Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2008, 18:27   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Twingo, hé? Da's toch kleiner dan mijnen dikke Bombardier 109 plaatsen met chauffeur en ingebouwde voorrang
Ik vrees dat ik die rolstoel niet in die Bombardier krijg

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 18:29   #42
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vrees dat ik die rolstoel niet in die Bombardier krijg
Ben je serieus circe ? Ik hoop dat je goed een gezond blijft !
Oud 15 november 2008, 19:51   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitsluiting helaas wel en daaruit volgt dan (dikwijls) de rest.
Maar d�*t slaat men gemakkelijkheidshalve over bij dgl. statistieken.
Ge moogt altijd de oplossing aanreiken.
Liefst zonder er een jobke voor uzelf bij te creëren.
Daar zijn we al veertig jaar mee bezig.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 19:55   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filo; ik denk niet in termen van wij en zij; trouwens kun je me even laten weten waarop je jezelf baseert dat uit angst voor een autoritaire vader die zwangerschap verborgen moest worden gehouden?
En eigenlijk vind ik je opmerking weerzinwekkend; je vergelijkt dus dit drama van een jonge ongehuwde adolescent met georganiseerde straatcriminaliteit; kan tellen als statement.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 22:23   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Dat maak jij ervan, niet ik.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 22:54   #46
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat onderzoek wordt dus (volgens de Telegraaf vermeld in het jaarrapport maar ik ken de historiek van die enquête niet: wie bestelde ze, op welke wijze, of kwam een ambtenaar zomaar op 't idee "laten we eens effe die en die cijfers vergelijken om te zien wat dat geeft?" (of werden onverwerkte politiecijfers geplukt uit het rapport of opgevraagd bij die instelling en werd daarna de conclusie door de krant of een politicus getrokken? ttz, staat het ook zo in het jaarrapport als in boulevardkrant Telegraaf?)

Een corelatie tussen twee factoren ( hier nationaliteit van grootouder en criminaliteit) nemen zonder andere factoren te onderzoeken (of formeel uit te sluiten) is onvolledig.
Het CBS in NL heeft een heel degelijke reputatie. En Vogelaar is van de PVDA btw...

Naast het verhaal rond de marokkanen, lees ik erin dat dus van de autochtone criminelen ook 65% hervalt na een 'taakstraf'. Het lijkt me duidelijk dat dan zowel voor autochtonen als allochtonen dergerlijke straffen veel minder gegeven moeten worden. Ik vind zelfs 'maar' 65% recidiven (90% bij de marokkanen dan blijkbaar) onacceptabel veel.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 22:55   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Lees en huiver:

Dus als ik bovenstaand bericht goed gelezen heb, is het niet alleen zo dat allochtonen, en dan met name Marokkanen, niet alleen crimineler zijn dan de autochtonen, maar dat ze vergeleken met autochtone criminelen ook nog eens 2,5 keer crimineler zijn. En ik neem aan dat het niet anders is in andere landen in Europa waar dit volk zich op pleegt te houden.
Ik vraag me af waarom uitgerekend de Marokkanen altijd en overal met kop en schouders boven de rest uitsteken in zowat alle negatieve statistieken. Wat is er toch aan de hand met dit volkje?

Overigens doet het me wel deugd om te zien dat dit soort zaken tegenwoordig wel gewoon gezegd mag worden, daar waar Pim Fortuyn een aantal jaar geleden voor hetzelfde door het zelfverklaarde "wel"denkende linkse deel van politiek en bevolking gedemoniseerd werd, en uiteindelijk vermoord terwijl hij gewoon de waarheid zei.
Je kan misschien tot die conclusie komen als je het artikel leest.
Je kan toch beter eerst het jaarverslag lezen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...08-b61-pub.htm
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 00:59   #48
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Autochtone criminelen komen ook vaak uit marginale milieus waar er ook armoede en uitsluiting heersen. Toch lijken deze aldus minder te hervallen. Misschien toch een link met de culturele achtergrond?
Genetische aanleg ? Waarom gaat een vos kiekens pikken ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 01:11   #49
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht

Ik vrees van wel...
Waarom heb je dat nu geschreven :" marrokkaan steelt als de raven" ? Nu blijft dat de hele tijd in mijn hoofd zitten...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 10:01   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het CBS in NL heeft een heel degelijke reputatie. En Vogelaar is van de PVDA btw...

Naast het verhaal rond de marokkanen, lees ik erin dat dus van de autochtone criminelen ook 65% hervalt na een 'taakstraf'. Het lijkt me duidelijk dat dan zowel voor autochtonen als allochtonen dergerlijke straffen veel minder gegeven moeten worden. Ik vind zelfs 'maar' 65% recidiven (90% bij de marokkanen dan blijkbaar) onacceptabel veel.
Het CBS heeft een degelijke reputatie, maar interpretatie van de Telegraaf laat veel te wensen over.

Uit de samenvatting van het rapport:

"Veel lage inkomens en weinig opwaartse inkomensmobiliteit onder niet-westerse allochtonen
Niet-westerse allochtonen hebben beduidend minder te besteden dan autochtonen. Daarbij hebben Turken en Marokkanen van de niet-westerse bevolkingsgroepen gemiddeld het laagste inkomen. Ook zijn niet-westerse allochtonen minder vaak economisch zelfstandig, met uitzondering van Surinaamse vrouwen die zelfs vaker economisch zelfstandig zijn dan autochtone vrouwen. Vergeleken met autochtonen hebben niet-westerse allochtonen met een lager inkomen minder kans om later in hun leven een hoger inkomen te verwerven. Ook hebben niet-westerse allochtonen die zijn opgegroeid in een gezin met een gering inkomen zelf ook vaker een laag inkomen."
Oud 16 november 2008, 10:40   #51
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat wil je hiermee zeggen Artisjok?
Stel je jezelf dan niet de vraag waarom dit zo is?
Oud 16 november 2008, 10:58   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wat wil je hiermee zeggen Artisjok?
Stel je jezelf dan niet de vraag waarom dit zo is?
Ik wil zeggen dat er een verband is tussen criminaliteit en sociaal-economische stand. Zoals overal en altijd.
Ja, ik stel me vragen, eerder dan zomaar te oordelen.
Daarom lees ik het rapport.
Oud 16 november 2008, 13:08   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb het volledige rapport ook gelezen.
Kunt u er over nadenken wat oorzaken zijn van economische achterstand bij groepen die oververtegenwoordigt zijn binnen criminaliteit?
Zo ja; welke zijn dit dan volgens u?

Ik wil dus graag horen waarom volgens u binnen economische achterstand de ene groep wel en anderen niet in criminaliteit belanden.
Oud 16 november 2008, 13:19   #54
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb het volledige rapport ook gelezen.
Kunt u er over nadenken wat oorzaken zijn van economische achterstand bij groepen die oververtegenwoordigt zijn binnen criminaliteit?
Zo ja; welke zijn dit dan volgens u?

Ik wil dus graag horen waarom volgens u binnen economische achterstand de ene groep wel en anderen niet in criminaliteit belanden.

On er is nochtans een redelijk duidelijke differentiatie mbt op de soort misdaden. Eén voorbeeld : de gezinsuitmoording ; deze vorm van criminaliteit
komt voornamelijk voor bij de "hogere middenstand" hogere kaderleden, bankagentschapsdirecteurs met een zelfstandigenstatuut. Dat gaat gewoonlijk over mensen die het niet meer zien zitten ivm financiële tegenslagen of zelfs met angst dat bepaalde malversaties uitkomen. Dat zijn mensen die nidet gemakkelijk handtasjes van oude dames op een brommer gaan afrukken & in het geval van drugsdealen zijn het doorgaans niet de kleine dealertjes die aan schoolpoorten met hun dure auto staan te pronken
, neen : die werken meestal achter de schermen. Ook aandelenspeculanten met voorkennis zal je niet in de groep "lastige marokkaantjes" aantreffen..

Kortom : er is een hele reeks misdadige activiteiten die "sociaal" gelinkt kunnen worden. Het omgekeerde : een duidelijke indeling volgens etnische achtergrond is al wat moeilijker - religieus-culturele motieven liggen dan weer eerder voor de hand zoals bv. zgn "eremoorden" (alhoewel er ook niet-islamculturen zijn waar dit nogal eens w<il voorkomen). Recent was er een assisenzaak waarbij een eminenent belgisch islamkenner getuigde dat de dader
(die de ganse familie van de eerbreker uitmoordde) blijkbaar een heel individuele interpreztatie van de islam hanteerde (eremoorden zijn volgens de islam absoluut verboden).. Ik vond dit nogal opmerkelijk omdat de islamkenner in kwestie ervoor bekend staat absoluut geen hoge pet op te hebben van deze godsdienst (zeggen dat hij geen grote empathie heeft met zijn specialiteit is een understatement). Maar inderdaad : er zijn nogal wat
criminelen, die hun religie als excuus gebruiken voor hun onethisch gedrag.

Kom ik tot de vreemde (voor een atheïst toch) vaststelling dat een degelijk godsdienstonderricht (Hindoes, islamietisch, christelijk, Bhoeddistisch) zeker een goede manier is om aan criminaliteitspreventie te doen.

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 16 november 2008 om 13:24.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 13:33   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer "zwarte" wijken = meer criminaliteit
No shit
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 15:11   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Roger Verhiest; eremoorden komen desondanks veel meer voor in traditionele plattelandsculturen in islamitische landen. Turkije bijvoorbeeld.
Maar u heeft gelijk wat gezinsdoding betreft, dat komt vooral voor bij mensen met hogere functies en inkomen.

Binnen criminaliteit heb je echter misdrijven die dicht of juist ver van de burger staan.
Wanneer mijn buurman de fiscus oplicht heb ik daar niet direct last van maar als zijn zoon binnenbreekt en mijn kinderen bedreigt wel.
Het is dus van maatschappelijk belang om vooral criminaliteit waarvan burgers in kwetsbare economische situaties last van hebben aan te pakken, criminele straatprinsjes van welke origine ook reken ik tot die vorm.
U zou ervan schrikken hoe vaak criminaliteit in ' aandachtswijken' linken hebben met fundamentalisme.

Wanneer je jongeren met lage scholing en weinig opvang thuis leert dat je de ene groep mensen anders mag behandelen dan je eigen groep kan dit al snel worden gezien als een legitimatie tot criminaliteit.En ook al beweren die fundamantalisten dat ze hier van niets mee te maken hebben en juist willen bijdragen om die problemen aan te pakken; het is wel hun boodschap achter gesloten deuren die hiertoe aanzet, een fenomeen wat in de media veel te weinig aandacht krijgt.
Daar zal het vast niet over gaan in Antwerpen in het debat over allochtonen en media...
Oud 17 november 2008, 02:23   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het CBS heeft een degelijke reputatie, maar interpretatie van de Telegraaf laat veel te wensen over.

Uit de samenvatting van het rapport:

"Veel lage inkomens en weinig opwaartse inkomensmobiliteit onder niet-westerse allochtonen
Niet-westerse allochtonen hebben beduidend minder te besteden dan autochtonen. Daarbij hebben Turken en Marokkanen van de niet-westerse bevolkingsgroepen gemiddeld het laagste inkomen. Ook zijn niet-westerse allochtonen minder vaak economisch zelfstandig, met uitzondering van Surinaamse vrouwen die zelfs vaker economisch zelfstandig zijn dan autochtone vrouwen. Vergeleken met autochtonen hebben niet-westerse allochtonen met een lager inkomen minder kans om later in hun leven een hoger inkomen te verwerven. Ook hebben niet-westerse allochtonen die zijn opgegroeid in een gezin met een gering inkomen zelf ook vaker een laag inkomen."

Een mens zou zich beginnen afvragen waarom die allochtonen die zich toch zo slecht behandelt voelen hier nog blijven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be