Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2008, 13:10   #21
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar wie de Nederlandse nationaliteit heeft wordt opgetekend als autochtoon, net zoals in Belgie trouwens. Je origine verandert daar in tegenstelling tot wat Filo beweert niets aan.
ik ben daar nog niet zeker van.
Een autochtoon, is zoals het woord zegt iemand die etnisch gezien van een bepaalde streek afkomstig is of kan beschouwd worden als een oorspronkelijke bewoner.
Een nationaliteitsverandering wijzigt daar volgens mij niets aan.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 13:17   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
42 gevallen zijn dus het effectief in elkaar kloppen van de liefhebbers der Griekse beginselen.

36.12 gevallen zijn dus gedaan door autochtonen. 5.88 gevallen door allochtonen.
Als we de statistiek moeten geloven.

Ik zou graag de politie verslagen van deze 42 gevallen eens bekijken, maar ik vermoed dat de beschrijving van de daders een vertekend beeld gaat opleveren.
ik vraag me vooral af welke daden de autochtonen uitvoeren en welke daden door allochtonen worden uitgevoerd.

Het zal wel weer met vooroordelen te maken hebben dat ik vermoed dat fysiek geweld hoofdzakelijk door allochtonen wordt uitgevoerd zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 13:53   #23
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vraag me vooral af welke daden de autochtonen uitvoeren en welke daden door allochtonen worden uitgevoerd.

Het zal wel weer met vooroordelen te maken hebben dat ik vermoed dat fysiek geweld hoofdzakelijk door allochtonen wordt uitgevoerd zeker?
hoogstwaarschijnlijk wel.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 19 november 2008, 13:53   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Dus als ik de studie goed begrijp zijn de 'allochtonen' eerder 'geneigd' geweldpleging te doen tegenover homosexuelen als 'autochtonen', of ze worden er eerder voor opgepakt.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 13:58   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill; Marion van San die het onderzoek uitvoerde over criminaliteit en criminalisering wees er al op dat wie Belg is in statestieken ook zo wordt geregistreerd wat dus geen beeld kan bieden over origine.
In Nederland woedt momenteel de discussie over registratie op basis van origine van Antilliaanse jonge criminelen, Vogelaar lag dwars en dit was een van de redenen tot haar ontslag.
Dus jammer voor u; maar wel realiteit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 14:06   #26
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: de titel van het draadje is de titel afkomstig van de nieuwssite, en is niet door mij bedacht (ik heb enkel het woord 'onderzoek:' toegevoegd). Ik heb nu wel gemerkt dat de titel is gewijzigd.
De titel is een klaar en duidelijke leugen: degene die hem gemaakt heeft, heeft "of heeft een onbekende achtergrond" geschrapt. Daardoor lijkt het alsof 86 pct van de misdaden tegen homo's door autochtonen zou gepleegd zijn, wat zeker niet het geval is, zoals het artikel zelf aantoont. Maar men rekent er allicht op dat de manipulatie niet opgemerkt wordt en dat de titel toch blijft hangen.
Oud 19 november 2008, 14:10   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zowel in Antwerpen als in Brussel worden homo's welbewust door 'allochtonen' beroofd omdat er wordt vanuit gegaan dat die mensen minder snel naar politie durven.
Wat niet betekent dat er geen allochtone homo's zijn; ook zij lopen kans slachtoffer te worden vanwege hun geaardheid
Oud 19 november 2008, 14:36   #28
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowel in Antwerpen als in Brussel worden homo's welbewust door 'allochtonen' beroofd omdat er wordt vanuit gegaan dat die mensen minder snel naar politie durven.
Ook in Nederlandse steden is dat aan de orde van de dag. Een kleine bloemlezing:

Citaat:
De recente golf van aanvallen door Marokkaanse jongeren op homoseksuelen in Amsterdam heeft het imago van homohoofdstad van de wereld grondig verpest.

(...)

Dittrich constateert dat een kleine groep allochtone jongeren van Marokkaanse afkomst verantwoordelijk is voor het meeste geweld tegen homo's: 'Zij willen zich afzetten tegen de Nederlandse en westerse normen.'

bron
Citaat:
Een homomodeshow in Amsterdam is ernstig verstoord door allochtone jongeren. Een model werd door tien jongeren van de catwalk gesleurd.

(...)

Moslims
De sfeer was tijdens de show ook erg gespannen. Een aantal modellen werden uitgescholden. Organisator Jennifer Delano zegt in de krant dat Du Pree zich probeerde te verdedigen maar dat 'de allochtonen begonnen te slaan'.

Volgens haar gaat het om een groep jongeren met een moslimachtergrond. De vechtpartij duurde niet lang, maar de politie kwam te laat.

bron
Zie ook:

Allochtonen jagen op homo's
Toenemend geweld tegen homo's door Marokkanen (filmpje)
protest tegen allochtoon homo-geweld (filmpje)

Citaat:
anti-homogeweld zijn geen incidenten

Bruce Bawer is een Amerikaanse journalist die een aantal jaren in Nederland woonde. Hij schreef het beroemde boek While Europe Slept. In een nieuw artikel benoemt hij de idylle. Een Amsterdam van de jaren negentig waar het voor homo’s goed toeven was. Bawer noemt het een Oasis of Tolerance.

Hij beschrijft gay-bashing niet als een serie incidenten, maar als een existentiële bedreiging voor de positie van homo’s. Gepleegd door moslims die Europa zien als onderdeel van de umma, de moslim-wereld waar ze niet alleen het recht maar ook de plicht hebben de islamitische ideeën ingevoerd te krijgen.

De homo-vijandigheid doordesemt de moslim-cultuur, zeker de agrarisch-tribale cultuur van onze nieuwe Nederlanders. Zie de sjaria, gebaseerd op de koran die de meest gruwelijke straffen in petto heeft.

Vz, een moslim die homo’s in elkaar slaat handelt volledig in lijn met de islamitische theorie.
Zijn gedrag sluit ook aan bij de macho-cultuur van het thuisland en ook nog eens bij wat hij hier hoort van de imam, verneemt via de heimwee-schotels en aansluit bij de juridische praktijk in de moslim-dictaturen of wat hij leest op Marokko.nl

bron
Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts...
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 14:43   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Xavier B. werd in 1989 veroordeeld (1 jaar voorwaardelijk), voor geweld jegens homos.
Zijn alle Vlamingen dan potenrammers?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 14:48   #30
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Xavier B. werd in 1989 veroordeeld (1 jaar voorwaardelijk), voor geweld jegens homos.
Heeft hij een Vlaamse of een "onbekende" achtergrond?
Oud 19 november 2008, 15:03   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoogstwaarschijnlijk wel.
hoe weet jij dat?

Denk je werkelijk dat 86% van het FYSIEKE GEWELD op homosexuelen door stomme autochtonen gepleegd wordt? Dan heb ik net enkel de berichtgeving over de 14% anderen gelezen hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 15:40   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar gaan we weer!
Filo; je technieken om steeds met een Vlaming te komen aandraven wanneer een maatschappelijk probleem zoals het spanningsveld islam- homo aan de orde is wordt stillekes aan echt storend.
Dus omdat Xavi:er B ook veroordeeld werd vanwege homogeweld is er niet aan de hand?
Dat jongeren per bus door organisaties in Antwerpen naar huis werden vervoerd vanwege constante pesterijen en bedreiging door jonge allochtonen in Antwerpen doet er niet toe; want Xavier deed ook wat fout?
Jongens toch; wordt u nooit moe van u zelf???

Laatst gewijzigd door alice : 19 november 2008 om 15:41.
Oud 19 november 2008, 16:05   #33
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zeker is dat niet. Hangt af van welke definitie de Nederlandse staat (het onderzoek is van het ministerie van Binnenlandse zaken) hanteert voor de termen "allochtoon" en "autochtoon". Misschien kan een Nederlandse forummer ons hier vooruit helpen.

In elk geval is dit soort wankele kritiek niet echt noodzakelijk om de conclusies die uit het onderzoek getrokken worden, in vraag te stellen, zoals mijn nog steeds onbeantwoorde opmerkingenlijst aantoont.
In België worden Marrokkanen, Turken, en andere allochtonen alvast "Belgen" genoemd in de statistieken, vanaf het moment dat ze de "Belgische Papieren" bezitten. Ik weet ook niet of het in Nederland anders aan toe gaat ? Zou mij verwonderen...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 16:08   #34
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid: de titel van het draadje is de titel afkomstig van de nieuwssite, en is niet door mij bedacht (ik heb enkel het woord 'onderzoek:' toegevoegd). Ik heb nu wel gemerkt dat de titel is gewijzigd.

Als ik mer details of officiële berichten vind, zal ik het hier plaatsen.
jaja, stemmingmakerij troef Je had de duidelijke bedoeling om "Eigen Volk" weer eens lekker zwart te maken, zo zie ik dat. Tevergeefs echter. Dat pakt niet meer.
Oud 19 november 2008, 16:10   #35
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
De titel is een klaar en duidelijke leugen: degene die hem gemaakt heeft, heeft "of heeft een onbekende achtergrond" geschrapt. Daardoor lijkt het alsof 86 pct van de misdaden tegen homo's door autochtonen zou gepleegd zijn, wat zeker niet het geval is, zoals het artikel zelf aantoont. Maar men rekent er allicht op dat de manipulatie niet opgemerkt wordt en dat de titel toch blijft hangen.
Trukken van Link(s) Jefke

Laatst gewijzigd door piraat : 19 november 2008 om 16:11.
Oud 19 november 2008, 16:13   #36
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoe weet jij dat?

Denk je werkelijk dat 86% van het FYSIEKE GEWELD op homosexuelen door stomme autochtonen gepleegd wordt? Dan heb ik net enkel de berichtgeving over de 14% anderen gelezen hoor.
Citaat:
Dan heb ik net enkel de berichtgeving over de 14% anderen gelezen hoor
Zou niet verwonderlijk zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 17:52   #37
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Filo heeft in zijn archieven(1989!) moeten duiken om toch maar een flikkertje-tikkende Vlaming te vinden. Die artikels over buitenlandse homohaters zijn toch veel recenter en makkelijker te vinden. Misschien omdat het tegenwoordig meer voorkomt?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 09:59   #38
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat niet betekent dat er geen allochtone homo's zijn; ook zij lopen kans slachtoffer te worden vanwege hun geaardheid
En Alice, hoeveel homo's worden welbewust door allochtonen beroofd ?
Kan je hierover betrouwbare cijfers geven. Niet van 'horen zeggen' of 'zelf meegemaakt' aub.

Niemand heeft ontkend dat er allochtonen zijn die er zich aan schiuldig maken. Rotte appels heb je overal.
Oud 20 november 2008, 10:02   #39
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ook in Nederlandse steden is dat aan de orde van de dag. Een kleine bloemlezing:

Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts...
Je bloemlezing bestaat uit de citering van een aantal incidenten. Elk incident is er één teveel.
Maar dit is niet voldoende om te besluiten dat het vooral allochtonen zijn. Hiervoor hebben we betrouwbare cijfers nodig, om tot dergelijke conclusies te komen.
Kom met betrouwbare cijfers, anders doe je aan misleiding en verkoop je blabala
Oud 20 november 2008, 10:04   #40
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Heeft hij een Vlaamse of een "onbekende" achtergrond?
wat een vraag.
wat zeker is dat hij veroordeeld is voor geweld tegen homo's en dat hij opkwam voor het VB.
Het doet er niet toe wie men is, elke geweld tegen homo's moet bestraft worden, of men autochtoon of allcohtoon is.

Laatst gewijzigd door goodwill : 20 november 2008 om 10:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be