![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mag IJsland lid worden van de EU? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
39 | 76,47% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,69% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,84% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
I amsterdam spreekt hier over "de puinhoop opknappen" m.a.w met de nodige miljarden over de brug komen. Er staat niet "vragen om een lidmaatschap" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() ik had em graag mede-europeaan genoemd
http://www.youtube.com/watch?v=z51dREMyNPs maar hij is niet meer |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind dat Ijsland zich beter bij België zou aansluiten, dat lost onze problemen met de Franstaligen op, want dan hebben we behalve de fransche taal nog de Ijslandse, Letzemburgische, Duitse, Wesrtvlaamse, Limburgse en de Nederlandse - we kunnen elk
taalgebied zijn eigen deelstaat gunnen en zijn dan met één klap een soort EU op ons zelverst - andere staten kunnen dan (na een succesvolle staatshervorming, waarbij elke gemeenschap/deelstaat op een voldoende wijze aan de eigen bevoegdheden komt die ze zelf wenst) ook aansluiten bij deze ideale confederale staat. Bovendien kunnen we dan een cultureel huis openen voor elke cultuur in elke hoofdstad van elke deelstaat/gemeenschap. Van de talloze voordelen die zulke unie zou hebben wijs ik vooral op het goedkoper worden van sauna's, de revival van de noordse mythen en sagen en fantastische resultaten voor de belgische confederatie bij de aanstaande winterolympics. We moeten vooral overwegen de belgische kroon in te voeren ipv de euro en voor alle onderdanen van niet belgische confederatiestaten een visum te verlangen (het immigrantenprobleem in één pennetrek opgelost..) (uit het manifest van een nieuwe beweging : AFOB (Apefier op België)
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() ik zeg het ni rap maar ik zou graag hebben een ijslander familie werd ,
dat eiland is maar een scheet groot maar leverde al 10 keer de sterkste man ter wereld , wat maar op 1 ding kan wijzen : uitzonderlijk sterke genen |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() het kan als:
1/ ze zelf gaan instaan voor de terugbetaling van hun leensommen. Het is immers gemakkelijk om in gevallen van nood je bij Europa te gaan aansluiten zodat die je dan kan subsidieren ![]() 2/ indien ze niet alle regels aan hun laars lappen die ze 'te ver' vind gaan. Dan heb ik het hier voornamelijk over de regelgeving omtrendt de visvangst. De IJslands economie draait maar op enkele pijlers: visserij en metaal-nijverheid, alles gelinkt aan de beurs en banken... Dus als ze dan 1 van die pijlers gaan lamleggen, dan kunnen ze weer een crisis tegemoet gaan. En waarom een uitzondering maken voor IJsland en niet voor andere 'vissende landen ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mag van mij, inplaats van Turkije.
![]()
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() IJsland is cultureel-historisch een Europees land, dus mag het in theorie toetreden. Maar als de enige reden is, dat ze de andere Europeanen willen laten opdraaien voor hun eigen miskleunen, dan maar liever niet. De EU heeft zelf al problemen genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De crediet-crisis heeft ons met de neus op de feiten gedrukt. Het beste zou zijn een Europa in 3 snelheden nl. 1. de Eurogroep, voor Eurolanden, die een verder gaande integratie van economie en bankwezen en politiek nodig hebben. 2. de EU staten zonder Euro 3. Geassocieerde staten, in de wachtkamer, zoals Kroatie, IJsland ,Macedonie en Turkije enz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Dat is niet eens zo'n gek idee. Maar misschien bestaat het al.
![]() |
#54 |
|
![]() Ik dacht dat Ijsland al EU was?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() IJsland mag van mij best in de EU. Om toch nog even terug te komen op de huidige kredietcrisis: men ziet duidelijk dat landen met de euro (net iets) sterker staan als bijvoorbeeld landen die een eigen munt hanteren. Ik hoop dat men in de komende jaren elk Europees land de euro geeft, zodra ze aan de toelatingsnormen voldoen. Maar tegen een toetreding van IJsland heb ik weinig bezwaren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Voor een IJsvrij IJsland!
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Er is een massale demonstratie in IJsland ze eisen o.a. het aftreden van de premier en toetreding tot de EU:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...03EBEEA05.html IJSLAND EU NU !!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Tja, als het (ijs)water ze tot aan de lippen staat; natuurlijk willen ze best dat de EU ze redt uit het huidig faillissement.