![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() doei
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anti-zionisme is een mode- en vermommingswoord wat dankbaar wordt aangegrepen om het niet over 'Joden' te hoeven hebben. Kritiek op de staat Israël? Ga je gang. Al het andere is kwatsch. Het drama dat de Palestijnen is aangedaan... Hierin is Israël slechts één van de schuldigen en nog niet eens de ergste. Trouwens, er zijn nu twee Palestijnse staten, Israël en Jordanië. Als de leiders van de overige Palestijnen het eens worden komt die derde er ook nog wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() Sinistra heeft geen recht op zijn mening, omdat wie weet misschien de buurman van zijn grootvader een collabo is geweest.
D�*�*r komt jouw argumentatie zo'n beetje op neer. Totale onzin, een beetje met de haren iets erbij sleuren waar Sinistra GEEN ENKELE VERANTWOORDELIJKHEID voor kan dragen, en ook niet moet dragen. Triest dat je zoiets moet sleuren bij het zielige lot van de arme Pallies. Arme Pallies, dat zijn ze, daar ben ik het 100% mee eens. Waarom? Omdat ze speelballen zijn van de Arabische grootmachten, arm en zielig gehouden door Hamas en Fatah, die elkaar trouwens uitmoorden, en in een impasse gehouden worden zodat de Westerse Grootmacht, de Stouterd genaamd Israel, gediaboliseerd kan blijven worden. Ik zie dat niet zo gauw veranderen. Saoudi Arabië, Iran, Irak, en zelfs het Westen: ze hebben er allemaal belang bij dat de ellende van de Palestijnen blijft voortduren en door enthosiastelingen wordt uitgesmeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is een leugen en kan niet hard gemaakt worden. Daraom is het beter dat men beide gescheiden houdt: antizionisme staat niet gelijk aan antisemitisme. Punt andere lijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2008 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
De Arme Palestijnen zijn in de eerste plaats de speelbal van de Arabsiche grootmachten. Maar weet je wat het gekke is? De meeste """""anti-zionisten""""" in Europa, die trekken zich eigenlijk (als je maar genoeg vragen stelt en eens écht kijkt naar hun beweegreden) niet veel/NIKS aan van de Palestijnen. Ze zijn helemaal niet pro-Palestijns. Ze zijn anti-Israël. En om dat anti-Israël gevoel te staven hebben ze de Palestijnen nodig. Het circeltje is rond ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik steun wel de Palestijnen in hun gerechtvaardigde strijd om een einde te maken aan de Israëlische bezetting van hun land en de impact die dat op de bevolking heeft. Maar het maakt me niet pro-Palestijns. Ik ben gericht tegen de politiek van Israël, niet alleen wat de Palestijnen betreft maar ook over Libanon, Syrië, Irak en Iran. Niet omdat ik voorstander ben van die regimes, bevolkingen of religie in die laatste landen maar omdat ik vind dat in internationale politiek bepaalde rechtsregels gelden en dat ook Israel die moet naleven. Ik ben niet anti-Israëlisch; de staat bestaat en men zal er mee moeten leren leven. Ik ben wel anti-zionistisch: tegen een staat waarbij één bevolkingsgroep meer rechten heeft dan een andere, waar discriminatie bon ton is en waar de staat een instrument is dat vooral dient om de belangen van één 'volk' te dienen. Vooral ook omdat ik tegen het kolonialisme ben. Of dat nu in Palestina is, in Zuid-Afrika, in Algerije of de Congo. Maar je hebt dus gelijk: ik ben anti-zionistisch te zijn zonder pro-Palestijns te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
En ja, de NSB ers dat was heel erg. Zo? En wie weet was mijn buurman er ook bij. Vanwaar die obsessie? En waarin ben ik verantwoordelijk daarvoor? Of de Vlaamsche Collaboratie? Is dat voor jou een excuus om """"antizionist""" te zijn of zit je ons gewoon te jennen en onze tijd te verdoen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zwart/wit plaatje dat u tracht op te hangen is net zo simplistisch als het infantiele "You are either with us or against us" van George W Bush... Hoe noem je dan alle orthodoxe Joden die TEGEN het zionisme zijn? De Joodse critici zoals Chomsky, die openlijk anti-zionistisch zijn? En al de leden van de UN (uitgezonderd Israel & USA) die de zionistische bezettingspolitiek verfoeien? Allemaal antisemieten? Yeah right ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Gelukkig mag dat allemaal binnen het jodendom. Er wordt niet eens een fatwa uitgeroepen. Er worden zelfs geen aanslagen op die Oh Zo Belangrijke chomsky gepleegd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Gouverneur
|
![]() Ah, het zijn enkel de Joden zelf die kritiek mogen hebben op het Zionisme...
...anders spreken we van "Jodenhaat" ![]() Wat een nuance Polly! ![]() Ik durf gerust stellen dat het merendeel van de wereldbevolking anti-zionistisch is, zonder dat daar Jodenhaat aan te pas komt.
![]() |
#114 |
|
![]() Daar ben ik dan érg blij mee, Sodom. Er zal zeker rekening mee gehouden worden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Antwoord 2.: Chomsky. Zionisme gaat over het streven van een volk naar een eigen staat. Niets meer en niets minder. Mensen die behoren tot dat volk mogen er van vinden wat ze willen, anderen hebben daar niets mee te maken. Bedenk wel dat het zelfbeschikkingsrecht een internationaal erkend recht is. Citaat:
Er zijn resoluties aangenomen tegen het beleid van de staat Israël, dat is echt iets anders. De meeste 'antizionisten' wel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Chomsky oa was ooit één van de trekkers van het Zionisme, remember? Een intellectueel van zijn kaliber veranderd niet van kamp uit opportunisme hé. Trouwens, vreemd dat je zelfbeschikkingsrecht als argument inroept... de Palestijnen vragen hier al jaren naar! ![]() Van mij part mag Israel doen & laten wat ze wil. zolang ze er maar geen andere mensen mee lastig vallen... vermits dit laatste niet zo is, is het zelf een PLICHT van de wereldbevolking om zich te moeien met de interne keuken van de Israeli's... met "Jodenhaat" heeft dit niks te zien.
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx Laatst gewijzigd door Sodomis : 20 oktober 2008 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zionisme is een vermommig voor racisme. Zou het zo niet zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 oktober 2008 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |