![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#941 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ken verschillende gestopte rokers die amper nog een pint durven drinken omdat ze tegelijk zin krijgen in een sigaret. Of in gedempte rokers die enkel nog roken als ze een pint of glas wijn drinken. En dat wil de anti-rookgestapo allemaal afschaffen? Ikke nierook, gij nierook, zij/hij nierookt, wij nieroken, jullie nieroken, en zij nieroken...; zoiets? no thank you very much! Gaat dan maar onder mekaar met jullie eigen gestapo nieroken, ik zal me als gestopte roker dan wel bij de tolerante rokers voegen! nèm!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#942 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is de essentie van jullie verhaal: eentje waarin geen verantwoordelijkheid opgenomen moet worden voor de eigen keuzes.
|
|
|
|
|
#943 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#944 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vanaf januari mag elk zwembad niet dieper zijn dan 40 cm opdat mensen die niet willen zwemmen niet verzuipen. Dieper dan 40 cm is verboden. |
|
|
|
|
|
|
#945 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#946 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#947 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik zie daar het nut niet van in. Iemand die niet wil zwemmen en tòch in het diepe springt, brengt daar toch de gezondheid van anderen niet mee in gevaar?
|
|
|
|
|
|
#948 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij kan verkeerd springen?
|
|
|
|
|
#949 | |
|
|
Citaat:
Bah, laffe wetten. |
|
|
|
|
|
|
#950 | |
|
|
Citaat:
Plak een sticker op een café: 'Hier mag men roken' of 'Hier mag men niet roken'. Klaar. Dan kan de niet-roker kiezen voor een niet-roken café en mensen die behoefte hebben aan een rokertje kunnen gewoon roken. |
|
|
|
|
|
|
#951 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#952 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik begin te panikeren joh! Zou dat die befaamde nierook-aftakeling kunnen zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#953 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tsja, ik heb hier alle tegenargumenten goed gelezen, maar daarom helemaal nog niet goedgekeurd of aanvaard.
Voor mij blijft de kern van de zaak de volgende: de roker doet een kleine hoffelijkheidsinspanning en gaat zijn sigaretje buiten of in het rookkot opsnoepen; binnen blijft het voor iedereen aangenaam. (in het meest ekstreme geval, mag hij zelfs zijn pint meepakken, niet dat hij al rokend het verschil zou smaken tussen een stella of een duvel, zelfs niet tussen rode of witte wijn ...) Bovendien sterkt de ervaring van zowel in het buitenland, als in het binnenland (restaurants, sportkompleksen, waar ze voor het rookverbod ook allemaal failliet gingen en waar niks nog ten goede zou kunnen) mij in mijn opinie. De aanhangers van rookvrije publieke ruimten (plaatsen waar het publiek mag komen ...) baseren zich op propere lucht, geen stank, maar vooral op de dokteurs-kankerspesialisten. De aanhangers van vrij roken baseren zich vooral op de schrik dat straks alles gaan verboden worden, of stellen zelfs voor om de verkoop van sigaretten in zijn geheel te verbieden. Amai mijn teelballen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 november 2008 om 21:48. |
|
|
|
|
|
#954 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#955 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind dat vanaf nu mensen die in een parfumerie werken of er klant zijn ook geen parfum meer mogen dragen. Ik word daar ziek van, van die reuk. En ik wil ook wel eens een parfumerie kunnen binnenstappen! Afschaffen die parfums dus! enkel nog reukvrije cremmekes verkopen! gezond voor iedereen en niemand heeft er last van. Enkel sommige nierokers! dat ze dan buiten hunne stank opspuiten! en o ja.... ook in restaurants geen geurtjes meer hoor! Stinkende en geparfumeerde klanten moeten maar buiten hun steak opeten (ze mogen al blij zijn dat ze hun bord en hun bestek mee naar buiten mogen nemen hé schoofzak?) ik vind dat je in een restaurant ten volle moet kunnen genieten van de culinaire geuren zonder te worden gestoord door de stank van een parfumwalm van je buurtafeltje. BUITEN DIE TROEP IK WIL RESTAURANTS PARFUMVRIJ! RESTAURANTS PARFUMVRIJ! RESTAURANTS PARFUMVRIJ! RESTAURANTS PARFUMVRIJ! RESTAURANTS PARFUMVRIJ! RESTAURANTS PARFUMVRIJ!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 22:00. |
|
|
|
|
|
|
#956 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#957 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja man, gij kunt toe de point argumenteren. Seffens krijgt gij het nog verkocht dat eunuchen recht moeten hebben op gratis bordeelbezoek. Maar tegenargumenten om rookkaffees toch te behouden, die zie ik niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#958 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#959 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nederland en België zijn klimatologisch anders dan de middellandsezee-landen. De rol van het café is ook anders. Citaat:
Citaat:
Er zijn veel zaken die in principe ongezond zijn maar die wij elkaar toch toestaan. Hetzij in besloten ruimten, hetzij erbuiten. Het rookverbod in de horeca is een eigenaardige wet die niet in onze traditie(s) past. Kortom, geef mensen de keuze zolang roken niet verboden is. |
|||||
|
|
|
|
|
#960 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind dat je niet in je opzet geslaagd bent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|