![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2581 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#2582 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Fanatisme in elke kwestie is een randfenomeen.
|
|
|
|
#2583 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En die zijn compleet terug te brengen naar het rookverbod. Ik geloof er geen sikkepit van |
|
|
|
|
|
|
#2584 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2585 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2586 |
|
Europees Commissaris
|
Daar zou ik wel eens een poll van willen zien. Beter: een referendum.
|
|
|
#2587 |
|
Europees Commissaris
|
Ik rook mijn sigaretje thuis, ik ga alllang niet meer op café. Maar zelfs buiten of thuis mag volgens sommigen hier ook al niet meer.
|
|
|
#2588 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Overigens heb ik ook de indruk dat het vooral ouderen zijn, die zo hardnekkig vasthouden aan hun zelfverklaarde recht om anderen te mogen bestoken met tabaksrook.
Jongeren hebben niet de minste problemen om even buiten te gaan. Onze strijd tegen de rookmaffia is dus een strijd tegen oude mannekes; strijd die binnenkort toch afgelopen zal zijn, wegens het uitsterven van de opponent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#2589 |
|
Parlementslid
|
Try? Ik bén gewoon de vleesgeworden tolerantie, net als die miljoenen andere niet-rokers die al sinds hun geboorte lijdzaam hebben aanvaard dat er - tot twee jaar geleden - overal, maar dan ook OVERAL, rook in hun smoel werd geblazen. Het woord tolerantie in de mond nemen moet een roker toch gruwelijke kaakkramp bezorgen, neen? Na la die jaren van arrogante intolerantie?
|
|
|
#2590 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#2591 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2592 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Wat ik veel erger vindt is jongeren die spuwen op straat. Dan heb ik veel liever dat ze eens goed rook in mijn gezicht blazen. Dan kan ik me weer twee minuutjes op mijn boek concentreren. |
|
|
|
|
|
|
#2593 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wat natuurlijk niet wegneemt dat een verbrandingsmotor een anachronisme is dat al lang tot het verleden zou moeten behoren. Maar de petroleumlobby is nu eenmaal even machtig - zoniet machtiger - als de tabakslobby... En wat spuwen betreft: smakelijk om zien is het niet echt, maar zo lang ik niet op zo'n rochel uitglij en me daarbij ernstig bezeer, is er wat mij betreft geen probleem. Rook in mijn omgeving is daarentegen direct hinderlijk en potentieel schadelijk.
|
|
|
|
#2594 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2595 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Waarom zou ik dat doen, terwijl Chipie de enige is die kan antwoorden wie volgens hem dan wel die personen zijn die aan deze draad 'meewerken' die jaarlijks meer dan duizend km afleggen om zich in Nederland met wat wiet te gaan bevoorraden om die hier te kunnen roken... en zich tegelijkertijd met een ongekende heftigheid verzetten dat anderen tabak roken...
Over mij zal hij het alvast niet hebben, want ik heb nog nooit tabak gerookt en zeker nog nooit wiet gerookt. Maar over wie heeft hij het dan wel?
|
|
|
|
|
#2596 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Precies: de rokers die andere mensen het gebruik van cafés als sociale ontmoetingsplaatsen verhinderen.
|
|
|
|
|
#2597 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|