![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#722 |
|
Banneling
|
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2008 om 20:43. |
|
|
|
|
|
#723 |
|
Banneling
|
Niet dat het jou wat aangaat, maar ik ben geen Blok-ker. Ik stem niet. Niet zolang Helgium een feit is . Ik geloof niet in de politiekers die ze in Helgium hebben. Geen enkele...
|
|
|
|
|
|
#724 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik merk dat voor de meesten die hier in deze draad participeren het onomstotelijk vaststaat dat Haider niet het slachtoffer van een 'aanslag' geweest kan zijn. Ik ga er nog steeds van uit dat gezien de positie van de man en het tijdstip een grondig onderzoek nog steeds nodig is. Snelheid gecombineerd met alkohol lijken een voordehandliggende verklaring, maar is volgende theorie volledig uit te sluiten op dit moment?
'Via GPS wordt de controle over Haider's auto overgenomen van buitenaf. Het moment wordt uitgekozen zodat de omstandigheden wijzen op een ongeluk door onverantwoord gedrag (na een feestje).' GPS guided vehicules bestaan, en ik las ergens dat geheime diensten hier onderzoek naar deden. Ik beweer niet dat Haider vermoord werd, enkel dat het op dit moment niet uitgesloten kan worden dat hij vermoord werd. Deze mening is niet ingegeven door sympathie of antipathie voor de man. Ik denk gewoon dat voorzichtigheid geboden is vooraleer men begint te oordelen op basis van het voordehandliggende. Van degenen die zo zeker zijn dat het een 'ongeluk' was zou ik toch graag een argumentatie horen die bovenstaande theorie uitsluit. |
|
|
|
|
|
#725 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#726 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#727 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Weer eens zien we hoe de conspiracisten hun toevlucht moeten nemen tot stromansargumenten en omkering van de bewijslast om zich staande te houden.
Er is op dit ogenblik niet de minste aanwijzing dat de dood van Haider iets anders was dan een autoongeval zoals er helaas vele voorkomen. Een bestuurder die teveel had gedronken, die 's nachts reed, die veel te snel reed. Men kan eindeloos fantastische scenario's bedenken om hier iets anders van te maken. Men kan op basis van zijn eigen vooroordelen en haatgevoelens zelfs de potentiële "schuldigen" aanwijzen. Dat is wat sommigen hier onbeschaamd doen. Zonder de minste aanwijzing, en nog met leugens daar bovenop. Rationele mensen wachten op concrete elementen. Mochten die er ooit komen, dan zien we het wel. Komen ze niet, dan zullen de conspiracisten zich toch hardnekkig vastklampen aan hun fantasie. Business as usual ...
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 15 oktober 2008 om 21:12. |
|
|
|
|
|
#728 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In verband met samenzweringen en moordaanslagen : van Kennedy kan ik het gespeculeer begrijpen. Ook van prinses Diana, Rabin, Sadat en Toetanchamon voor mijn part.
Dat men echter met de meest fantastische theorieën op de proppen komt wanneer een dronken politicus zich in het midden van de mistige nacht tegen 140 km per uur te pletter rijdt, getuigt van een aanzienlijke vorm van paranoia. Ja Haider had vijanden. Dus ? Elke toppoliticus heeft een half leger vijanden. Er is nog geen molecule aanwijzing voor een eventuele aanslag. |
|
|
|
|
|
#729 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#730 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als u spreekt van de omdraaing van de bewijslast, dan gaat u ervan uit dat we aannemen dat het een ongeluk is totdat er iets anders bewezen wordt, en degenen die daar niet van willen uitgaan die moeten maar bewijzen dat het geen ongeval was. Maar eigenlijk gaat het hier om waarschijnlijkheden. Er is slechts 'circumstantial evidence' voor een ongeval op de keper beschouwd, en dus wil ik liever niet spreken over 'bewijslast' in een of andere richting, en hou ik beide mogelijkheden open. Voor die houding wordt men dan door sommigen als een 'conspirationist' beschouwd. Dat is niet correct. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 oktober 2008 om 21:41. |
|
|
|
|
|
|
#731 |
|
|
Ik weet dat je graag je "bijdragen" beperkt tot semi-sarcastische oneliners, maar kun je niet voor één keer wat inhoudelijker debatteren ?
Het is niet moeilijk hoor, ik zal het voorbeeld geven, kijk : Alles wijst erop dat het een verkeersongeval was, er is tot op heden geen enkel gegeven dat wijst op een eventuele aanslag. Het staat je vrij deze zienswijze aan te vechten, maar dan wel op basis van redelijke argumenten. |
|
|
|
|
|
#732 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als De Winter of Maingain zich morgen te pletter rijd, zal er ook wel een onderzoek gedaan worden zeker ? |
|
|
|
|
|
|
#733 |
|
Banneling
|
iedereen weet dat er bij de flik extreem-rechts oververtegenwoordigd is.
Wat een doofpot almeteen onmogelijk maakt. En weer een wacko conspiracy de vuilbak in |
|
|
|
|
|
#734 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En nu is Haider dood. Weer een wacko goedgelovige die denkt de wijsheid in pacht te hebben die met de staart tussen zijn benen kan afdruipen. Slaap daar maar eens over, en doe morgen beter. |
|
|
|
|
|
|
#735 | |
|
|
Citaat:
Ik vermoed echter toch wel dat er een degelijk onderzoek wordt uitgevoerd, al is het maar om alle gemompel op Net te ontkrachten.
|
|
|
|
#736 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#737 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#738 |
|
Banneling
|
Ik wijs geen daders aan . Dat de politie zijn werk doet ! En goed ! Maar in mijn binnenste DENK ik nu dat het handlangers van de Internationale Bank Maffia zijn die hem naar de andere wereld hielpen...
|
|
|
|
|
|
#739 |
|
|
Ah, u wijst alweer een andere mogelijke dader aan terwijl we niet eens weten of er wel een 'daad' is gepleegd...
|
|
|
|
|
|
#740 | |
|
|
Citaat:
Bijna net zo veel interesseert het mij echter, in het geval dat er werkelijk sabotage nog zou worden gedetecteerd, hoe en wat er werd ontregeld; maar ik denk niet dat zoiets mag worden gepubliceerd, met het oog op copycats.
|
|