![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2341 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik zal het anders zeggen: een niet-roker die niet wilt stinken naar de rook, heeft geen keuze, die mag niet op café gaan. goed, ik veronderstel dat hij nog altijd "vrij" is omdat hij een keuze heeft. maar ik zie niet het verschil met de roker die niet op café zou gaan omdat er een rookverbod is. hij heeft toch ook de keuze om niet op café te gaan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#2342 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
wat kan mij de ondernemer schelen (ohoh, nu ga je wat horen!), voor mij tellen de mensen in het algemeen.
ik constateer: 20% van de mensen rookt, 80% van de mensen moet zich daar aan aanpassen. dat heet democratie, veronderstel ik.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#2343 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vlijmscherp leert het concept 'keuzes maken', 'trade offs inschatten' en 'verantwoordelijkheid opnemen'. Wat een revelatie moet dat geweest zijn, voor een sociaal-democraat!
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#2344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2345 |
|
Parlementslid
|
De dag dat de eerste de beste sukkel mij 'jongen' en 'gefrustreerd' mag noemen zonder lik op stuk te krijgen, is nog véraf. Vooral als het er één is die zich in krom Nederlands uitdrukt. Toch intriest om telkens opnieuw te moeten vaststellen dat sommigen, bij gebrek aan argumenten, hun toevlucht tot gescheld moeten nemen. Dan beantwoorden we dan ook maar gescheld, nietwaar. Als is beschaafd natuurlijk wat anders. Mij niet gelaten, toogpraat is nu eenmaal niet hoogstaand.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 21 november 2008 om 12:23. |
|
|
|
|
|
#2346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik snap niet wat trade offs zijn, nuteloos me dat uit te leggen hoor. verantwoordelijkheid opnemen? ja dat doen rokers zeker en vast.... neen, jij verdedigt de vrijheid van 20% tov de vrijheid van 80%, dat is duidelijk. allé, tis uw beurt, scheld nog maar wat.
|
|
|
|
|
|
#2347 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#2348 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja; dat kan ook natuurlijk.
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#2349 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik ben een totalitair! joepi!! eindelijk, mijn droom is uitgekomen!tuurlijk zijn ondernemers ook mensen, wie zegt dat ik het niet zelf ben? maar ook niet-rokers zijn mensen, weet je? je bent er wsl zelf 1? moet democratie over alles kunnen beslissen? bwa, kweet niet, zeg eens iets waarover niet? kereltje? 1m84, zo klein ben ik niet hoor.....
|
|
|
|
|
|
#2350 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je bent een gefrustreerde iemand, die niets beters weet te vinden dan een machtsapparaat op onschuldige mensen los te laten, omdat hij zelf zijn zin niet krijgt. Meer is daar niet aan. Als je dat niet kan aanvaarden, is dat spijtig voor jou: zelfkennis kan wonderen doen. EN ik maak er geen geheim van dat ik me opjut in jullie kutapologetische houding ten opzichte van geweld jegens onschuldigen
|
|
|
|
|
#2351 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
EIgendomsrecht? Citaat:
|
|
|
|
|
#2352 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jullie willen niets anders dan geweld in naam van het algemeen belang. Ja, ik kan me daar zwaar aan ergeren. Het is beter voor mijn gemoed dat ik dat niet meer doe, dus ga ik nu wat naar de les.
|
|
|
|
|
#2353 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, zo gaat dat niet. Als je dikke mensen niet kan uitstaan dan ga je niet naar het strand. |
|
|
|
|
|
|
#2354 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2355 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Stop toch eens met van die kromme vergelijkingen te maken aub ! |
|
|
|
|
|
|
#2356 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kromme zever. Het is de wetgever die bepaalt wat legitiem is en wat niet. Of erkent u het parlement niet ? Zijn er dan betere organen om dit te beslissen ? Uzelf misschien ? Wat hier lijkt het een beetje op, u weet het toch allemaal beter ! Voor een 19 jarig undergrad studentje hebt gij wel veel noten op uwen zang jong. Dus als de wetgever bepaalt dat er niet meer gerookt mag worden, vervalt dit argument meteen. |
|
|
|
|
|
|
#2357 |
|
Parlementslid
|
Prachtig. Hopelijk is het een les 'logisch redeneren', dan begrijpt u eindelijk dat roken in café's een tot verdwijnen gedoemde anomalie is.
|
|
|
#2358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2359 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Je bent er een karikatuur van aan het maken en dat helpt je zaak niet vooruit.
|
|
|
|
|
#2360 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
nee, we willen het algemeen belang. Enja, soms is daar dwang voor nodig, maar dwang is niet per se negatief. Erger u maar
|
|
|
|