik effektief reclameren waarom ik mijn hond niet ZELF in mijn eigen tuin in de grond mag steken.

Zolang jij privé geen lijk in de grond mag steken, ga ik ermee akkoord dat ik ook privé geen lijk in de grond mag steken.

Echter, waar het hier over gaat, is dat een bepaalde bevolkingsgroep, zich beroepend op hun religieuze overtuiging, willen dat hun lijken in open vuren mogen verbrand worden (waarbij dus duidelijk aan luchtvervuiling wordt gedaan), terwijl hun buren een boete krijgen als ze een busselke snoeisel opfikken.
d�*�*r gaat het hem om.
I stand corrected.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 10:22   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

even off topic:

zo in de buurt van het kerkhof wonen leek me toch ook niet zo gezond in de tijd dat men zelf zijn putwater oppompte......

Oud 17 oktober 2008, 15:02   #19
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Weer een duidelijk voorbeeld van de inherente tegenstrijdigheden die aanwezig zijn in wat men politiek correct noemt.
Idd. Weer een tegenstrijdigheid. En dat is ook onvermijdelijk. Omstandigheden veranderen nu eenmaal. Wat eerst een goed standpunt leek, kan onder gewijzigde omstandigheden toch een miskleun blijken. (Voorbeeld: nationalisatie van banken leek onder de neo-liberale visie een vloek in de kerk, toch gebeurt het nu.) Om die interne tegenstrijdigheden op te lossen, is er politiek uitgevonden. Met behulp van de politiek kom je tot een compromis.

Wat betreft het verbranden in de open lucht, zie ik geen problemen. Milieuvervuiling, mits de verbranding van het lijk gebeurt in milieuvriendelijke kleding, zal niet optreden. Een mens is tenslotte organisch materiaal. Het CO2 dat vrijkomt, is eerder door die mens opgenomen; het is een cyclisch gebeuren. Vergelijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack
Tuinbouwers mogen wel hun snoeisel opfikken
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 15:11   #20
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wat betreft het verbranden in de open lucht, zie ik geen problemen. Milieuvervuiling, mits de verbranding van het lijk gebeurt in milieuvriendelijke kleding, zal niet optreden. Een mens is tenslotte organisch materiaal. Het CO2 dat vrijkomt, is eerder door die mens opgenomen; het is een cyclisch gebeuren. Vergelijk:
Ik vind dat een vreemde redenering. Plastiek is bvb ook organisch materiaal, toch zou ik de verbranding van plastiek niet direct als milieuneutraal beschouwen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be