![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#901 | ||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#902 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#903 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#904 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#905 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het gaat me bij het rookverbod ook helemaal niet om de geurhinder, maar om het gevaar van passief roken.
|
|
|
|
|
|
#906 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als roken in cafes verboden wordt, is dat ook illegaal. Wat is het verschil nu ? |
|
|
|
|
|
|
#907 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#908 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, daar gaat het jou niet om. Het gaat om het feit dat jij een leuk avondje wilt & dat iedereen daarom moet wijken voor uw voorkeuren. Daar gaat het jou om.
|
|
|
|
|
#909 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Naast de kwestie. Het geeft alleen maar aan hoe 'politiek' deze beslissing is. |
|||
|
|
|
|
|
#910 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 november 2008 om 19:33. |
|
|
|
|
|
|
#911 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben dus met rookverbod opgegroeid zal ik zeggen, alhoewel ik niet binnen maar buiten de fabriekspoorten werkte (in de burelen) en weldegelijk roker was. Wel héél strikt doordrongen van brandgevaar met sigaretten natuurlijk. Automatisch ook voorzichtig thuis, aan het tankstation etc.. etc.... Een paar jaar geleden in Zaventem dus. Binnen-rookverbod was net in voege. Vliegtuig vertraging. Ergernis bij de rokers (ik heb lekker ergens in een hoekje stiekem gaan roken, er stond een doe-je-sigaret-uit-asbak, er was geen brandgevaar). Kortom, eindelijk mogen we op de tarmac, vliegtuigen taxiën af en aan, grote dikke slangen met kerosine worden aan en afgevoerd.... Steekt er daar toch een FRANSTALIGE rustig zijn sigaretje aan zeker??? (ik weet nog dat hij franstalig was omdat ik onmiddellijk dacht: gijse achterlijke brusselaar... toen de stewardess (die bijna een fit kreeg) hem eerst in het nederlands toesprak (uitdrukking: En toen dacht ik: kijk nu eens sé! dat hebben ze met hun rookverbod binnen in de gebouwen! Dan steken de mensen rustig een sigaretje aan vanaf dat ze buiten zijn hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#912 | |
|
|
Citaat:
Nu worden er vreemde omwegwetten bedacht om de éne kant te vriend te houden en toch te verdienen aan de andere kant. Ofwel is roken slecht en verbied je het in het kader van volksgezondheid, ofwel is het niet slecht en sta je het toe. Dan nóg kun je het verbieden op plaatsen waar je het voor het zeggen hebt maar een café is van iemand, niet van de staat. Als de overheid zonodig rookvrije cafés wil, laat ze die dan nationaliseren. Dan hebben ze het volledig voor het zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#913 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#914 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#915 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#916 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#917 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij worden er door de journalist een paar epistemologische fouten gemaakt.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 3 november 2008 om 19:51. |
|
|
|
|
|
|
#918 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@ patsy stone:
wanneer ga je ervoor zorgen dat het verboden wordt om binnen in mijn huis te roken als ik bezoekers heb? want wat is het verschil? Als ik een café openhoudt en de klanten die mijn café leuk vinden komen binnen, of ik houd opendeurdag en de mensen die mijn huis leuk vinden komen binnen? Ik ga zelf heel weinig op café, maar een tijdje geleden was ik in Den Engel in Antwerpen, en ik zag dat de kelners regelmatig aan de "klantzijde" van de toog aan een sigaretje trokken, die sigaret dan op de asbak legden en terug aan hun kant verder tapten. Toen ik EINDELIJK in de gaten kreeg wat ze aan het doen waren en hen vroeg waarom, kreeg ik als antwoord dat ze "op hun werkplek" niet mochten roken.... Ze lagen allemaal plat van het lachen. De werkplek was dus de ene kant van de toog, de klantenkant was géén werkplek! Hilarische toestanden! Maar niemand verplicht je toch om je daartussen te mengen Patsy? Ik vind ook dat vb. mensen die een sporthal of zo uitbaten gerust mogen stellen dat in die cafetaria niet mag gerookt worden.... Dan gaan degenen die wèl willen roken gewoon naar ergens waar dat wèl mag, Den Engel bijvoorbeeld. Als ik het goed voorheb zijn café's net ontstaan als openbare rookplaatsen...
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#919 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(en degenen die het onofficieel, nu in het geniept of per ongeluk doen) zou ik niet willen te eten geven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 20:01. |
|
|
|
|
|
|
#920 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat: