![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#761 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#762 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
of wil je je gelijk halen met woordspelletjes?
|
|
|
|
#763 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#764 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De 'volksgezondheid' heeft geen wensen, enkel mensen. U heeft de wens om de volksgezondheid van de mensen te redden & daardoor passief roken uit te bannen.) Oke; dat is uw goed recht. Maar doe niet alsof u voor iedereen spreekt & doe al zeker niet dat u de vertegenwoordiger bent van 'de volksgezondheid'.
|
|
|
|
|
#765 | |
|
|
Citaat:
passief meeroken, en ik citeer: De Wereldgezondheidsorganisatie is duidelijk over de gevolgen van omgevingstabaksrook (OTR): “Passief meeroken is niet alleen hinderlijk of een lichte onaangenaamheid. (…) Passief meeroken is schadelijk en dodelijk. Het veroorzaakt kankers en komt tussen bij het ontstaan van verschillende hart- en longziektes. Bij kinderen is het de oorzaak van astma en andere ademhalingsziektes. Het is ook betrokken bij andere kinderziektes zoals wiegedood en middenoorontsteking. OTR inademen is schadelijk voor iedereen, voor kinderen zowel als voor volwassenen. Wetenschappers zij het erover eens: geen enkel niveau van blootstelling aan OTR is zonder gevaar.” Beide zijn dus dodelijk. Wat verkiest u: de korte pijn door op de boom te knallen, of langzaamaan sterven aan kanker met alle miserie derbij? u als libertarier houdt toch van vrije keuze, dus zeg me eens wat u hier wenst
|
|
|
|
#766 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het ontploffen van gasketels is dodelijk, daarom stel ik voor dat we verbieden gasketels te plaatsen? U snapt gewoon mijn punt niet, vermoed ik. Anders zou u niet met zo'n 'interessante' zaken afkomen als: 'u weet toch dat beide dodelijk zijn?' Ik zou verder liever niet sterven.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 november 2008 om 19:22. |
||
|
|
|
|
|
#767 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 november 2008 om 19:26. |
|
|
|
|
|
|
#768 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Nog een verschil tussen snel rijden en roken op café: als ge op café rookt, dan schaadt ge enkel de cafégangers, degenen die vrijwillig ervoor gekozen hebben samen met u in da café te zitten en passief te roken. Personen in het huis ernaast of op straat hebben geen last dat er in dat café gerookt wordt. Als ge te snel rijdt op de weg, dan is er kans dat ge niet alleen degenen schaadt die ervoor gekozen hebben samen met u van die weg gebruik te maken, maar schaadt ge ook iemand die er niets mee te maken wil hebben. Bijvoorbeeld als ge met u auto in iemand zijn gevel knalt. Er is niet enkel een verschil van gradatie tussen, maar ook een inhoudelijk verschil. |
|
|
|
|
|
|
#769 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb er al van gehoord.
|
|
|
|
|
#770 |
|
|
Heb jij dan verstand van gasketels?
|
|
|
#771 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Voor wie nog twijfelt aan de risico's van passief roken:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#772 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan het maar niet vatten dat jij die woorden hier zo durft zetten. Zie jij dan niet in dat je een valse redenering opbouwt? Moet ik het echt uitleggen met een simpele vergelijking, zoals men dat doet in het 5° studiejaarke? Hier gaan we: Ik kan er niet tegen dat iemand links naast mij gaat zitten aan de toog. Dus als iemand dat doet, dan zeg ik hem dat hij twee sekonden heeft om het af te trappen, want daarna geef ik hem een elleboogstoot tegen zijn slaap waar ie gegarandeerd van buiten westen is en de volgende week in een donkere kamer mag doorbrengen. Niemand is verplicht om links naast mij te gaan zitten, en ik verwittig ze klaar en duidelijk .... ze kunnen dus op hun dooi gemakken zich elders zetten ... Perfekt vergelijkbaar dus met jouw rookgezwalm ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#773 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 november 2008 om 22:43. |
|
|
|
|
|
|
#774 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Flauwe kul. Hier in het dorp is er geen café te vinden waar niet gerookt wordt. Dat algemeen rookverbod in de horeca moest er al lang zijn.
|
|
|
|
|
|
#775 |
|
Gouverneur
|
ik ben zonet met een rokende vriend iets gaan drinken
ik vroeg hem: wil jij naar een café, waar je kan roken? dat hoeft niet, zei hij dus gingen wij naar een taverne waar niet mocht worden gerookt wegens ook eetgelegenheid (nu hoor ik de heksenjagers al sissen: omdat roken daar sinds kort verboden is, goed dat de overheid dat heeft beslist!) hij drie keer naar buiten voor een sigaret ik binnen gebleven, blij verlost van de verslaving straks kan ik hem niet eens meer voorstellen om ergens naar toe te gaan waar wél mag worden gerookt (net goed, hoor ik de heksenjagers weer sissen: tot in hun huizen zullen we ze achtervolgen, die smerige rokers) ik wil best wel een minimaal gezondheidsrisico lopen om met die vriend van gedachten te wisselen helemaal vrijwillig zou ik dat doen maar binnenkort mag dat niet meer (wij zorgen voor uw gezondheid, zoemen de belangenloze heksenjagers) dat aan de links in mijn vorige posts geen aandacht werd besteed door het heksenjagend gepeupel, verwondert mij evenzeer als het mij verwondert dat water niet vanzelf naar boven loopt |
|
|
|
|
|
#776 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#777 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#778 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Goed idee.
|
|
|
|
|
|
#779 |
|
|
lol
|
|
|
#780 |
|
|
Dat zou er op kunnen duiden dat te weinig noemenswaardig verterende mede-dorpelingen het met jou eens zijn, ergo: er zit geen brood in voor een kastelein.
|