![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, ik meende dat het over dergelijke bezoekers in het algemeen ging. Jehova of god, het zijn uiteindelijk allebei maar fabelfiguren (het gaat dan ook over hetzelfde verzonnen wezen).
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 16 oktober 2008 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zijn we het niet allemaal op één of ander punt oneens met elkaar ? Ik had in mijn lagere schooltijd (& dat is dus lang geleden) contact met een GVJ gezin - ik heb er dus een heel ander zicht op dan jullie die hen voor een soort randdebielen aanzien - we kunnen ze gerust indelen bij groepen zoals de Amish of ook nog de Mormonen. Heb je die laatste nog nooit aan de deur gehad ? Dat zijn jonge amerikaantjes met witte sokken en bruine schoenen die je in een ontstellend perfect Nederlands aanspreken...
Salt Lake City is een bezoekenswaardige plaats volgens mijn schoonzoon, die ooit voor een mormoonse firma werkte. (De macht van kerken en religies !) ... Het onderwerp is moeilijk uit te putten , enfin van de GVJ hield ik een jarenlange lectuur van hun boeken over 2 zaken : 1. Christus is niet gekruisigd, maar aan een paal genageld - het kruis is een van Egyptische origine heidens symbool (???) 2. Profeten herken je aan hun werken, zoals je een boom aan zijn vruchten kent : een goede boom zal goede vruchten voortbrengen en zo zal een goede profeet ook het goede veroorzaken (zegt veel oiver oorlogen e.d. veroorzaakt door "leringen" van valse profeten..) .... In de lessen Zedenlaar in mijn 2de middelbaar gaf ik door de lectuur van de GVJ boeken eens een gesmaakte voordracht over een uitspraak van JC nl. "dat het voor de rijke even moeilijk is het paradijs te bereiken als voor een kameel om door het oog van de naald te geraken"... In de katholieke geautorizeerde bijbelvertaling had men het erover dat JC met "het oog van de naald" een stadspoort van Jeruzalem bedoelde, waar een kameel inderdaad nogal moeilijk door geraakt (maar onmogelijk is het niet). .. Het onderwerp van mijn spreekbeurt was als ik het mij goed herinner .. het evolueren van de moraal in diverse religies in functie van de heersende klassen... Vrijheid van godsdienst is een schone zaak, als er maar een open dialoog kan plaatsvinden en men zijn geest openstelt om iets bij te leren.
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eigenaardig, daar zijn ze nooit op ingegaan. Overigens kan het helpen om steenhard te vloeken. Veel kans dat je op hun zwarte lijst komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb daar geen (geestelijke) drugs voor nodig.
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb keer op keer gezegd dat ik Atheist was maar ze bleven maar komen. Nu is het wel lang geleden, misschien houden ze een databank bij.
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bij mij zijn ze nog niet langsgeweest, maar moest ik ze over de vloer krijgen, ik zou een discussie over de schepping beginnen totdat ze vastzitten en er geen zin meer in hebben (en dus vanzelf weggaan).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoor wie het zegt... Ten eerste, die kinderen worden mishandeld door hun ouders als ze niet ingeent worden en daarom polio of iets dergelijks krijgen. Dan moet de overheid ingrijpen om er voor te zorgen dat die mensen niet ziek worden. En dat geloof van die ouders kan me geen ruk schelen, volksgezondheid en het welzijn van kinderen gaat boven dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs hier in een uithoek in La Paz hebben ze me gevonden. Vroeger sprak ik er graag mee, maar mijn indruk was dat het geen tweerichtingsgesprek is, waarbij gesprekspartners luisteren naar elkaars ideeën en ze in overweging nemen. Mensen die een houvast nodig hebben durven zich niet echt openstellen denk ik.
De laatste keer was via de telefoon (ik ben niet zeker of het Jehova was)...met een (retorische natuurlijk) vraag over christus, de bijbel, en redding. Na hun initieel entousiame over mijn houding waarbij ik de bijbel niet op voorhand verwerp als zijnde een boek waaruit men iets kan leren, heb ik de vragenreeks doen stoppen met de bemerking dat als hun uiteindelijke doel was mij naar een lidmaatschap te brengen dit een investering in telefoontijd was die niet zou opbrengen. Dat was het dan. Een tijd geleden stond er iemand op straat in het centrum van de stad met een megafoon in de ene hand en een bijbel in de andere hand de mensen omver te schreeuwen over 'el demonio...bla bla...'. Soms gaan ze te ver die religieuze groepen in hun marketingtechnieken. En hun boodschap van angst is al niet veel beter. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 oktober 2008 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem met gelovigen is dat ze geen verantwoordelijkheidsbesef hebben omdat ze alles op God afschuiven. Mensen die geen verantwoordelijkheid kunnen nemen zouden zelfs geen kinderen mogen hebben.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beste 'inenting' die je een kind kan meegeven is trouwens borstvoeding (en dat niet tot 3 maanden, maar tot minstens een half jaar). Als er dus al iets verboden moet worden dan is het 'koeiemelk' voor pasgeborenen. Waarom doen geneesheren of de 'overheid' daar niets mee? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 oktober 2008 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat kan gebeuren. Ik heb er ooit eens eentje aan de deur gehad met haar dochter waarmee ik zeker een half uur aan de deur gediscussiëerd heb (de reden dat ik er mee praatte was dat ze een jonge knappe brunette was) over de zondvloed. Toen ze besefte dat ik het een en het ander van tectonische platen afwist heeft ze het opgegeven. Ze is het afgebold met de woorden "ik zal U toch niet kunnen overtuigen, en U mij ook niet".
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de ziekte niet dodelijk is, en geen blijvende gevolgen veroorzaakt zou ik toch oppassen met vaccinaties. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 oktober 2008 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn (gezonde) dochter herinnert me er zojuist aan dat als er 'Halloween' gevierd wordt hier in La Paz (overgewaaid vanuit de VS) er steevast mensen op straat foldertjes beginnen uit te delen over wat voor een 'duivels' feest dat wel niet is, en hoe slecht het je wel niet zal vergaan als je meedoet, en hoe lidmaatschap tot hun religieze groep je zal redden niet in de 'hel' te komen. Die passen dus goed in het straatbeeld op die dag bedenk ik juist, want men probeert elkaar bang te maken tijdens halloween toch?
|
![]() |
![]() |