![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat brengt me tevens op het volgende punt misschien kan er wel best wat waarheid zitten in je redenering en zal nadat men bv zo'n maatregel invoert het aantal inbraken drastisch dalen en blijft Jan Modaal met enkel z'n teeveetje peeceetje wat gespaard en gaat een deel van de voormalige inbrekers wat anders zoeken en een ander deel gaat zich toespitsen op inbraak + roofmoord bij de betere burgerij ook niet erg wenselijk medunkt |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wat ik zeg is dat het aantal inbraken met geweld _welke vorm dan ook_ volgens mij procentueel zal toenemen teneinde dat inbrekers zich niet willen laten doodschieten voor nen pc of tv maar die nog steeds even graag zouden willen stelen en 't argument dat men het risico niet zou lopen op een veel hogere strafmaat _indien opgepakt_ voor zo'n luttele buit gaat niet echt op hé als je bedenkt dat er al genoeg koud gemaakt zijn op straat voor een paar eurootjes dus als ik ergens moet kiezen tussen stelen ( klinkt als : laat maar stelen... maar dat is het natuurlijk ook niet ) en geweld dan kies ik toch voor het eerste verder moet je ook in overweging nemen _ gesteld dat de verdere wetgeving bij het oude zou blijven_ dat je zo'n wapen niet mag/kan aanwenden bij een gewone diefstal en wel mag/kan aanwenden als er geweld ( levensbedreigend ) komt bij te zien dus als je het dan zo bekijkt zou de invoer van wapens enkel meer geweld introduceren ... langs welke zijde ook |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
btw slaapwel ( of nog een aangenaam lange poltics-nacht ) HAMC.... ik kruip eens onder de wol
|
|
|
|
|
|
#145 | ||
|
|
Citaat:
En dat klinkt dan ook logisch volgens mij, het zijn inbrekers, geen moordenaars, de meeste dan toch. Als u denkt, de mensen zijn bewapend zodus de inbrekers worden allemaal roofmoordenaars, dan bent u, volgens mij, verkeerd. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banneling
|
Voor drugverslaafden die met geldtekort kampen is deze wapenwet natuurlijk een droom.
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Banneling
|
Je hebt ongelijk : het is géén droom. Het is de realiteit. Maar laat ze toch niet te veel en te vlug dromen, vele mensen verzuimen soms wel eens om bepaalde wetten te eerbiedigen, en ik heb het dan niet enkel over inbrekers.
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over het thema: Mag een mens eigenlijk nog een mes in huis hebben eigenlijk, en hoe groot mag dat dan zijn? Wat is dat eigenlijk, een 'wapen'? Wat kan je doen om legaal te zijn en niet hulpeloos (en niet de tijd of zenuwen hebt voor de kettingzaag aan te zetten, zoals u eerder voorstelde als ik me niet vergis)? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 november 2008 om 23:54. |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#150 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#151 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
dan lijkt een deel me te zullen afhaken en wat anders zoeken en een deel de meer drastische toer ( hoeft niet noodzakelijk moord te zijn ) op te gaan Citaat:
Citaat:
waarom denk je dat men enkel wettelijke zelfverdediging tollereert ? btw en het is niet alleen dat soort geweld dat gaat toenemen, natuurlijk ... ook de inbrekers gaan dat doen preventief of bij het minste onraad Laatst gewijzigd door praha : 19 november 2008 om 01:09. |
||||
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De familie en vrienden van kandidaat agenten wordt ook niet gevraagd of de kandidaat agent geschikt is om met een wapen om te gaan. De familie en vrienden van sportschutters worden wel verhoord.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 november 2008 om 10:04. |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Blijkbaar is het tegenwoordig 'bon ton' om de verantwoordelijkheid op allerlei zaken af te schuiven. De moordzaak van Wiske en 'onweerstaanbare drang' is een zeer goed voorbeeld van slechte rechtspraak. De schuld van de moord werd afgeschoven op het slachtoffer.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Vermont in de VS: Tweede veiligste staat in de VS http://www.boston.com/news/local/ver...nnual_ranking/ En Vermont heeft de minst strenge wapenwetgeving. Je loopt daar een wapenwinkel binnen en je koopt daar alles wat je maar wil. Geen vergunning, geen registratie http://crime.about.com/od/gunlawsbys.../gunlaw_vt.htm Plus deze maatregel is daar nu ingevoerd Iedere volwassen gezinshoofd is verplicht om een vuurwapen te bezitten: http://www.prospect.org/cs/articles?...t_to_bear_arms Leg mij dan nu eens uit hoe het komt dat het aantal inbraken daar praktisch nihil is.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 november 2008 om 10:20. |
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Met een wapen had hij tenminste een kleine kans gehad. Nu had hij helemaal geen kans.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
1 de inbreker kent je huis niet 2 inbrekers zijn niet zo geruisloos als je denkt. Een krakende trap of piepende deur is genoeg. Je moet maar eens getuigenverslagen in kranten lezen. In 99 procent van de gevallen wordt het slachtoffer gewekt wanneer een inbreker het raam kapot slaat.
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Misschien interessant ideetje voor diegenen die thuis op een veilige manier een vuurwapen binnen handbereik willen hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=R0P8PlmyKbU
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 november 2008 om 17:27. |
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Banneling
|
|
|