![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geweldig! Meer van dit!
|
|
|
|
|
#882 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#883 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U wilt toch zeker niet voorstellen om daar om het uur luchtverfrissing, dat in hoge doses giftig kan zijn wilt rondspuiten?
Neen, zoals ik al zei, voordelen en nadelen zijn er. Maar dat het er voor niet-rokers prettiger op zou worden, daar zet ik absoluut grote vraagtekens bij. |
|
|
|
|
|
#884 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#885 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zouden we nie, bijvoorbeeld, een regeling kunnen uitdokteren dat 1/2de van de cafées de ene week rookvrij zijn & 1/2de van de cafés de andere week? Wel grappig dat geen enkele anti-ro(o)k(er) met zoiets is afgekomen. Stel u voor dat ze niet 24/7 naar rookvrije cafées zouden kunnen gaan.
|
|
|
|
|
#886 | |
|
|
Citaat:
Trouwens, 50% van de café's heeft nu ondertussen de asbakken teruggezet. Omzetdaling meer dan 30% 'omdat er zoveel niet-rokers behoefte hebben aan een niet-rokers-café'. |
|
|
|
|
|
|
#887 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Integendeel. Ik vind het zeer belangrijk dat de fysieke integriteit van iedereen gerespecteerd wordt in openbare gelegenheden. Dat betekent niet dat ik zèlf een openbare gelegenheid moet openen, zodat anderen ongehinderd verder kunnen gaan de fysieke integriteit van hun bezoekers te schaden.
|
|
|
|
|
|
#888 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#889 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#890 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit is geen argument omdat dit getuigd van een gigantische hoeveelheid wereldvreemdheid. Rookvrije cafes hebben een concurrentieel nadeel tov de rokerscafes, en daarom switcht zowat iedere uitbater naar rokerscafe. Nu, mocht de wet het gelijk trekken, bestaat dit niet meer en is het probleem opgelost. Dit is wat ik dacht ook hetgene VOKA en Unizo bepleiten: zorg dat er uniforme regelgeving is voor de hele horeca. |
|
|
|
|
|
|
#891 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#892 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Maar toch nog even voor alle duidelijkheid: een wet die de verkoop van bedorven voedsel verbiedt, beschouw je niet als een inperking van de vrijheid van de cafébaas, maar een wet die roker verbiedt beschouw je wèl als een inperking van zijn vrijheid? |
|
|
|
|
|
|
#893 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Edit: meer zelfs, je erkent ook dat je het 'fix it all' argument niet begrijpt. Wat wij zeggen is dat jij met uw café moogt doen wat jij wilt, maar niet zomaar te zeggen hebt - ook niet via de overheid - wat anderen met hun café moeten doen. Als er een niche is voor niet-rokerscafées, zal het wel komen. Als er geen niche is, verander je de wet ten voordele van een marginale hoeveelheid mensen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 3 november 2008 om 19:21. |
||
|
|
|
|
|
#894 | |
|
|
Citaat:
Op straat mogen we wél legaal autorijden en de lucht vervuilen? Het toppunt van schijnheiligheid vind ik toch wel de luchthavens. Terwijl je kijkt hoe vliegtuigen af en aan de lucht nog smeriger maken zie je in je ooghoek 'verboden te roken'. |
|
|
|
|
|
|
#895 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#896 | |
|
|
Citaat:
Nogmaals: Roken is geen verboden activiteit. Roken is legaal. Sigaretten worden gekeurd en zijn vrij te koop. |
|
|
|
|
|
|
#897 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Luister eens: een cafébaas die hart heeft voor zijn zaak, zorgt ook dat de boel netjes blijft. Wil jij hier nu in alle ernst als argument pro-roken aanvoeren dat sigarettenrook nare luchtjes maskeert van cafébazen die het niet zou nauw nemen met elementaire hygiëne?
|
|
|
|
|
|
#898 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#899 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#900 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind dat je volkomen gelijk hebt: laat de uitbater beslissen! hij zal wel weten wat zijn klanten verkiezen. En ja, ik ruik het nu veel beter als er ergens veel gerookt is. Maar mensen mogen in mijn omgeving, in mijn huis, in mijn woonruimte RUSTIG een sigaretje opsteken, ik ruik het amper en wat nog leuker is: ik ZIE het geeneens! Teken voor mij dat ik er helem�*�*l vanaf ben en in niks nog nicotine-gebrek of aanverwanten heb! alle dagen nog blij bovendien! Wel zielig in feite: regelmatig nog de droom over dat beklemmende gevoel met daarbij het schuldcomplex: ge hebt TERUG GEROOKT! en dan wakker schieten met: heb ik écht terug gerookt? nee dus. OEF! en dan terug rustig verder slapen.... zielig hé.....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|