Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2008, 23:14   #61
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zelfs de BB gun (baby gun) gaan ze verbieden.

Zo'n onnozel plastieken balletje!
Als je uw vinger er voor houdt dan blijft het zelfs in de loop zitten.

En ze verbieden dat?
Hoe stom politici zijn, werd al j�*ren geleden duidelijk, toen ineens de .22 long rifle werd verboden, een proppenschieter zonder enige 'stopping power, terwijl geweren met een kaliber waarmee je een olifant kon neerleggen, vrij te koop bleven. net als een riot-gun trouwens.

En bij de laatste wijziging hebben ze wéér een hoop kemels geschoten. Zo erg zelfs, dat de Raad van State is moeten tussenkomen. Maar toch hebben tienduizenden brave sukkels hun wapens netjes ingeleverd. Trek met zo'n volk ten strijde! Het ziet er slecht uit als er hier ooit onlusten uitbreken.
Oud 31 oktober 2008, 23:21   #62
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Hoe stom politici zijn, werd al j�*ren geleden duidelijk, toen ineens de .22 long rifle werd verboden, een proppenschieter zonder enige 'stopping power, terwijl geweren met een kaliber waarmee je een olifant kon neerleggen, vrij te koop bleven. net als een riot-gun trouwens.

En bij de laatste wijziging hebben ze wéér een hoop kemels geschoten. Zo erg zelfs, dat de Raad van State is moeten tussenkomen. Maar toch hebben tienduizenden brave sukkels hun wapens netjes ingeleverd. Trek met zo'n volk ten strijde! Het ziet er slecht uit als er hier ooit onlusten uitbreken.
Geen nood : de allochtonen kunnen ons dan wel wapens verkopen...Euh...behalve als net zij de onlusten verwekken...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 23:22   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn moeder heeft deze week het .22 geweertje van mijn vader zaliger binnen gedaan, ze moest wel want de vergunning was verlopen en de politie was aan het aandringen.

In mijn moeder haar geval vind ik dat zo geen slecht idee dat ze er afstand van doet, de laatste keer dat ik keek had ze de kogels er omgekeerd ingekregen zelfs.

Persoonlijk had ik het wel graag gehad, als erfstukje.

Maar omdat ik zo'n schijnheilig strafbladje van een eeuw geleden heb moet ik er zelfs niet aan beginnen natuurlijk.

Jammer, en ook jammer dat ik de loop niet mocht krullen en dief op schilderen voor dat ze het binnen deed.

Blijft een stomme zaak allemaal.
Ik wil graag kleiduif schieten gaan doen maar weet al op voorhand dat ik geen vergunning ga krijgen van die klabakken.
Oud 31 oktober 2008, 23:30   #64
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Maar omdat ik zo'n schijnheilig strafbladje van een eeuw geleden heb moet ik er zelfs niet aan beginnen natuurlijk.
Hangt er helemaal van af w�*t er op dat blad staat. Als het geen gewelddelict betreft, dan valt er wel een vergunning los te peuteren.
Oud 1 november 2008, 00:18   #65
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn moeder heeft deze week het .22 geweertje van mijn vader zaliger binnen gedaan, ze moest wel want de vergunning was verlopen en de politie was aan het aandringen.

In mijn moeder haar geval vind ik dat zo geen slecht idee dat ze er afstand van doet, de laatste keer dat ik keek had ze de kogels er omgekeerd ingekregen zelfs.

Persoonlijk had ik het wel graag gehad, als erfstukje.

Jammer, en ook jammer dat ik de loop niet mocht krullen en dief op schilderen voor dat ze het binnen deed.

Blijft een stomme zaak allemaal.
Ik wil graag kleiduif schieten gaan doen maar weet al op voorhand dat ik geen vergunning ga krijgen van die klabakken.
Voor inbraak dat strafblad ?
Oud 1 november 2008, 00:42   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Voor inbraak dat strafblad ?
Och iets in dien aard.
Oud 1 november 2008, 09:29   #67
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Omdat het risico op arbeidsongeval nu haast onbestaande is geworden zullen de verzekeringspremies voor de dieven toch wel verminderd kunnen worden...

Natuurlijk verhoogt het risico nu voor de brave burger en zal die wel een hogere verzekeringspremie moeten betalen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 november 2008 om 09:31.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2008, 15:02   #68
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Omdat het risico op arbeidsongeval nu haast onbestaande is geworden zullen de verzekeringspremies voor de dieven toch wel verminderd kunnen worden...

Natuurlijk verhoogt het risico nu voor de brave burger en zal die wel een hogere verzekeringspremie moeten betalen...
De verzekeringen-lobby zit dus achter deze schandalige ontwapenings-wet ?
Oud 2 november 2008, 00:49   #69
Quentin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Voor Zelfstandigen zoals juweliers zou er een uitzondering moeten gemaakt worden. Persoonlijk ben ik voorstander van wapenbezit voor mentaal gezonden en zou de wetelijke zelfverdediging mogen uitgebreid worden tot bescherming van eigendom. Inbrekers mogen gerust afgeknald worden zonder gerechtelijke gevolgen.
Ook ik ben voorstander van wapenbezit mits vergunning.
Maar watmet gastjes van 16 die door groepsdruk gedwongen worden in jou huis binnen te breken, en vervolgens blaas jij die snotneus zen kop eraf?
Oud 2 november 2008, 10:11   #70
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quentin Bekijk bericht
Ook ik ben voorstander van wapenbezit mits vergunning.
Maar watmet gastjes van 16 die door groepsdruk gedwongen worden in jou huis binnen te breken, en vervolgens blaas jij die snotneus zen kop eraf?
Dat is dan pech voor hem en een geweldige leerschool!
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 16:59   #71
Quentin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Dat is dan pech voor hem en een geweldige leerschool!
Behoorlijk kortzichtig. Leerschool? Hij zal er veel aan hebben als ie onder de zoden ligt.
Oud 2 november 2008, 17:01   #72
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behoorlijk kortzichtig. Leerschool? Hij zal er veel aan hebben als ie onder de zoden ligt.
Hij zal het in ieder geval geen 2de keer doen .

Trouwens ik vindt dat men tijdens inbraak wel degelijk een vuurwapen mag gebruiken tegen inbrekers.
Ik heb overlaatst nog een artikel op HLN gezien waar een bejaarde man was doodgeslagen door een inbreker omdat hij beweerde geen geld in huis te hebben.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Tihange.dhtml

Citaat:
Inbrekers slaan man dood in Tihange
Een zeventiger is overleden tijdens een inbraak in zijn huis in Tihange. Onbekenden pleegden een inbraak in een huis van een bejaard koppel. De daders waren op zoek naar geld. De bewoner van het huis probeerde hen duidelijk te maken dat ze geen geld in huis hadden. De man kreeg enkele klappen en stierf ten gevolge van de slagen.

Een buurman van het koppel waarschuwde de politie. Die slaagde erin, dankzij het werk van speurhonden, om het spoor van de daders tot in het centrum van Hoei te volgen. Het onderzoek is aan de gang. (belga/vsv)
31/10/08 13u23
Het ironische is dat zulk geval zich voordoet net op de dag nadat de inlevertermijn van de nieuwe wapenwet verstreken is.
Vroeger zou het geweest zijn: "Bejaarde man schiet op inbreker".

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2008 om 17:20.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 17:12   #73
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook leuk om te weten

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...geleverd.dhtml

Citaat:
In elk geval gaat het maar om een klein deel van alle wapens die in omloop zijn. Daarom worden binnenkort repressieve maatregelen genomen.
Citaat:
Het lijkt er wel op dat het aantal wapens dat in omloop is zonder vergunning, zeer groot is.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2008 om 17:14.
Oud 2 november 2008, 17:22   #74
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Citaat:
Het lijkt er wel op dat het aantal wapens dat in omloop is zonder vergunning, zeer groot is.
Ja wat dacht u dan misschien? Dat iedereen een onnozelaar is en zijn wapens afgeeft omdat de staat er schrik van heeft?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 17:25   #75
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja wat dacht u dan misschien? Dat iedereen een onnozelaar is en zijn wapens afgeeft omdat de staat er schrik van heeft?
²

iets zegt mij dat er ook veel gaan bijkomen

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2008 om 17:26.
Oud 2 november 2008, 18:28   #76
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het zijn trouwens voornamelijk de Vlaamse partijen die voor deze ontwapening gestemd hebben.

Gelukkig is de wapenwet dan toch 'gedeeltelijk' versoepeld onder druk van de Waalse partijen.

Als België gesplitst zou zijn zou het nog veel erger geweest zijn

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 november 2008 om 18:29.
Oud 2 november 2008, 18:35   #77
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het zijn trouwens voornamelijk de Vlaamse partijen die voor deze ontwapening gestemd hebben.

Gelukkig is de wapenwet dan toch 'gedeeltelijk' versoepeld onder druk van de Waalse partijen.

Als België gesplitst zou zijn zou het nog veel erger geweest zijn
Inderdaad, de wereldvreemde sissies van vooral Spirit en SpA hebben in deze boter op hun hoofd. Ze hebben na de raid van Hans van Temsche een staaltje van plat populisme weggeven, waar het VB nog een punt kan aan zuigen. Het gevolg: tienduizenden sportschutters en jagers worden gehinderd en bestolen in de beoefening van hun vrijetijdsbesteding, terwijl echte criminelen net als voorheen met het grootste gemak aan zwarte wapens blijven geraken. Trieste vertoning.
Oud 2 november 2008, 18:42   #78
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Inderdaad, de wereldvreemde sissies van vooral Spirit en SpA hebben in deze boter op hun hoofd. Ze hebben na de raid van Hans van Temsche een staaltje van plat populisme weggeven, waar het VB nog een punt kan aan zuigen. Het gevolg: tienduizenden sportschutters en jagers worden gehinderd en bestolen in de beoefening van hun vrijetijdsbesteding, terwijl echte criminelen net als voorheen met het grootste gemak aan zwarte wapens blijven geraken. Trieste vertoning.
Idd gelukkig hebben de PS samen met MR de druk op de vlaamse partijen opgevoerd.

Oud 2 november 2008, 18:58   #79
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het hiernamaals zal hij het toch als een leermoment ervaren
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 19:05   #80
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

om in een schietclub te gaan of in een jachtclub heb je geld nodig (en geen klein beetje )

dus maw het recht op de mogelijkheid om jezelf te verdedigen wordt door deze nieuwe wetgeving weer maar eens een exclusief recht voor de rijken

ik kan overigens gerust akkoord gaan met een wapenverbod - maar dan moet het wel voor iedereen gelden - en dus moet het dan zo zijn dat rijken het niet met wat slijk der aarde kunnen omzeilen

voor een stroper die een konijn vangt omdat hij honger heeft heb ik trouwens respect - voor een rijkaard die voor de lol of voor de sport wat dieren gaat neerknallen geen barst - zo iemand is namelijk moreel minder ontwikkeld dan een dier. Geen enkel dier dood voor de sport of voor de lol - enkel uit bittere noodzaak.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 november 2008 om 19:11.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be