Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2008, 19:00   #201
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Als uw directeur of uw werkgever de hoofddoek wil verbieden ,zou een andere directeur of en andere werkgever tot hetzelfde recht permiteren door de hoofddoek bv "wel" te verplichten ,maw als dit of zulke organisatie hetzij een werkgever hetzij een schooldirectie een bapaalde norm verbiedt of oplegt ,dan zouden ook andere instelling dezelfde recht hanteren of ga jij discrimineren tussen wie deze recht mag permiteren en wie niet ?
de neutrale NORM is in deze regionen tot nader order nog steeds GEEN HOOFDDOEK.

Een seculiere school houdt zich aan een neutrale NORM. dus géén hoofddoek. Of wil je ook witte puntmutsen en SS uniformkes gaan verplichten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:00   #202
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Als uw directeur of uw werkgever de hoofddoek wil verbieden ,zou een andere directeur of en andere werkgever tot hetzelfde recht permiteren door de hoofddoek bv "wel" te verplichten ,maw als dit of zulke organisatie hetzij een werkgever hetzij een schooldirectie een bapaalde norm verbiedt of oplegt ,dan zouden ook andere instelling dezelfde recht hanteren of ga jij discrimineren tussen wie deze recht mag permiteren en wie niet ?
Lijkt me geen vergelijking die opgaat, in het een geval worden religieuze symbolen verboden, in het ander geval wil je religieuze symbolen opdringen. Iets waarvoor buiten een religieuze instelling (bvb moskee, kerk,...) geen ruimte voor is.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:02   #203
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier in het westen geldt de seculiere wet. Een schooldirecteur van ee nstaatsschool dient zich aan de seculariteit te houden. Een moslim die zich daar niet kan aan houden daar is de deur ! Islam is een kanker van onze samenleving die als men het een hand geeft je hele arm pakt. Een door de islam geindoctrineerde die niet snapt waar onze samenleving op gebaseert is. Daar is de deur ! Een samenleving moet het recht hebben ongenode gasten aan de deur te zetten net zoals dat een huiseigenaar nog steeds het recht moet hebben ongenode gasten uit zijn huis te zetten. Wat discriminatie betreft. Islam is 1 en al discriminatie van andersdenkenden. Moest dat niet het geval zijn dan zou er niet zoiets als 'islamofobie' bestaan. Moest er niets mis zijn met islam dan zou niemand er ook maar iets tegen hebben. Moest er niets mis zijn met het nazisme evenmin.

Laatst gewijzigd door smiley : 10 november 2008 om 19:06.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:07   #204
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Godfathers?
De Maffia van Allah. Zoals bijvoorbeeld de bende van Milli Görus. Allen eerwaardige mannen maar ze hebben wel miljarden spaarcentjes van Turken belegd in Profeet Groene fondsen en al het geld is verdwenen. Stelletje oplichters!
In mijn optiek zijn al die imams gewone parasieten die hun kudde gelovigen uitknijpen voor wat ze kunnen.
In mijn stad werden deze zomer alle vrouwen van Marokkaanse afkomst benaderd door de moskee en de imam om al hun goud te 'beleggen' in de nieuwbouw van de moskee. Laatste nieuws: de moskee komt er niet en het goud (niet veel, vrouwen stellen eerder het materieel welzijn van hun kinderen boven dat van de imam) is verdwenen.

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 10 november 2008 om 19:07.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:09   #205
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de neutrale NORM is in deze regionen tot nader order nog steeds GEEN HOOFDDOEK.

Een seculiere school houdt zich aan een neutrale NORM. dus géén hoofddoek. Of wil je ook witte puntmutsen en SS uniformkes gaan verplichten?
Niet alle scholen zijn seculier of ga je dat ook verplichten ?
Oud 10 november 2008, 19:11   #206
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hier in het westen geldt de seculiere wet. Een schooldirecteur van ee nstaatsschool dient zich aan de seculariteit te houden. Een moslim die zich daar niet kan aan houden daar is de deur ! Islam is een kanker van onze samenleving die als men het een hand geeft je hele arm pakt. Een door de islam geindoctrineerde die niet snapt waar onze samenleving op gebaseert is. Daar is de deur ! Een samenleving moet het recht hebben ongenode gasten aan de deur te zetten net zoals dat een huiseigenaar nog steeds het recht moet hebben ongenode gasten uit zijn huis te zetten. Wat discriminatie betreft. Islam is 1 en al discriminatie van andersdenkenden. Moest dat niet het geval zijn dan zou er niet zoiets als 'islamofobie' bestaan. Moest er niets mis zijn met islam dan zou niemand er ook maar iets tegen hebben. Moest er niets mis zijn met het nazisme evenmin.
Dus u bent voor discrimminatie ? U kunt best je eigen seculiere wetten respecteren pas dan de les geven in secularisme !
Oud 10 november 2008, 19:13   #207
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Godfathers?
De Maffia van Allah. Zoals bijvoorbeeld de bende van Milli Görus. Allen eerwaardige mannen maar ze hebben wel miljarden spaarcentjes van Turken belegd in Profeet Groene fondsen en al het geld is verdwenen. Stelletje oplichters!
In mijn optiek zijn al die imams gewone parasieten die hun kudde gelovigen uitknijpen voor wat ze kunnen.
In mijn stad werden deze zomer alle vrouwen van Marokkaanse afkomst benaderd door de moskee en de imam om al hun goud te 'beleggen' in de nieuwbouw van de moskee. Laatste nieuws: de moskee komt er niet en het goud (niet veel, vrouwen stellen eerder het materieel welzijn van hun kinderen boven dat van de imam) is verdwenen.
Je bent een dikke hypocriet achter de schermen , no more, zo te lezen aan je woorden !
Oud 10 november 2008, 19:15   #208
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Lijkt me geen vergelijking die opgaat, in het een geval worden religieuze symbolen verboden, in het ander geval wil je religieuze symbolen opdringen. Iets waarvoor buiten een religieuze instelling (bvb moskee, kerk,...) geen ruimte voor is.
Het gaat hier om een bepaalde norm, je mag daar een eigen invulling inbrengen ,hetzij islamitisch hetzij niet islamitisch, feit is dat elke organisatie het recht heeft om gelijk behandeld te worden , wat mag voor de ééne mag ook voor de andere , zo simpel is dat !
Oud 10 november 2008, 19:18   #209
smiley

Standaard

Citaat:
Dus u bent voor discrimminatie ? U kunt best je eigen seculiere wetten respecteren pas dan de les geven in secularisme !
Het is niet bijster verstandig om ideologieen de vrijheid te geven vroeg of laat uw vrijheid af te nemen. Ik ben voorstander van het kortwieken van gevaarlijke ideologieen die zodra zij het voor het zeggen zouden krijgen anderen in het beste geval discrimineren, tot 2de rangsburgers in eigen land zouden herleiden. Vandaag de dag echter zit men om wat voor reden dan ook, net het tegenovergestelde te doen en zit men de bestrijders van de islam, de verdedigers van onze vrije seculiere samenleving, te kortwieken in plaats van de gevaarlijke ideologie islam zelf vleugellam te maken.
Oud 10 november 2008, 19:21   #210
smiley

Standaard

Citaat:
Het gaat hier om een bepaalde norm, je mag daar een eigen invulling inbrengen ,hetzij islamitisch hetzij niet islamitisch, feit is dat elke organisatie het recht heeft om gelijk behandeld te worden , wat mag voor de ééne mag ook voor de andere , zo simpel is dat !
Islam en gelijke behandeling vloeken met elkaar. Men kan moeilijk de islam die anderen ongelijk zit te behandelen, een gelijke behandeling geven. Een moslim die discriminatie zit te roepen is een hypocriet.
Oud 10 november 2008, 19:24   #211
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je lijkt het wel erg te rekken, ik zal mijn mening even verduidelijken. In een neutrale instantie, laten we een bank nemen, lijkt het me niet abnormaal als ze verbieden om duidelijke religieuze symbolen te vertonen om ze problemen te vermijden. Dan ben je consequent, iedereen dwingen om een hoofddoek te dragen daarentegen kan je nauwelijks consequent noemen want dan dwing je iedereen de islam op, ik hoop dat je nu het verschil ziet.
Oud 10 november 2008, 19:53   #212
Lincoln

Standaard

Citaat:
Je lijkt het wel erg te rekken, ik zal mijn mening even verduidelijken. In een neutrale instantie, laten we een bank nemen, lijkt het me niet abnormaal als ze verbieden om duidelijke religieuze symbolen te vertonen om ze problemen te vermijden. Dan ben je consequent, iedereen dwingen om een hoofddoek te dragen daarentegen kan je nauwelijks consequent noemen want dan dwing je iedereen de islam op, ik hoop dat je nu het verschil ziet.
D
Oud 10 november 2008, 19:53   #213
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dan maar kaalscheren !
Oud 10 november 2008, 20:09   #214
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan maar kaalscheren !
Umm...wat ben je aan het smoren? Welke logica is dat? Ik stel dat je het algeemeen verbieden van religieuze symbolen in een neutrale instelling niet gelijk mag stellen aan het verplichten van een hoofddoek dus jij stelt dat iedereen zich maar moet laten kaalscheren?
Oud 10 november 2008, 20:17   #215
Lincoln

Standaard

Citaat:
Umm...wat ben je aan het smoren? Welke logica is dat? Ik stel dat je het algeemeen verbieden van religieuze symbolen in een neutrale instelling niet gelijk mag stellen aan het verplichten van een hoofddoek dus jij stelt dat iedereen zich maar moet laten kaalscheren?
Dus ,go ,go,for hypocrisme ?

Laatst gewijzigd door Lincoln : 10 november 2008 om 20:27.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 20:19   #216
Lincoln

Standaard

Citaat:
Islam en gelijke behandeling vloeken met elkaar. Men kan moeilijk de islam die anderen ongelijk zit te behandelen, een gelijke behandeling geven. Een moslim die discriminatie zit te roepen is een hypocriet.
Dan moet je maar niet van de toren blazen dat je voor de vrijheid van de mensenrechten vecht !
Oud 10 november 2008, 20:22   #217
Lincoln

Standaard

Citaat:
Het is niet bijster verstandig om ideologieen de vrijheid te geven vroeg of laat uw vrijheid af te nemen. Ik ben voorstander van het kortwieken van gevaarlijke ideologieen die zodra zij het voor het zeggen zouden krijgen anderen in het beste geval discrimineren, tot 2de rangsburgers in eigen land zouden herleiden. Vandaag de dag echter zit men om wat voor reden dan ook, net het tegenovergestelde te doen en zit men de bestrijders van de islam, de verdedigers van onze vrije seculiere samenleving, te kortwieken in plaats van de gevaarlijke ideologie islam zelf vleugellam te maken.
Pfff, ik vind u een perfecte hypocriet, daarjuist zei je net dat europa een politieke correcte dictatoriale maatschappij is !

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=169

Citaat:
We leven momenteel in een politiek correcte dictatuur die aan desinformatie van de bevolking zit te doen, pro islam. Die betogingen zit te verbieden zoniet vreedzame betogers zit af te kloppen en anderzijds jihadis zit te bepamperen. De zogenaamde islamofobie (wat niets anders is dan goed over islam geinformeerde mensen) in Europa zit echter zodanig toe te nemen dat de islamofascos zoals een erdogan in turkije een amahdindinges in iran een khadafi in lybie of een koning in saoedi arabie zich ernstig zorgen begint te maken. Zij hebben de 'islamofobie' als misdaad tegen de menselijkheid uitgeroepen.
Probeer in de toekomst de woorden als "onze", "wij"/zij minder te gebruiken,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 10 november 2008 om 20:24.
Oud 10 november 2008, 20:24   #218
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet je maar niet van de toren blazen dat je voor de vrijheid van de mensenrechten vecht !
Alleen voor 'zijn' mensen. Daar vecht hij voor.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 20:31   #219
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Alleen voor 'zijn' mensen. Daar vecht hij voor.
Ik heb eigenlijk beslist om nooit meer met deze blokbeestjes in discussie te gaan, maar dit keer heb ik een poging gedaan om eens te zien of er iets nieuws in de markt is,.

Maar jammer, ik ben teleurgesteld dat ik met dezelfde geleuter als voordien in de vorige jaren moet te verduren,.
Jammer !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 10 november 2008 om 20:31.
Oud 10 november 2008, 20:31   #220
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus ,go ,go,for hypocrisme ?
Lijkt me eerder dat jij een fan bent van "Gogogo one-liners!". Kan je je beschuldiging van hypocrisie staven? Ik ben consequent in mijn mening, als je de symbolen van 1 erkende religie verbied moet je dat voor alle erkende religies doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be