Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2008, 22:19   #961
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat je niet in je opzet geslaagd bent.
Ook goed, zelf weten. Ik zeg je hoe het er hier in Nederland voor staat. Het rookverbod is vanaf 1 juli geldig. Doe jezelf dan een lol en google eens op 'rookverbod horeca' en let eens op de reacties van de café-uitbaters. Sommigen hebben zich drie maanden keurig aan het verbod gehouden maar zetten nu weer de asbakken op tafel om de redenen die ik hierboven gaf.

Als je de horeca om zeep wilt helpen, stem dan voor een rookverbod.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:26   #962
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ook goed, zelf weten. Ik zeg je hoe het er hier in Nederland voor staat. Het rookverbod is vanaf 1 juli geldig. Doe jezelf dan een lol en google eens op 'rookverbod horeca' en let eens op de reacties van de café-uitbaters. Sommigen hebben zich drie maanden keurig aan het verbod gehouden maar zetten nu weer de asbakken op tafel om de redenen die ik hierboven gaf.

Het artikeltje over de horeca in New York, dat ik hierboven postte, en waaruit het tegendeel van jouw bewering blijkt, negeer je gemakkelijkheidshalve?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:28   #963
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Flauwe kul.
Wel onthouden dat New York een metropool is waar je in de rij moet staan om de stad binnen te komen, er een enorm ruimtetekort is, en een tekort aan horecagelegenheden om van echte concurrentie te spreken. Mensen komen daar waarschijnlijk nog, zelfs als er geen stoelen staan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:32   #964
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik weet het, een persoonlijke observatie heeft weinig gewicht, maar ik wil deze de lezers niet onthouden.
Door de weeks kom ik iedere dag opweg van werk naar huis om 1/2 6 langs een cafe met terras. Al zeker 5 jaar dezelfde uitbaters, dezelfde drankjes, dezelfde terrasstoelen, dezelfde asbakken op tafel.
Op 1 juli gingen binnen de asbakken van tafel: "Rauchen Verboten". In de zomer zitten er weinig binnen, het terras is altijd goed gevuld (zon en regenschermen).
Er leek weinig veranderd, nog steeds stegen op het terras de rookwolken op. En binnen hangt een raar luchtje nu er niet meer gerookt wordt.
Maar nu is sinds enige weken het weer bar slecht en het terras leeg.
En als ik binnen kijk dan zitten daar net zo'n 5 mensen terwijl voordien de zaak binnen vol (30) zat bij slecht weer.
Mijn 2 cents.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:37   #965
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Het artikeltje over de horeca in New York, dat ik hierboven postte, en waaruit het tegendeel van jouw bewering blijkt, negeer je gemakkelijkheidshalve?
Daar staat iets over in mijn eerdere bericht. New York is geen Deventer of Waregem.
Oud 3 november 2008, 22:38   #966
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zou je daar precies willen gaan doen, in die parfumerie?
reukloze crèmekes kopen tiens. reukloze mascara, oliebaddekes, fond de teint, nagellak, vijltjes, wattekes, ontschminker, lotion, allemaal reukloos.... nu kan ik dat niet want ik moet altijd eerst door die parfumwalm strompelen.

Citaat:
Ik ben het daar eigenlijk mee eens. Ik hou zelf ook niet van die superzware parfums die op zichzelf een hele kamer vullen, maar er is toch wel een belangrijk verschil: die geur berokkent geen schade aan je gezondheid. Sigarettenrook wel.
ha nee? ik krijg daar astmatische aanvallen van hoor! alle parfums buiten als ik op restaurant ga! ik ga niet stikken omdat jullie willen gaan eten in mijn restaurant hé mannekes! ga dan buiten eten, of eet gewoon thuis hé.

plezant zenne

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:39   #967
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik weet het, een persoonlijke observatie heeft weinig gewicht, maar ik wil deze de lezers niet onthouden.
Door de weeks kom ik iedere dag opweg van werk naar huis om 1/2 6 langs een cafe met terras. Al zeker 5 jaar dezelfde uitbaters, dezelfde drankjes, dezelfde terrasstoelen, dezelfde asbakken op tafel.
Op 1 juli gingen binnen de asbakken van tafel: "Rauchen Verboten". In de zomer zitten er weinig binnen, het terras is altijd goed gevuld (zon en regenschermen).
Er leek weinig veranderd, nog steeds stegen op het terras de rookwolken op. En binnen hangt een raar luchtje nu er niet meer gerookt wordt.
Maar nu is sinds enige weken het weer bar slecht en het terras leeg.
En als ik binnen kijk dan zitten daar net zo'n 5 mensen terwijl voordien de zaak binnen vol (30) zat bij slecht weer.
Mijn 2 cents.
Gewicht genoeg. Ik heb dezelfde ervaring. Vorige week nog zat ik in een café met 2 mensen aan de bar en 16 (!) in de rookruimte. En zij hebben dan nog de mazzel te beschikken over een ruime rookruimte.
Oud 3 november 2008, 22:42   #968
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wel onthouden dat New York een metropool is waar je in de rij moet staan om de stad binnen te komen, er een enorm ruimtetekort is, en een tekort aan horecagelegenheden om van echte concurrentie te spreken. Mensen komen daar waarschijnlijk nog, zelfs als er geen stoelen staan.
Alweer: zoek eens op hoeveel er failliet zijn gegaan.
Die worden niet meegerekend in zo'n statistieken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:43   #969
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar staat iets over in mijn eerdere bericht. New York is geen Deventer of Waregem.
Het principe blijft wel hetzelfde.
Oud 3 november 2008, 22:45   #970
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
reukloze crèmekes kopen tiens. reukloze mascara, oliebaddekes, fond de teint, nagellak, vijltjes, wattekes, ontschminker, lotion, allemaal reukloos.... nu kan ik dat niet want ik moet altijd eerst door die parfumwalm strompelen.
Allemaal spullen die je in het Kruitvat of gewoon in het grootwarenhuis kan kopen dus...

Citaat:
ha nee? ik krijg daar astmatische aanvallen van hoor! alle parfums buiten als ik op restaurant ga! ik ga niet stikken omdat jullie willen gaan eten in mijn restaurant hé mannekes! ga dan buiten eten, of eet gewoon thuis hé.

plezant zenne
Dan ben jij een uitzondering en kan je maar beter zorgen dat je je puffertje overal mee naartoe neemt. Dood ga je daar niet van.
Oud 3 november 2008, 22:46   #971
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb tot 4 uur sochtends daar toch een feesje gebouw op Amsterdam Avenue (in de studentenwijk) en iedereen ging netjes naar buiten waar tafeltjes stonden met verwarmingstoestellen voor de rokers. Nieman die kloeg, iedereen had plezier.

En zo druk was het niet. Eigenlijk een erg goede, aangename sfeer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:50   #972
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewicht genoeg. Ik heb dezelfde ervaring. Vorige week nog zat ik in een café met 2 mensen aan de bar en 16 (!) in de rookruimte. En zij hebben dan nog de mazzel te beschikken over een ruime rookruimte.
Absurd inderdaad. Qua passief roken moeten die rookhokjes wel het summum zijn.

Bestaan er maximumafmetingen voor die rookruimtes?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:53   #973
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als je de autoindustrie om zeep wilt helpen, voer dan snelheidsbeperkingen in.

Een maatregel die, naar het schijnt omwille van de volksgezondheid, al lang genomen is. De autoindustrie heeft het overleefd.

Ik zou ook nog graag 250 vlammen op de autostrada, maar ik leg me neer bij de beperkingen die de democratie me oplegt in naam van het algemeen belang. Ik vraag me hier al heel de tijd af w�*t ik heb dat rokers niet hebben dat mij toelaat dit in te zien en zij niet?
Oud 3 november 2008, 22:54   #974
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam
Op 1 juli gingen binnen de asbakken van tafel: "Rauchen Verboten".
Op een terras lijkt me het effect van passief roken nochthans zo goed als nihil. Ben je eigenlijk verplicht 'absurde' wettten op te volgen?
Oud 3 november 2008, 22:56   #975
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Als je de autoindustrie om zeep wilt helpen, voer dan snelheidsbeperkingen in.

Een maatregel die, naar het schijnt omwille van de volksgezondheid, al lang genomen is. De autoindustrie heeft het overleefd.

Ik zou ook nog graag 250 vlammen op de autostrada, maar ik leg me neer bij de beperkingen die de democratie me oplegt in naam van het algemeen belang. Ik vraag me hier al heel de tijd af w�*t ik heb dat rokers niet hebben dat mij toelaat dit in te zien en zij niet?
Een rookverbod in de horeca staat niet gelijk met een snelheidsbeperking op de autosnelwegen voor de autoindustrie. Het staat gelijk met een uitstootverbod op plekken waar huizen in de buurt staan. Dat zou ook de autoindustrie de das omdoen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:57   #976
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Op een terras lijkt me het effect van passief roken nochthans zo goed als nihil. Ben je eigenlijk verplicht 'absurde' wettten op te volgen?
Ja. Mijn hond plakt tegen mijn linkerbeen als ik er mee ga wandelen. Hij volgt dus beter zonder leiband. Toch moet ik hem volgens de wet aan een leiband houden. Absurd voor zo'n goed afgerichte hond, maar verplicht. Tenzij ik bereid ben de boete te betalen (wat ik inderdaad ben). Het staat dus ook iedereen vrij de wetgeving op het roken te overtreden, mits ze de boetes betalen.
Oud 3 november 2008, 22:58   #977
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Mijn hond plakt tegen mijn linkerbeen als ik er mee ga wandelen. Hij volgt dus beter zonder leiband. Toch moet ik hem volgens de wet aan een leiband houden. Absurd voor zo'n goed afgerichte hond, maar verplicht. Tenzij ik bereid ben de boete te betalen (wat ik inderdaad ben). Het staat dus ook iedereen vrij de wetgeving op het roken te overtreden, mits ze de boetes betalen.
The law perverted!

Dat zei iemand ongeveer 120 jaar geleden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 23:00   #978
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een rookverbod in de horeca staat niet gelijk met een snelheidsbeperking op de autosnelwegen voor de autoindustrie. Het staat gelijk met een uitstootverbod op plekken waar huizen in de buurt staan. Dat zou ook de autoindustrie de das omdoen.
Toch wel, snelheidsbeperkingen zijn ingevoerd (behalve in een écht autoland als Duitsland) nadat was vastgesteld dat het aantal dodelijke ongelukken ongeveer proportioneel opliep met de maximum snelheid. Het is dit zelfde oorzakelijk verband tussen (mee)roken en de bewezen dodelijke gevolgen daarvan dat een rookverbod heeft opgeleverd.
Oud 3 november 2008, 23:00   #979
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Absurd inderdaad. Qua passief roken moeten die rookhokjes wel het summum zijn.

Bestaan er maximumafmetingen voor die rookruimtes?
Volgens mij niet. Ze moeten afsluitbaar zijn en het personeel mag er niet bedienen, alleen glazen opruimen en asbakken legen.
In pricipe mag die rookruimte zo groot zijn als je café, mits je de ruimte kunt afsluiten en er niet wordt bediend.
Oud 3 november 2008, 23:01   #980
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat dus ook iedereen vrij de wetgeving op het roken te overtreden, mits ze de boetes betalen.
Hoe meer wetten hoe meer boetes die er geïnd kunnen worden. Toch niet zo absurd bij nader inzien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be