![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Parlementslid
|
![]() Juist: het stond immers in de sterren geschreven: een autotitair systeem haalt het nooit -> zie de nazi's, zie ook het communisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan volgen, maar voorzichtigheid met betrekking tot "autoritair". Ik weet immers niet wat je er precies mee bedoelt. Totalitair haalt het zeker en vast nooit. Autoritair kan het "halen" binnen de grenzen; waarmee ik doel op tijdelijke autoritaire periodes. Een samenleving "swingt". Zolang er geen "ideologisch regime" is dat een decennialange toekomst tegemoet wil gaan, zijn autoritaire elementen niet onwerkzaam. Ze zijn meer werkbaar naargelang de autoriteit terughoudend is op meer zaken dan ze invloed heeft en naargelang de maatschappij nood heeft aan structuur. In die zin ben ik geen tegenstander meer van beperkte monarchieën en/of presidentiële systemen, voor zover ze geen verregaande macht hebben.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 4 november 2008 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is puur wishfull thinking van uw kant. Kijk eens even rond in de wereld en u zal zien dat die voor twee derde uit heel erg autoritaire landen bestaat. Het is absurd om te doen alsof autoritaire systemen per definitie verslagen worden door liberalisme / democratie. Ik zou zelfs eerder zeggen dat die eersten meestal veel meer kans hebben om te winnen bij een conflict. Nazi Duitsland is verslagen ja, maar niet omdat democratie superieur zou zijn, wel omdat zij met een enorme overmacht aan middelen geconfronteerd werden. Als de economische basis van de axis en allies gelijk was geweest hadden de Nazi's met het grootste gemak de geallieerden verslagen. Momenteel is de situatie zelfs nog veel somberder. De democratieën van de tweede wereldoorlog konden nog 'ongebonden' oorlog voeren, i.e. geen haan die er naar kraaide dat er hopen burgerslachtoffers vielen want het was nu eenmaal oorlog. Vergelijk dat maar eens met de moeilijkheden van bvb de VS of Israel die voor elke 'onschuldige' dode geviseerd worden terwijl hun tegenstanders zich daar absoluut geen bal van aantrekken en dat ook niet van hun verwacht wordt. Minder autoritaire systemen (ik heb het erg moeilijk om met uitzondering van zwitserland een land democratisch te noemen) zijn eerder de uitzondering op de regel. Zowel geografisch als doorheen de geschiedenis. Er is niks maar dan ook absoluut niks dat erop wijst dat de toekomst aan dit soort staten is. If anything lijkt het eerder het omgekeerde, kijk maar eens naar de opkomst van China, het herstelde zelfvertrouwen van Rusland, de economische macht van totalitaire staten als saudi-arabië... Daartegenover heb je dan het 'westen' dat vooral in europa zijn eigen vrijheden peilsnel aan het afbouwen is en wiens wereldwijde invloed linea recta aan het instorten is. Ik zie europa naar een vrij totalitaire samenleving evolueren met ruime invloed van de Islam en de onverkozen EU bureaucratie en de VS zie ik in staat om terug een soort van Monroe fase in te gaan als ze beseffen dat ze eigenlijk alleen staan in de wereld. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 november 2008 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen....
Na het recente demootje van welk...tuig....VB nog in haar rangen dulde totnogtoe is het uitemate onwaarschijnlijk dat Bart Dewever binnen knuffelafstand van de VB top zal verschijnen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Misschien moeten er eerst wat NVA'ers gepakt worden tijdens het zingen voor dat kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
volgende stap VB: Cordon rond de NVA?
![]() |
![]() |
#108 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat op zich dan weer een compleet belachelijke uitspraak was als ge zelf op dat pak boter zit te wachten en moet vaststellen dat degene van wie ge die boter verwacht nog niet eens bereid is om de koe te melken ONDANKS ALLE BELOFTES ! Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Noorman |
|
![]() |
![]() |