Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2008, 00:17   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

verder is dit al een zéér goede reden om geen wapens in huis te houden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS & HN:
8-jarige jongen beschuldigd van dubbele moord

PHOENIX - Een achtjarige jongen heeft woensdagavond twee mensen doodgeschoten. Dat is uit gerechtelijke bron vernomen. Het jongetje verschijnt maandag voor een rechtbank in de Amerikaanse staat Arizona.
Volgens het gerecht schoot het kind woensdagavond in het dorp St Johns zijn vader en een collega van zijn vader dood met een jachtgeweer. Het motief en de precieze omstandigheden zijn nog niet duidelijk. Het jongetje heeft de feiten bekend.

'Dit is een gebeurtenis zonder precedent', zegt politiewoordvoerder Roy Melnick. 'We moeten zien te begrijpen wat zich in het hoofd van die jongen heeft afgespeeld', aldus Criss Candelaria, een woordvoerder van het parket.

http://destandaard.be/Artikel/Detail...ieuwsoverzicht
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF10112008_110
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 00:54   #102
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die flik in Aalst beweerde dat 't de schuld was van zijn Glock dat hij die Turk doodschoot...
Ja, dan moesten ze Glock maar veroordelen ,hé ! En niet die brave agent.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 00:54   #103
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Die flik in Aalst beweerde dat 't de schuld was van zijn Glock dat hij die Turk doodschoot...
Ja, dan moesten ze Glock maar veroordelen ,hé ! En niet die brave agent.
Oud 11 november 2008, 01:11   #104
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, met evenveel recht kan je zeggen dat je beter geen kinderen in huis hebt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 01:30   #105
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

En binnenkort moeten alle bomen verdwijnen omdat er iemand is doodgeknuppeld met een tak. Was natuurlijk die tak zen schuld...
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 01:42   #106
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Voor mij is de vraag waarom de brave doorsnee burger die er een wapen op nahoud, dit moet afgeven ? Want moest hij daar mee al een ongeluk veroorzaakt hebben, of iemand in een woede aanval of weet ik veel door zijn raap geschoten hebben, dan was dat toch al lang afgepakt ? In feite neemt men dus de wapens in beslag van mensen die er nooit kwaad mee gedaan hebben, maar die zich er eventueel op een dag mee zouden kunnen verdedigen, zichzelf en hun familie. Trouwens, zoals ik reeds zei, met een boog en pijlen kan je ook iemand doodschieten, en dat mag je wél thuis liggen hebben ...(wat heb ik NU gezegd, straks word dat OOK nog verboden !!). Straks gaan ze ook nog keukenmessen, bijlen en kettingzagen verbieden. Serieus, als er ooit een inbreker bij je komt, zet je gewoon je kettingzaag in gang, en stap daarmee op hem af ! En als hij niet gaat lopen, krijgt die direkt een home-made sharia-straf . Voor 250 euros heb je er ééntje. Goedkoper als een geweer.
mij lijkt dat niet de vraag
ofwel zie je het vanuit een louter principieel iets... een 'recht' dus dat te mogen bezitten
ofwel doe je dat niet en als je dan afkomt met het 'argument' dat het zou kunnen dienen om zich ooit op een dag te kunnen verdedigen dan vraag ik me af in hoeveel gevallen dat ooit is voorgekomen zoals het bedoeld is ... en dat tegenover het aantal gevallen dat er wat anders mee is gebeurd : moord, ngeluk, verdediging die niet echt te verantworoden was, etc.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 01:47   #107
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Waar stopt het?

Maar goed...de criminelen zullen alleszins zekerheid hebben dat hun slachtoffer geen wapen in huis heeft.
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 10:42   #108
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, heb je nu nergens een artikeltje liggen, in de stijl van : "8-jarige jongen speelt met lucifers. Heel een huis brand af. Tien doden." ? Lucifers verbieden ?
Oud 11 november 2008, 10:45   #109
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerste ding dat je doen moet, is nooit een geladen wapen laten slingeren. En je munitie achter slot en grendel steken. Het soort mensen dat zulke dingen vergeet, zijn van dezelfde slag als degenen die de gas laten openstaan. En dan krijg je ongelukkken natuurlijk. Wapens zijn gereedschap, geen speelgoed, en gevaarlijk gereedschap moet op beschermde plaatsen opgeslagen worden.
Oud 11 november 2008, 10:45   #110
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin. Hier zijn de ouders in fout.

Al mijn wapens liggen veilig in een wapenkluis met electronische combinatie (geen sleutel die de kinderen zouden kunnen "vinden").

De kluis weegt leeg ook meer dan 100kg en zit vast in 2 muren

En met evenveel reden pleit je voor het niet in huis hebben van messen, vorken, of om het even wat anders dat als wapen zou kunnen gebruikt worden...

Laatst gewijzigd door LastMohican : 11 november 2008 om 10:46.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 10:46   #111
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

klein hondje kopen, klein hondje wordt groot, hondje trouw, hondje grom, hondje ziet jou niet graag? Hondje bijt
Oud 11 november 2008, 10:48   #112
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ofwel zie je het vanuit een louter principieel iets... een 'recht' dus dat te mogen bezitten
ofwel doe je dat niet en als je dan afkomt met het 'argument' dat het zou kunnen dienen om zich ooit op een dag te kunnen verdedigen dan vraag ik me af in hoeveel gevallen dat ooit is voorgekomen zoals het bedoeld is ... en dat tegenover het aantal gevallen dat er wat anders mee is gebeurd : moord, ngeluk, verdediging die niet echt te verantworoden was, etc.
Ik heb een vuurwapen. Mijn kinderen kunnen er niet aan. Ik vind dat ik het recht heb om dat te bezitten, en als het ooit nodig zou blijken gebruik ik dat om mijn leven te verdedigen. ZO simpel is het. Geen enkel wet gaat daar iets aan veranderen.
Oud 11 november 2008, 13:20   #113
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Leg mij dan eens uit waarom politieagenten wapens mogen hebben om "zich te verdedigen" en burgers niet?

En kom niet af met ongelukken

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 13:21   #114
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dit is een zéér goede reden om wel een wapen in huis te houden:

Citaat:
Inbrekers slaan man dood in Tihange
Een zeventiger is overleden tijdens een inbraak in zijn huis in Tihange. Onbekenden pleegden een inbraak in een huis van een bejaard koppel. De daders waren op zoek naar geld. De bewoner van het huis probeerde hen duidelijk te maken dat ze geen geld in huis hadden. De man kreeg enkele klappen en stierf ten gevolge van de slagen.

Een buurman van het koppel waarschuwde de politie. Die slaagde erin, dankzij het werk van speurhonden, om het spoor van de daders tot in het centrum van Hoei te volgen. Het onderzoek is aan de gang. (belga/vsv)
31/10/08 13u23

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Tihange.dhtml
Let vooral op de datum

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 13:30.
Oud 12 november 2008, 18:18   #115
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Trouwens jij lijkt mij wel gestudeerd te hebben dus jij zou normaal gezien ook de verschillende redeneerfouten moeten kennen:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies

En jij gebruikte net deze:
http://en.wikipedia.org/wiki/For_The...ren_(politics)

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 november 2008 om 18:20.
Oud 14 november 2008, 11:26   #116
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Trouwens jij lijkt mij wel gestudeerd te hebben dus jij zou normaal gezien ook de verschillende redeneerfouten moeten kennen:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies

En jij gebruikte net deze:
http://en.wikipedia.org/wiki/For_The...ren_(politics)
Filosoof is mischien één van die mensen die net genoeg gestudeerd hebben om hun beetje kennis slecht te gebruiken ?
Vergelijk het met een knutselaar die net genoeg met werktuig en materiaal kan omgaan om een vakman zijn werk naar de kloten te helpen.

Laatst gewijzigd door piraat : 14 november 2008 om 11:28.
Oud 14 november 2008, 11:42   #117
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg mij dan eens uit waarom politieagenten wapens mogen hebben om "zich te verdedigen" en burgers niet?

Zelfs flikken schieten mensen neer "per ongeluk", cfr. die Turk in Aalst: dat gebeurde zgn. "per ongeluk"...
  • -De Glock was "per ongeluk" geladen,
  • -kwam "per ongeluk" uit zijn holster,
  • -werd "per ongeluk" op de rug van een geïdenticeerde gefouilleerde wegrennende familie vader gericht
  • -ging af "per ongeluk"
  • - ging nogmaals af "per ongeluk"
  • -verschillende schoten "per ongeluk" na elkaar.
"per ongeluk", my ass!

Citaat:
Idd, een boel van die wapenfanaten zijn moordenaars in spe die er heimelijk op hopen, ooit eens "in wettige zelfverdediging" een (uiteraard allochtoon) overtreder te kunnen neerknallen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2008 om 11:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 13:12   #118
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
En dit is een zéér goede reden om wel een wapen in huis te houden:

Let vooral op de datum
Zeker op die leeftijd kan het wapen ook tegen de bewoner in kwestie worden gebruikt. Een wapen in huis hebben is dus niet altijd zo'n best idee.

Ik zie die mens van 70 al wakker worden, zoeken naar z'n wapen, eventuele kogels nog zoeken (die zouden wettelijk elders moeten liggen maar ja ) en dan nog eens uitzoeken waar de inbrekers juist zitten. Zo'n man overmeester je direct, met of zonder wapen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 17:17   #119
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zeker op die leeftijd kan het wapen ook tegen de bewoner in kwestie worden gebruikt. Een wapen in huis hebben is dus niet altijd zo'n best idee.

Ik zie die mens van 70 al wakker worden, zoeken naar z'n wapen, eventuele kogels nog zoeken (die zouden wettelijk elders moeten liggen maar ja ) en dan nog eens uitzoeken waar de inbrekers juist zitten. Zo'n man overmeester je direct, met of zonder wapen.
Hangt er van af, hé. Ik ken een ouwe knar van méér dan 70, en die gaat in het seizoen nog elk week-end jagen. Zijn jachtgeweer ligt onder zijn bed, geladen, en hij hoort nog even goed als wanneer hij jong was volgens mij. Fluister maar eens "daar is die ouwe zak weer " als hij in 't café binnenkomt, die heeft dat direct in de mot Je mag altijd eens gaan inbreken bij die mens. Tegen dat je binnen bent zal hij al wel wakker geworden zijn van het geblaf van z'n honden, en als die wat vlees op je billen hebben laten staan, kan hij daar altijd nog een lading hagel overheen jagen.
Zelf heb ik iets tof gedaan met mijn patronen : het lood eruitgehaald en vervangen door grof zout. Dan kun je de inbreker genadeloos en wild brullend van " ik maak je kapot " plat in de borst schieten ! Die krijgt dan de schrik van z'n leven en spurt dan in paniek door de brandende pijn je huis uit En zelf riskeer je ook niet om een dode op je geweten te hebben : een schot grof zout in je vlees is , de helse brandende pijn daar buiten gelaten, volledig gevaarloos . Je moet dan korrel per korrel er met een pinceke uittrekken, ofwel wachten tot het zout gesmolten is, maar dat hou je niet uit. Wel niet in zijn gezicht schieten, in de ogen zou het wel eens blijvend letsel kunnen veroorzaken...

Laatst gewijzigd door piraat : 14 november 2008 om 17:19.
Oud 14 november 2008, 17:24   #120
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zelfs flikken schieten mensen neer "per ongeluk", cfr. die Turk in Aalst: dat gebeurde zgn. "per ongeluk"...
  • -De Glock was "per ongeluk" geladen,
  • -kwam "per ongeluk" uit zijn holster,
  • -werd "per ongeluk" op de rug van een geïdenticeerde gefouilleerde wegrennende familie vader gericht
  • -ging af "per ongeluk"
  • - ging nogmaals af "per ongeluk"
  • -verschillende schoten "per ongeluk" na elkaar.
"per ongeluk", my ass!
Sportschutters moeten minstens elke maand gaan schieten.
Agenten moeten jaarlijks een schietoefening ondergaan. En in Nederland mogen ze blijkbaar zelfs falen voor die proef en hun wapen behouden.

Wie vertrouwt ge met een wapen?

Citaat:
Idd, een boel van die wapenfanaten zijn moordenaars in spe die er heimelijk op hopen, ooit eens "in wettige zelfverdediging" een (uiteraard allochtoon) overtreder te kunnen neerknallen.
Nope. Je zou nogal gestoord moeten zijn om op zoiets te hopen.
Dit is trouwens ook weer één van die foute clichés dat men heeft over wapenbezitters
Geef eens echte argumenten.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 november 2008 om 17:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be