![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je kan niet ontkennen dat alle andere toeristen wel welkom zijn en voor hen wordt alle nodige infrastructuur aangelegd. De legalisering kan best gebeuren in alle landen van de EU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Banneling
|
![]() Lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je vergelijkt appelen met peren. Vanzelfsprekend wordt optimaal rekening gehouden met bonafide touristen; het lokken van criminelen kan bewaarlijk een nationaal doel zijn.
![]() |
#744 |
Banneling
|
![]() Wat is er crimineler aan een toerist die in een coffeeshop cannabis koopt, tegenover een toerist die in Sluis een sex-boekje koopt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Banneling
|
![]() Lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reken eens uit, legale verwarmingskosten, serre kasten, electriciteitskosten, distributie, handelaarsprocentjes, taksen, verzekeringen, boekhouding, etc... Nu is dat allemaal grotendeels in het zwart zonder wat te betalen. Dus waarom en hoeveel zou die prijs dalen? En als legale drugs duurder blijken te zijn, waarom zou men niet opnieuw illegaal kweken en importeren om de prijs te drukken?
![]() |
![]() |
#747 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En waarschijnlijk beter ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reken eens uit, verwarming, serres, elektriciteit,.... Hennep werd eeuwenlang gekweekt voor de vezels. De touwen en zeilen van zeilboten waren van hennep gemaakt. Hennep heeft geen verwarming en serres nodig. Is één van de gemakkelijkste planten om te kweken. Ze groeien zelfs in een droge arme bodem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor die diskussies over le roi + 6% de Laeken, zijn we ook al niet opgeleid in management op staatsnivo , en jij en ik hebben toch een mening! Voor die diskussie over de islam ... enz. maar anderzijds vind ik wel dat iemand die aktief is op dit forum, gelijkgeschakeld mag worden met een master in politieke en sosiale ambetantigheden, behaald aan de univ van t'internet en de straat. Dus voor mij behoort een harde maar intelligente bestrijding van alle huidige illegale drugs via de bestaande wegen van preventie en repressie, gewoonweg tot een noodzakelijk deel van het beleid inzake volksgezondheid. (niet om te komen tot een illegale-drugsvrije maatschappij, dat is helaas niet mogelijk, maar wel om te komen tot het - voor die aspekten mogelijk - hoogste nationaal bruto binnenlands geluk en welzijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat beginnen ze nu zelf (eindelijk) te beseffen. Dat is juist het onderwerp van de draad, remember !!! Dus alle volgende logische besluiten, moeten omgekeerd worden: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is hoeveel cannabis moet men hier kweken om de vraag te voldoen, van de vragers naar cannabis. Dat zal wel niet hetzelfde zijn. En is dat dan nog rendabel? Komt er nog bij dat wanneer het gedoogd wordt (althans volgens experts hier) dat het gebruik verminderd. t'' is dus een uitdovende industrie? Beetje onlogisch allemaal samen vind ik. Bovendien, terwijl het hier dan uitdooft (volgens die rapporten van nederlandse experts en hier op het forum) krijgen we dan een internationaal drugstoerisme. En willen we dat? Al die overlast.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 november 2008 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tabak produceren is spotgoedkoop. Een groot deel van de prijs wordt bepaald door accijnzen en BTW. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenslotte als cannabis hier legaal is, en in Nederland blijkbaar ook.
Dan vraag ik me twee dingen af. Waarom importeert nederland via allerlei smokkel cannabis ? En als Nederland Cannabis heeft, en wij ook, aan wie gaan we het dan nog verkopen? Behalve een handvol Belgen hier, en een meer dan handvol Nederlanders daar. En drugstoerisme daar en nu ook hier. Krijgen we het over geen enkele grens, zonder illegaal te doen natuurlijk.
![]() |
#756 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hou toch op met je onzin om drugsgebruik te promoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom zouden we hennep niet terug kweken voor de vezels? En er textiel van maken? Veel milieuvriendelijker dan katoen. Niemand beweert dat het gebruik zal uitdoven. Ik schreef : "Er zijn niet meer cannabis-gebruikers dan voor het gedoogbeleid. Er zijn minder jongeren die beginnen met heroïne en andere harddrugs." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is verkopen aan binnenlandse gebruikers niet voldoende voor jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Iemand die elke ochtend zijn dag begint met een jointje KAN mentaal verslaafd geraken, maar dat is niet per definitie zo. Dat hangt af van de persoonlijkheid van die gebruiker. Citaat:
Henri Lacordaire (1802-1861) Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 19 november 2008 om 21:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#760 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |