![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Walen hebben helemaal geen interesse voor uw Heel-Nederland fabeltje. Rattachisme is misschien even utopisch als Groot-Nederland en Heel-Nederland maar heeft wel ergens een zekere logica : Walen leven elke dag met Frankrijk (TV, muziek, cinema, enz.....) en Frankrijk is al ergens "hun land". Wie in Franstalig België kijkt naar de Vlaamse TV, zelfs als je de Franstaligen die Nederlands kennen in aanmerking neemt? Bijna niemand. Stop dus met uw zever die enkel de Vlaams-Nationalisten (en nog, niet alle Vlaams-Nationalisten, denk ik. Er zijn nog Vlaams-Nationalisten die realist zijn) interesseren.
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wallonie heeft Frankrijk niets te bieden, er komen er dan alleen een paar armoedzaaiers bij. |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#66 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou ik mij 'aangevallen' moeten voelen voor iets waar ik totaal niet voor sta? Nee echt, jij snapt totaal niets van mijn beweegredenen.Zoals ik zei: Vlaams-nationalisme enkel omwille van Vlaams-nationalisme interesseert mij geen bal, net zoals ik bijvoorbeeld evenmin geïnteresseerd ben in een Vlaams rompstaatje zonder Brussel dat ergens tussen Frankrijk en Nederland ingeklemd zit en waar sommige Vlaams-nationalisten hier blijkbaar willen voor tekenen. Maar ja, door als een dolleman continu 'Walenhaat' te staan schreeuwen is het natuurlijk makkelijk om je van een discussie vanaf te maken...
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 17 oktober 2008 om 12:58. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Walen voelen zich alvast veel meer verbonden met Frankrijk dan met uw Vlaanderen.
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ns-praat.dhtml Je zal het zeker en vast jammer vinden dat dit meisje niet gestorven is.......... Laatst gewijzigd door Everytime : 17 oktober 2008 om 13:50. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
is voor jou elke criminele daad door een moslim de fout van de islam?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Klacht wegens persoonlijke aanval en bedrieglijke insinuatie is gemeld aan de moderatie.
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is dus in Vlaanderen nog erger dat ik dacht! Dit meisje kreeg 38 messteken omdat ze Frans in Vlaanderen sprak en u vindt dat normaal..........
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
goed, ik versta dat je Nederlands niet perfect is, maar kan je me tonen waar ik in mijn tekst dat gezegd heb?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vraag is dan wel: Wat denkt Frankrijk over Wallonie ? Toen Brel (is geen Waal, maar een francophone Brusselaar) voor het eerst in Parijd optrad werd hij bespot door zijn uitspraak van het Frans. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welaan dan... dat ze aansluiten bij Frankrijk.
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De gemeente wel, maar de luchtahaven wordt in opdracht van de Belgische Staat beheerd door Brussels Airport Company. Alle personeelsleden van BAC zijn trouwens allemaal Federale ambtenaren. Er is dus niks Vlaams aan de Nationale Luchthaven.
|