Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2008, 20:39   #721
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je schijnt er véél meer plezier in te hebben dan gelijk welke "llinkse".
Waarin ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 20:43   #722
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Waarin ?
Op graven dansen, wat anders?

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2008 om 20:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 20:46   #723
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Als de blokertjes (piraat) nu al zo tekeer gaan, wat moet het dan worden als het een van hun zo geliefde partijtop zou zijn die zich te pletter rijd....
Niet dat het jou wat aangaat, maar ik ben geen Blok-ker. Ik stem niet. Niet zolang Helgium een feit is . Ik geloof niet in de politiekers die ze in Helgium hebben. Geen enkele...
Oud 15 oktober 2008, 20:55   #724
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik merk dat voor de meesten die hier in deze draad participeren het onomstotelijk vaststaat dat Haider niet het slachtoffer van een 'aanslag' geweest kan zijn. Ik ga er nog steeds van uit dat gezien de positie van de man en het tijdstip een grondig onderzoek nog steeds nodig is. Snelheid gecombineerd met alkohol lijken een voordehandliggende verklaring, maar is volgende theorie volledig uit te sluiten op dit moment?

'Via GPS wordt de controle over Haider's auto overgenomen van buitenaf. Het moment wordt uitgekozen zodat de omstandigheden wijzen op een ongeluk door onverantwoord gedrag (na een feestje).'

GPS guided vehicules bestaan, en ik las ergens dat geheime diensten hier onderzoek naar deden.

Ik beweer niet dat Haider vermoord werd, enkel dat het op dit moment niet uitgesloten kan worden dat hij vermoord werd.

Deze mening is niet ingegeven door sympathie of antipathie voor de man. Ik denk gewoon dat voorzichtigheid geboden is vooraleer men begint te oordelen op basis van het voordehandliggende.

Van degenen die zo zeker zijn dat het een 'ongeluk' was zou ik toch graag een argumentatie horen die bovenstaande theorie uitsluit.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 20:56   #725
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik merk dat voor de meesten die hier in deze draad participeren het onomstotelijk vaststaat dat Haider niet het slachtoffer van een 'aanslag' geweest kan zijn. Ik ga er nog steeds van uit dat gezien de positie van de man en het tijdstip een grondig onderzoek nog steeds nodig is. Snelheid gecombineerd met alkohol lijken een voordehandliggende verklaring, maar is volgende theorie volledig uit te sluiten op dit moment?

'Via GPS wordt de controle over Haider's auto overgenomen van buitenaf. Het moment wordt uitgekozen zodat de omstandigheden wijzen op een ongeluk door onverantwoord gedrag (na een feestje).'

GPS guided vehicules bestaan, en ik las ergens dat geheime diensten hier onderzoek naar deden.

Ik beweer niet dat Haider vermoord werd, enkel dat het op dit moment niet uitgesloten kan worden dat hij vermoord werd.

Deze mening is niet ingegeven door sympathie of antipathie voor de man. Ik denk gewoon dat voorzichtigheid geboden is vooraleer men begint te oordelen op basis van het voordehandliggende.

Van degenen die zo zeker zijn dat het een 'ongeluk' was zou ik toch graag een argumentatie horen die bovenstaande theorie uitsluit.
Ja dat zal wel. Niets is uit te sluiten. Ook de alcohol niet.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 20:59   #726
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

Voor degenen aan wie u schrijft is het volstrekt onmogelijk dat Haider vermoord werd. Da mag nie ! Mischien vinden ze het ongelofelijk dat een zo geliefd man de dood ingejaagd werd ?
Oud 15 oktober 2008, 21:09   #727
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Weer eens zien we hoe de conspiracisten hun toevlucht moeten nemen tot stromansargumenten en omkering van de bewijslast om zich staande te houden.

Er is op dit ogenblik niet de minste aanwijzing dat de dood van Haider iets anders was dan een autoongeval zoals er helaas vele voorkomen.
Een bestuurder die teveel had gedronken, die 's nachts reed, die veel te snel reed.

Men kan eindeloos fantastische scenario's bedenken om hier iets anders van te maken.
Men kan op basis van zijn eigen vooroordelen en haatgevoelens zelfs de potentiële "schuldigen" aanwijzen. Dat is wat sommigen hier onbeschaamd doen. Zonder de minste aanwijzing, en nog met leugens daar bovenop.

Rationele mensen wachten op concrete elementen. Mochten die er ooit komen, dan zien we het wel.
Komen ze niet, dan zullen de conspiracisten zich toch hardnekkig vastklampen aan hun fantasie.

Business as usual ...

Laatst gewijzigd door Firestone : 15 oktober 2008 om 21:12.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 21:21   #728
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

In verband met samenzweringen en moordaanslagen : van Kennedy kan ik het gespeculeer begrijpen. Ook van prinses Diana, Rabin, Sadat en Toetanchamon voor mijn part.

Dat men echter met de meest fantastische theorieën op de proppen komt wanneer een dronken politicus zich in het midden van de mistige nacht tegen 140 km per uur te pletter rijdt, getuigt van een aanzienlijke vorm van paranoia.

Ja Haider had vijanden. Dus ? Elke toppoliticus heeft een half leger vijanden.

Er is nog geen molecule aanwijzing voor een eventuele aanslag.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 21:24   #729
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
In verband met samenzweringen en moordaanslagen : van Kennedy kan ik het gespeculeer begrijpen. Ook van prinses Diana, Rabin, Sadat en Toetanchamon voor mijn part.

Dat men echter met de meest fantastische theorieën op de proppen komt wanneer een dronken politicus zich in het midden van de mistige nacht tegen 140 km per uur te pletter rijdt, getuigt van een aanzienlijke vorm van paranoia.

Ja Haider had vijanden. Dus ? Elke toppoliticus heeft een half leger vijanden.

Er is nog geen molecule aanwijzing voor een eventuele aanslag.
Meneer is bij de politie ?
Oud 15 oktober 2008, 21:32   #730
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door firestone
Rationele mensen wachten op concrete elementen. Mochten die er ooit komen, dan zien we het wel.
Waarom 'wachten'? Een onbevooroordeeld onderzoek is nodig, niet een aanname van het voordehandliggende en verdachtmaking van degenen die het voordehandliggende niet zonder meer wensen te accepteren als zijnde waarheid. Ook al zijn er geen 'concrete' bewijzen op voor een aanslag dan nog wil ik respect hebben en vragen voor degenen die niet menen reeds te weten dat het Haider's dood een ongeluk is. Als voorzichtigheid reeds een vorm van samenzwering genoemd wordt is de vrijheid van denken zoek.

Als u spreekt van de omdraaing van de bewijslast, dan gaat u ervan uit dat we aannemen dat het een ongeluk is totdat er iets anders bewezen wordt, en degenen die daar niet van willen uitgaan die moeten maar bewijzen dat het geen ongeval was. Maar eigenlijk gaat het hier om waarschijnlijkheden. Er is slechts 'circumstantial evidence' voor een ongeval op de keper beschouwd, en dus wil ik liever niet spreken over 'bewijslast' in een of andere richting, en hou ik beide mogelijkheden open. Voor die houding wordt men dan door sommigen als een 'conspirationist' beschouwd. Dat is niet correct.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 oktober 2008 om 21:41.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 21:33   #731
kiko

Standaard

Citaat:
Meneer is bij de politie ?
Ik weet dat je graag je "bijdragen" beperkt tot semi-sarcastische oneliners, maar kun je niet voor één keer wat inhoudelijker debatteren ?

Het is niet moeilijk hoor, ik zal het voorbeeld geven, kijk :

Alles wijst erop dat het een verkeersongeval was, er is tot op heden geen enkel gegeven dat wijst op een eventuele aanslag.

Het staat je vrij deze zienswijze aan te vechten, maar dan wel op basis van redelijke argumenten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 22:05   #732
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik weet dat je graag je "bijdragen" beperkt tot semi-sarcastische oneliners, maar kun je niet voor één keer wat inhoudelijker debatteren ?

Het is niet moeilijk hoor, ik zal het voorbeeld geven, kijk :

Alles wijst erop dat het een verkeersongeval was, er is tot op heden geen enkel gegeven dat wijst op een eventuele aanslag.

Het staat je vrij deze zienswijze aan te vechten, maar dan wel op basis van redelijke argumenten.
Net als anderen wil ik gewoon dat de optie "moordaanslag" niet gewoon van de hand gewezen word, vooraleer er een degelijk onderzoek plaatsgehad heeft. Hetgeen mij geen luxe lijkt, gezien de persoonlijkheid, en de positie van de overledene. Hetgeen "voor de hand ligt", is een auto die blijkbaar te snel reed, en een dosis alcohol in het bloed van de bestuurder die volgens de gangbarewetten te hoog is. Nu moet men onderzoeken wat dit zou kunnen verstoppen. Is die auto gesaboteerd of niet ? Zijn er getuigen die Haider zien drinken hebben ? Door wie is hij benaderd die avond ? Hoe is zijn avond verlopen ? Dit soort dingen...
Als De Winter of Maingain zich morgen te pletter rijd, zal er ook wel een onderzoek gedaan worden zeker ?
Oud 15 oktober 2008, 22:29   #733
Jedd
Banneling

Standaard

iedereen weet dat er bij de flik extreem-rechts oververtegenwoordigd is.
Wat een doofpot almeteen onmogelijk maakt.

En weer een wacko conspiracy de vuilbak in
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 22:41   #734
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht

Naïef van jou...Flikken volgen orders op. Van wie ? Van de politici aan de macht. Wiens orders volgen de politici op ? De orders van degenen die hen aan de macht brengen. Wie zijn dat ? Degenen die het geld hebben. Wie heeft het geld ? De bankiers. Wie wou Haider in de bak stoppen ? De drie grootste bankiers van Oostenrijk, wegens wanbeleid, bedrog, enz ...
En nu is Haider dood.
Weer een wacko goedgelovige die denkt de wijsheid in pacht te hebben die met de staart tussen zijn benen kan afdruipen. Slaap daar maar eens over, en doe morgen beter.
Oud 15 oktober 2008, 22:48   #735
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht

Daar ben ik niet zo zeker van, niet eens zelfs in Nederland en over Oostenrijk weet ik te weinig, hoewel het duidelijk lijkt dat de verhouding links/rechts voor de totale bevolking tamelijk 50/50 benadert en de extremen in fanatisme weinig voor elkaar onderdoen.

Ik vermoed echter toch wel dat er een degelijk onderzoek wordt uitgevoerd, al is het maar om alle gemompel op Net te ontkrachten.
Oud 15 oktober 2008, 22:52   #736
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Daar ben ik niet zo zeker van, niet eens zelfs in Nederland en over Oostenrijk weet ik te weinig, hoewel het duidelijk lijkt dat de verhouding links/rechts voor de totale bevolking tamelijk 50/50 benadert en de extremen in fanatisme weinig voor elkaar onderdoen.

Ik vermoed echter toch wel dat er een degelijk onderzoek wordt uitgevoerd, al is het maar om alle gemompel op Net te ontkrachten.
100 % akkoord. Wie wilt d�*�*r nu niet mee akkoord gaan ?
Oud 15 oktober 2008, 22:58   #737
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
100 % akkoord. Wie wilt d�*�*r nu niet mee akkoord gaan ?
Mensen die hun conclusies al hebben getrokken en de dader(s) ook al kunnen aanwijzen, Piraat?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 23:12   #738
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Mensen die hun conclusies al hebben getrokken en de dader(s) ook al kunnen aanwijzen, Piraat?
Ik wijs geen daders aan . Dat de politie zijn werk doet ! En goed ! Maar in mijn binnenste DENK ik nu dat het handlangers van de Internationale Bank Maffia zijn die hem naar de andere wereld hielpen...
Oud 15 oktober 2008, 23:18   #739
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wijs geen daders aan . Dat de politie zijn werk doet ! En goed ! Maar in mijn binnenste DENK ik nu dat het handlangers van de Internationale Bank Maffia zijn die hem naar de andere wereld hielpen...
Ah, u wijst alweer een andere mogelijke dader aan terwijl we niet eens weten of er wel een 'daad' is gepleegd...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 23:29   #740
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ah, u wijst alweer een andere mogelijke dader aan terwijl we niet eens weten of er wel een 'daad' is gepleegd...
Ik zei toch al eerder: het hoeft niet per se een "linkse" geweest te zijn ....

Bijna net zo veel interesseert het mij echter, in het geval dat er werkelijk sabotage nog zou worden gedetecteerd, hoe en wat er werd ontregeld; maar ik denk niet dat zoiets mag worden gepubliceerd, met het oog op copycats.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be