Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2008, 01:09   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

ok
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 01:16   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Kinderen die hun echte vader of moeder niet kennen, houden daar gegarandeerd één of ander - min of meer ernstig - nadeel aan over. Is het geen onderbewuste verlatingsangst, dan is het het wel wat anders. Ik kan het weten want ik ben zelf een bastaard en dus ervaringsdeskundige in deze. U niet, neem ik aan.
Er zijn ook kinderen die helaas door hun natuurlijke ouders werden opgevoed... een kleine wereld vol bijna: niet alle natuurlijke ouders slagen zo geweldig daarin
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 01:19   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook een bastaard en zoveel last heb ik daar niet van...

'k ben trouwens liever door mijn moeder opgevoed, door mijn moeder en vader samen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 02:02   #44
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Even proberen om een "ingeburgerd" fout woordgebruik te helpen bestrijden:

"Voogdijschap" kan alleen maar een benaming zijn voor een min of meer gezaghebbende organisatie (vergelijk: Landbouwschap); het woord "voogdijschap" wordt echter bijna algemeen ge/mis-bruikt ipv "voogdij" of desnoods "voogdschap", om aan te duiden dat iemand(en) voogd is/zijn.
=====

Ik denk dat er moeilijk een wijs woord valt te zeggen over verlegging van ouderschap/voogdij; het gaat hoe dan ook om noodgevallen en wie (het) goed doet, ten gunste van het Kind, k�*n "gelijk" hebben.
Oud 24 november 2008, 09:02   #45
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'k ben trouwens liever door mijn moeder opgevoed, door mijn moeder en vader samen.
Deze uitspraak doet vermoeden dat u uw beide ouders ként. In dit geval hebben we het over kinderen, die één ouder of allebei hun ouders niet kennen en de psychologische gevolgen die dat met zich meebrengt.
Oud 24 november 2008, 09:19   #46
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Eventuele onderbewuste psychologische probleempjes kunnen misschien door middel van een of ander soort therapie weer rechtgetrokken worden.
U gaat wel erg licht over die "eventuele psychologische probleempjes" heen. Heeft u er een idee van over wat soort "probleempjes" u spreekt?

Ik ken er een paar die "eventuele materiële probleempjes" er graag zouden willen bijnemen als ze daarmee hun psychologische problemen zouden kwijtraken.
Oud 24 november 2008, 09:21   #47
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gegarandeerd is dat inderdaad niet, maar de kans is m.i. toch een stuk groter. Dan liever het kind afstaan aan ouders die het een kans op een beter leven kunnen geven.
Er warmpjes inzitten biedt hoegenaamd geen garantie op "een beter leven". Emotionele volwassenheid en stabiliteit daarentegen wél.
Oud 24 november 2008, 11:47   #48
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Vanochtend op de radio bleek dat zowel de biologische ouders als de wensouders hebben meegewerkt aan de verkoop van deze arme baby. Het Gentse stel heeft vooraf met de wensouders de zwangerschap gesproken en gepland.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 11:55   #49
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Vanochtend op de radio bleek dat zowel de biologische ouders als de wensouders hebben meegewerkt aan de verkoop van deze arme baby. Het Gentse stel heeft vooraf met de wensouders de zwangerschap gesproken en gepland.
Mijn hart zegt: alle vier opsluiten en de sleutel weggooien. Mijn verstand zegt: alle vier berechten en een gepaste, strenge straf geven. Kinderhandel is walgelijk, omdat er een extreem egocentrisme uit spreekt.

Laatst gewijzigd door Jukes : 24 november 2008 om 11:56.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 13:27   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze uitspraak doet vermoeden dat u uw beide ouders ként. In dit geval hebben we het over kinderen, die één ouder of allebei hun ouders niet kennen en de psychologische gevolgen die dat met zich meebrengt.
Ik ken de naam van mijn vader. Daar houdt het dan ook mee op.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 november 2008, 13:27   #51
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U gaat wel erg licht over die "eventuele psychologische probleempjes" heen. Heeft u er een idee van over wat soort "probleempjes" u spreekt?

Ik ken er een paar die "eventuele materiële probleempjes" er graag zouden willen bijnemen als ze daarmee hun psychologische problemen zouden kwijtraken.
Dat is een ex post trade off en niet de echte trade off die gemaakt wordt in de realiteit.
Oud 24 november 2008, 13:28   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn hart zegt: alle vier opsluiten en de sleutel weggooien. Mijn verstand zegt: alle vier berechten en een gepaste, strenge straf geven. Kinderhandel is walgelijk, omdat er een extreem egocentrisme uit spreekt.
U beoordeelt de situatie vanuit een nirvana-toestand.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 november 2008 om 13:28.
Oud 24 november 2008, 13:48   #53
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U beoordeelt de situatie vanuit een nirvana-toestand.
Nee, vanuit mijn toestand. Die, toegegeven, soms dicht tegen het nirvana aanleunt, maar toch...
Oud 24 november 2008, 17:59   #54
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er warmpjes inzitten biedt hoegenaamd geen garantie op "een beter leven".
Dat heb ik ook niet beweerd. Ik zei dat de kans een stuk groter is.

Citaat:
Emotionele volwassenheid en stabiliteit daarentegen wél.
Dat is naast het financiële aspect zeker ook een belangrijke factor.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 18:00   #55
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kind dwingen bij ouders te blijven, die het helemaal niet wensen, vind ik nog veel walgelijker.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 18:15   #56
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het kind dwingen bij ouders te blijven, die het helemaal niet wensen, vind ik nog veel walgelijker.
Net daarom moet er een heel duidelijk signaal worden gegeven - via uiterst strenge bestraffing - dat kinderhandel niet kan. Zodat 'kwekers om het geld' zoals de Gentse criminelen zich wel twee keer zullen bedenken alvorens er aan te beginnen.

Het kind in dit geval is hoe dan ook al een sukkeltje. Het mag zeker niet aan de crapuleuze wensouders (bah, het woord alleen al) worden toevertrouwd, maar via de gebruikelijke adoptieprocedure aan mensen die voor het opvoeden van een vreemd kind in aanmerking (denken te) komen. Rare vogels, voorzover ik weet.
Oud 24 november 2008, 21:09   #57
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zelfs dan ontwaar ik nog een grijs overgangsgebied; zie geen groot bezwaar als "bovendien" de beter bemiddelden de donorpartij minstens bijspringen in de reeds gemaakte kosten en eventueel wat extra als het om zware armoede gaat.

Moeilijker: een pure handelsroute met zich verrijkende tussenpersonen.
Onder geen enkele voorwaarde mag geld een rol spelen als een kind door omstandigheden niet door zijn biologische ouders kan worden opgevoed. Er bestaat een heel simpele oplossing als iemand haar/zijn kind niet wil houden: afstaan voor adoptie. De adoptieouders worden gescreend en alles is wettelijk geregeld.
Zelf overeenkomstjes met mogelijke wensouders maken, kan absoluut niet, nooit! De reden is heel simpel : mensen kùnnen niet verkocht worden en kinderen zijn toevallig ook mensen. Slavenhandel is onmenselijk en zo gauw er geld bij te kijken komt - ook al komt het kind in een paleis terecht - dan noem ik het slavenhandel want niemand heeft de mening van dat kind gevraagd en niemand mag over iemand anders' persoon als over een ding beschikken.
Over zo'n handelsroute durf ik zelfs niet denken, de verschrikkelijke gevolgen die dat zou kunnen hebben... bijvoorbeeld kinderen met bepaalde kenmerken zouden duurder betaald worden; kinderen die niet zo mooi zijn, komen in de solden ...
Oud 24 november 2008, 21:23   #58
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is geen slavenhandel, mensen.
Oud 24 november 2008, 23:17   #59
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Onder geen enkele voorwaarde mag geld een rol spelen als een kind door omstandigheden niet door zijn biologische ouders kan worden opgevoed. Er bestaat een heel simpele oplossing als iemand haar/zijn kind niet wil houden: afstaan voor adoptie. De adoptieouders worden gescreend en alles is wettelijk geregeld.
Zelf overeenkomstjes met mogelijke wensouders maken, kan absoluut niet, nooit! De reden is heel simpel : mensen kùnnen niet verkocht worden en kinderen zijn toevallig ook mensen. Slavenhandel is onmenselijk en zo gauw er geld bij te kijken komt - ook al komt het kind in een paleis terecht - dan noem ik het slavenhandel want niemand heeft de mening van dat kind gevraagd en niemand mag over iemand anders' persoon als over een ding beschikken.
Over zo'n handelsroute durf ik zelfs niet denken, de verschrikkelijke gevolgen die dat zou kunnen hebben... bijvoorbeeld kinderen met bepaalde kenmerken zouden duurder betaald worden; kinderen die niet zo mooi zijn, komen in de solden ...
Lees goed: ik bedoel dat het ook niet zo mag zijn dat rijke mensen gediscrimineerd zouden worden wegens hun middelen en bereidheid tot overname en bijstand.
Oud 25 november 2008, 00:00   #60
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dit is geen slavenhandel, mensen.

Vanaf het moment dat er geld bij de transactie komt kijken, is het per definitie handel , en welke naam die dan opgeplakt krijgt speelt geen rol: handel in mensen - in overtreffende trap als het om willoze babies gaat - is verboden én walgelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be