Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2008, 10:54   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Jukes, je foto's met bewijs dat een GSM het hoofd opwarmen, zijn "echt" in de zin dat de kaak en oor dat je bedekt met een GSM in de hand prima werken als isolatie, waardoor die kaak en oor warmer blijven.

Toffe bewijsvoering dat het vermogen van een GSM voldoende is om meetbare temperatuursverschillen op zulke oppervlaktes en massas te verwezelijken.
Oud 18 oktober 2008, 10:57   #62
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Juke zorg dan eens dat we een emailadres kunnen doorgeven, zonder dit openlijk op het forum te moeten zetten.
De meeste onder ons hebben namelijk geen zin om een massa spam binnen te gaan krijgen hierdoor.
Mail even naar het tijdelijk e-mailadres [email protected] dan stuur ik u het integrale stuk door.
Oud 18 oktober 2008, 11:04   #63
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jukes, je foto's met bewijs dat een GSM het hoofd opwarmen, zijn "echt" in de zin dat de kaak en oor dat je bedekt met een GSM in de hand prima werken als isolatie, waardoor die kaak en oor warmer blijven.

Toffe bewijsvoering dat het vermogen van een GSM voldoende is om meetbare temperatuursverschillen op zulke oppervlaktes en massas te verwezelijken.
Belangrijke nuance: het zijn niet 'mijn' foto's, maar dossierstukken uit een wetenschappelijk onderzoek (zie mails hierboven). Ik geef maar weer wat de bevindingen zijn. En het staat iedereen natuurlijk vrij met die bevindingen te doen wat hij/zij wil. Ik gebruik een gsm zelf maar heel sporadisch (en dan nog handsfree), omdat ik door bepaalde stukken uit het onderzoek én vooral door de interviews die ik zélf met de betrokken wetenschappers heb gevoerd, overtuigd ben geraakt dat er op lange termijn schadelijke effecten zijn. Om de zelfde reden rook ik ook niet, bijvoorbeeld. Maar ik gun het iedereen, die de argumentatie niet voldoende acht, �* volonté met zijn gsm te bellen of te roken. Ik ben namelijk heel uitgesproken tegen betutteling. Behalve als het onwetende kinderen betreft. Of seniele oudjes in een RVT. Of machteloze zieken in een ziekenhuis. En daarom startte ik dit topic.
Oud 18 oktober 2008, 12:28   #64
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Wat mij vnl verrast is dat er blijkbaar veel mensen rondlopen die reeds zo ver verwijderd van hun eigen lichaam leven dat ze niet eens meer voelen wanneer iets deugd of geen deugd doet. Hun tv of overheid verteld het hen wel.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 10:28   #65
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Wat mij vnl verrast is dat er blijkbaar veel mensen rondlopen die reeds zo ver verwijderd van hun eigen lichaam leven dat ze niet eens meer voelen wanneer iets deugd of geen deugd doet. Hun tv of overheid verteld het hen wel.
Dat is inderdaad een teken van vervreemding, dat zich op alle domeinen manifesteert. De tv dan maar als raadgever: zo dadelijk een uitgebreid item over schadelijke gsm-straling in 'De Zevende Dag'.
Oud 19 oktober 2008, 10:52   #66
Jukes
Parlementslid

Standaard

Zoals gewoonlijk voor de in middelmatigheid wegdeemsterende VRT: een maat voor niks, die uitzending. Een verzameling van gemeensplaatsen, een journaliste die een gsm (een zender) met een wekkerradio (géén zender) vergelijkt en gezwam in de ruimte, zonder enige concrete informatie. De enige interessante zin viel aan het eind te rapen: "de overheid moet er voor zorgen dat we correct worden geïnformeerd". Waarvan akte. Kan de overheid ons bijvoorbeeld laten weten waarom er tegen de stilzwijgende afspraak, dat er geen gsm-masten op scholen, ziekenhuizen en rvt's worden geplaatst, wordt gezondigd?
Oud 19 oktober 2008, 12:04   #67
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Het leukste is ... Als je alle stralen zou inkleuren, zowel van gsm, alook van radio en anderen, dan krijg je dit :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kleur_flex_zwart.jpg‎
Bekeken: 104
Grootte:  6,3 KB
ID: 40324  

manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 12:07   #68
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het leukste is ... Als je alle stralen zou inkleuren, zowel van gsm, alook van radio en anderen, dan krijg je dit :
Ja, ik zie het ook zwart in.
Oud 19 oktober 2008, 12:10   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Electromagnetische straling verhoogt de vruchtbaarheid.

Kijk zelf maar na, sinds men hoogspanningskabels trekt, radiosignalen met gigawatt de lucht instuurt enzoverder is de wereldbevolking gestegen van 1 miljard tot meer dan 6 miljard...
Oud 19 oktober 2008, 12:12   #70
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Kijk zelf maar na, sinds men hoogspanningskabels trekt, radiosignalen met gigawatt de lucht instuurt enzoverder is de wereldbevolking gestegen van 1 miljard tot meer dan 6 miljard...

... en is de gemiddelde levensduur met 100% gestegen!
Oud 19 oktober 2008, 12:48   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Opvallend is wel dat de bevolkingsgroei groot is daar waar geen zendmasten of hoogspanning is, en daar waar deze wel zijn het kweekcijfer daalt en er enkel een groei aan import van bevolking uit andere gebieden plaats vind.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:00   #72
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ge zegt het zelf, úw marraintje. Absoluut niet representatief voor de gemiddelde mens. Aanvaard gewoon dat we tegenwoordig veel meer kennis hebben over hoe we onze gezondheid kunnen controleren. Ik merk dat dikwijls, dat mensen die zelf een verslaving hebben (roken, vettig eten, etc) deze raadgevingen weglachen en dan afkomen met de aloude excuses dat het vroeger toch ook allemaal niet zo slecht was;
zoals u zelf stelt spreekt hij hier over zijn mirraintje en dus niet over de gemiddelide mens. doch de meeste tegenstanders van roken, drinken of wat dan ook zijn in de meeste gevallen mensen die in hun nabije vrienden of familiekring iemand gekend hebben die aan een van die zaken zijn onderdoor gegaan. maw kunnen we hier stellen dat ook deze mensen niet objectief genoeg zijn daar ze veelal één persoon als voorbeeld stellen en dus ook niet de gemiddelde mens.

wat u beweert over meer kennis ga ik niet ontkrachten doch is de vraag dan wat is kennis?
noemt u kennis iets wat men u opdraagt of iets wat u hoort of leest, op tv, in de kranten, bij een gesprek, ... .
vergeet niet dat men veelal uit is op sensatie, de pers als grote voorloper en zelfs bij een gesprek onder vrienden om het boeiend te houden.

een simpel voorbeeld:

in de krant staat een artikel met als hoofding: dodelijk ongeval met vrachtwagen.
gegarandeerd gaat men vele gesprekken aanknopen waarin men zegt, weeral een vrachtwagen die iemand doodrijd, die wegpiraten, ... terwijl het goed mogelijk is dat de vrachtwagenchauffeur in zijn recht was.
dus in dit voorbeeld heeft ofwel de media belangrijke informatie achtergehouden ofwel hadden ze het toch vermeld doch word dit dan door sommigen niet gelezen aangezien ze met die hoofding vooer voldoende hadden om discussie op te starten.

met dit alles bedoel ik maar in hoeverre is de kennis die we hebben representatief.

ook de vele onderzoeken die men uitvoert durf ik in twijfel trekken.
ik bedoel hier niet mee dat de onderzoekers slecht werk verrichten doch gaan onderzoeken steeds over een aantal mensen. de bekomen waarden worden procentueel omgezet en op deze manier gevrijwaard. in hoeverre is dit representatief.

stel, ik wil een onderzoek doen naar het sportgedrag van de Belgen en ik onderzoek hiervoor 10000 willekeurige Belgen. 10000 personen is een aanzienlijke hoeveelheid dus ga ik resultaten kunnen behalen.
toch klopt dit niet want van de tien miljoen Belgen onderzoek ik er slechts tien duizend. de kans dat ik aan de hand van die tienduizend een korect cijfer bekomen die geldig is voor alle Belgen is niet voorspelbaar dus kan ik onmogelijk met juiste cijfers naar buiten komen.

alle onderzoeken gebeuren nochtans zoals voornoemd voorbeeld, met een aantal personen dus en ondanks het feit dat tien duizend mensen een aanzienlijke hoeveelheid is kan ik onmogelijk aan de hand van de resultaten van tienduizend mensen deze resultaten veralgemenen naar de tien miljoen
Oud 21 oktober 2008, 14:48   #73
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Wat is een mens toch een vreemd schepsel. We willen wel alle luxe die we kunnen krijgen, maar de nadelige aspecten die aan die luxe verbonden zijn, willen we liever niet. We willen allemaal een gsm om te pas en te onpas te kunnen 'tetteren', maar niemand wil een gsm-mast in zijn buurt. Ze moeten uiteindelijk toch èrgens komen, die gsm-masten?
Ik niet. Ik heb nooit een GSM gehad, uit eigen keuze (wil niet lastig gevallen worden ). Die stomme masten mogen allemaal afgebroken worden. De mens is zeer lang zonder GSM door het leven gegaan, wij hebben dat voor niets nodig, en inderdaad, de meest van de tijd word dit (duur) machientje enkel gebruikt voor hersenloos getetter.
wild cannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:57   #74
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Natuurlijk ben ik het daar roerend mee eens: het zendvermogen van een gsm is honderden malen groter dan dan van Bluetooth of Wireless LAN-zenders. Maar het feit dat vooral die laatste over zeer lange periodes worden gebruikt, baart de meeste onderzoekers toch ook zorgen. Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast, nietwaar? Ik heb mijn draadloos internet in ieder geval aan de kant geschoven en vervangen door toestellen die mijn data op het stroomnet moduleren.
Daar heb ik al meer over gehoord. Over welke toestellen gaat het nu juist ? Gewoon een toestelletje dat tussen je computer en het stopcontact geplaatst word, nee ? In plaats van op het telefoonnet te rekenen ?
Oud 21 oktober 2008, 15:03   #75
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Opvallend is wel dat de bevolkingsgroei groot is daar waar geen zendmasten of hoogspanning is, en daar waar deze wel zijn het kweekcijfer daalt en er enkel een groei aan import van bevolking uit andere gebieden plaats vind.
Nagel op de kop !
Oud 21 oktober 2008, 20:27   #76
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ja zeg, dan zijn microgolfovens, gps systemen en draadloze netwerken ook gevaarlijk
Kunnen we onze kinderen misschien beter in een gouden kooitje steken
Ze maken de mensen gewoon voor alles bang.
De dag van vandaag krijg je van alles kanker, hoge cholesterol-gehaltes en bestaat er plots iets als "actieve bifidus".
Mijn marraintje die 91 werd rookte haar sigaartje 's avonds en had 's middags een cognacske.
't Menske sneed nooit het vet van koteletjes want dat diende voor "kloekte".
Het geel van het ei was het lekkerst, punt andere lijn, foert aan de cholesterol.
enzovoort, enzovoort.
De wereld is doorgedraaid, da's alles
Microgolfovens zijn wel degelijk dodelijk. Wanneer je zelf in een microgolfoven zou kruipen en hem zou aanzetten ben je wel degelijk dood.
Indien je mij niet gelooft kan je gewoon eens je hamster of kat in de micro steken en kijken wat er gebeurt.

Mijn vader werkt bij de zenders van de VRT. Een aantal jaren geleden heeft hij op de toren in Sint Pietersleeuw gewerkt. In het bovenste deel van die toren bevinden zich antennes (geen gsm antennes) waar niet aan gewerkt mag worden wanneer de zender aanstaat. Men mag er zelfs niet langs gaan wanneer men naar de top van de mast moet omdat die straling wel degelijk dodelijk is.

Bij elektromagnetische straling gaat alles over de dosis straling die men te verduren krijgt. Kleine hoeveelheden kunnen geen kwaad, maar grote hoeveelheden zijn schadelijk/dodelijk. De vraag is waar de grens ligt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 20:36   #77
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Trouwens ik ken een heel goede methode indien men wenst dat er geen gsm masten meer komen.

Gewoon geen gsm's meer kopen en de vaste lijnen en telefoonhokjes gebruiken.

Indien niemand nog een gsm gebruikt verdwijnen automatisch de gsm masten.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 20:42   #78
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
... alle onderzoeken gebeuren nochtans zoals voornoemd voorbeeld, met een aantal personen dus en ondanks het feit dat tien duizend mensen een aanzienlijke hoeveelheid is kan ik onmogelijk aan de hand van de resultaten van tienduizend mensen deze resultaten veralgemenen naar de tien miljoen
Dat zullen alle profs, die het vak 'statistiek' onderwijzen, graag horen... Een staal van 10.000 staat in hun boeken als 'zeer representatief' voor een bevolking van 10 miljoen, hoor.
Oud 21 oktober 2008, 20:50   #79
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Microgolfovens zijn wel degelijk dodelijk. Wanneer je zelf in een microgolfoven zou kruipen en hem zou aanzetten ben je wel degelijk dood.
Indien je mij niet gelooft kan je gewoon eens je hamster of kat in de micro steken en kijken wat er gebeurt.

Mijn vader werkt bij de zenders van de VRT. Een aantal jaren geleden heeft hij op de toren in Sint Pietersleeuw gewerkt. In het bovenste deel van die toren bevinden zich antennes (geen gsm antennes) waar niet aan gewerkt mag worden wanneer de zender aanstaat. Men mag er zelfs niet langs gaan wanneer men naar de top van de mast moet omdat die straling wel degelijk dodelijk is.

Bij elektromagnetische straling gaat alles over de dosis straling die men te verduren krijgt. Kleine hoeveelheden kunnen geen kwaad, maar grote hoeveelheden zijn schadelijk/dodelijk. De vraag is waar de grens ligt.
Ook de onderhoudstechnici van gsm-providers hebben zeer strikte regels om aan de masten te werken: afzetten die toestand, heet het daar.

En bij elke amateur-radiozender die je in de handel koopt staat er minstens een volle pagina met waarschuwingen voor radiostraling. Zoals hier in de gebruiksaanwzijiging van een recente Icom HF-zender: "In all cases any possible risk depends on the transmitter being activated for long periods. (actual recommendation limits are specified as an average during 6 minutes) Normally the transmitter is not active for long periods of time. Some radio licenses will require that a timer circuit automatically cuts the transmitter after 1–2minutes etc...". En dan gaat het hier nog over HF-zenders, die met een veel lagere frequentie (ca. 2 tot 30 Mhz, 80 maal lager dan de nieuwe gsm-netwerken) werken dan gsm's! Maar in de handleiding van een gsm: nada waarschuwing. D�*t is de grote schande.
Oud 21 oktober 2008, 20:56   #80
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
U vergeet hierbij een belangrijk element, namelijk dat de opwarming toeneemt met het tijdsverloop. De beelden hierbij zijn van het menselijk brein, telkens gefotografeerd na een toenemend tijdsinterval. De opwarming (rode en gele gedeelten) is duidelijk waarneembaar bij langer bellen.
Nu weten weer dien andere aan gestorven is: hij gsmde (stond in de krant) te lang aan 183 km/h...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be