![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groot verschil tussen het bruto- en nettoloon !
Een Belgische alleenstaande werknemer krijgt als loon maar 45,5% van wat hij zijn werkgever kost. 54,5 % vloeit naar de staatskas !! Dat blijkt uit statistieken van de OESO, dat is de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling in Europa. Nergens ter wereld is het verschil tussen het bruto- en het nettoloon zo groot als in ons land. Ondanks al de beloften van Verhofstadt I en II ![]() Een troost : de laatste 7 jaar is dat verschil wel 1,5% kleiner geworden en vooral het kan alleen maar beter ! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Bart.L |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Binnen een aantal jaren hebben wij geen geld meer nodig, als spa in de regering blijft wordt toch alles gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het was nog op VTM ook ! geen enkele rode of blauwe reactie
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Wat is daar nu uiteindelijk .. mis mee???
Wanneer die arbeider met die 45.5% goed kan leven .... EN.... de Staat voldoende algemene nutsvoorzieningen en diensten verleent uit die inkomsten!? Natuurlijk heeft deze regering niet de nodige initiatieven genomen om de echte problemen en behoeften van onze landgenoten aan te pakken! Maar d�*t is nu juist... politiek voeren!
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik vind het ook VEEL te veel, MAAR: nu staat al iedereen te zagen dat ze te weinig krijgen. De gezondheidszorg, het onderwijs,en ga zo maar door.
Het is ofwel ons heel systeem overhoop halen, ofwel gewoon door afdokken. Oplossing: trek naar het buitenland waar het beter is. Pakt een prive verzekeraar voor uw sociale zekerheid, spaart uw eigen pensioen bijeen. Vooral hooggeschoolden kunnen hier enorm veel geld mee winnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb reeds 42jaar afgedregen, en nu gaat mijn afgedragen centen naar, asielzoekers en en .............; ik kan niet meer weg naar een ander land. Graag een kleine hint, wat mij te doen staat nu. Voor zelmoord heb ik nog geen goesting! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Ze houden teveel af zo simpel is dat!!!
Bart.L |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niet getreurd, er is verbetering op komst. Verhofstadt wil in de super-mega-ministerraad van Oostende de sociale uitkeringen verhogen voor een 400 miljoen Euro op jaarbasis: pensioenen, uitkeringen voor gehandicapten, enz. Dit vooral op vraag van de PS, SPA en de vakbonden, die stellen dat nu er iets gedaan werd voor de zelfstandigen, het maar redelijk is dat de rest ook omhoog gaat. Waar dat geld vandaan moet komen is voorlopig onduidelijk
![]() Paars begint veel weg te hebben van dat orkest op de Titanic. ![]()
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() Estland is een mooi land. Vriendelijke mensen, quasi geen staatsschuld, lage belastingsdruk....
8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dacht je van 51 jaar gewerkt ? Ik ken er alvast een paar. En juist die mensen wordt nogal eens verweten dat hun pensioenen onbetaalbaar zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het zijn de pensioenen van de babyboomers, die we niet gaan kunnen betalen. De volgende jaren zal het spannen.
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Ik snap niet wat VB'ers hier triomfantelijk over zitten te doen.
Deze studie bewijst juist dat VLD en Vivant gelijk hebben door te blijven vechten voor lastenverlagingen. Voor elke lastenverlaging moet een besparing elders komen. Politiek draait om prioriteiten. Grosso modo kan je stellen dat economie prioriteit 1 is van de blauwen; veiligheid prioriteit 1 van het blok; sociaal beleid prioriteit 1 van de rooien en het gezin prioriteit 1 van de tsjeeven. Wie het dus belangrijkst vindt dat de lasten op arbeid verder dalen stemt dus best vld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben ze dan nog niet voldoende afgedragen aan de sociale zekerheid tijdens die 50 jaar ? Mensen die 41 jaar gewerkt hebben zijn meestal nog niet in pensioen dus is dat niet zo uitzonderlijk. En als de pensioenen van de babyboomers niet meer betaalbaar zullen zijn, waarom neemt men er dan nog een bevolkingsgroep bij die nooit afdroeg (middenstanders), en gebruikt men pensioenkassen om de huidige begroting in evenwicht te krijgen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() correctie in de titel aub. Ik dacht dat we de hoogste belastingsdruk van de hele WERELD hadden.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gepluimd door fiscus
Ach, u hebt het vast ook al wel gemerkt als de belastingbrief bij u in de bus valt. Dat rotding heet hier niet voor niets een 'aanslagbiljet'... Juist ja. De fiscus pleegt in ons land jaar in jaar uit, dag in dag uit, een regelrechte aanslag op uw met arbeid zuurverdiende centen. Het blijkt nog maar eens uit betrouwbare cijfers van de Oeso. Een alleenstaande werknemer houdt netto amper 45,5 procent over van zijn brutoloon. Met andere woorden: vadertje staat maakt hem 54,5 procent afhandig! De beruchte 'loonwig' -het verschil tussen bruto- en nettoloon- is nergens ter wereld zo hoog. Een goedverdienende alleenstaande ziet maar liefst 60,3 procent in het gat van de schatkast verdwijnen. En bij een gemiddeld gezin met twee kinderen en één slechtverdienende kostwinner is dat nog altijd 47,5 procent. Volgens de Oeso is het loonbeslag door de fiscus één van de belangrijkste oorzaken van de hoge werkloosheid. Wat de 200.000 nieuwe jobs van Guy Verhofstadt betreft, moeten we ons dus vooral geen illusies maken. Maar als Bartje Somers erin slaagt de Olympische Spelen naar ons land te halen, hebben we al één gouden medaille op zak: die van het pluimen van weerloze belastingbetalers!
![]() |
![]() |