![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat is daar vreemd aan? Het is net zoals linkshandigen, dat is ook afwijkend van het standaardgedrag. Maar als iemand dat zegt dan kijkt er niemand van op.
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Naar de kerk gaan is dus een afwijkend gedrag. Op de pvda stemmen is een afwijkend gedrag. Vlaams spreken is een afwijkend gedrag. Zonder dt fouten schrijven is een afwijkend gedrag. Onder de armoedegrens leven is in België een afwijkend gedrag. Die bewering kaatst vroeg of laat naar je terug. : )
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 oktober 2008 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 oktober 2008 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is jammer maar helaas.
Aanhanger van conservatisme maar geen normatief verschil zien tussen seksuele geaardheid, het maakt me het allesbehalve gemakkelijk. Zal ik maar weer wat Nietzsche gaan lezen?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 oktober 2008 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Kerk stigmatiseert dan ook geen mensen, maar wel de zonde. Wie toegeeft aan hebzucht, begaat een zonde. Wie toegeeft aan ongeregelde verlangens van het vlees, begaat een zonde. Enz. Homoseksualiteit is dus een zonde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
En als u nu denkt dat hij de enige homo in het VB is dan weet u niet waar u over praat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is een klassiek gegeven dat aan militaire academies waar ook ter wereld wordt onderwezen in krijgskunde ... op basis van de laatste oorlog ... in de praktijk blijkt die kennis altijd verouderd, en niet meer van toepassing... u vecht de vorige oorlog |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat er "oud" is aan waarden als "kind, gezin en moeder die er voor de kinderen is". Ik beschouw mijn gezin als een heel belangrijke waarde alsook de vrouw die ik liefheb en die de moeder is van onze kinderen. Om dit gezin uit te bouwen hebben wij keuzes gemaakt die in het voordeel zijn van zowel mijn vrouw als de kinderen. Dat er iemand voor hen klaar staat als ze na vier uur thuiskomen, vinden mijn vrouw als ik een belangrijke meerwaarde. Kinderen die na schooltijd nog eens uren in de opvang moeten zitten, omdat vader én moeder beiden het heel druk hebben, vind ik persoonlijk geen bijkomende waarde voor het kind. Waarden als "kind, gezin en moeder die er voor de kinderen is", vind ik dan ook actuele waarden die niets aan belang en belangrijkheid hebben ingeboet. Even als afsluiter toch ook opmerken dat homoseksualiteit onder alle communistische regimes als schadelijk en schandelijk werd beschouwd. In de meeste toenmalige communistische landen was homoseksualiteit strafbaar. Over het algemeen wordt trouwens duidelijk dat zo goed als alle culturen, in alle tijden en plaatsen, homoseksualiteit hebben afgekeurd en afkeuren. Het is een algemeen menselijke reflex om dergelijke afwijkende vormen met terechte argwaan te beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb juist gelezen dat een kleine 60% van de Vlamingen vóór versoepeling abortus, euthansie en holebi - wetgeving is? Kijk eens aan. Is de Vlaming nu "progressief"? Allerminst. tradities verschuiven. Homoseksualiteit is minder en minder taboe. Of met andere woorden: seksualiteit is minder en minder een sociologische rode lijn. Openbaar gedrag, taal en afkomst des te meer merk ik.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 oktober 2008 om 09:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, ik beschouw het Westen als ontrouw wordend aan haar belangrijkste wortels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() U zei net dat homofobie universeel is en was. Alle ethische kwesties als je het doordenkt. Er is daar niets specifiek Westers aan. Ik vind trouwens dat de Westerse christelijk-humanistische traditie juist wel voelbaar is. De argwaan tegenover de islam is symptomatisch bv. Zo zal men de Islam verwijten "vrouwonvriendelijk" en "homofoob" te zijn, ondanks de oude christelijke gelijkenis. Maw: de verschillen zijn zo belangrijk dat men de vergankelijkheid van de oude eigen tendensen desnoods uitvergroot. Ik vind dat dan ook terecht. Zo specifiek de eigen westerse visie en praktijk verdedigen is juist conservatisme. Dat heeft meer met methode te maken dan specifiek pro of anti homo bv.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 oktober 2008 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het verschil tussen islam en christendom, en de daaruit vloeiende houding die men aanneemt, ook te maken heeft met de heel andere houding die de godsdiensten in hun praktijk aannemen. In het christendom was het niet gebruikelijk mensen te stenigen omwille van ethische zonden, maar wel ze een loutering, boete op te leggen. Dit wijst op een heel andere benadering: daar waar de islam sterk uiterlijk normerend is, is het christendom eerder naar binnengericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 oktober 2008 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij hebt u op dit vlak nooit van respect gehoord, noch van naastenliefde, wat uw leer ook moge verkondigen. Allemaal schijnnaastenliefde op dit punt die christelijke naastenliefde. Laatst gewijzigd door system : 21 oktober 2008 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
1. De idee van de overbevolking is een steeds wederkerend doembeeld dat zich vooral tijdens eeuwwisselingen voordoet. En steeds blijkt het weer te gaan. 2. Homoseksualiteit als groeirem lijkt mij onmogelijk. Ten eerste is een te klein deel van de bevolking homoseksueel en daarenboven geloof ik niet dat het besmettelijk is. Ten tweede is dat deel er altijd geweest, dus samen met de bevolkingsgroei. 3. Homoseksualiteit is in de geschiedenis continu heen en weer geslingerd. Ten tijde van de Antieke glorieperiode was een heteroseksuele relatie binnen de hogere klassen ondergeschikt aan een "superieure" homoseksuele, aangezien twee mannen een superieure combinatie was tov een vrouw en één man.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 oktober 2008 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: http://gemeente-van-christus.org/Pre...y/ziekten.html
![]() |