![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1122 |
|
Minister
|
U bent hier nochtans de grootste hoochelaar met cijfers.
|
|
|
#1123 | |
|
Burger
|
Citaat:
Persoonlijk ben ik overtuigd dat er minder maatschappelijke nadelen zouden zijn dan wanneer het blijft zoals het nu is. Hoofdzakelijk omwille van de controle op "kwaliteit", als je dat woord al mag gebruiken. Het onkruid (the weed) van vandaag leunt al heel sterk aan bij harddrugs. En dan heb je mensen die denken softdrugs te consumeren terwijl het tegendeel misschien wel waar is. Met vermoedelijk de bijbehorende gevolgen van lichamelijke verslaving. |
|
|
|
|
|
|
#1124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je probeert hier allemaal om de haverklap te bewijzen hoeveel gebruikers/verslaafden er zijn. Maar niemand die er een flauw benul van heeft. Het parket niet, de fbi niet, de cia niet, de dea niet.. Maar de prof wel. Want hij heeft een mini enquête gedaan! Nu ja hij heeft er alvast een hoop boekjes mee kunnen verkopen en dat zal wel de bedoeling geweest zijn hé.
|
|
|
|
#1125 | |
|
Burger
|
Citaat:
(De Belgische wet dateert van 1921 - wij hadden nochtans geen last van Mexicanen of cannabisgebruikers in die tijd dat ik weet.) |
|
|
|
|
|
|
#1126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is het verschil tussen u en mij, ik heb ze allemaal terug gevonden in ernstig werk en over het algemeen ernstige links van gegeven, want jullie kunnen dat nooit vinden blijkbaar. Van de cannabis gebruikers komt er niet veel terug tot hiertoe. Behalve leugens, maar dat is altijd zo bij gebruikers.
|
|
|
|
#1127 | |||
|
Burger
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor het overige meen ik dat (ook) de inhoud van uw geposte link op geen enkel moment aantoont dat een mogelijke daling of stabilisering van het druggebruik het rechtstreekse gevolg zou zijn van het Nederlandse gedoogbeleid. Laatst gewijzigd door T-101 : 24 november 2008 om 22:03. |
|||
|
|
|
|
|
#1128 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lees ook de rest van de geschiedenis http://www.goedewaarenco.nl/NP/hennepges.asp |
|
|
|
|
|
|
#1129 | |
|
Burger
|
Citaat:
"Uw belangrijkste motief om tegen een regulering van cannabis te zijn, is de bescherming van 'uw soort'. Als door een wettelijke regulering 'uw soort' beter beschermd zou worden tegen 'mijn soort', kunnen we dus tot een vergelijk komen. Maar dan moet u eerst eens vertellen waar u zo bang van bent. Misschien kan er in een regulering iets geregeld worden dat tegemoet komt aan uw bezorgdheden." |
|
|
|
|
|
|
#1130 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Mwa, ik heb die rotzooi heus wel eens geprobeerd; het smaakt naar autoband en geeft een beetje keelpijn en vaak brand je, bij gebruik van schraap-product van een rood of bruin blokje, je voorpootjes aan het kartonnen filtertje.
Alle beloofde "leuke" dingen werkten niet bij mij, ik bemerkte geen "geestelijke" veranderingen (die ik sowieso nooit bereid zou zijn te accepteren) maar 2-3 dagen later, op het werk, moest ik al mijn berichten en brieven 2x nakijken vóór verzending omdat ik er mij tot die tijd zelfs als mogelijkheid onbekende taalfouten in had getypt of geschreven, vooral halve woorden en soms alleen 1-2 beginletters ..... Die "uitgestelde" werking trad eveneens op als ik alleen maar in een muzikantenkeldertje was geweest waar anderen dikke wolken uitstootten. Het enige wat ik na die tijd soms met een uitgezocht zo vochtig/kleverig mogelijk, sterk ruikend en relatief goedkoop pluimpje/takje wiet deed, was, puur voor smaakeffect, het plastic omhulseltje met veel speldeprikken lek maken en dan dat builtje opsluiten in mijn baaltje halfzware shag. Binnen het uur was dan de shag ge-her-aromatiseerd. Het leek op het verschil tussen gewone zwarte thee en groene Chinese thee, aan welke laatste ik mij vooral bij het ontbijt (ik pleeg na tamelijk nauwkeurig 6 uren slaap van de honger wakker te worden) graag te buiten ga. Het builtje verhuisde dan mee naar het volgende pakje shag en na 3-5 weken werkte het voor mijn doel niet meer dus gaf ik het weg aan een Echte Gebruiker; kennelijk fermenteerde de shag ook andersom het wietje want de nieuwe begunstigde toonde zich altijd verwonderd-enthousiast over de kwaliteit. Dit "ultra light" roken gaf mij geen enkel ander effect dan een prettige(re) smaak, krekwakwou. Van oude kameraden die het spul "echt" gingen gebruiken merkte ik wel op dat ze na een stickie nogal maf gingen praten; na enige weken voortgezet gebruik viel dat niet meer op want niemand wist meer beter dan dat ze altijd zo kweelden, weeeeeet-je-wel. Een video-link naar Paul van Vliet's show "goed hè oeoeh" kan ik helaas niet vinden, maar "Bram van de commune" komt ook enigszins in de buurt: http://nl.youtube.com/watch?v=iTl_JL...eature=related
|
|
|
#1131 | |
|
|
Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 november 2008 om 22:46. |
|
|
|
|
|
|
#1132 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laat de rozen meer klappen zou ik zeggen... |
|
|
|
|
|
|
#1133 | |
|
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dokter_...zaait_papavers
|
|
|
|
#1134 |
|
Staatssecretaris
|
We moeten misschien toch maar eens onderscheid maken tussen industriële hennep en de softdrug marihuana?
|
|
|
|
|
|
#1135 |
|
|
De industriële hennep bevat zeer veel minder van het voor drugs begeerde stofje, maar een beetje tuinierder kan dat vrij snel manipuleren / veredelen.
|
|
|
#1136 |
|
Staatssecretaris
|
Hoe dan? Volgens mij is dat alleen mogelijk door jarenlange selectie. En waarom is dat belangrijk?
|
|
|
|
|
|
#1137 | |
|
Burger
|
Citaat:
Inderdaad laat ons leren van die 3 andere landen. Is er daar dan wel een aantoonbaar verband tussen hun gevoerde beleid en het afnemend aantal cannabisgebruikers? Er wordt inderdaad geen oorzakelijk verband aangetoond op de link. Wel is m.i. aangetoond dat een gedoogbeleid het algemene druggebruik blijkbaar niet verhoogd zoals je volgens een repressie-logica zou verwachten. De vraag is natuurlijk of beleidsmensen het risico durven nemen dat er toch een verband zou zijn. De beste manier om het te testen is natuurlijk het gedoogbeleid gewoon afschaffen en kijken of het algemene druggebruik daardoor stijgt of daalt. Maar ik hoop dat beleidsmensen wat voorzichtiger te werk gaan. |
|
|
|
|
|
|
#1138 |
|
|
Je had het over "onderscheid" en daar dacht ik hardop over na.
|
|
|
#1139 | |
|
Burger
|
Citaat:
"The Parties, Concerned with the health and welfare of mankind, Recognizing that the medical use of narcotic drugs continues to be indispensable for the relief of pain and suffering and that adequate provision must be made to ensure the availability of narcotic drugs for such purposes," Ik geloof dat we afhankelijk zijn van de Turken voor onze legale opiaten. |
|
|
|
|
|
|
#1140 | |
|
Minister
|
Citaat:
Praat liever over dingen waar u wel iets over weet, zoals patatjes planten.
|
|