Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2008, 07:46   #281
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Dat ze ergens samen komen geeft de maatschappij de kans ze te observeren en te volgen te controleren.
En vierkant uitlachen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 20:57   #282
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Wat ik me afvraag is of dat die mannen op een privé-bijeenkomst niet mogen brullen wat ze willen.
Nee, op privé-bijeenkomsten mag je de wet ook niet overtreden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 21:11   #283
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, op privé-bijeenkomsten mag je de wet ook niet overtreden.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Als ik met een paar vrienden zin heb om bij mij thuis racistische opmerkingen te maken (hypothetisch voor alle duidelijkheid) mag ik dat toch zeker. Wie heeft daar last van?
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 21:34   #284
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Als ik met een paar vrienden zin heb om bij mij thuis racistische opmerkingen te maken (hypothetisch voor alle duidelijkheid) mag ik dat toch zeker. Wie heeft daar last van?
Ik ben dat wel zeker.

Zo zegt de antiracismewet dat al wie “in tegenwoordigheid van meerdere personen, in een niet-openbare plaats, die toegankelijk is voor een aantal personen die het recht hebben om er te vergaderen of om ze te bezoeken” aanzet tot discriminatie of tot haat op grond van geslacht, zogenaamd ras, leeftijd e.d., tot 1 jaar cel en 5.500 euro boete kan krijgen.

De bijeenkomsten van Blood and Honour moeten dus niét openbaar zijn om een strafrechtelijk optreden mogelijk te maken. Het is voldoende dat de aanzetten tot haat tegen meerdere personen worden geuit, ook in een niet-openbare plaats. Hiermee zijn racistische praatjes en mopjes strafbaar op een plechtige communiefeest of op een besloten drinkgelag van vrienden. Probleem blijft hier: hoe ga je dit bewijzen?

In het geval van de Blood and Honour-bijeenkomsten in Lommel en Bellegem jongstleden waren er evenwel gsm-beelden van een geïnfiltreerde Duitse journalist. Er was dus bewijsmateriaal. Minister van Justitie Jo Vandeurzen heeft naar aanleiding daarvan aan de procureurs-generaal van Gent en Antwerpen gevraagd om na te gaan of op de twee recente bijeenkomsten in Bellegem en Lommel misdrijven zijn gepleegd. Vandeurzen zegde alvast dat het federaal parket de onderzoeken naar de neonazistische groepering Blood and Honour zal coördineren.

Een straf van één jaar cel en 5.500 euro boete hangt bovendien iedereen boven het hoofd, die racistische denkbeelden verspreidt en ook iedereen die behoort tot een groep die zulke denkbeelden verspreidt of er zijn medewerking aan verleent. Concreet betekent dit dat al wie wetens en willens zalen verhuurt aan Blood and Honour strafbaar is. Net als iedere skinhead die de Hitlergroet brengt of de swastika draagt.
bron : http://www.gva.be/dekrant/experts/johndewit/artikel.asp?art={8348B021-CF85-4453-AECC-CCD6FE272DFD}
Oud 28 oktober 2008, 22:50   #285
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben dat wel zeker.

Zo zegt de antiracismewet dat al wie “in tegenwoordigheid van meerdere personen, in een niet-openbare plaats, die toegankelijk is voor een aantal personen die het recht hebben om er te vergaderen of om ze te bezoeken” aanzet tot discriminatie of tot haat op grond van geslacht, zogenaamd ras, leeftijd e.d., tot 1 jaar cel en 5.500 euro boete kan krijgen.

De bijeenkomsten van Blood and Honour moeten dus niét openbaar zijn om een strafrechtelijk optreden mogelijk te maken. Het is voldoende dat de aanzetten tot haat tegen meerdere personen worden geuit, ook in een niet-openbare plaats. Hiermee zijn racistische praatjes en mopjes strafbaar op een plechtige communiefeest of op een besloten drinkgelag van vrienden. Probleem blijft hier: hoe ga je dit bewijzen?

Citaat:
In het geval van de Blood and Honour-bijeenkomsten in Lommel en Bellegem jongstleden waren er evenwel gsm-beelden van een geïnfiltreerde Duitse journalist. Er was dus bewijsmateriaal
. Minister van Justitie Jo Vandeurzen heeft naar aanleiding daarvan aan de procureurs-generaal van Gent en Antwerpen gevraagd om na te gaan of op de twee recente bijeenkomsten in Bellegem en Lommel misdrijven zijn gepleegd. Vandeurzen zegde alvast dat het federaal parket de onderzoeken naar de neonazistische groepering Blood and Honour zal coördineren.

Een straf van één jaar cel en 5.500 euro boete hangt bovendien iedereen boven het hoofd, die racistische denkbeelden verspreidt en ook iedereen die behoort tot een groep die zulke denkbeelden verspreidt of er zijn medewerking aan verleent. Concreet betekent dit dat al wie wetens en willens zalen verhuurt aan Blood and Honour strafbaar is. Net als iedere skinhead die de Hitlergroet brengt of de swastika draagt.
bron : http://www.gva.be/dekrant/experts/johndewit/artikel.asp?art={8348B021-CF85-4453-AECC-CCD6FE272DFD}
Dat telt niet als bewijsmateriaal hoor, zo een videokke Dat kun je gelijk waar filmen, zelfs met ( eventueel ultralinkse) acteurs, en in een ander land . Voor het gerecht kom je daar nergens mee.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 22:54   #286
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Dat telt niet als bewijsmateriaal hoor, zo een videokke Dat kun je gelijk waar filmen, zelfs met ( eventueel ultralinkse) acteurs, en in een ander land . Voor het gerecht kom je daar nergens mee.
Is Hermy een (eventueel ultralinkse) acteur?

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 oktober 2008 om 22:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 02:00   #287
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook al zoiets. Die vent kan zeggen wat hij wil, voor hetzelfde geld zijn die beelden in Engeland, Frankrijk of eender waar genomen.

@filosoof, wat heeft die daar nu weer mee te zien?
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 09:06   #288
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp ga je wel akkoord dat
de wet werd overtreden
je ook op privé-bijeenkomsten de wet niet mag overtreden.

Of deze film geldt als bewijsmateriaal zal het gerecht wel uitmaken.
Op de bijeenkomst in Diksmuide infiltreerde de politie.
Oud 29 oktober 2008, 10:29   #289
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Is het dodenaantal nu al officieel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 10:34   #290
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

In mijn huis doe en laat ik wat ik zelf wil ! of daar volk bij is of niet
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 14:28   #291
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp ga je wel akkoord dat
de wet werd overtreden
je ook op privé-bijeenkomsten de wet niet mag overtreden.

Of deze film geldt als bewijsmateriaal zal het gerecht wel uitmaken.
Op de bijeenkomst in Diksmuide infiltreerde de politie.
Op privé bijeenkomsten mag je zeggen wat je wil, d�*t is mijn idee. Ik ben zeker dat jijzelf thuis ook al haatdragende dingen gezegd hebt, die in feite verboden zijn. (oproep tot geweld). Of niet ? Als je het over skins hebt bvb ? Of VB-ers ? Of andere van je persoonlijke zondebokken ?
Oud 29 oktober 2008, 16:33   #292
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op privé bijeenkomsten mag je zeggen wat je wil, d�*t is mijn idee. Ik ben zeker dat jijzelf thuis ook al haatdragende dingen gezegd hebt, die in feite verboden zijn. (oproep tot geweld). Of niet ? Als je het over skins hebt bvb ? Of VB-ers ? Of andere van je persoonlijke zondebokken ?
Je mag thuis geen misdaden beoefenen:
- je vrienden en familieleden slaan, verkrachten, vermoorden of ook feestjes geven waar drugs worden gerookt, racistische fuiven, bijeenkomsten houden die aansporen tot moord, geweld racisme en vreemdelingenhaat.
Men noemt dat "openbare orde en goede zeden".
Die moeten OVERAl van kracht blijven.
Je mag zelf geen weed rokenen als je kinderen er bij zijn, binnenkort misschien zelf niet sigaretten roken.
Het algemeen belang primeert immers boven de privé gekte.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 17:07   #293
Another Jack
Banneling

Standaard

En toch vind ik het beter ze hun ding te laten doen...
Je kan ze zo beter in het oog houden, de kwajongens die tot daden zouden willen overgaan, maken zo maar kans gepakt te worden.
Al ben ik het met hun mening niet eens, verafschuw ik de figuren, de muziek, de teksten en het hele sfeertje dat er rondhangt.
Het laatste wat wenselijk is: ze 'ondergronds' laten evolueren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 17:11   #294
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
- je vrienden en familieleden slaan, verkrachten, vermoorden of ook feestjes geven waar drugs worden gerookt, racistische fuiven, bijeenkomsten houden die aansporen tot moord, geweld racisme en vreemdelingenhaat.
Je mag zelf geen weed rokenen als je kinderen er bij zijn, binnenkort misschien zelf niet sigaretten roken.
Hoeveel mishandelden, verkrachtten en doden in Diksmuide ? Antwoord : 0.
Voor de rest, of er daar drugs gebruikt zijn, en aangespoord werd tot moord, racistische prietpraat verkondigt enz, daar weet jij evenveel van als ik, en al de andere niet- aanwezige mensen : Niets.
Men noemt dat "een persoon is onschuldig tot het tegendeel bewezen is". En zolang die wet geldig is, moet je de deelnemers aan dat gezellig onderonsje daar in Diksmuiden maar beter gerust laten, of ze zouden wel eens een aanklacht kunnen doen voor "smaad & valse beschuldigingen " bvb.
Dat is nu éénmaal democratie, mijn beste, en daar zullen een would-be journalist uit Duitsland en een vervalste video niks aan veranderen.
Oud 29 oktober 2008, 19:18   #295
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Op privé bijeenkomsten mag je zeggen wat je wil, d�*t is mijn idee.2 Ik ben zeker dat jijzelf thuis ook al haatdragende dingen gezegd hebt, die in feite verboden zijn. (oproep tot geweld). Of niet ? Als je het over skins hebt bvb ? Of VB-ers ? Of andere van je persoonlijke zondebokken ?
1 Dat is jou idee.
2 Ook dat is jou idee.
Niet dus.
Oud 29 oktober 2008, 19:39   #296
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel mishandelden, verkrachtten en doden in Diksmuide ? Antwoord : 0.
Voor de rest, of er daar drugs gebruikt zijn, en aangespoord werd tot moord, racistische prietpraat verkondigt enz, daar weet jij evenveel van als ik, en al de andere niet- aanwezige mensen : Niets.
Men noemt dat "een persoon is onschuldig tot het tegendeel bewezen is". En zolang die wet geldig is, moet je de deelnemers aan dat gezellig onderonsje daar in Diksmuiden maar beter gerust laten, of ze zouden wel eens een aanklacht kunnen doen voor "smaad & valse beschuldigingen " bvb.
Dat is nu éénmaal democratie, mijn beste, en daar zullen een would-be journalist uit Duitsland en een vervalste video niks aan veranderen.
Ik denk dat Ericferemans deze misdaden aanhaalde om duidelijk te maken dat niemand in de privésfeer de wet mag overtreden.

Natuurlijk zijn deze mensen onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Een principe dat jij ongetwijfeld in acht neemt bij elk bericht dat je schrijft, in elke draad in dit forum.

Maar dat doet niets af van wat er bijvoorbeeld op de video van de koppen-reportage te zien en te horen is.
Dat doet niets af van het feit dat drie personen opgepakt werden in het kader van een onderzoek naar blood & honour en hun bijeenkomsten.
Dat doet ook niets af van de gevallen van agressie en geweld, waarvoor neo-nazi's en blood & honour fans reeds veroordeeld werden.
Oud 29 oktober 2008, 19:50   #297
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Datzelfde 'algemeen belang' heeft de partij in jouw avatar ook een pandoering van jewelste gegeven.
Hahaha!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 20:09   #298
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Datzelfde 'algemeen belang' heeft de partij in jouw avatar ook een pandoering van jewelste gegeven.
Hahaha!
Twee fouten, weerom.
Spa-Rood komt niet op bij de verkiezingen, natuurlijk
Het gaat niet over algemeen belang, maar over openbare orde en goede zeden.
Mensen toch! Het kan niet missen dat de blokkertjes achteruit gaan
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2008, 14:01   #299
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Hahaha!
Wat is het verband met het onderwerp?
Oud 2 januari 2011, 14:02   #300
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Was het B&H die met vliegtuigen een paar duizenden mensen om zeep heeft geholpen of moeten we het zoeken bij een boek van 1500 jaar oud?
Neen, je moet het zoeken bij de kliek aan de macht in Washington. Het is de CIA die heer bin Laden heeft getraind en wat men nu al-Qaeda noemt heeft samengesteld. Overigens is het aantal slachtoffers op 11 september verwaarloosbaar als je het vergelijkt met de slachtoffers van één maand oorlogvoeren door de VS in Afghanistan of Irak.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be