![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/NIMBY http://en.wikipedia.org/wiki/Special...ulltext=Search Gaat op voor GSM-masten, kinderen, ouden van dagen, industrie, parkings, regen, Getuigen van Jehova, joden, moslims etc, etc: voor een ganse encyclopaedie dus... Laatst gewijzigd door filosoof : 17 oktober 2008 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Koop je dus maar een doos kaarsen (en een signaalmast?) en gooi de electriciteit buiten (ook je vaste telefoon en wat op batterijen werkt, zoals je GSM !). Maar die kaarsen geven dan weer CO en CO2 af en mogelijk nog andere schadelijke verbrandingsproducten zoals nitrosaminen en zwavelverbindingen. BLIJF VOORZICHTIG: Gooi ook je vrouw en kinderen buiten: die stoten CO2 uit, soms wel eens methaan en mercaptanen, zwaveldioxide, zelfs pheromenen, allemaal chemie waarvan de onschadelijkheid niet bewezen is. Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. Laatst gewijzigd door filosoof : 17 oktober 2008 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Voor wat mijn vrouw soms uitstoot na een maaltijd met spruiten, kan ik alleen maar beroep doen op de conventie van Genève, die het gebruik van gifgas uitdrukkelijk verbiedt. Buitengooien zit er niet in, want ik kan geen spruiten koken.
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() Er is nog hoop: ik heb haar een gsm cadeau gedaan.
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() @Jukes:
Citaat:
Maar de denkfout die jij maakt is dat de hersenen een geïsoleerd systeem zijn waardoor verwarming ernstiger wordt naar mate de energiebron langer inwerkt. Maar de hersens zijn het meest doorbloede orgaan van ons lichaam met de hoogste stofwisseling (en warmteproductie) van alle organen waardoor de extra toegevoegde warmte direct wordt afgevoerd! De totale warmteproductie van de hersenen is een aantal malen groter dan het zendvermogen van een mobieltje; extra warmteafvoer is geen probleem. Maar nu dan die fraaie beelden die bewijzen dat de hersens opwarmen. Volgens mij zien we hier een infra-rood van een man die kijkt naar een blote vrouw oid. wat hem laat blozen. En wel hierom: de delen die niet opwarmen zijn: neus, oren en jukbeen. Ook de haren hebben de omgevingstemperatuur (isolatie). Zouden we hier de warmtetoename van de hersen zien dan is er geen reden om bij het jukbeen en het oor koude plekken te hebben. De warmtestraling van de hersen moet elders ook door been en vlees en vel. Waarom houdt het oor (Kraakbeen) en zelfs de oorlel de toegenomen warmtestraling tegen en de schedel (dik bot) niet? Verder zie ik dat de kaken en de nek ook opwarmen net zoals (beweerd) de hersenen. De hersens zijn tamelijk homogeen wat betreft temperatuur maar een regio zoals de nek zit vol met bloedvaten, spieren, pezen, bot, klieren en dat wordt allemaal evenveel opgewarmd? En waarom worden bovenkaak en onderkaak en adamsappel ook net zo warm als de hersens? Ik kan je verzekeren dat de onderkaak en nek echt niet dezelfde temeratuur hebben, blootgesteld als ze zijn aan de omgeving, als de hersens. Verder: de hals van het overhemd van de man blokkert. We zien niet hoever deze 'opwarming' zich uitstrekt benedenwaarts. Al met al: belazerij deze foto's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wifi is mi ook niet echt gezond. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 oktober 2008 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Ik wist wat er ging komen en toch las ik verder. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Vraag me geen bron, maar deze zouden eigenlijk absoluut niét aan kinderen en jongeren (indien geen cholesteroprobleem) gegeven mogen worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() De foto's zijn me bezorgd door een gerenommeerd Zwiters instituut, dat ik boven alle verdenking van 'belazerij' verheven acht.
Hoe dan ook, zelfs al zouden deze foto's geen realistisch beeld van de toestand weergeven, wat ik dus ten zeerste betwijfel, dan blijft de nu al tien jaar oude uitspraak van de Vlaamse prof. Verschaeve,die destijds een uitgebreide studie in opdracht van Proximus uitvoerde, onverminderd gelden. Dit was wat hij zei in het interview dat ik hem afnam in het kader van een artikel: "die hoge nieuwe frequenties (van de nieuwe generaties gsm's - red.) hebben we niet mee onderzocht, en ik durf dus niet zeggen dat er niéts mis is. Ik weet het echt niet; zelf gebruik ik geen gsm en aan hen die dat wel doen geef ik de raad: beperk de gebruiksduur voor alle zekerheid, en als er een vast toestel in de buurt is, gebruik dat dan in plaats van je gsm, want het probleem van de schadelijkheid blijft eigenlijk een open vraag". Het voorzorgsprincipe heet dat. Nu de nieuwe studie aantoont dat er wel degelijk een verband is tussen de incidentie van hersentumoren en frequent gsm-gebruik, komen die wijze woorden van de prof in een nieuw daglicht te staan. Het staat natuurlijk iedereen vrij zijn gsm lustig verder intensief te gebruiken, net zoals er luitjes zijn die zich te pletter paffen, vreten, snuiven, spuiten en zuipen. Alleen wordt een gsm al te dikwijls aan kinderen gegeven, en die hebben niets in de pap te brokken. Ze lezen dit ook niet, allicht. Er rust dus een loodzware verantwoordelijkheid op de industrie om de nodige waarschuwingen uit te sturen.
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jama; en dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() De fameuze youtube legende van de gsm die popcorn maakt:
http://nl.youtube.com/watch?v=6DCCxLp59G8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() was vooral omwille van visuele vervuiling dacht ik ?
bij een zendmast op een bejaardentehuis denk ik niet dat je schrik moet hebben voor de gevolgen op lange termijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Ik vertrouwde ook in een gerenommeerde IJslandse bank die alle deskundigen (waaronder vele professoren en goed bekend staande instanties) mij aanraden als betrouwbaar en gegarandeerd.
Citaat:
En dan gerenommeerd wat een woord is voor aanbevolen . Door wie???? Op basis van de foto's blijf ik zeggen: belazerij. Maar als ik het verdere verhaal begrijp is het niet de opwarming van de hersenen maar het optreden van tumoren door de mobieltjes waar het om gaat? Mijn mobieltje heeft 4 uur spreektijd of 160 uur stand-by. Dat houd dus in dat bij het praten er 40 maal meer energie verbruikt wordt door de electronica. Hoe zich dat vertaalt in hoeveelheid straling weet ik niet. Tijdens standby wordt kontakt onderhouden dus wordt straling afgegeven. Dat mobieltje zit zeker 10 uur per dag in mijn zak op dezelfde plek en in praat max een half uurtje. Als er zoveel tumoren in het hoofd onstaan dan moeten die toch ook ontstaan in de buurt van de draagplek van het mobieltje? Is dit al geconstateerd? Verder: voordat de mobieltjes kwamen, had men al hersentumoren. Met de komst van de mobietjes worden dat er meer. Is er een verband tussen het aantal mobieltjes in de loop der jaren en het voorkomen van de hersentumoren? In rad tempo zijn vele ontwikkelingslanden mobiele telefoonnetwerken aan het inzetten. (Afrika, Azië, China) Nemen daar de tumoren ook toe? Laatst gewijzigd door Mahalingam : 17 oktober 2008 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() Op appartementsgebouwen staan honderden niet-gecamoufleerde, visueel zeer vervuilende gsm-antennes. Waarom dan net camouflage op een RVT? Als het omwille van de visuele vervuiling was, dan zit daar geen enkele logica in. Deze macabere pijp is bovendien m.i. even visueel vervuilend als een antennepark.
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In dat zelfde artikel - dat ik u integraal wil doorsturen als u me een e-mailadres bezorgt - zei oncoloog Luc Dirix van het Antwerpse St-Augustinusziekenhuis in het interview dat ik met hem had: "we hebben nu eindelijk, sedert twee jaar, een nationale registratie van kankergevallen, en daar zijn we al heel blij mee. Maar in die statistieken zijn geen oorzakelijke factoren opgenomen". Daarom zei prof. Michel Vanhoorne van de RUG toen al: "hoe hoger de frequentie, hoe groter de kans op schade. (De gsm's van de laatste generaties zenden in almaar hogere frequenties, J.)Waar de grens ligt, weten we niet. Er zijn onderzoeken geweest in vitro en met dieren, met tegenstrijdige resultaten, maar als er kankerverwekkende effecten bij de mens zouden zijn, dan komen die pas binnen 10, 20 jaar tot uiting. Men moet zich dus nu voorbereiden om als het zover is over voldoende statistische gegevens te beschikken. We zouden daarom toegang moeten krijgen tot de facturatiebestanden van Proximus en de andere maatschappijen... Tot dan ga ik uit van het voorzichtigheidsprincipe: zo weinig mogelijk gebruiken, anders zouden we binnen een tiental jaren wel eens met een serieuze epidemie aan kankers kunnen zitten..."Alleen denk ik niet dat ze in de landen die u aanhaalt, veel inspanningen zullen doen om dit soort onderzoek op te starten. Dat nu, na 15 jaar intensief gsm-gebruik, eindelijk een onderzoek - bijna - rond is in 13 Europese landen, is een stap in de goede richting. Maar dat uit de resultaten een onomstotelijk verband blijkt tussen de incidentie van hersentumoren en de frequentie van gsm-gebruik is dan weer veel minder goed nieuws. Ik ben per definitie pro noch contra, maar met de kennis die ik uit eerste hand heb weten te verzamelen, ben ik zéér op mijn hoede.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 18 oktober 2008 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is reeds vanaf het begin bewezen dat straling een slecht effect heeft op insecten, in de eerste plaats op bijen en wespen. De eerste sterven ervan, de tweede worden er agressief van. Ook is reeds lang geweten dat stralingen van radio en tv-zenders een gevaarlijke werking hebben op erfdieren en op stalvee. Het verminderd hun kweekvermogen en het sterftecijfer onder de jonge dieren ligt veel hoger in de omgeving van dergelijke zendmasten. Ook de levensduur van dieren in de omgeving van zendmasten en hoogspanningslijnen ligt veel lager dan op andere plaatsen. Er was dus reeds vanaf het begin een basis met wetenschappelijke ondersteuning dat gsm-masten een gevaarlijke invloed hebben om dieren. Er was nog NOOIT een onderzoek aanvaard door de overheden over de gevolgen van de stralingen door zendmasten en hoogspanningslijnen om het menselijke lichaam. tot de jaren 80 waren alle zendmasten en hoogspanningslijnen immers eigendom van de overheden en na de jaren 80 zijn het grote bronnen van inkomsten geworden voor de overheden. Elke aanval op die masten en lijnen is dus een directe aanval op de staatsinkomsten, en dus een indirecte aanval op de inkomsten van politici en van hun partijen. Echter vele oudere mensen kennen nog de rapporten uit de jaren 50 en 60 over de gevolgen van radiogolfstrallingen op dieren en van radioactieve stralingen op mensen. Voor hen is het dus niet moeilijk om de link tussen de twee te leggen. Ook zonder een wetenschappelijk door de overheid aanvaart rapport. Daarbij leren mensen op de bedrijven dat ze juist uit de buurt moeten blijven van alles waar straling opzit en is stralingsziekte zelfs een erkende beroepsziekte voor zendmasttechnici. Of hoe men onderscheid maakt tussen de gevaren, als de blootstelling beroepsmatig is, of als de blootstelling voor staatsinkomsten zorgt. Laatst gewijzigd door Jantje : 18 oktober 2008 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste onder ons hebben namelijk geen zin om een massa spam binnen te gaan krijgen hierdoor. |
|
![]() |
![]() |