![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jukes, je foto's met bewijs dat een GSM het hoofd opwarmen, zijn "echt" in de zin dat de kaak en oor dat je bedekt met een GSM in de hand prima werken als isolatie, waardoor die kaak en oor warmer blijven.
Toffe bewijsvoering dat het vermogen van een GSM voldoende is om meetbare temperatuursverschillen op zulke oppervlaktes en massas te verwezelijken.
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat mij vnl verrast is dat er blijkbaar veel mensen rondlopen die reeds zo ver verwijderd van hun eigen lichaam leven dat ze niet eens meer voelen wanneer iets deugd of geen deugd doet. Hun tv of overheid verteld het hen wel.
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() Dat is inderdaad een teken van vervreemding, dat zich op alle domeinen manifesteert. De tv dan maar als raadgever: zo dadelijk een uitgebreid item over schadelijke gsm-straling in 'De Zevende Dag'.
![]() |
#66 |
Parlementslid
|
![]() Zoals gewoonlijk voor de in middelmatigheid wegdeemsterende VRT: een maat voor niks, die uitzending. Een verzameling van gemeensplaatsen, een journaliste die een gsm (een zender) met een wekkerradio (géén zender) vergelijkt en gezwam in de ruimte, zonder enige concrete informatie. De enige interessante zin viel aan het eind te rapen: "de overheid moet er voor zorgen dat we correct worden geïnformeerd". Waarvan akte. Kan de overheid ons bijvoorbeeld laten weten waarom er tegen de stilzwijgende afspraak, dat er geen gsm-masten op scholen, ziekenhuizen en rvt's worden geplaatst, wordt gezondigd?
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leukste is ... Als je alle stralen zou inkleuren, zowel van gsm, alook van radio en anderen, dan krijg je dit :
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() Ja, ik zie het ook zwart in.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Electromagnetische straling verhoogt de vruchtbaarheid.
Kijk zelf maar na, sinds men hoogspanningskabels trekt, radiosignalen met gigawatt de lucht instuurt enzoverder is de wereldbevolking gestegen van 1 miljard tot meer dan 6 miljard...
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
... en is de gemiddelde levensduur met 100% gestegen!
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opvallend is wel dat de bevolkingsgroei groot is daar waar geen zendmasten of hoogspanning is, en daar waar deze wel zijn het kweekcijfer daalt en er enkel een groei aan import van bevolking uit andere gebieden plaats vind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
wat u beweert over meer kennis ga ik niet ontkrachten doch is de vraag dan wat is kennis? noemt u kennis iets wat men u opdraagt of iets wat u hoort of leest, op tv, in de kranten, bij een gesprek, ... . vergeet niet dat men veelal uit is op sensatie, de pers als grote voorloper en zelfs bij een gesprek onder vrienden om het boeiend te houden. een simpel voorbeeld: in de krant staat een artikel met als hoofding: dodelijk ongeval met vrachtwagen. gegarandeerd gaat men vele gesprekken aanknopen waarin men zegt, weeral een vrachtwagen die iemand doodrijd, die wegpiraten, ... terwijl het goed mogelijk is dat de vrachtwagenchauffeur in zijn recht was. dus in dit voorbeeld heeft ofwel de media belangrijke informatie achtergehouden ofwel hadden ze het toch vermeld doch word dit dan door sommigen niet gelezen aangezien ze met die hoofding vooer voldoende hadden om discussie op te starten. met dit alles bedoel ik maar in hoeverre is de kennis die we hebben representatief. ook de vele onderzoeken die men uitvoert durf ik in twijfel trekken. ik bedoel hier niet mee dat de onderzoekers slecht werk verrichten doch gaan onderzoeken steeds over een aantal mensen. de bekomen waarden worden procentueel omgezet en op deze manier gevrijwaard. in hoeverre is dit representatief. stel, ik wil een onderzoek doen naar het sportgedrag van de Belgen en ik onderzoek hiervoor 10000 willekeurige Belgen. 10000 personen is een aanzienlijke hoeveelheid dus ga ik resultaten kunnen behalen. toch klopt dit niet want van de tien miljoen Belgen onderzoek ik er slechts tien duizend. de kans dat ik aan de hand van die tienduizend een korect cijfer bekomen die geldig is voor alle Belgen is niet voorspelbaar dus kan ik onmogelijk met juiste cijfers naar buiten komen. alle onderzoeken gebeuren nochtans zoals voornoemd voorbeeld, met een aantal personen dus en ondanks het feit dat tien duizend mensen een aanzienlijke hoeveelheid is kan ik onmogelijk aan de hand van de resultaten van tienduizend mensen deze resultaten veralgemenen naar de tien miljoen
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien je mij niet gelooft kan je gewoon eens je hamster of kat in de micro steken en kijken wat er gebeurt. Mijn vader werkt bij de zenders van de VRT. Een aantal jaren geleden heeft hij op de toren in Sint Pietersleeuw gewerkt. In het bovenste deel van die toren bevinden zich antennes (geen gsm antennes) waar niet aan gewerkt mag worden wanneer de zender aanstaat. Men mag er zelfs niet langs gaan wanneer men naar de top van de mast moet omdat die straling wel degelijk dodelijk is. Bij elektromagnetische straling gaat alles over de dosis straling die men te verduren krijgt. Kleine hoeveelheden kunnen geen kwaad, maar grote hoeveelheden zijn schadelijk/dodelijk. De vraag is waar de grens ligt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens ik ken een heel goede methode indien men wenst dat er geen gsm masten meer komen.
Gewoon geen gsm's meer kopen en de vaste lijnen en telefoonhokjes gebruiken. Indien niemand nog een gsm gebruikt verdwijnen automatisch de gsm masten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En bij elke amateur-radiozender die je in de handel koopt staat er minstens een volle pagina met waarschuwingen voor radiostraling. Zoals hier in de gebruiksaanwzijiging van een recente Icom HF-zender: "In all cases any possible risk depends on the transmitter being activated for long periods. (actual recommendation limits are specified as an average during 6 minutes) Normally the transmitter is not active for long periods of time. Some radio licenses will require that a timer circuit automatically cuts the transmitter after 1–2minutes etc...". En dan gaat het hier nog over HF-zenders, die met een veel lagere frequentie (ca. 2 tot 30 Mhz, 80 maal lager dan de nieuwe gsm-netwerken) werken dan gsm's! Maar in de handleiding van een gsm: nada waarschuwing. D�*t is de grote schande.
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |