![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1361 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1362 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb natuurlijk meer dan 1 van de 285 pagina's gelezen. Zo heb ik ook de risico's van andere drugs gelezen. Zo heb ik ook gelezen dat cannabis minder verslavend en minder schadelijk is dan alcohol. Natuurlijk ontraad je in de eerste plaats drugs. Tot nu toe ben ik daar tamelijk goed in geslaagd, want mijn kinderen gebruiken geen enkele drug, behalve cola en chocolade, en de oudste ook koffie. Alhoewel al hun vrienden alcohol drinken, en mijn kinderen aanzien worden als abnormaal omdat ze geen pinten drinken. Cannabis illegaal houden betekent niet dat het niet verkrijgbaar is. Zo realistisch ben je toch om dit in te zien? Aangezien het onmogelijk is cannabis te bannen uit de maatschappij, vind ik dat het beter is dat de kwaliteit van dit product gecontroleerd wordt, en de softdrugs- en harddrugs-markt gescheiden wordt, wat alleen kan bij legalisering. Stop eens met te insinueren dat iedereen die pro-legalisering is, gebruiker en dus verslaafd is. Je denkt toch ook niet dat iedereen die alcohol gebruikt ook verslaafd is? Ik gebruik geen cannabis. Als ik cannabis zou willen gebruiken, dan kweek ik dit in mijn tuin. Eenmaal zaad of stekjes kopen, en ik heb genoeg cannabis om het jaar rond stoned rond te lopen, en goedkoper dan om het even welke illegale of legale cannabis. |
|
|
|
|
|
|
#1363 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Trouwens, het is de burgemeester van Maastricht die klaagt over overlast. Maar ik zie niet in hoe ik hem overlast bezorg, integendeel zelfs, ik breng nog wat geld in zijn laatje. |
|
|
|
|
|
|
#1364 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar uiteraard moet u dat niet geloven, neem gerust de proef op de som volgende maal dat er drugscontrole is aan de Nederlandse grens. Als u denkt dat de politie niet geinterresseerd is in die drie gram drugs, vertel me dat eens wat ze aan de Nederlandse grens staan te doen met hun drugscontroles? Wie passeerd erdaar op weg terug naar Belgie van de koffieshop? De grote dealers met 500 kilo of de jongens met hun drie gram? |
|
|
|
|
|
|
#1365 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kunnen ze dan eindelijk zelf eens één en ander over drugs leren daar.
|
|
|
|
#1366 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik ken talloze mensen die gecontroleerd zijn aan de Belgisch-Nederlandse grens, waaronder ikzelf. De meesten hebben hun enkele grammetjes moeten afgeven, maar krijgen zelfs GEEN boete. Enkelen hebben hun grammetjes zelfs gewoon terug mee gekregen. Tot nu toe heeft er van die hoop NIEMAND een BOETE of een GEVANGENISSTRAF gekregen. Maar ja, ik zou het eens aan de praktijk moeten ondervinden zeker? De politie is inderdaad op zoek naar drugsrunners, die behalve grote hoeveelheden hasj, speed, coke... de grens trachten over te smokkelen. De samenwerking tussen de Ned. en de Belgische politiediensten is trouwens redelijk goed op dat vlak. |
|
|
|
|
|
|
#1367 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1368 |
|
Europees Commissaris
|
Wat zijn die cannabisgebruikers toch crimineeltjes...
|
|
|
|
|
|
#1369 | |
|
|
Citaat:
Ok, de politie staat aan de grens te controleren op drugs maar er wordt niemand opgepakt en of beboet. "Goedenavond meneer, hebt u drugs bij?" " Ja agent, ik kom net van de koffieshop." "Ah ok, dat is in orde zo, rijdt u maar verder." |
|
|
|
|
|
|
#1370 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#1371 |
|
Burger
|
Voor sommige jongeren die overwegen cannabis te gebruiken werkt dit misschien. Anderen zullen er eens goed mee lachen, maar die zullen er altijd zijn. Misschien moeten we eens kijken welke methodes we gebruiken om het begin van alcoholgebruik bij jongeren uit te stellen? Of welke manieren we gebruiken om jongeren te leren omgaan met alcohol.
|
|
|
|
|
|
#1372 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uiteindelijk zijn ze dat. Niet dat ze dat zelf willen geloven natuurlijk.
|
|
|
#1373 |
|
Minister
|
Want over drugs kennis tentoon spreiden, dat kan jij zeker niet.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 30 november 2008 om 14:31. |
|
|
|
|
|
#1374 |
|
Minister
|
Volgens uw middeleeuwse zwart-wit mening
|
|
|
#1375 |
|
Banneling
|
Kan je misschien eens uitleggen wat er crimineel is aan het gebruiken van cannabis?
|
|
|
|
|
|
#1376 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het staat in tegenstelling van wat de meeste denken of willen denken nog altijd in de strafwet.
|
|
|
|
#1377 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Cannabis gebruiken op zich, is dus niet crimineel. Correct, goed dat je dit inziet. |
|
|
|
|
|
|
#1378 |
|
Minister
|
Inzicht is niet weggelegd voor dergelijke oude heren die zich willen bezig houden met politiek, maar niet eens weten wat dat is.
|
|
|
#1379 | |
|
Burger
|
Citaat:
24 FEBRUARI 1921. - Wet betreffende het verhandelen van giftstoffen, slaapmiddelen en verdovende middelen, psychotrope stoffen, ontsmettingsstoffen en antiseptica en van de stoffen die kunnen gebruikt worden voor de illegale vervaardiging van verdovende middelen en psychotrope stoffen. Art. 18. § 1. Onverminderd de vergunning bepaald bij artikel 3, § 1 is iedere invoer van een psychotrope stof onderworpen aan een voorafgaande vergunning van de Minister. Deze bepaling is niet van toepassing op het vervoer door reizigers in het internationale verkeer van kleine hoeveelheden geneesmiddelen die psychotrope stoffen bevatten voor hun persoonlijk gebruik die zij op wettelijke wijze hebben verkregen, ... Laatst gewijzigd door MartinVeltjen : 30 november 2008 om 15:00. |
|
|
|
|
|
|
#1380 | |
|
|
Citaat:
|