![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#781 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#782 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moesten ze in cafés zo zagen over wel of niet roken gelijk hier, ik zet er geen stap meer binnen.
|
|
|
#783 |
|
Europees Commissaris
|
draad niet gevolgd maarre ... blijkbaar heeft ontmoediging succes ... jeugd vind het "cooler" om niet te roken (gisteren ergens op de radio gehoord). En volgens de gegevens ... in de landen waar het rookbeleid het strengst is (Ierland, Groot-Brittanïe) en het meest afgeraden wordt ... zijn de beste resultaten. Daar gaat heel de theorie dat wat verboden wordt ook aantrekkelijk is ...
|
|
|
|
|
|
#784 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Je hebt het recht niet te eisen dat eigenaars de regels van hun zaak aanpassen aan jouw voorkeuren. Je hebt wel het recht dat bezoekers van jouw zaak of eigendom te eisen. |
|
|
|
|
|
|
#785 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
de ideale mens ![]() Laatst gewijzigd door Dope : 3 november 2008 om 00:09. |
|
|
|
|
|
|
#786 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Natuurlijk weten we niet welke groeperingen het ergst liegen maar voor "uw" politiek-correcte nieuwsgaring zal men denkelijk geen lieden interviewen die sinds het rookverbod wegblijven uit legale cafés. http://www.topix.com/forum/health/sm...5OCT85EF0OVR30 http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/n...nd/7376279.stm http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle1443931.ece http://edition.cnn.com/2008/WORLD/eu...ubs/index.html Nouja, ik ga geen heel blad vullen met zulke links; kijk maar rustig voor jezelf: http://www.metaseek.nl/search/web/1/pubs+closed+smoking
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 november 2008 om 02:36. |
|
|
|
|
|
|
#787 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Of het zou erop kunnen wijzen dat cafébazen, die over het algemeen zelf rokers zijn, niet uit zichzelf geneigd zijn om hun café rookvrij te maken.
|
|
|
|
|
|
#788 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#789 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is geweten dat de mensen met een rookfobie eigenlijk graag roker zouden zijn.
Misschien dat ze het financieel niet aankunnen of zo?
|
|
|
#790 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het is geweten dat mensen die door hun 'argumenten' heen zijn, bullshit gaan verkopen om dat te maskeren.
|
|
|
|
|
|
#791 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik vrees dat dat niet klopt. De meeste fervente anti-rokers die ik ken, zijn gewezen rokers. Twee van mijn vrienden zijn, na pakweg twintig jaar één �* twee pakjes per dag, van de ene op de andere dag gestopt. Als er moet gekozen worden tussen een rokerige omgeving en een niet-rokers alternatief, dan zijn zij het die resoluut voor de niet-rokersomgeving kiezen. Meer dan fanatiek zelfs. Aangezien ze zelf de wilskracht hebben gehad om zonder veel poespas de sigaret aan de kant te laten, kijken ze bovendien meewarig neer op rokers, die keer op keer proberen te stoppen en daar maar niet in slagen.
|
|
|
|
#792 |
|
|
Het zij zo (Nederland: is reeds zo); wel jammer dat we er samen veel minder kroegen aan overhouden.
|
|
|
#793 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#794 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie je wel, ex rokers die iedere dag hun nagels moeten afbijten om niet te hervallen. Kunnen het niet verdragen van een ander. Dat is het. Trouwens hoeveel van al die rokers of ex rokers zijn hier feitelijk fervente café hangers? Het is in elk café zo dat er maar een vaste kliek bestaat van pakweg een tiental of een paar tientallen voor een zeer goed café. En zo veel cafés zijn er nu ook weer niet. In veel café zie je door de week bijna geen mens, of een zaag of drie aan de toog. De rest zijn toevallige klanten, zo eens om de 3 maanden een half uurtje of zo. Ze verteren dan 1.60€ en willen wel dat de ober vriendelijk is, de temperatuur juist is, de kleur van de muren hun bevalt en dat klanten die hun niet bevallen eens rap weg gaan.
|
|
|
|
#795 |
|
Parlementslid
|
Eén van de karaktersterke gestopte rokers, waar ik het over had, is een gewezen cafébaas. Van een kroeg waar tegen de sterren op werd gepaft. Vermits hij tegenwoordig roken vies en onnozel vindt, is de kans dat hij er terug mee begint, nihil.
|
|
|
#796 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#797 |
|
Parlementslid
|
... inderdaad, 'moesten' wordt tegenwoordig bijna even dikwijls verkeerd gebruik als 'noemen'... 't Is triest gesteld met de kennis van onze taal, tegenwoordig. Het aantal DT-fouten is op dit forum ook al niet meer te tellen.
|
|
|
#798 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#799 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik op mijn eentje alleen heb inderdaad geen recht om iets te eisen van pakweg een kaffeebaas of eenderwelke andere medemens ... maar het parlement heeft dat wel. Voorlopig blijf ik dus ijveren voor een wet in de gewenste zin. En het ziet er naar uit dat die er gaat komen ook. ('t kan daarbij zijn dat die wet verkeerd is enz. enz. dus dat ik geen gelijk heb; maar in 't leven komt het er niet op aan om gelijk te hebben, maar wel om gelijk te krijgen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#800 | |
|
|
Citaat:
Verder "d/t/dt"; ja, hardnekkige denkfout terwijl het toch niet moeilijk hoeft te zijn: de "t" in vervoegingen komt er volgens regel, eventuele "d" daarvóór stond reeds in infinitief en stam van het werkwoord, had iedere andere letter kunnen zijn. Maar ik ben alleen voor mezelf streng daarin, maak hoogstens een aanmerking als iemand een ander afkat en terwijl zelf taalfouten maakt. Verder ben ik tevreden als ik kan begrijpen wat iemand bedoelt, want dit hier is geen talenforum, "taal" is niet ieders vak en een goed muizenvangende kat hoeft voor mij niet te kunnen blaffen.
|
|