![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1061 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het kan dan ook niet anders dan dat je ook akkoord gaat met de opsomming van de risico's die dat instituut opsomt. Gemakkelijkheidshalve herhaal ik ze nog eens: # Wie niet lekker in zijn vel zit, kan beter helemaal geen hasj of weed gebruiken: de kans is groot dat het er alleen maar erger van wordt. Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 23 november 2008 om 18:17. |
|
|
|
|
|
|
#1062 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Gemakkelijkheidshalve herhaal ik ze nog eens:
Cannabis kan ook geconsumeerd worden ZONDER verbranding en dus vrijkomen van CO en alle vuile rommel die vrijkomt bij het roken van een sigaret of het verbranden van tabak/cannabis. |
|
|
|
|
|
#1063 | |
|
Burger
|
Citaat:
Technisch gezien is cannabis in de Belgische democratie niet 'verboden bij wet'. In de wet van 24/02/1921 krijgt de Koning alleen de bevoegdheid om het verhandelen van bepaalde stoffen te regelen. Hoe zit dat nu eigenlijk met zelfmoord in België? Is dat illegaal (en strafbaar)? Als je dus een systeem vindt waarbij minder drugs verspreid wordt dan nu, kan het dus wel. In een gereguleerd systeem is die kans groter, denk ik. Laatst gewijzigd door MartinVeltjen : 23 november 2008 om 18:38. |
|
|
|
|
|
|
#1064 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar je hoefde ze niet te herhalen, ik ben geconcentreerd en mijn kortetermijn geheugen laat me niet in de steek. Laten we logisch verder redeneren. Heb je nu nog een argument dat ingaat tegen de aangehaalde punten pro-legalisering? cannabis gebruik blijft stabiel minder heroïne gebruikers minder drugsdoden minder criminaliteit bestrijding kost veel geld en werkt niet controle kwaliteit cannabis iedereen dezelfde keuzevrijheid |
|
|
|
|
|
|
#1065 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1066 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1067 |
|
Banneling
|
Leg dit eens uit aan Artisjok...
|
|
|
|
|
|
#1068 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heb je nu nog argumenten tegen legalisering of zie je onderwijl de voordelen van legaliseren in? cannabis gebruik blijft stabiel minder heroïne gebruikers minder drugsdoden minder criminaliteit bestrijding kost veel geld en werkt niet controle kwaliteit cannabis iedereen dezelfde keuzevrijheid Laatst gewijzigd door artisjok : 23 november 2008 om 19:33. |
|
|
|
|
|
|
#1069 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat de afhankelijken dat anders zien dat vind ik begrijpelijk maar dat wil nog niet zeggen dat het verantwoord is. Alle, volgens mij hé... en miljoenen anderen... |
|
|
|
|
|
|
#1070 | |
|
Burger
|
Citaat:
Als het cannabisverbod zoveel mensen weghoudt van drugs zal een zelfmoordverbod het aantal zelfmoorden ook wel naar beneden krijgen. Laatst gewijzigd door MartinVeltjen : 23 november 2008 om 20:07. |
|
|
|
|
|
|
#1071 | |
|
Burger
|
Citaat:
In België zijn we met een goeie 200.000 regelmatige gebruikers. In Europa met 23 miljoen. 70 miljoen van de 500 miljoen Europeanen hebben ooit in hun leven cannabis geprobeerd. We zijn inderdaad een minderheid, maar het huidige beleid brengt onze gezondheid eerder in gevaar ipv van ze te beschermen. In dit geval is het m.i. zelfs onverantwoord om te wachten met de regulering totdat iedereen begrijpt hoe het in elkaar zit en wat de bedoeling is. |
|
|
|
|
|
|
#1072 | |
|
Burger
|
Citaat:
Aan deze lijst kan je dus meer jobs en meer staatsinkomsten toevoegen. |
|
|
|
|
|
|
#1073 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je gezondheid beschermen door risicovol spul te nemen... dat zou ik je niet aanraden... Een beetje karakter en discipline en zie... binnen de kortst mogelijke termijn hebben we een betere, veiliger én meer gezonde maatschappij... Dus smijt die rommel weg... NU LOL Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 23 november 2008 om 20:28. |
|
|
|
|
|
|
#1074 | |
|
Burger
|
Citaat:
Bovendien toont u op geen enkel moment aan dat een mogelijke stabilisering of vermindering het rechtstreekse gevolg zou zijn van het gedoogbeleid. Het zou u ook sieren mocht u een duidelijke aanwijzing geven (bv. paginavermelding) m.b.t. de plaats waar we de info, die als basis van uw uitspraken zou moeten dienen, kunnen terugvinden. Ter info ook nog even de volgende cijfers: Heroïne: Ooit gebruikers (12j. t.e.m. 18j.): 1988: 0,7% 1992: 0,7% 1996: 1,1% 1999: 0,8% 2003: 1,1% Heeft pas nog gebruikt: 1988: 0,3% 1992: 0,2% 1996: 0,5% 1999: 0,4% 2003: 0,5% p83. Laatst gewijzigd door T-101 : 23 november 2008 om 20:40. |
|
|
|
|
|
|
#1075 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stuurt dit bericht eens door naar de goeverneur van de nationale bank, want ik peins, als dat hier allemaal klopt, dat de bankenkrisis ermee opgelost kan geraken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#1076 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1077 | |
|
Burger
|
Citaat:
De mij welbekende risico's wegen helaas niet op tegen de voordelen die ik ondervind van mijn cannabisgebruik. (Excuses voor de reclame, maar zo lekker is cannabis nu eenmaal voor mij). Elk spul heeft zijn risico's (http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GA62372VQ), maar uiteindelijk maak ik zelf uit of ik die risico's wil lopen. Als we verstandig genoeg worden geacht om dat voor alcohol te kunnen, dan kunnen we dat ook voor cannabis. Ik zal het eens proberen met dat karakter en die discipline ... oeps, mislukt. Maar ik ben dan ook een zwakkeling of ik wil gewoon cannabis gebruiken. Ik vind het sympathiek dat u bezorgd bent om mijn gezondheid, maar ik vraag u toch ook niet om uw gsm weg te gooien of vegetariër te worden omdat we dan een betere, veiligere en gezondere maatschappij krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#1078 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als u en de experts niet eens weten hoeveel er in omloop is.
|
|
|
|
#1079 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou zelfs zeggen, het kan niet rap genoeg achteruit gaan vanwege dat. Tenslotte het is mij er om te doen dat uw soort wegblijft van mijn soort.
|
|
|
|
#1080 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Op elke pagina hier wordt duidelijk dat een afkeer van druggebruik en nuchter denken niet noodzakelijk hand in hand gaan. Laatst gewijzigd door Akufen : 24 november 2008 om 00:37. |
||
|
|
|