Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2008, 10:53   #101
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Zoals ik hierboven al zei:

EEN MENS IS NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DE HANDELINGEN VAN ZIJN VOOROUDERS.

EN OOK NIET VOOR ZIJN BUREN.

That's all. Bye bye!
doei
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 10:57   #102
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Niet rond te pot draaien.
Het is wel gemakkelijk om iemand met een afwijkende mening direct af te doen als anti-semiet. Sommigen zijn zelf niet zo zuiver op de graat en hebben voorouders die voor verschrikkelijke zaken verantwoordelijk zijn geweest, maar toch beschuldigen ze de ander valselijk voor zaken waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn. Erg eigenlijk.

Over zionisme en israel kan men zeggen wat men wenst; één ding kan men niet minimaliseren: het drama dat de palestijnen is aangedaan.
Er zijn maar weinig anti-zionisten niet antisemitisch.

Anti-zionisme is een mode- en vermommingswoord wat dankbaar wordt aangegrepen om het niet over 'Joden' te hoeven hebben.

Kritiek op de staat Israël? Ga je gang. Al het andere is kwatsch.

Het drama dat de Palestijnen is aangedaan... Hierin is Israël slechts één van de schuldigen en nog niet eens de ergste. Trouwens, er zijn nu twee Palestijnse staten, Israël en Jordanië. Als de leiders van de overige Palestijnen het eens worden komt die derde er ook nog wel.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 10:58   #103
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Waar zeg ik dat Sinistra moet zwijgen?
Sinistra heeft geen recht op zijn mening, omdat wie weet misschien de buurman van zijn grootvader een collabo is geweest.

D�*�*r komt jouw argumentatie zo'n beetje op neer. Totale onzin, een beetje met de haren iets erbij sleuren waar Sinistra GEEN ENKELE VERANTWOORDELIJKHEID voor kan dragen, en ook niet moet dragen.

Triest dat je zoiets moet sleuren bij het zielige lot van de arme Pallies. Arme Pallies, dat zijn ze, daar ben ik het 100% mee eens.

Waarom? Omdat ze speelballen zijn van de Arabische grootmachten, arm en zielig gehouden door Hamas en Fatah, die elkaar trouwens uitmoorden, en in een impasse gehouden worden zodat de Westerse Grootmacht, de Stouterd genaamd Israel, gediaboliseerd kan blijven worden.

Ik zie dat niet zo gauw veranderen. Saoudi Arabië, Iran, Irak, en zelfs het Westen: ze hebben er allemaal belang bij dat de ellende van de Palestijnen blijft voortduren en door enthosiastelingen wordt uitgesmeerd.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 11:15   #104
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Sinistra heeft geen recht op zijn mening, omdat wie weet misschien de buurman van zijn grootvader een collabo is geweest.

D�*�*r komt jouw argumentatie zo'n beetje op neer. Totale onzin, een beetje met de haren iets erbij sleuren waar Sinistra GEEN ENKELE VERANTWOORDELIJKHEID voor kan dragen, en ook niet moet dragen.

Triest dat je zoiets moet sleuren bij het zielige lot van de arme Pallies. Arme Pallies, dat zijn ze, daar ben ik het 100% mee eens.

Waarom? Omdat ze speelballen zijn van de Arabische grootmachten, arm en zielig gehouden door Hamas en Fatah, die elkaar trouwens uitmoorden, en in een impasse gehouden worden zodat de Westerse Grootmacht, de Stouterd genaamd Israel, gediaboliseerd kan blijven worden.

Ik zie dat niet zo gauw veranderen. Saoudi Arabië, Iran, Irak, en zelfs het Westen: ze hebben er allemaal belang bij dat de ellende van de Palestijnen blijft voortduren en door enthosiastelingen wordt uitgesmeerd.
correctie: 'arme Palestijnen'
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 20 oktober 2008, 11:17   #105
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Anti-zionisme is een mode- en vermommingswoord wat dankbaar wordt aangegrepen om het niet over 'Joden' te hoeven hebben.

Het drama dat de Palestijnen is aangedaan... Hierin is Israël slechts één van de schuldigen en nog niet eens de ergste. Trouwens, er zijn nu twee Palestijnse staten, Israël en Jordanië. Als de leiders van de overige Palestijnen het eens worden komt die derde er ook nog wel.
Nee, je kan de link niet zomaar leggen en stellen dat de meeste an,tizionisten antisemieten zijn.
Dit is een leugen en kan niet hard gemaakt worden.

Daraom is het beter dat men beide gescheiden houdt: antizionisme staat niet gelijk aan antisemitisme. Punt andere lijn.
Oud 20 oktober 2008, 11:29   #106
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe komt u daar nu allemaal bij??Sinistra zegt wat hij wilt. Waar heb ik nu over Sinistra gezegd wat u nu allemaal insinueert? Toon me dat eens aan met een letterlijk citaat van mijn hand. Volgens mij verwart u met iemand anders. Tenzij dat u de dingen doelbewust verdraait. Maar daar wil ik voorlopig nog niet aan denken.

Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2008 om 11:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 13:12   #107
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Hoe komt u daar nu allemaal bij??Sinistra zegt wat hij wilt. Waar heb ik nu over Sinistra gezegd wat u nu allemaal insinueert? Toon me dat eens aan met een letterlijk citaat van mijn hand. Volgens mij verwart u met iemand anders. Tenzij dat u de dingen doelbewust verdraait. Maar daar wil ik voorlopig nog niet aan denken.
pardon. Ik bedoelde die aardige forummer die zit te beweren dat men niet voor het zionisme mag zijn wanneer men uit een land komt waar men misschien familieleden heeft die collaborateurs waren...
Oud 20 oktober 2008, 13:16   #108
PollyCorrect

Standaard

Citaat:

Bravo Hertog. Helemaal mee eens.

De Arme Palestijnen zijn in de eerste plaats de speelbal van de Arabsiche grootmachten.

Maar weet je wat het gekke is? De meeste """""anti-zionisten""""" in Europa, die trekken zich eigenlijk (als je maar genoeg vragen stelt en eens écht kijkt naar hun beweegreden) niet veel/NIKS aan van de Palestijnen.

Ze zijn helemaal niet pro-Palestijns. Ze zijn anti-Israël.

En om dat anti-Israël gevoel te staven hebben ze de Palestijnen nodig.

Het circeltje is rond
Oud 20 oktober 2008, 13:39   #109
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze zijn helemaal niet pro-Palestijns. Ze zijn anti-Israël.

En om dat anti-Israël gevoel te staven hebben ze de Palestijnen nodig.
Ah, zonder het zelf te willen sla je de nagel op de kop. Ik ben er zelf een voorbeeld van. Natuurlijk ben ik niet pro-Palestijns. Dat zou betekenen dat ik alles wat Palestijnen doe steun, alleen maar omdat het Palestijnen zijn. Dat lijkt me nogal dom.
Ik steun wel de Palestijnen in hun gerechtvaardigde strijd om een einde te maken aan de Israëlische bezetting van hun land en de impact die dat op de bevolking heeft. Maar het maakt me niet pro-Palestijns.

Ik ben gericht tegen de politiek van Israël, niet alleen wat de Palestijnen betreft maar ook over Libanon, Syrië, Irak en Iran. Niet omdat ik voorstander ben van die regimes, bevolkingen of religie in die laatste landen maar omdat ik vind dat in internationale politiek bepaalde rechtsregels gelden en dat ook Israel die moet naleven.

Ik ben niet anti-Israëlisch; de staat bestaat en men zal er mee moeten leren leven. Ik ben wel anti-zionistisch: tegen een staat waarbij één bevolkingsgroep meer rechten heeft dan een andere, waar discriminatie bon ton is en waar de staat een instrument is dat vooral dient om de belangen van één 'volk' te dienen. Vooral ook omdat ik tegen het kolonialisme ben. Of dat nu in Palestina is, in Zuid-Afrika, in Algerije of de Congo.

Maar je hebt dus gelijk: ik ben anti-zionistisch te zijn zonder pro-Palestijns te zijn.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 13:45   #110
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
NIEMAND heeft gezegd dat deze landen voorbeeldige landen zijn.
Dus, begin niet te beweren dat het hier wel wordt gezegd. De enigste die deze landen aanhaalt ben jij.

Jij hebt precies veel te zeggen over deze landen, maar waarom ZWIJG je over de rol van de NSB'ers die mee-verantwoordelijk zijn voor de klopjachten, pogroms en uitroeing van joden. Waarom zeg je niets over je nederalndse landgenoten, die dit veroorzaakt hebben? Wat over bepaalde voorouders ? Waren ze ook betrokken ?
Waarom ZWIJG jij over de rol die die landen NIET willen spelen om de hun broeders de Palestijnen te helpen, laat staan onderdak te bieden?

En ja, de NSB ers dat was heel erg. Zo? En wie weet was mijn buurman er ook bij.
Vanwaar die obsessie? En waarin ben ik verantwoordelijk daarvoor?
Of de Vlaamsche Collaboratie? Is dat voor jou een excuus om """"antizionist""" te zijn of zit je ons gewoon te jennen en onze tijd te verdoen?
Oud 20 oktober 2008, 13:49   #111
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een ONZIN!
Het zwart/wit plaatje dat u tracht op te hangen is net zo simplistisch als het infantiele "You are either with us or against us" van George W Bush...

Hoe noem je dan alle orthodoxe Joden die TEGEN het zionisme zijn?
De Joodse critici zoals Chomsky, die openlijk anti-zionistisch zijn?

En al de leden van de UN (uitgezonderd Israel & USA) die de zionistische bezettingspolitiek verfoeien?

Allemaal antisemieten?
Yeah right
Oud 20 oktober 2008, 13:53   #112
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Hoe noem je dan alle orthodoxe Joden die TEGEN het zionisme zijn?
De Joodse critici zoals Chomsky, die openlijk anti-zionistisch zijn?
uitzonderingen noem je die.

Gelukkig mag dat allemaal binnen het jodendom.
Er wordt niet eens een fatwa uitgeroepen.
Er worden zelfs geen aanslagen op die Oh Zo Belangrijke chomsky gepleegd.
Oud 20 oktober 2008, 14:07   #113
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Ah, het zijn enkel de Joden zelf die kritiek mogen hebben op het Zionisme...
...anders spreken we van "Jodenhaat"
Wat een nuance Polly!

Ik durf gerust stellen dat het merendeel van de wereldbevolking anti-zionistisch is, zonder dat daar Jodenhaat aan te pas komt.
Oud 20 oktober 2008, 14:09   #114
PollyCorrect

Standaard

Daar ben ik dan érg blij mee, Sodom. Er zal zeker rekening mee gehouden worden.
Oud 20 oktober 2008, 14:16   #115
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Wat een ONZIN!
Het zwart/wit plaatje dat u tracht op te hangen is net zo simplistisch als het infantiele "You are either with us or against us" van George W Bush...
Geen zwart/wit-plaatje, beter mijn berichten lezen.

Citaat:
1.Hoe noem je dan alle orthodoxe Joden die TEGEN het zionisme zijn?
2. De Joodse critici zoals Chomsky, die openlijk anti-zionistisch zijn?
Antwoord 1.: orthodoxe Joden die tegen het zionisme zijn.
Antwoord 2.: Chomsky.

Zionisme gaat over het streven van een volk naar een eigen staat. Niets meer en niets minder. Mensen die behoren tot dat volk mogen er van vinden wat ze willen, anderen hebben daar niets mee te maken. Bedenk wel dat het zelfbeschikkingsrecht een internationaal erkend recht is.

Citaat:
En al de leden van de UN (uitgezonderd Israel & USA) die de zionistische bezettingspolitiek verfoeien?
Die zijn er niet. Er is namelijk geen 'zionistische bezettingspolitiek'. En de genoemde resoluties zijn dan ook niet tegen iets wat niet bestaat.
Er zijn resoluties aangenomen tegen het beleid van de staat Israël, dat is echt iets anders.

Citaat:
Allemaal antisemieten?
Yeah right
De meeste 'antizionisten' wel.
Oud 20 oktober 2008, 14:19   #116
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Geen zwart/wit-plaatje, beter mijn berichten lezen.

Antwoord 1.: orthodoxe Joden die tegen het zionisme zijn.
Antwoord 2.: Chomsky.

Zionisme gaat over het streven van een volk naar een eigen staat. Niets meer en niets minder. Mensen die behoren tot dat volk mogen er van vinden wat ze willen, anderen hebben daar niets mee te maken. Bedenk wel dat het zelfbeschikkingsrecht een internationaal erkend recht is.

Die zijn er niet. Er is namelijk geen 'zionistische bezettingspolitiek'. En de genoemde resoluties zijn dan ook niet tegen iets wat niet bestaat.
Er zijn resoluties aangenomen tegen het beleid van de staat Israël, dat is echt iets anders.

De meeste 'antizionisten' wel.
!!
Oud 20 oktober 2008, 14:28   #117
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hedendaags Zionisme staat HAAKS op de oorspronkelijke beweging.
Chomsky oa was ooit één van de trekkers van het Zionisme, remember?
Een intellectueel van zijn kaliber veranderd niet van kamp uit opportunisme hé.

Trouwens, vreemd dat je zelfbeschikkingsrecht als argument inroept...
de Palestijnen vragen hier al jaren naar!

Van mij part mag Israel doen & laten wat ze wil. zolang ze er maar geen andere mensen mee lastig vallen... vermits dit laatste niet zo is, is het zelf een PLICHT van de wereldbevolking om zich te moeien met de interne keuken van de Israeli's... met "Jodenhaat" heeft dit niks te zien.

Laatst gewijzigd door Sodomis : 20 oktober 2008 om 14:31.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 14:32   #118
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hedendaags Zionisme staat HAAKS op de oorspronkelijke beweging.
Chomsky oa was ooit één van de trekkers van het Zionisme, remember
Ja.

Citaat:
Vreemd dat je zelfbeschikkingsrecht als argument inroept...
de Palestijnen vragen hier al jaren naar!
Ze hadden het al minstens 30 jaar kunnen hebben als Arafat geen 'Nee' had gezegd.

Citaat:
Van mij part mag Israel doen & laten wat ze wil. zolang ze er maar geen andere mensen mee lastig vallen... vermits dit laatste niet zo is, is het zelf een PLICHT van de wereldbevolking om zich te moeien met de interne keuken van de Israeli's...
Dat is een ander verhaal maar noem het dan geen antizionisme. Zoals ik al zei:
Citaat:
Oud 20 oktober 2008, 16:39   #119
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Zionisme is een vermommig voor racisme. Zou het zo niet zijn?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 16:40   #120
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Arafat, roverhoofdman. Sharon warlord en corrupt. Ze zijn aan mekaar gewaagd. Een corrupte boel daar in het Midden-Oosten. Bakchich, bakchich is het ordewoord. Steekpenningen alom.
In marokko zeggen ze "alku7ba"; hoesten !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 oktober 2008 om 16:51.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be