![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() ok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook een bastaard en zoveel last heb ik daar niet van...
'k ben trouwens liever door mijn moeder opgevoed, door mijn moeder en vader samen.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Even proberen om een "ingeburgerd" fout woordgebruik te helpen bestrijden:
"Voogdijschap" kan alleen maar een benaming zijn voor een min of meer gezaghebbende organisatie (vergelijk: Landbouwschap); het woord "voogdijschap" wordt echter bijna algemeen ge/mis-bruikt ipv "voogdij" of desnoods "voogdschap", om aan te duiden dat iemand(en) voogd is/zijn. ===== Ik denk dat er moeilijk een wijs woord valt te zeggen over verlegging van ouderschap/voogdij; het gaat hoe dan ook om noodgevallen en wie (het) goed doet, ten gunste van het Kind, k�*n "gelijk" hebben.
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() Deze uitspraak doet vermoeden dat u uw beide ouders ként. In dit geval hebben we het over kinderen, die één ouder of allebei hun ouders niet kennen en de psychologische gevolgen die dat met zich meebrengt.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er een paar die "eventuele materiële probleempjes" er graag zouden willen bijnemen als ze daarmee hun psychologische problemen zouden kwijtraken.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er warmpjes inzitten biedt hoegenaamd geen garantie op "een beter leven". Emotionele volwassenheid en stabiliteit daarentegen wél.
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanochtend op de radio bleek dat zowel de biologische ouders als de wensouders hebben meegewerkt aan de verkoop van deze arme baby. Het Gentse stel heeft vooraf met de wensouders de zwangerschap gesproken en gepland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() Mijn hart zegt: alle vier opsluiten en de sleutel weggooien. Mijn verstand zegt: alle vier berechten en een gepaste, strenge straf geven. Kinderhandel is walgelijk, omdat er een extreem egocentrisme uit spreekt.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 24 november 2008 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken de naam van mijn vader. Daar houdt het dan ook mee op.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U beoordeelt de situatie vanuit een nirvana-toestand.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 november 2008 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Nee, vanuit mijn toestand. Die, toegegeven, soms dicht tegen het nirvana aanleunt, maar toch...
![]() |
#54 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het kind dwingen bij ouders te blijven, die het helemaal niet wensen, vind ik nog veel walgelijker.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het kind in dit geval is hoe dan ook al een sukkeltje. Het mag zeker niet aan de crapuleuze wensouders (bah, het woord alleen al) worden toevertrouwd, maar via de gebruikelijke adoptieprocedure aan mensen die voor het opvoeden van een vreemd kind in aanmerking (denken te) komen. Rare vogels, voorzover ik weet.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf overeenkomstjes met mogelijke wensouders maken, kan absoluut niet, nooit! De reden is heel simpel : mensen kùnnen niet verkocht worden en kinderen zijn toevallig ook mensen. Slavenhandel is onmenselijk en zo gauw er geld bij te kijken komt - ook al komt het kind in een paleis terecht - dan noem ik het slavenhandel want niemand heeft de mening van dat kind gevraagd en niemand mag over iemand anders' persoon als over een ding beschikken. Over zo'n handelsroute durf ik zelfs niet denken, de verschrikkelijke gevolgen die dat zou kunnen hebben... bijvoorbeeld kinderen met bepaalde kenmerken zouden duurder betaald worden; kinderen die niet zo mooi zijn, komen in de solden ...
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is geen slavenhandel, mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() Vanaf het moment dat er geld bij de transactie komt kijken, is het per definitie handel , en welke naam die dan opgeplakt krijgt speelt geen rol: handel in mensen - in overtreffende trap als het om willoze babies gaat - is verboden én walgelijk.