![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#961 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ook goed, zelf weten. Ik zeg je hoe het er hier in Nederland voor staat. Het rookverbod is vanaf 1 juli geldig. Doe jezelf dan een lol en google eens op 'rookverbod horeca' en let eens op de reacties van de café-uitbaters. Sommigen hebben zich drie maanden keurig aan het verbod gehouden maar zetten nu weer de asbakken op tafel om de redenen die ik hierboven gaf.
Als je de horeca om zeep wilt helpen, stem dan voor een rookverbod. |
|
|
|
|
|
#962 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#963 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel onthouden dat New York een metropool is waar je in de rij moet staan om de stad binnen te komen, er een enorm ruimtetekort is, en een tekort aan horecagelegenheden om van echte concurrentie te spreken. Mensen komen daar waarschijnlijk nog, zelfs als er geen stoelen staan.
|
|
|
|
|
|
#964 |
|
Minister
|
Ik weet het, een persoonlijke observatie heeft weinig gewicht, maar ik wil deze de lezers niet onthouden.
Door de weeks kom ik iedere dag opweg van werk naar huis om 1/2 6 langs een cafe met terras. Al zeker 5 jaar dezelfde uitbaters, dezelfde drankjes, dezelfde terrasstoelen, dezelfde asbakken op tafel. Op 1 juli gingen binnen de asbakken van tafel: "Rauchen Verboten". In de zomer zitten er weinig binnen, het terras is altijd goed gevuld (zon en regenschermen). Er leek weinig veranderd, nog steeds stegen op het terras de rookwolken op. En binnen hangt een raar luchtje nu er niet meer gerookt wordt. Maar nu is sinds enige weken het weer bar slecht en het terras leeg. En als ik binnen kijk dan zitten daar net zo'n 5 mensen terwijl voordien de zaak binnen vol (30) zat bij slecht weer. Mijn 2 cents. |
|
|
|
|
|
#965 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#966 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
plezant zenne
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
|
|
|
|
|
#967 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#968 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die worden niet meegerekend in zo'n statistieken.
|
|
|
|
|
#969 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#970 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#971 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zo druk was het niet. Eigenlijk een erg goede, aangename sfeer. |
|
|
|
|
|
|
#972 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bestaan er maximumafmetingen voor die rookruimtes? |
|
|
|
|
|
|
#973 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Een maatregel die, naar het schijnt omwille van de volksgezondheid, al lang genomen is. De autoindustrie heeft het overleefd. Ik zou ook nog graag 250 vlammen op de autostrada, maar ik leg me neer bij de beperkingen die de democratie me oplegt in naam van het algemeen belang. Ik vraag me hier al heel de tijd af w�*t ik heb dat rokers niet hebben dat mij toelaat dit in te zien en zij niet?
|
|
|
|
#974 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#975 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#976 |
|
Parlementslid
|
Ja. Mijn hond plakt tegen mijn linkerbeen als ik er mee ga wandelen. Hij volgt dus beter zonder leiband. Toch moet ik hem volgens de wet aan een leiband houden. Absurd voor zo'n goed afgerichte hond, maar verplicht. Tenzij ik bereid ben de boete te betalen (wat ik inderdaad ben). Het staat dus ook iedereen vrij de wetgeving op het roken te overtreden, mits ze de boetes betalen.
|
|
|
#977 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zei iemand ongeveer 120 jaar geleden.
|
|
|
|
|
#978 |
|
Parlementslid
|
Toch wel, snelheidsbeperkingen zijn ingevoerd (behalve in een écht autoland als Duitsland) nadat was vastgesteld dat het aantal dodelijke ongelukken ongeveer proportioneel opliep met de maximum snelheid. Het is dit zelfde oorzakelijk verband tussen (mee)roken en de bewezen dodelijke gevolgen daarvan dat een rookverbod heeft opgeleverd.
|
|
|
#979 | |
|
|
Citaat:
In pricipe mag die rookruimte zo groot zijn als je café, mits je de ruimte kunt afsluiten en er niet wordt bediend. |
|
|
|
|
|
|
#980 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|