![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mensen die willen besparen: vanaf morgen spaarlampen in de aldi aan 2.49 euro en heel veel verschillende soorten in de hema vanaf 1 tem 14 oktober!!
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/index40.shtml http://www.hema.be/nl-BE/actueel/spa...ethod=tagcloud Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 oktober 2008 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Banneling
|
![]() De eerste Afrikaanse electrische auto is een feit (op het laatste autosalon).
Nu nog electriciteit... |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat heeft dat met de beschimping van de gemotoriseerde vierwieler te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Banneling
|
![]() Who killed the electric car?' (2006, 92'), donderdag 23 oktober 2008, 19.30 uur, Sphinx Cinema, Sint-Michielshelling 3, Gent
. In de schaduw van het gigantische succes van ‘An Inconvenient Truth', de film van Al Gore over het veranderend klimaat, speelde in dezelfde periode nog een andere bijzonder sterke milieudocumentaire in de bioscopen. ‘Who killed the electric car?' van filmmaker en auteur Chris Paine belicht hoe in de jaren negentig duizenden nieuwe, zéér efficiënte elektrische voertuigen toch met stille trom werden afgevoerd en hoe een veelbelovende technologie in de kiem werd gesmoord. Met interviews en getuigenissen stelt Paine een industriële cultuur aan de kaak van wie de aversie tegenover verandering en olieafhankelijkheid diep is geworteld. Zo diep dat deze zelfs blind is voor pasklare oplossingen. Chris Paine sleepte met deze film tal van onderscheidingen in de wacht. Inleiding door Joeri Van Mierlo, docent aan de vakgroep Elektrotechniek en Energietechniek van de Vrije Universiteit Brussel. Zie ook: http://www.whokilledtheelectriccar.com/ . Na afloop krijgt u een drankje aangeboden in het Sphinx-café. |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Banneling
|
![]() Zeker, Jazeker.
Ik neem aan dat jij alles zonder maagzuur verteert, zo, gewoon met de natuurlijke PH van je lichaamsvochten? Laatst gewijzigd door eno2 : 13 oktober 2008 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Banneling
|
![]() Heb altijd een paar knikkers op zak, niet uit infantiele regressie, maar om tegen de ruiten te gooien van auto's die mij als zwakke fietsende weggebruiker op kruisingen met levensgevaar (voor mij) voorrang weigeren, zoals ook weer vanmorgen - hoewel ik op die plaats nota bene altijd oversteek op het .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou gewoon de politie bellen en u aangeven (of denkt ge dat ge dat niet hoort als iemand knikkers op uw auto smijt?). Kunt ge het daar gaan uitleggen, en mijn verzekering vergoeden. Houden ze wat af van uw leefloon iedere maand. Ziet ge zelf niet hoe zielig ge bezig zijt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Europa niets van dit alles. Daarenboven is de wetgeving bij ons ook helemaal niet zo soepel. Probeer bij ons maar eens een exemplaar van de Zwitsers-Duitse "Twike" in te schrijven... Je krijgt te maken met de zotste uitingen van de administratieve mallemolen. http://www.twike.de/index.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas zal ik met dat wereldvretend monster mijn hele leven vruchteloos (?) hebben moeten worstelen. The future generations zullen echter een proper en stil verkeer hebben, alhoewel even moorddadig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2008 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Banneling
|
![]() Als we tenminste ondertussen niet onder een auto of een vrachtwagen raken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het niet, en wel om een welbepaalde reden. Elektrische voertuigen kunnen niet zonder een opslagmedium, een batterij dus. Ondanks de grote verbetering van opslagcapaciteit blijken duurzame batterijen nog steeds een heel dure zaak te zijn. Daarenboven is de productie van een batterij helemaal niet milieuvriendelijk, en al evenmin de verwerking na afstoot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je mond binnenkort open gaat vallen ivm met de genomen beslissingen voor het invoeren van een invoertermijn voor electrische voertuigen. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2008 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |