Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2008, 15:50   #341
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Wat eminenties er over denken kan mij gestolen worden. Als zij dwalen dan is 't zaak om ze te begeleiden.

Heel oneerlijk ook. Anderen hun (van mij afwijkende) mening aanhalen en die gelijk stellen aan de mijne.

Ik ben niemands slaafje.
Ze dwalen al jaren maar jij blijft voor dezelfde programma's stemmen. De namen en gezichten van partijen veranderen wel, maar de inhoud (en dus het verval) blijft gelijk.
Ik heb hun mening trouwens niet gelijkgesteld aan de jouwe, jij stelde dat huidskleur niets te maken heeft met wie aangeworven wordt en wie niet. Ik heb je gewoon een aantal links gegeven waarin je kan lezen dat sommige van onze "leiders" daar blijkbaar grat anders over denken.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 15:52   #342
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Ik heb denk ik de vraag teruggekaatst naar jou: wie zijn er de grootste racisten? De Vlamingen die liever geen moslims, Afrikanen etc in hun straten willen zien? Of de Congolezen die verkrachtend, plunderend en moordend de Belgen uit hun land weggejaagd hebben?
Daar heeft nooit niemand naar gekraaid, bijna alsof het normaal is. Maar als wij hier nog maar denken dat een Afrikaan nooit Vlaming kan zijn, gaat de PC brigade alweer moord en brand schreeuwen. De hypocrisie ten top. Racisme is voor mij het erkennen van de wezenlijke verschillen tussen de verschillende rassen en is in deze dus niet eens een negatief gegeven. Ik vind het al crimineler dat bepaalde mensen argumenteren dat ieder mens gelijk is. De huidige context van racisme is een verkracht begrip dat de verborgen agenda van de Staat dient.
Je snapt blijkbaar het identitair plaatje nog altijd niet. Identiteit is een amalgaam van factoren, 1 van die factoren is het feit dat Vlamingen van nature niet geïmporteerd zijn uit Afrika. Mijn nonkel woont in Zuid-Afrika al sinds zijn 25 jaar, die noemt zich nog altijd Vlaming en geen Zuid-Afrikaan. Ook al spreekt hij Afrikaans, eet Afrikaans etc. Zelfde voor de rest van de Vlamingen daar die hij kent. Zelfde voor een nicht van mij die al 4 jaar in China zit voor haar werk. Trouwens, als je wil spreken van rassenhaat: bezoek eens Zimbabwe of Zuid Afrika, misschien ga je dan eens een andere kijk hebben op de zaak. Maar daar kennen ze geen CGKR of een anti-racismewet hoor.

Ok, maar als uw nonkel nu geboren zou zijn in Suid-Afrika. Zou hij zich dan nog Vlaming voelen? Neen hij zou zich 'afrikaner' voelen. En terecht want hij heeft geen echte affiniteit meer met Vlaanderen. En zelfs als hij nog ergens een vage verbondenheid zou voelen met het land van zijn vader, dan zullen zijn kinderen en kleinkinderen dit zeker niet meer. Maar volgens u zou hij en zijn kinderen en kleinkinderen op basis van zijn huidskleur terug moeten naar Dadizele. Dat gelooft u toch zelf niet.

Laatst gewijzigd door system : 28 november 2008 om 15:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 15:54   #343
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Goed maar als uw nonkel nu geboren zou zijn in Suid-Afrika. Zou hij zich dan nog Vlaming voelen? Neen hij zou zich 'afrikaner' voelen. En terecht want hij heeft geen echte affiniteit meer met Vlaanderen. En zelfs als hij nog ergens een vage verbondenheid zou voelen met het land van zijn vader, dan zullen zijnn kinderen en kleinkinderen zeker dit zeker niet meer. Maar volgens u zou hij en zijn kinderen en kleinkinderen op basis van zijn huidskleur terug moeten naar Dadizele. Dat gelooft u toch zelf niet.
Dan moet ik je grof teleurstellen. Mijn 2 neven (die ginder geboren zijn) voelen zich eveneens Vlaming, net zoals hun kinderen en net zoals de kinderen van nog een neef van mij die naar ginder getrokken is.
Oud 28 november 2008, 16:04   #344
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet ik je grof teleurstellen. Mijn 2 neven (die ginder geboren zijn) voelen zich eveneens Vlaming, net zoals hun kinderen en net zoals de kinderen van nog een neef van mij die naar ginder getrokken is.
Net als migrantenjongeren houden zij zich krampachtig vast aan een identiteit die er eigenlijk geen meer is...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 november 2008 om 16:04.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 16:06   #345
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Net als migrantenjongeren houden zij zich krampachtig vast aan een identiteit die er eigenlijk geen meer is...
Braaf Jack, braaf.
Oud 28 november 2008, 16:10   #346
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Braaf Jack, braaf.
Wat is dat nu voor een repliek?
Ga je dan altijd de onnozelaar uithangen als je tot een inzicht komt dat je eigenlijk niet wil zien?
Oud 28 november 2008, 16:11   #347
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar andere informatie over. De ervaring leert dat heel vaak (om niet te zeggen praktisch altijd) de verbondenheid met het moederland verwatert. De kinderen en zeker de kleinkinderen spreken vaak de taal niet meer van het moederland , gaan naar school in het vreemde land, denken in de vreemde taal, nemen de mentaliteit over van het nieuwe land, hebben vrienden in dat vreemde land, trouwen in het nieuwe land, ze worden ingezetenen van het vreemde land. Dus zoals boven gesteld, vaak verstaan de kleinkinderen de moedertaal niet eens meer van de grootouders. Het land van oorsprong wordt een vreemd vaag land waar grootmoeder en grootvader ooit vandaan kwamen. Dat zijn de ervaringen in de praktijk.

Maar om terug te komen op uw nonkel: dus volgens u moeten uw nonkel en zijn kinderen en zijn kleinkinderen Afrika verlaten en terug naar hier komen omdat ze niet de huidskleur hebben van de oorspronkelijke Afrikaanse bewoners. Ik weet het niet, maar ik twijfel eraan of u bij hen veel succes zult hebben.

Laatst gewijzigd door system : 28 november 2008 om 16:18.
Oud 28 november 2008, 16:15   #348
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor een repliek?
Ga je dan altijd de onnozelaar uithangen als je tot een inzicht komt dat je eigenlijk niet wil zien?
Wie hangt hier de onnozelaar uit met van die nietszeggende bullshit posten van jou keer op keer??
Oud 28 november 2008, 16:18   #349
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie hangt hier de onnozelaar uit met van die nietszeggende bullshit posten van jou keer op keer??
Waarom ga je er dan op in?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 november 2008 om 16:18.
Oud 28 november 2008, 16:26   #350
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar andere informatie over. De ervaring leert dat heel vaak (om niet te zeggen praktisch altijd) de verbondenheid met het moederland verwatert. De kinderen en zeker de kleinkinderen spreken vaak de taal niet meer van het moederland , gaan naar school in het vreemde land, denken in de vreemde taal, nemen de mentaliteit over van het nieuwe land, hebben vrienden in dat vreemde land, trouwen in het nieuwe land, ze worden ingezetenen van het vreemde land. Dus zoals boven gesteld, vaak verstaan de kleinkinderen de moedertaal niet eens meer van de grootouders. Het land van oorsprong wordt een vreemd vaag land waar grootmoeder en grootvader ooit vandaan kwamen. Dat zijn de ervaringen in de praktijk.

Maar om terug te komen om uw nonkel: dus volgens u moeten uw nonkel en zijn kinderen en zijn kleinkinderen Afrika verlaten en terug naar hier komen omdat ze niet de huidskleur hebben van de oorspronkelijke Afrikaanse bewoners. Ik weet het niet, maar ik twijfel eraan dat u bij hen veel succes zult hebben.
Dan moet ik je weer teleurstellen. Op Europeanen die naar een ander Europees land emigreren is dat mss van toepassing, in Afrikaanse landen ligt de bal anders. Blanken trouwen daar doorgaans onder elkaar en ook de vriendenkringen blijven grotendeels onder het eigen volk. Op erg veel sympathie hoeven blanken daar trouwens niet te rekenen (zeker al niet in landen als Zuid Afrika en Zimbabwe).
Ik ijver niet dat men terugkeert, de mensen uit Zuid-Afrika die ik ken (en dat beperkt zich niet tot louter mijn familie) wonen nog liever daar dan in dit apenland hier. Als ik ze vertel over de huidige toestanden hier trekken ze grote ogen. En trouwens, Zuid-Afrika is gekoloniseerd zonder de autochtone bevolking te schaden. Immers, toen de Nederlanders daar toekwamen en hun bevoorradingspost hadden gesticht en verder het land binnentrokken vonden ze geen enkel inheems volk terug, enkel restanten van oude nederzettingen.Het is pas veel later dat andere stammen het land zijn binnengevallen. Daarom is het redelijk lachwekkend dat de huidige zwarte bevolking aldaar claimt dat het hun land is. Zimbabwe is een andere kwestie, daar werd het lokale bevolking inderdaad uitgebuit en zelfs in reservaten gestopt ter meerdere glorie van het kapitalisme en de hebzucht.Maar ook daar rechtvaardigt het niet dat men zomaar blanke boeren vermoord en van hun land afgooid zonder vergoeding. Tenslotte hebben die dit ook maar opgebouwd met hun eigen geld, bloed en tranen.
Oud 28 november 2008, 16:27   #351
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ga je er dan op in?
Heb ik er dan op in gegaan? Ik heb enkel een even ridicuul antwoord geplaatst. Kwestie van een beetje op jouw niveau te blijven.
Oud 28 november 2008, 16:32   #352
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze dwalen al jaren maar jij blijft voor dezelfde programma's stemmen.
En gij pretendeert te weten hoe ik stem.

Citaat:
De namen en gezichten van partijen veranderen wel, maar de inhoud (en dus het verval) blijft gelijk.
Uhhh.

Citaat:
Ik heb hun mening trouwens niet gelijkgesteld aan de jouwe, jij stelde dat huidskleur niets te maken heeft met wie aangeworven wordt en wie niet.
Jij stelt dat ook in:

Citaat:
Wie het best geschikt is voor de job neemt men aan, zo simpel moet dat zijn.
Citaat:
Ik heb je gewoon een aantal links gegeven waarin je kan lezen dat sommige van onze "leiders" daar blijkbaar grat anders over denken.
Ja en ? Ik ben 't niet met hen eens. Gij zijt 't niet met hun eens. Alleen moet gij weer zo nodig een verschil maken tussen jouw en mij door mij te associëren met de 'leiders' en jezelf niet. En daar ga je weer met je 2 maten 2 gewichten.

'It Takes One to Know One' is onverkort op jouw van toepassing ?
Oud 28 november 2008, 16:32   #353
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Eichman.. ik zou u even goed het slaafje van achtergehaalde rassentheoriën kunnen noemen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 16:34   #354
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet ik je weer teleurstellen. Op Europeanen die naar een ander Europees land emigreren is dat mss van toepassing, in Afrikaanse landen ligt de bal anders. Blanken trouwen daar doorgaans onder elkaar en ook de vriendenkringen blijven grotendeels onder het eigen volk. Op erg veel sympathie hoeven blanken daar trouwens niet te rekenen (zeker al niet in landen als Zuid Afrika en Zimbabwe).
Ik ijver niet dat men terugkeert, de mensen uit Zuid-Afrika die ik ken (en dat beperkt zich niet tot louter mijn familie) wonen nog liever daar dan in dit apenland hier. Als ik ze vertel over de huidige toestanden hier trekken ze grote ogen. En trouwens, Zuid-Afrika is gekoloniseerd zonder de autochtone bevolking te schaden. Immers, toen de Nederlanders daar toekwamen en hun bevoorradingspost hadden gesticht en verder het land binnentrokken vonden ze geen enkel inheems volk terug, enkel restanten van oude nederzettingen.Het is pas veel later dat andere stammen het land zijn binnengevallen. Daarom is het redelijk lachwekkend dat de huidige zwarte bevolking aldaar claimt dat het hun land is. Zimbabwe is een andere kwestie, daar werd het lokale bevolking inderdaad uitgebuit en zelfs in reservaten gestopt ter meerdere glorie van het kapitalisme en de hebzucht.Maar ook daar rechtvaardigt het niet dat men zomaar blanke boeren vermoord en van hun land afgooid zonder vergoeding. Tenslotte hebben die dit ook maar opgebouwd met hun eigen geld, bloed en tranen.

Wikipedia:

De nieuwkomers (blanken) vernietigden grotendeels de cultuur van het Khoikhoi- en het San-volk, de oorspronkelijke bewoners van Zuid-Afrika, in een serie oorlogen.
Oud 28 november 2008, 16:35   #355
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
Eichman.. ik zou u even goed het slaafje van achtergehaalde rassentheoriën kunnen noemen.
Sarah toch... 'k heb het al gezegd: potten en pannen... doe eens iets nuttigs.
Ik heb trouwens geen rassentheoriën, jij blijkbaar wel: je stelt dat er geen rassen bestaan. Goed bezig!
Oud 28 november 2008, 16:36   #356
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Wikipedia:

De nieuwkomers (blanken) vernietigden grotendeels de cultuur van het Khoikhoi- en het San-volk, de oorspronkelijke bewoners van Zuid-Afrika, in een serie oorlogen.
Ik heb andere dingen gelezen (en gehoord) van zuid-afrikaans origine.
Oud 28 november 2008, 16:43   #357
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij pretendeert te weten hoe ik stem.

Als elke goede Belg stemt u toch?Wel dan?

Ja en ? Ik ben 't niet met hen eens. Gij zijt 't niet met hun eens. Alleen moet gij weer zo nodig een verschil maken tussen jouw en mij door mij te associëren met de 'leiders' en jezelf niet. En daar ga je weer met je 2 maten 2 gewichten.

Je moet eens goed leren lezen. Ik heb je helemaal niet geassocieerd daardoor. Mijn antwoord was louter op het feit dat jij er zo verwonderd over leek dat men positieve discriminatie toepast in bepaalde instellingen/bedrijfstakken en die desnoods manu militari wil opleggen. Ik beschouw je als een slaaf van het systeem door je pertinente weigering om het huidige systeem in vraag te stellen laat staan er tegen te ageren.Door het feit dat jij het de normaalste zaak van de wereld lijkt te vinden dat men in België de vrije meningsuiting beknot door verboden en straffen allerhande zonder in vraag te stellen wat men eigenlijk vreest. etc etc

'It Takes One to Know One' is onverkort op jouw van toepassing ?
Droom verder.
Oud 28 november 2008, 16:47   #358
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Eichman, ga je ontkennen dat je 't volgende geschreven hebt:

Citaat:
Wie het best geschikt is voor de job neemt men aan, zo simpel moet dat zijn.
??????????????????????????????????????????????
Oud 28 november 2008, 16:52   #359
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb andere dingen gelezen (en gehoord) van zuid-afrikaans origine.
Ja, dat kan ik me wel indenken.

Hebt u dat dan ook gehoord:

Citaat:
In 1910 werd de Unie van Zuid-Afrika gevormd, die een onafhankelijke staat binnen het Britse Gemenebest werd. In 1931 werd Zuid-Afrika een Dominion. Vele wetten regelden een ongelijke behandeling van burgers op grond van hun huidskleur.
Ik zal uw redenering overnemen: alle blanken weg uit Suid-Afrika. Afrika aan de echte Afrikanen ! (lees : de zwarte Afrikanen)

Alleen, volgens mij is iemand die in Zuid-Afrika geboren en getogen is, een Zuid-Afrikaan. Ook een blanke. En zo ook is iemand die in België of in Vlaanderen geboren en getogen is, een Belg of een Vlaming. Ook een zwarte.

Laatst gewijzigd door system : 28 november 2008 om 16:53.
Oud 28 november 2008, 17:06   #360
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Eichman, ga je ontkennen dat je 't volgende geschreven hebt:

??????????????????????????????????????????????
Tuurlijk niet! Maar kerel, heb jij gedronken of iets gepakt mss? Ik zei daarnet en ik citeer:
Je moet eens goed leren lezen. Ik heb je helemaal niet geassocieerd daardoor. Mijn antwoord was louter op het feit dat jij er zo verwonderd over leek dat men positieve discriminatie toepast in bepaalde instellingen/bedrijfstakken en die desnoods manu militari wil opleggen gezien JOUW antwoord "wat heeft huidskleur daarmee (=aanwervingen) te zien?"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be