![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben gewoon voor adoptie, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, daar zeg je feitelijk niet zoveel mee, he.
Waarom zou ik daar tegen moeten zijn, buiten dan omdat jij en anderen er wat emotioneel om willen doen? Begin jij ook te wenen als een kind gratis wordt geadopteerd of is dat mensenhandel die jij wel ok vindt?
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zegt niets anders dan: ik vind dat kinderen bij hun rotouders moeten blijven, omdat ik het niet leuk vindt dat die ouders daar geld voor zouden kunnen krijgen. Dat zeg jij. Ik vind dat onmenselijk, ja. Niks te waarden & normen. Ge moogt dat moreel veroordelen. Als ge dat wettelijk gaat verbieden, dan koop je met jou 'waarden en normen' menselijk ongeluk en miserie. Ja, daar verzet ik me tegen. En als gij eens zou nadenken - en zou stoppen met het conservatisme te verneuken - zou je beseffen dat het helemaal geen goede zet is om dit te verbieden, in tegendeel. Hoe meer rotouders afstand van zouden nemen van hun kinderen ten voordele van ouders die bereid zijn een serieuze prijs te betalen om een kind te mogen liefhebben, hoe beter iedereen daarvan zou worden. Behalve dan mensen zoals jij, die zichzelf de morele hemel in willen prijzen en tegelijkertijd mensen niet de mogelijkheid te geven gelukkiger te worden. Denk eens aan het kind in plaats van uw eigen morele oordeel.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat in plaats van het gedrag en bestaan van rotouders te stimuleren en te belonen door hen de kans te geven hun kinderen te verpatsen aan de hoogste bieder. Als gij mijn redenering 'uzelf de morele hemel inprijzen' wilt noemen, zo zij het. Het is inderdaad wel wat anders dan uzelf naar de virtuele morele hel te sturen. Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 25 november 2008 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het zou tof zijn als iedereen bij gelukkige en rijke ouders zit. Dat is helaas niet de realiteit. Citaat:
Kindergeld, he. Citaat:
In dit geval wint iedereen en toch zou jij het willen verbieden. Begrijpe wie begrijpe kan.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 25 november 2008 om 15:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Adrian; ik ben niet tegen adoptie.Maar adoptie is iets anders dan een baby verkopen; die nuance heb je hoop ik beet?
Een baby verkopen is mensenhandel; ook draagmoederschap tegen fin vergoeding is voor mij verwerpelijk. Ik vind dit schending van de rechten van kinderen en zie als gevaar dat kinderen puur voor hun 'marktwaarde' op de wereld worden gezet, wat zeker bij mensen in armoede niet wenselijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Adoptie is een kind kopen tegen 0 euro. (ENfin, voor de oorspronkelijke ouders dan, voor de kopers kost het sowieso geld.) Dit is echter een geval waarbij de oorspronkelijke moeder wel geld krijgt voor het afstaan van haar voogdij. Jij mag dat moreel verwerpelijk vinden - maar wat bereik je daarmee? Wat bereik je met zaken die jij moreel verwerpelijk vindt, gewoon te verbieden? Niet zoveel, eigenlijk. Vanuit het perspectief van het recht he bje geen poot om op te staan: ouders kunnen afstand doen van hun voogdijschap (en in vele gevallen is dat ook positief dat ze dat doen). Als ze dan worden aangemoedigd doordat ze daar geld voor krijgen - des te beter. Ouders die afstand willen doen van hun kind voor geld, daarvan heb ik nderdaad liever dat ze afstand doen van hun kind... al dan niet voor geld. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over minstens 1 Belgisch/Nederlands koopadoptie-incident was vandaag nieuws op Nederlandse Radio-1: rechtbank; omgangsregeling voor de natuurlijke vader.
Dit doet natuurlijk onsympathiek en weinig vertrouwenwekkend aan. Het zou kunnen zijn dat dit slechts een heel klein topje van een ijsberg is; het lijkt mij toch dat met enige inventiviteit een koopadoptie verborgen kan worden gehouden.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en u begrijpt niet dat dat handel is? Ooit van vraag en aanbod gehoord? Het wordt echt tijd dat u de lagere school eens overdoet.
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, en die Rechten van de Mens zeggen dat mensen niet mogen ge- of verkocht worden.
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Nogmaals: "tegemoetkoming in kosten" mag toch, denk ik, onderhandelbaar zijn. Langs huidige officiële weg strijken tussenpersonen die op.
![]() |
#119 |
|
![]() Onzin. Langs huidige officiële weg (bij binnenlandse adoptie welteverstaan), worden alle onkosten van de moeder die haar kind afstaat vergoed. Bovendien worden deze moeders begeleid tijdens hun zwangerschap (wat vanzelfsprekend ook geld kost) én hebben ze het recht om op hun beslissing om het kind af te staan terug te komen gedurende 6 maanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Overigens blijf ik vermoeden dat er veel wordt gesjoemeld met onderhandse afspraken & vergoedingen, plus valse geboorte-aangifte en/of "erkenning" van vaderschap.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 november 2008 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |