![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
terzelfdertijd diezelfde overheid bepaalde verwijten maken.
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Ben je nu echt zo onbekend met het liberalisme dat je niet beseft dat het een bepaald institutioneel kader nodig heeft dat mensen beschermt tegen geweld, fraude en diefstal? En als je het over libertarisme hebt: een overheidsloze samenleving is ook niet libertarisch zolang ze deze instituties niet heeft.
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vele onder jullie hebben een enorme boekenwijsheid, maar schijnen blijkbaar niets van de echte financiële wereld te kennen.
De hedge funds zijn immers een voetbalspel zonder regels dat veranderd is in een partijtje rugby. Vele financiële instellingen zijn immers gaan gokken op de energiebronnen. Olievoorkooprechten, energiebedrijfaandelen(zoals de zandoliebedrijven en kerncentralebezitters) waren geliefkoosde goknummers van hun Russische roulette. Door het gebrek aan internationale regelgevingen, konden banken hun spel vrij spelen. Immers dankzij de enorme winsten op de energiebronnen was bijna iedereen denken dat er niets kon gebeuren. De banken en hedgefondsen werden zelfs overmoedig en gingen zelfs pleiten voor nog minder regels in hun spel. Er kwam een volledige vrije markt voor alles, zelfs voor de hoogte basisproducten, granen en drinkwater in het westen, met een opgelegde navolging in de rest van de wereld. De bankbesturen, en niet de overheden, eisten van de nationale banken lage interest voeten, opdat zij goedkoop leningen konden aangaan voor hun gokspel op energie. Hierdoor zagen de banken een tweede winstmogelijkheid open gaan, namelijk de leningen aan mindervermogenden. Deze kwamen echter na een tijdje in afbetalingproblemen door het gokspel op de energiebronnen. Door gebrek aan regels en controles zatten sommige instellingen plots in grote problemen door de foute gok op energie en de afbetalingproblemen veroorzaakt door de energieprijzen, die ook de voedselprijzen de hoogte in joegen. Zij konden hun eigen afbetalingen niet meer aflossen. Men is gaan beseffen binnen de financiële wereld dat regelgevingen en controles nodig zijn en weigert om nog samen te werken met instellingen waar geen overheidscontrole en garantie is. Vele vrije markt zonder regels en controle is een illusie gebleken. Binnen elk spel heeft men immers regels en een scheidsrechter nodig, in het monetaire waren beide op verzoek van de spelers zelf verdwenen. Het spel moest dus ontaarden in een slachtpartij en een Russische roulette worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarna werkgerelateerd deelnemer aan talloze seminaries en opleidingen omtrent de zaken die ik nodig heb voor mijn job. Aangezien ik mijn waar moet verkopen, ligt mijn interesse vnl. op de zaken die investeringen beïnvloeden. "De wet" maakt daar expliciet en uitdrukkelijk deel van uit, dus het antwoord op uw vraag is volmondig 'ja'. In tegenstelling tot wat u graag geloven wil. En niet zomaar educatie "oep tinternet" ![]() En ten slotte heb ik uiteraard nog mijn privé contacten. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 26 oktober 2008 om 17:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kortom, je kritiek (overigens een tu quoque ?) is misplaatst. En weerlegt geenszins de gebruikte stromanargumentatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog 3 commissies en nog een staatssecretaris van Controle van Bankwezen! En nog 500 Controleurs die maandelijks in alle bankkantoren een paar uur koffie drinken en over de middag samen met de filiaalhouder 't speciaal menu in 't restaurant bestellen! En nog 5000 nieuwe artikels in het Staatsblad! Opgelost, Jantje! Boekenwijsheid! De echte wereld! Postjes galore! Haha!
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 26 oktober 2008 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar terug naar de discussie: heeft goedkoop krediet door overheidsdecreet iets met deze crisis te maken? Waarom wel/niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou u dan overigens ook eens een gehele argumentatie omtrend de crisis kunnen ontwikkelen? Toon bijvoorbeeld eens aan waarom onze argumenten irrelevant zijn, bijvoorbeeld?
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
kweenie. ik heb itt tot (o.a.) libertariërs geen prefab handboek naast me liggen om een gehele argumentatie uit te plukken. Citaat:
Begin met zijn posts te lezen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe lachwekkend. De bende argumentlozen verwijst naar elkaar voor argumenten!
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits dat je zonet hebt erkend dat goedkoop krediet te maken heeft met de crisis, moeten we de oorzaken zoeken van dit goedkoop krediet. Citaat:
Deel 2 van de argumentatie gaat over de centrale bank, de instantie die de macht heeft om, door middel van geldcreatie, de rente ver onder de marktrente te zetten (ja, ook rente heeft een marktprijs). Dit is, alweer, goedkoop krediet dat allerlei investeringen veroorzaken, waar er op de markt echter geen vraag naar is. De zogenaamde Businesscycles, veroorzaakt door investeringen in kapitaalsgoederen, die maar mogelijk zijn door middel van een lagere rente dan de marktrente, waardoor de markt die investeringen helemaal nit wilt! De centrale bank heeft echter al haar macht van de overheid gekregen & kan maar doen wat ze doet door de Federal Reserve Act (FRA). Dit lijkt me toch een redelijk sterke case om de overheid te verdenken van 'interventionisme' en bijgevolg van de 'gevolgen' daarvan? Nu, je zou kunnen zeggen dat de markt inherent instabiel is en een Marxistische of Keynesiaanse analyse te maken - of zelfs maar beweren dat de overheid door deze maatregelen de crash minder erg heeft gemaakt! Dat zou je kunnen doen, maar dan zou het tof zijn dat daar argumentaties voor ontwikkeld worden, natuurlijk. Shoot!
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U beweert overigens dat Ambiorix goede argumenten heeft. Het spijt me verschrikkelijk, maar ik zie die niet. Zou u zo vriendelijk om de zaken die u als argumenten beschouwt even te bundelen en in ene post te zetten? Op deze manier zouden we dan een constructief gesprek kunnen bereiken!
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
het is hier niet het simplisties verbond, al zou't ge als ge uw antwoorden leest dat stilaan wel beginnen denken. Citaat:
miljaar zeg. ge doet het erom, niet ? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jedd : 26 oktober 2008 om 21:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin; wat is er mis met mijn uitleg hierboven, die de kern van de zaak - zoals u, dacht ik toch, ook heeft herkend als zijnde 'goedkoop krediet' - in belangrijke mate toe te dichten aan de overheid en haar goede bedoelingen?
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Don't take mortgage advice from Alan Greenspan Citaat:
a ja, want greenspan heeft het gezegd en als je het daar niet mee eens bent, ben je met stropoppen bezig 't is hier het simplisties verbond niet, hé, bende libertarische betwetertjes Laatst gewijzigd door Dope : 26 oktober 2008 om 22:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Gouverneur
|
![]() De markt is de vrijheid van individuen om aan elkaar te verkopen en van elkaar te kopen aan prijzen die ze onderling overeenkomen. Zonder individuen, geen markt.
|
![]() |
![]() |