![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
"Het was maar om te lachen, meneer de juge" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik heb van horen zeggen, het volgende: Als je voor de militaire rechtbank verscheen wegens drugsbezit (drugs, zoals in alles behalve tabak of alcohol, maar wel: weed en co, dus hetgeen de hooggeprezen heer VQ, voormalig senator Q en nu staatssecretaris Q, placht te roken bij wijze van stunt), dan kreeg je een niet te onderschatten straf (200 frank (*200 voor de goede verstaanders), een (hopelijk voorlopige) gevangenisstraf van 3 maand, en... toetje erbovenop: je ontslag in het leger. We hebben het hier duidelijk over de voordelen in natura, of extra-legale incentives. De militaire rechtbank bestaat niet meer sinds begin dit jaar. Eindelijk gelijke berechtiging. Alles gaat vlekkeloos verlopen, en men zal zich kunnen afvragen waarom ze eigenlijk een militair gerecht nodig gehad hebben al die jaren. Jammer van het verspilde geld. Buitenlandse missies en de daarbijhorende specifieke opdrachten ? Geen probleem. Natuurlijk, als je wil kunnen doden zonder in de bak te vliegen, is het een optie. Maar pas op, er zijn een heleboel voorwaarden aan verbonden, en de kans dat het kan is vrij klein. Wou je dat zeggen ? Naar het schijnt zetelde er een gewone rechter in die rechtbank, met een drietal militairen. Ben je nooit eens gaan kijken naar die zittingen ? Ik ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Proficiat Zeno!
Het is hier op dit forum nog niemand gelukt om mij kwaad te krijgen, maar jou is het wel gelukt. Ik hoop echt dat je nu blij bent. Bon, als jij willen blijven lullen over zaken uit 1993, je doet maar. In ieder geval weet ik vrij goed wat daar de situatie was en de context van deze zogenaamde misdaden, dewelke achteraf ook ontkracht werden. Maar ja, gooi met genoeg stront en er blijft altijd wel iets van hangen, hé Zeno! Ik ga rustig verder met de actie, want ik weet dat de Brigade onze hulp verdient. Laat ons hopen dat jij nooit in een situatie terecht komt dat je hun hulp gaat nodig hebben. Je zou misschien wel eens verbaasd kunnen zijn omtrent hun professionalisme en efficientie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zeemacht schoot uit verveling op dolfijnen...(zeggen ze)
wat nu , afschaffen ???
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() sommige para's hebben verkeerde zaken gedaan, al bij al hebben ze hun job goed gedaan. By the way : wat vindt je van die moord op de 10 para's ? Commentaar ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() reactie Flahaut:
Citaat:
Nee, ze verdwijnen niet, ze worden enkel maar nutteloos... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vandaag heb ik deze mail binnen gekregen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Ah,
Hebt g'em ook gehad? Blijkbaar zijn er heeeeeeel veeeeeeeel mailtjes op Defensie binnengelopen. Deze uitleg die we via dit mailtje nu krijgen is al heel wat minder dan wat hij origineel van plan was! let vooral op deze passage van zijn mail: Citaat:
Nu plots spreekt hij zich uit alsof de Para-bevelhebbers zelf vragende partij waren... Waar loopt het plaatje scheef? Nu, hij zal ook uit politieke hoek ook nog heel wat tegenwind krijgen! Daar zal ik wel voor zorgen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Interessant om weten is dat het Belgisch leger momenteel 47 generaals en admiraals (met taalpariteit - der moet ergens een tweezak tussenzitten
![]() Anderzijds zijn de para's sinds de doden in Ruanda niet meer te vertrouwen (politiek dan), en moesten ze lang in hun kazerne blijven. De politieke verantwoordelijkheid voor Ruanda is nooit erkend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oei oei oei, wat een bende lichtgeraakte zieltjes, zeg!
![]() Ik geef enkel mijn persoonlijke visie, that's all. Ik heb ook nooit gezegd dat ik de absolute waarheid in pacht heb. Ik heb nu eemaal zéér weinig vertrouwen in alles wat "militair" is. Neem nu de zaak Pirson. Deze "militair" is met z'n wagen in de Maas gereden, hij is er nog uitgekomen, zijn twee kinderen zijn verdronken. Achteraf heeft men zelfs ontdenkt dat de kinderen verdoofd waren! Alles wees erop dat hij z'n kinderen bewust had omgebracht. Uitspraak militaire rechtbank: Pirson onschuldig. Ondanks de verklaringen van de moeder....en alle bewijzen. En dan zijn mensen zoals u verbaasd dat de mensen het vertrouwen verliezen in die (militaire) rechtbanken.... SORRY hoor! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij deze : waar haalt u uw argumenten ? Uit de media soms ? Ooit nagedacht over hun integriteit ? Ik ken persoonlijk een paar zaken uit mijn direkte omgeving die 'in de media' kwamen. Ik kan u vertellen, met de hand op het hart, dat er NIETS van het verhaal klopte. De verhalen werden dusdanig verdraaid om er méér spanning en leesbaarheid in te brengen. Maar er klopte niets meer met de werkelijkheid. ... ![]() Geloof dus niet steeds wat de media uitbraken. Wees critisch ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() Lees ook de officiële verklaring op de website van Defensie.
http://www.mil.be/def/events/index.asp?LAN=N&PLACE=1 De e-mailactie en andere acties beginnen het leger wakker te maken! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Vreemdeling
|
![]() Via onderstaande link komt u terecht op een petitie die pleit voor het behoud van de Brigade Paracommando. De Brigade werd in het kader van het Stuurplan Defensie 2003 immers afgeschaft. Indien u, net als ons, van mening bent dat de Brigade moet blijven bestaan, gelieve dan de bijgevoegde tekst te lezen en de petitie te ondertekenen
www.parasave.org (in samenwerking met www.paracommando.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vraag me soms af of er binnen het Officierenkorps (of aanverwante) geen discussies zijn over de rol en de structuur van het leger na een federale splitsing. En wat er nodig is, militair gezien, om het hoofd te bieden aan bvb. terroristische dreigingen indien die ook naar bvb Antwerpen overwaaien. Naast uiteraard het voldoen aan de internationale verplichtingen.
![]() |
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() Als we dan nog militairen hebben die professioneel hun mannetje kunnen staan worden ze afgeschaft.....
Trouwens vandaag in Het Belang van Limburg.. De Belgische para's die in Kosovo de vrede moeten bewaren hebben een moeilijke opdracht.. Tijdens de onlusten hebben ze nauwelijks materieel dat bescherming kan bieden.. Pantserwagens hebben ze bblijkbaar niet meegkregen. Alleen enkele vrachtwagens... Hebben we dan nog niet geleerd uit het Rwanda-debacle... |
![]() |
![]() |