Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2008, 07:52   #21
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Inderdaad. En niet alleen dat. Het eeuwige opgestoken vingertje met voorspellingen over wat er allemaal kan gebeuren als... begint volgens mij steeds minder mensen te sensibiliseren en steeds meer mensen de strot uit te komen. Hitler was een monster, zoveel is duidelijk. Maar het eeuwige gezaag van filosoof- en piano-types (en vooral hun zogezegd beschermende wurggreep op de maatschappij) werkt intussen juist banaliserend en irriterend.
De holocaust was verschrikkelijk maar de dwingende herinnering eraan, heb ik soms de indruk, verdringt andere tragedies. Wat er de afgelopen 2 eeuwen van ellende gebeurd is is niet beperkt tot de Joden. Geen enkele groep is zo systematisch vernietigd als de Joden, maar is gebrek aan systematiek bij onze voorouders in Congo of de paranoïde willekeur van Stalin een reden om deze tragedies te negeren?

Laatst gewijzigd door Tommm : 24 oktober 2008 om 07:58.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 08:42   #22
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp de joodse gemeenschap niet zo goed.
Enerzijds kan ik er inkomen dat ze beledigd zijn dat de hoofdrolspeler in één van de grootste genocides van de afgelopen eeuw (op hun volk) op één of andere wijze wordt "gebanaliseerd".

In België gaat er geen dag voorbij of een bepaalde perfect legitieme en uiterst democratische partij wordt vereenzelvigd met de organisatoren van die bewust genocide.

Anderzijds dus wordt ik dagdagelijks van mijn voeten geblazen door de oorverdovende stilte van diezelfe Joodse gemeenschap bij die dagdagelijkse bagatelisering.

Met andere woorden:
Was Hitler echt een goedlachse gezinsman met twee dochters die zichzelf uiterst succesvol ondergeschikt maakte aan de democratische sperlregels, van debat tot debat zijn wagen liet vertimmeren door de roodfascisten, vijfentwintig jaren lang perfect legalistisch tegen het establishemnt opbokste en openlijk én programmatorisch andersdenkenden en vreemdelingen opriep om zich "aan te passen" (dwz DEEL UITMAKEN van zijn eigen volk= inclusief)?

Ik roep vanop deze kansel de Joodse broeders dus op om de voortdurende Godwintoestand in onze regimepers een halt toe te roepen en de journalisten aan te klagen die Hitler gebruiken om de politieke tegenstander van hun broodheren te stigmatiseren en alzo dat nazimonster te banaliseren tot een doodgewone programmavaste en getalenteerde succespoliticus.
Oud 24 oktober 2008, 08:43   #23
Fieseler

Standaard

Ik begrijp de joodse gemeenschap niet zo goed.
Enerzijds kan ik er inkomen dat ze beledigd zijn dat de hoofdrolspeler in één van de grootste genocides van de afgelopen eeuw (op hun volk) op één of andere wijze wordt "gebanaliseerd".

In België gaat er geen dag voorbij of een bepaalde perfect legitieme en uiterst democratische partij wordt vereenzelvigd met de organisatoren van die bewust genocide.

Anderzijds dus wordt ik dagdagelijks van mijn voeten geblazen door de oorverdovende stilte van diezelfe Joodse gemeenschap bij die dagdagelijkse bagatelisering.

Met andere woorden:
Was Hitler echt een goedlachse gezinsman met twee dochters die zichzelf uiterst succesvol ondergeschikt maakte aan de democratische sperlregels, van debat tot debat zijn wagen liet vertimmeren door de roodfascisten, vijfentwintig jaren lang perfect legalistisch tegen het establishemnt opbokste en openlijk én programmatorisch andersdenkenden en vreemdelingen opriep om zich "aan te passen" (dwz DEEL UITMAKEN van zijn eigen volk= inclusief)?

Ik roep vanop deze kansel de Joodse broeders dus op om de voortdurende Godwintoestand in onze regimepers een halt toe te roepen en de journalisten aan te klagen die Hitler gebruiken om de politieke tegenstander van hun broodheren te stigmatiseren en alzo dat nazimonster te banaliseren tot een doodgewone programmavaste en getalenteerde succespoliticus.
Oud 24 oktober 2008, 09:23   #24
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Hadden ze nou een kookprogramma over Göring genomen, die man had tenminste smaak

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
maar is gebrek aan systematiek bij onze voorouders in Congo of de paranoïde willekeur van Stalin een reden om deze tragedies te negeren?
De "systematiek" is wel een criterium om onderscheid te maken tussen een genocide en andere wreedheden. Dat onderscheid is natuurlijk eerder academisch en de slachtoffers zijn er niet minder dood om, maar bij veroordelingen kan dit wel een rol spelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Daar zouden zij (en de zgn. opiniemakers) eigenlijk wel eens mogen over nadenken, ja.
Oud 24 oktober 2008, 09:30   #25
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
De "systematiek" is wel een criterium om onderscheid te maken tussen een genocide en andere wreedheden. Dat onderscheid is natuurlijk eerder academisch en de slachtoffers zijn er niet minder dood om, maar bij veroordelingen kan dit wel een rol spelen.
Bij Stalin zat er wel degelijk een genocidaire systematiek in hoor...de Koelaks bijvoorbeeld...
Het enige verschil tussen Hitler en Stalin was dat Stalin geen gas nodig had...hij had de winter...ik bedoel hetgeen er na de herfst komt hé...
Oud 24 oktober 2008, 10:04   #26
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;3763942]
Citaat:

Bij Stalin zat er wel degelijk een genocidaire systematiek in hoor...de Koelaks bijvoorbeeld...
Het enige verschil tussen Hitler en Stalin was dat Stalin geen gas nodig had...hij had de winter...ik bedoel hetgeen er na de herfst komt hé...

LOL

(ik lach echt met de spitsvondige woordspeling hier hoor, en met niks anders)
Oud 24 oktober 2008, 10:06   #27
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;3763942]
Citaat:

Ik had het ook niet specifiek over Stalin, daar was er idd sprake van systematieke vervolging en doden, net zoals bv. de Rode Khmer en helaas nog vele andere voorbeelden.

Maar voor historisch of ander wetenschappelijk onderzoek vind ik het wel nuttig om een onderscheid te maken tussen bv. het eigenlijk systematische doden van Joden en bv. het opsluiten van de Zuid-Afrikaanse Boeren in kampen en hen aan honger en kou overlaten. Het blijft even erg voor de betrokkenen, maar er zijn verschillende systemen aan het werk.
Oud 24 oktober 2008, 10:43   #28
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

k'vind het een erg "laffe" streek van de staatsomroep om via zulke programmas de reeds zo erg belaagde sector van visboeren er volledig willen onderuit te halen...... en ja vis stinkt (als hij niet vers is) en er zitten zelfs graten in "vette poisson" maareuh hoe gaan die mensen nu nog ééne forel verkocht krijgen..... erg...... hééél erg voor de visboeren te lande..
Oud 24 oktober 2008, 11:22   #29
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Gun heeft wel gelijk...
Oud 24 oktober 2008, 11:41   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Hadden ze nou een kookprogramma over Göring genomen, die man had tenminste smaak
In India hebben ze zelfs een heel gerecht genoemd naar "nazi Göring"
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 24 oktober 2008 om 11:41.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 11:41   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
k'vind het een erg "laffe" streek van de staatsomroep om via zulke programmas de reeds zo erg belaagde sector van visboeren er volledig willen onderuit te halen...... en ja vis stinkt (als hij niet vers is) en er zitten zelfs graten in "vette poisson" maareuh hoe gaan die mensen nu nog ééne forel verkocht krijgen..... erg...... hééél erg voor de visboeren te lande..
Misschien moeten ze dan nog maar eens bovenhalen dat Hitler in feite voor de eenheid van België was. (nietwaar, Hans?)
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 12:08   #32
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
In India hebben ze zelfs een heel gerecht genoemd naar "nazi Göring"
Oud 24 oktober 2008, 12:20   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik eet ook graag forel
Verboten, wegens niet "koosjer"...

Tegenwoordig mag je geen favoriete schotels meer serveren van verkeerde politiekers of regeringsleiders, presidenten, anderen... ?

Wat weet een jong gastje als die Meurs nu van WO II ?! Niet bij nagedacht en op gevoelige teentjes getrapt.

Ik zal het artikel eens gaan lezen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 12:24   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Ik zie daar eerlijk gezegd geen graten (haha) in... Zou ik dat moeten? Jeroen Meus is toch geen antisemiet...
vanaf nu dus wel en misschien als lang lid van...

allez jongens... spijkers op laag water zoeken... is dat dan ook blasfamie ?
Spijkers gebruikten ze voor Jezus te kruisigen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:29   #35
barfo
Banneling

Standaard

joden zouden toch blij moeten zijn, weer reclame voor hun Shoah-business, ge kunt op de tv niet meer zappen zonder ergens weeral ww2 propaganda te zien, die arme joodjes toch, alhoewel, ik ken geen arme joden alleen rijke
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:01   #36
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je Hitler zijn toespraken afspeelt aan dubbele snelheid lijkt hij erg op Donald Duck.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 16:17   #37
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als je Hitler zijn toespraken afspeelt aan dubbele snelheid lijkt hij erg op Donald Duck.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 16:51   #38
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 21:54   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Dat jij daar niet van wakker ligt verbaast me al lang niet meer, de wereld zit iets complexer in elkaar dan de speeltuin die jij je er bij voor stelt.
We kunnen niet allemaal van de zelfde attracties houden he.

Al eens goed gekeken wat voor een bende huichelaars er bij ons in de politiek zitten? Die liegen over heel wat meer dan over het al dan niet eten van een haring met pretensie.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 22:05   #40
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Wat een zanikers...
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be