![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daar ben ik nog niet zo zeker van. Als ik met een paar vrienden zin heb om bij mij thuis racistische opmerkingen te maken (hypothetisch voor alle duidelijkheid) mag ik dat toch zeker. Wie heeft daar last van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo zegt de antiracismewet dat al wie “in tegenwoordigheid van meerdere personen, in een niet-openbare plaats, die toegankelijk is voor een aantal personen die het recht hebben om er te vergaderen of om ze te bezoeken” aanzet tot discriminatie of tot haat op grond van geslacht, zogenaamd ras, leeftijd e.d., tot 1 jaar cel en 5.500 euro boete kan krijgen. De bijeenkomsten van Blood and Honour moeten dus niét openbaar zijn om een strafrechtelijk optreden mogelijk te maken. Het is voldoende dat de aanzetten tot haat tegen meerdere personen worden geuit, ook in een niet-openbare plaats. Hiermee zijn racistische praatjes en mopjes strafbaar op een plechtige communiefeest of op een besloten drinkgelag van vrienden. Probleem blijft hier: hoe ga je dit bewijzen? In het geval van de Blood and Honour-bijeenkomsten in Lommel en Bellegem jongstleden waren er evenwel gsm-beelden van een geïnfiltreerde Duitse journalist. Er was dus bewijsmateriaal. Minister van Justitie Jo Vandeurzen heeft naar aanleiding daarvan aan de procureurs-generaal van Gent en Antwerpen gevraagd om na te gaan of op de twee recente bijeenkomsten in Bellegem en Lommel misdrijven zijn gepleegd. Vandeurzen zegde alvast dat het federaal parket de onderzoeken naar de neonazistische groepering Blood and Honour zal coördineren. Een straf van één jaar cel en 5.500 euro boete hangt bovendien iedereen boven het hoofd, die racistische denkbeelden verspreidt en ook iedereen die behoort tot een groep die zulke denkbeelden verspreidt of er zijn medewerking aan verleent. Concreet betekent dit dat al wie wetens en willens zalen verhuurt aan Blood and Honour strafbaar is. Net als iedere skinhead die de Hitlergroet brengt of de swastika draagt. bron : http://www.gva.be/dekrant/experts/johndewit/artikel.asp?art={8348B021-CF85-4453-AECC-CCD6FE272DFD} |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() Is Hermy een (eventueel ultralinkse) acteur?
Laatst gewijzigd door filosoof : 28 oktober 2008 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
@filosoof, wat heeft die daar nu weer mee te zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de wet werd overtreden je ook op privé-bijeenkomsten de wet niet mag overtreden. Of deze film geldt als bewijsmateriaal zal het gerecht wel uitmaken. Op de bijeenkomst in Diksmuide infiltreerde de politie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het dodenaantal nu al officieel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Parlementslid
|
![]() In mijn huis doe en laat ik wat ik zelf wil ! of daar volk bij is of niet
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() Op privé bijeenkomsten mag je zeggen wat je wil, d�*t is mijn idee. Ik ben zeker dat jijzelf thuis ook al haatdragende dingen gezegd hebt, die in feite verboden zijn. (oproep tot geweld). Of niet ? Als je het over skins hebt bvb ? Of VB-ers ? Of andere van je persoonlijke zondebokken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
- je vrienden en familieleden slaan, verkrachten, vermoorden of ook feestjes geven waar drugs worden gerookt, racistische fuiven, bijeenkomsten houden die aansporen tot moord, geweld racisme en vreemdelingenhaat. Men noemt dat "openbare orde en goede zeden". Die moeten OVERAl van kracht blijven. Je mag zelf geen weed rokenen als je kinderen er bij zijn, binnenkort misschien zelf niet sigaretten roken. Het algemeen belang primeert immers boven de privé gekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() En toch vind ik het beter ze hun ding te laten doen...
Je kan ze zo beter in het oog houden, de kwajongens die tot daden zouden willen overgaan, maken zo maar kans gepakt te worden. Al ben ik het met hun mening niet eens, verafschuw ik de figuren, de muziek, de teksten en het hele sfeertje dat er rondhangt. Het laatste wat wenselijk is: ze 'ondergronds' laten evolueren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest, of er daar drugs gebruikt zijn, en aangespoord werd tot moord, racistische prietpraat verkondigt enz, daar weet jij evenveel van als ik, en al de andere niet- aanwezige mensen : Niets. Men noemt dat "een persoon is onschuldig tot het tegendeel bewezen is". En zolang die wet geldig is, moet je de deelnemers aan dat gezellig onderonsje daar in Diksmuiden maar beter gerust laten, of ze zouden wel eens een aanklacht kunnen doen voor "smaad & valse beschuldigingen " bvb. ![]() Dat is nu éénmaal democratie, mijn beste, en daar zullen een would-be journalist uit Duitsland en een vervalste video niks aan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Ook dat is jou idee. Niet dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn deze mensen onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Een principe dat jij ongetwijfeld in acht neemt bij elk bericht dat je schrijft, in elke draad in dit forum. Maar dat doet niets af van wat er bijvoorbeeld op de video van de koppen-reportage te zien en te horen is. Dat doet niets af van het feit dat drie personen opgepakt werden in het kader van een onderzoek naar blood & honour en hun bijeenkomsten. Dat doet ook niets af van de gevallen van agressie en geweld, waarvoor neo-nazi's en blood & honour fans reeds veroordeeld werden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hahaha!
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
Spa-Rood komt niet op bij de verkiezingen, natuurlijk ![]() Het gaat niet over algemeen belang, maar over openbare orde en goede zeden. Mensen toch! Het kan niet missen dat de blokkertjes achteruit gaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, je moet het zoeken bij de kliek aan de macht in Washington. Het is de CIA die heer bin Laden heeft getraind en wat men nu al-Qaeda noemt heeft samengesteld. Overigens is het aantal slachtoffers op 11 september verwaarloosbaar als je het vergelijkt met de slachtoffers van één maand oorlogvoeren door de VS in Afghanistan of Irak.
|
![]() |
![]() |