Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2008, 09:46   #681
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Filo; als de moslimpartij een zetel haalt zijn het niet de Antwerpse gezinnen die wakker liggen maar wel de gemeenteraad. Benieuwd hoe er wordt gereageerd indien ze zelf moeten samenwerken met militante moslims die allah en koran als uitgangspunt zien voor iedere menselijk handelen.
Goodwill; ik werk nu al tien jaar binnen de multiculturele sector en nog steeds met veel plezier, waarom het voor u nodig is me als bitter( verzuurd?) te klasseren is voor uw eigen rekening.Blijkbaar zijn voor u mensen met veel ervaring uit praktijk bijzonder bedreigend?
waarom zou de gemeenteraad moeten samenwerken met een partij van 1 zetel?
Oud 13 november 2008, 10:02   #682
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U heeft gelijk; laat ons zeggen een schepenmandaat.Integratie, veiligheid en diversiteit hebben zeker de belangstelling van een partij met de naam moslim denk ik...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 10:48   #683
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Filo; als de moslimpartij een zetel haalt zijn het niet de Antwerpse gezinnen die wakker liggen maar wel de gemeenteraad. Benieuwd hoe er wordt gereageerd indien ze zelf moeten samenwerken met militante moslims die allah en koran als uitgangspunt zien voor iedere menselijk handelen.
Goodwill; ik werk nu al tien jaar binnen de multiculturele sector en nog steeds met veel plezier, waarom het voor u nodig is me als bitter( verzuurd?) te klasseren is voor uw eigen rekening.Blijkbaar zijn voor u mensen met veel ervaring uit praktijk bijzonder bedreigend?
nagel op de kop
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 11:35   #684
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom zou de gemeenteraad moeten samenwerken met een partij van 1 zetel?
Omdat ze kartel vormen met SPa?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 11:45   #685
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft gelijk; laat ons zeggen een schepenmandaat.Integratie, veiligheid en diversiteit hebben zeker de belangstelling van een partij met de naam moslim denk ik...
maar waarom zouden de andere partijen met deze partij een coalitie moeten aangaan als hun programma niet compatibel is? denk jij nu nog altijd dat het VB zomaar wordt uitgesloten???
Oud 13 november 2008, 12:52   #686
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie zegt dat een coalitie moet worden aangegaan?
Het aantal stemmen bepaald wie een schepenmandaat krijgt, niet de coalitie.

Ik denk helemaal niet dat het Vlaams belang 'zomaar' wordt uitgesloten. In ieder geval werd daarmee door een aantal betweterige linkse politici de democratie verkracht.
Wat daarom nog niet betekent dat er met gelijke maten en gewichten zal worden gemeten bij een moslimpartij; wat voor mij niet hoeft trouwens...
Ik ben tegen de verkrachting van de democratie; als de moslimpartij in Antwerpen de grootste partij zou worden( wat ik niet denk, wel dat ze succes zulle
n hebben bij 'eigen volk')dan moet de gemeenteraad het zelf maar eens uitzweten; ze ondernamen niets in de jaren waarin fundamentalisitische organisaties groeiden in aandachtswijken.Benieuwd hoe politici zelf zullen reageren tegenover militante moslims verenigd in een partij..
Oud 13 november 2008, 13:25   #687
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik denk helemaal niet dat het Vlaams belang 'zomaar' wordt uitgesloten. In ieder geval werd daarmee door een aantal betweterige linkse politici de democratie verkracht.Wat daarom nog niet betekent dat er met gelijke maten en gewichten zal worden gemeten bij een moslimpartij; wat voor mij niet hoeft trouwens...
Ik ben tegen de verkrachting van de democratie; als de moslimpartij in Antwerpen de grootste partij zou worden( wat ik niet denk, wel dat ze succes zulle
n hebben bij 'eigen vo
lk')dan moet de gemeenteraad het zelf maar eens uitzweten; ze ondernamen niets in de jaren waarin fundamentalisitische organisaties groeiden in aandachtswijken.Benieuwd hoe politici zelf zullen reageren tegenover militante moslims verenigd in een partij..
je vraagt je af waarom ik 'verbitterd' zeg . Of moet ik zeggen 'verzuurd' ?

Alice, let eens gewoon op je taalgebruik en je zal merken dat je gewoonweg ontevredenheid uitstraalt.
Ik hoop dat ditniet jouw werk beïnvloed.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 13:26   #688
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
gefeliciteerd met je 10 jaar in de integratiesector.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 13 november 2008, 13:38   #689
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht

Alice, let eens gewoon op je taalgebruik en je zal merken dat je gewoonweg ontevredenheid uitstraalt.
Zelfs al zou er sprake zijn van ontevredenheid bij Alice, vindt u dan dat dat onterecht is?
En daarmee doel ik op de woorden in haar citaat die u met dikke letters heeft weergegeven. Geven die woorden u reden tot juichen misschien?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 13:41   #690
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Zelfs al zou er sprake zijn van ontevredenheid bij Alice, vindt u dan dat dat onterecht is?
En daarmee doel ik op de woorden in haar citaat die u met dikke letters heeft weergegeven. Geven die woorden u reden tot juichen misschien?
die woorden wijzen op overreactie en dramatiseren.
Lees ze eens terug na, woord voor woord.

Laatst gewijzigd door goodwill : 13 november 2008 om 13:41.
Oud 13 november 2008, 13:48   #691
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overreactie?? Dramatiseren???
Hoezo; bent u dan voor een cordon sanitaire? Dat mag u rustig zijn maar mag ik daar anders over denken? Mag dit van u?
U bent zowat het schoolvoorbeeld van politieke correctheid; wie uw mening niet deelt is voor u een publieke vijand? Die je moet neersabelen met aanval op de persoon?

Waarom zou ik eigenlijk voor een cordon sanitaire moeten zijn? Lijkt u dit democratisch?
Mij niet!
Bedankt voor uw felicitatie met mijn werk binnen de multiculturele sector; jaren praktijkervaring maken me natuurlijk voor u een discussiepartner die je niet met halfzachte argumenten die nergens op gebaseerd zijn van tafel veegt.
Een iets te grote uitdaging voor u misschien?

Maar vertel; waar dramatiseer ik, waar staat de overreactie en waaruit leidt u toch af dat ik verzuurd zou zijn?
Oud 13 november 2008, 13:49   #692
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

ahum bent u iemand die evalueert? bent u iemand die in the middle of it zit? neen denk het niet ... dus niet veroordelen ! tsj tsj
Oud 13 november 2008, 13:51   #693
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
die woorden wijzen op overreactie en dramatiseren.
Lees ze eens terug na, woord voor woord.
Ik heb die woorden op uw verzoek nog eens hergelezen, en helaas voor u moet ik toch zeggen dat niets er op duidt dat die woorden op "overreactie" en "dramatiseren" zouden wijzen. Ze geven enkel de koude feiten en realiteit weer. Misschien is dat een erg nare openbaring voor u en tracht u dat te verzachten door uzelf voor te houden dat het maar overdrijvingen en dramatiseringen zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 13:59   #694
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk helemaal niet dat het Vlaams belang 'zomaar' wordt uitgesloten. In ieder geval werd daarmee door een aantal betweterige linkse politici de democratie verkracht.
Wat daarom nog niet betekent dat er met gelijke maten en gewichten zal worden gemeten bij een moslimpartij; wat voor mij niet hoeft trouwens...
n hebben bij 'eigen volk')dan moet de gemeenteraad het zelf maar eens uitzweten; ze ondernamen niets in de jaren waarin fundamentalisitische organisaties groeiden in aandachtswijken.Benieuwd hoe politici zelf zullen reageren tegenover militante moslims verenigd in een partij..
Die zijn al aan het nadenken hoe ze daar voordeel uit kunnen halen.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 14:15   #695
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Overreactie?? Dramatiseren???
Hoezo; bent u dan voor een cordon sanitaire? Dat mag u rustig zijn maar mag ik daar anders over denken? Mag dit van u?
U bent zowat het schoolvoorbeeld van politieke correctheid; wie uw mening niet deelt is voor u een publieke vijand? Die je moet neersabelen met aanval op de persoon?

Waarom zou ik eigenlijk voor een cordon sanitaire moeten zijn? Lijkt u dit democratisch?
Mij niet!
Bedankt voor uw felicitatie met mijn werk binnen de multiculturele sector; jaren praktijkervaring maken me natuurlijk voor u een discussiepartner die je niet met halfzachte argumenten die nergens op gebaseerd zijn van tafel veegt.
Een iets te grote uitdaging voor u misschien?

Maar vertel; waar dramatiseer ik, waar staat de overreactie en waaruit leidt u toch af dat ik verzuurd zou zijn?
Lees je tekst maar er terug op na:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice

Ik denk helemaal niet dat het Vlaams belang 'zomaar' wordt uitgesloten. In ieder geval werd daarmee door een aantal betweterige linkse politici de democratie verkracht.Wat daarom nog niet betekent dat er met gelijke maten en gewichten zal worden gemeten bij een moslimpartij; wat voor mij niet hoeft trouwens...
n hebben bij 'eigen v
olk')dan moet de gemeenteraad het zelf maar eens uitzweten; ze ondernamen niets in de jaren waarin fundamentalisitische organisaties groeiden in aandachtswijken.Benieuwd hoe politici zelf zullen reageren tegenover militante moslims verenigd in een partij..
- betweterige linkse politici
-democratie verkracht
- als de moslimpartij in Antwerpen de grootste partij zou worden dan moet de gemeenteraad het zelf maar eens uitzweten;
- succes hebben bij 'eigen volk'
- ze ondernamen NIETS
- fundamentalistische organisaties groeiden
- aandachtswijken
- militante moslims
Oud 13 november 2008, 15:09   #696
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees je tekst maar er terug op na:

- betweterige linkse politici
-democratie verkracht
- als de moslimpartij in Antwerpen de grootste partij zou worden dan moet de gemeenteraad het zelf maar eens uitzweten;
- succes hebben bij 'eigen volk'
- ze ondernamen NIETS
- fundamentalistische organisaties groeiden
- aandachtswijken
- militante moslims

de waarheid mag toch gezegd worden niet???
Oud 13 november 2008, 15:22   #697
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
de waarheid mag toch gezegd worden niet???
Eigenlijk mag dat al een tijdje niet meer. Bij wet bepaald.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 15:25   #698
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Eigenlijk mag dat al een tijdje niet meer. Bij wet bepaald.
verklaar u nader - daar weet ik niets van
Oud 13 november 2008, 15:56   #699
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill; ik baseer me op eigen ervaring met radicale groepen, beleid en de helaas harde realiteit in aandachtswijken; en u?
Oud 13 november 2008, 16:05   #700
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goodwill; ik baseer me op eigen ervaring met radicale groepen, beleid en de helaas harde realiteit in aandachtswijken; en u?
ik weet dat het niet overal is zoals het zou moeten zijn.
Maar ik nuanceer en plaats zaken in hun context.
Ik ga nooit zwart-wit denken: zoals alles of niets, goed of slecht, ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be