![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#921 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#922 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#923 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus tegen zichzelf.
|
|
|
|
|
#924 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al bij al blijven dat onnozele wetten.
Net hetzelfde dat een frituur maar een bepaald aantal zitplaatsen mag hebben of anders is het een restaurant en dat ze geen mes en vork mogen geven. Even onnozel als het verplichten van af te schaffen van roken op café. En bovendien zijn het voornamelijk mensen die niet eens op café gaan die dat willen. Dat is nog het strafste. Behalve miss patsy die hier precies ganse dagen op café hangt.
|
|
|
#925 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb geen enkel bezwaar tegen rookvrije café's maar ik vind wèl dat de uitbater zelf mag kiezen of hij een rokers- dan wel een niet-rokers-café wil openhouden. Lijkt me toch de evidentie zelve? of wil je binnenkort - ter bescherming van de consument - aan krantenwinkels gaan verbieden om ook tabaksartikelen te verkopen? Waarom ineens geen verbod op de verkoop van alcoholische dranken - ter bescherming van de consument? Gewoon : alle café's zonder bier en zonder rook! Patsy drinkt toch gewoon een waterke!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#926 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#927 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niets zo geil als Kallikles die weer eens boven komt. ^^
|
|
|
|
|
#928 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#929 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
perfekt !! dan weet je meteen hoe het gesteld is met de properheid in de zaak.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#930 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoek je evt een school waar je mag roken in de klaslokalen, omdat je hersenen dan beter zouden werken?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#931 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb een hekel aan roken en aan rook, dus zoiets ga ik zeker niet doen.
|
|
|
|
|
#932 | ||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#933 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Voila. Dat is de essentie van het verhaal.
|
|
|
|
|
|
#934 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat zeg ik? Is 150 persent geworden: de echte sportmannen blijven nu ook al eens plakken ...
|
|
|
|
|
|
#935 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Maar u kiest om wel binnen te gaan. U bent degene die kiest om in een ongezonde zaak te zitten. Uitgaande dat we begaan zijn met uw gezondheid, heeft u de verkeerde beslissing genomen. U kan niet vertrouwt worden met belangrijke beslissingen zoals de beslissingen die moeten genomen worden over uw gezondheid. Omdat u niet de juiste beslissing voor uzelf kan nemen, nemen wij die voor u door roken in cafés te verbieden. U verkoos de gezellige tijd in het café boven uw eigen gezondheid. Wat was u toch verkeerd. Gelukkig zijn wij er om die moeilijke keuzes voor u te nemen zodat u, zonder verantwoordelijkheid en zonder vrijheid verder kan leven. |
|
|
|
|
|
|
#936 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik durf zelfs verder gaan: als na 10 jaar wettelijke verplichting om tot rookvrije kaffees te komen, men de wet terug zou afschaffen, dan voorspel ik je dat er maar weinig rookkaffees geopend zullen worden. De mensen gaan aan den lijve ondervonden hebben hoeveel aangenamer het is !! Mao in zijn rode boekje heeft iets gezegd in de zin van: "als je een kromgebogen ijzeren staaf wil rechttrekken, dan moet je iets verder trekken dan de stand waarin je hem wilt krijgen".
|
|
|
|
|
|
#937 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
niemand verplicht jou toch om naar een niet-rookvrij café te gaan? wat is d�*t nu toch voor zever?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#938 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij bent het levende bewijs van buitenaards leven.
|
|
|
|
|
#939 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wij vinden het opportuun om er in het kader van de sociale cohesie voor te zorgen dat iedereen een gelijke toegankelijkheid tot cafés heeft zonder dat dat ten koste gaat van de gezondheid. Aangezien cafébazen niet uit zichzelf geneigd zijn voor een veilige en gezonde omgeving te zorgen waarin het cliënteel kan ontvangen worden, leggen wij hen dat bij wet op. |
|
|
|
|
|
|
#940 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|