Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2008, 21:08   #81
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Wat mij stoort is het parochiaal (?) denken. Buiten de kerktoren eindigt de wereld. Duitstaligen komen niet ter sprake. Zij bestaan blijkbaar niet. De anderen zouden 2 volkeren zijn die in 2 structuren moeten gedwongen worden. Waar haalt men het? Respecteer toch elkaar, dan hoef je niet te dwingen.
Nationalisme kan niet bestaan zonder dwang en leugens.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:09   #82
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik maak gewoon deel uit van de zeer grote meerderheid aan realisten, Doedelzak.

Diezelfde meerderheid die u dagdagelijks de facto bewijst dat u deel uitmaakt van een zeer kleine en onbetekenende minderheid.

Dat belet niet dat u gerust mag blijven dromen.
Heb ik dat recht nog?
Oud 30 november 2008, 21:10   #83
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
De Duitsers zelf weten het in elk geval beter dan u en ik.
Of wil u hen misschien ook een andere realiteit opdringen dat de enige echte ?

Wat weten de Duitsers beter ?
Oud 30 november 2008, 21:11   #84
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, hier komt u op mijn terrein.

Het is best mogelijk dat u geen enkele Franstalige kent, die het met één en ander oneens is ; misschien kent u weinig of geen Franstaligen persoonlijk.

Ik zal en wil u mijn parcours personnel niet onthullen, maar wil van mij aannemen dat ik dagelijks en reeds gans mijn leven niet enkel voeling heb met Franstaligen (ook Belgen, vanzelfsprekend), maar er zelfs deel van uitmaak, ondanks mijn Vlaamse roots.

Meer ga ik daar niet over zeggen, maar laat het mij zo stellen : als u met mij een wedstrijdje "voeling hebben met Franstaligen" wil aangaan, hebt u erg weinig winstkansen...

Overigens stel ik vast dat u losweg beweert "Internetfora weerspiegelen enkel het aantal extremisten". Bent u dan de enige uitzondering die de regel bevestigt ?
Als u, als Vlaams-nationalist, dan van de Franstaligen deel kan uitmaken, waarom zouden Nederlandstaligen en Franstaligen in België dan niet kunnen?
Oud 30 november 2008, 21:13   #85
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben voor het behoud van België, wel met verregaande bevoegdheden voor de gemeenschappen.Als halve franstalige zal u mij nooit betrappen tegen de 'franstaligen' te stoken.

Tot zover uw staaltje star denken van de dag.
Wat zijn gemeenschappen? Religieuze, taalkundige, sociaal-economische, seksuele, ethnische? Als het slechts om één van deze gaat (ik veronderstel de taalkundige) waarom worden de anderen dan niet op gelijke voet behandeld?

Wat is er overigens toekomstgericht aan het geven van bevoegdheden aan "gemeenschappen"? Kan u dat even uitleggen of stel ik weer te moeilijke vragen?

Laatst gewijzigd door Doedelzak : 30 november 2008 om 21:14.
Oud 30 november 2008, 21:15   #86
ULTRABELGISCH
Vreemdeling

Standaard

Waarde nationalist,
wat gaat gij doen te Brussel? Waarom kunnen daar meerdere taalgroepen coëxisteren?
ULTRABELGISCH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:26   #87
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Wat zijn gemeenschappen? Religieuze, taalkundige, sociaal-economische, seksuele, ethnische? Als het slechts om één van deze gaat (ik veronderstel de taalkundige) waarom worden de anderen dan niet op gelijke voet behandeld?

Wat is er overigens toekomstgericht aan het geven van bevoegdheden aan "gemeenschappen"? Kan u dat even uitleggen of stel ik weer te moeilijke vragen?
Gemeenschappen zoals die in de grondwet, ooit gestemd door echte mensen van echte partijen over de taalgrenzen heen.

Toekomstgericht is een belangrijk deel van de bevolking au sérieux te nemen en hun eisen niet �* priori te verwerpen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:27   #88
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u, als Vlaams-nationalist, dan van de Franstaligen deel kan uitmaken, waarom zouden Nederlandstaligen en Franstaligen in België dan niet kunnen?
Wie heeft beweerd dat ik een Vlaams-nationaliste ben, Doedelzak ?

Vlaming zijn betekent niet dat je enkel en uitsluitend de Nederlandse taal kent, toch ?

Uzelf bent, voor zover mij bekend, minstens drietalig. Stel dat u morgen naar Duitsland verhuist. Als u daar dertig jaar woont, zult u moeilijk kunnen ontkennen dat u "Duitstalig" bent, nietwaar.

Zal u dat daarom minder Vlaming (of Belg, in uw geval) maken ?

Overigens begrijp ik uw vraag niet. Waarom zouden Nederlandstaligen en Franstaligen in België dan niet wat kunnen ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:30   #89
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik dat recht nog?
Elk individu heeft de rechten en plichten in de Grondwet bepaald. Het recht van dromen staat er wel niet expliciet in, maar u krijgt dat van mij.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 08:52   #90
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nationalisme kan niet bestaan zonder dwang en leugens.
Suggereert u dat belgicisten dwingelanden en leugenaars zijn?
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 09:26   #91
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nu inhoudelijk?
Hebben de Vlaamsgezinden er baat bij met de Belgicisten in discussie te gaan? Als dat nodig zou worden, dwz als zij met de rug tegen de muur zouden staan omwille van uw enorme invloed, dan zullen zij het debat aangaan. Tot dan is het veel efficiënter om te genieten van uw flaters en uw discours feestelijk te negeren.
Oud 1 december 2008, 09:30   #92
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus
De nadruk op dat behoud van taalwetten.
Dat is inderdaad iets reactionairs in ons programma. Misschien heb je gelijk, maar je weet hoe gevoelig die kwestie ligt of kan liggen. Ik zou daar voorlopig nog niet aan raken
Deze quote even bewaren voor het nageslacht. De BUB wil aan de taalwetgeving "voorlopig niet raken". Omdat het voorlopig nog te gevoelig ligt.
Oud 1 december 2008, 09:32   #93
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij evident, maar u hoeft mij niet te geloven : ga het eens in Duitsland zelf vragen.
Dat is evenmin een antwoord op de vraag. Waarom heeft het ene land wél en het andere land geen bestaansrecht volgens u?

Het "argument" dat een land niet mag bestaan omdat het kunstmatig zou zijn, is een nul argument. Elk land is kunstmatig.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 09:35   #94
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ULTRABELGISCH Bekijk bericht
"Ik moet er wellicht geen tekeningetje bij maken, opdat u zou begrijpen dat de Franstaligen, die hierdoor voorgoed hun minderheid bevestigd zouden zien, dat NOOIT zouden aanvaarden."

Waarom werd dit dan aanvaard van 1830 tot 1969???
Omdat de Vlamingen, ondanks hun democratische meerderheid, een minderheidspositie aanvaardden.

Dat België nu op de totale blokkage afstevent, komt precies omdat de democratische Vlaamse meerderheid die minderheidspositie niet meer aanvaardt én de Franstalige Belgen niet bereid zijn hun reële minderheidspositie te accepteren.
Oud 1 december 2008, 09:37   #95
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ULTRABELGISCH Bekijk bericht
Wat is dan de natuurlijke en logische bestaansreden van pakweg Duitsland?
Dat het gros van de mensen die binnen de Duitse grenzen leven één Duitse staat wensen?
Oud 1 december 2008, 09:43   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Waarom heeft het ene land wél en het andere land geen bestaansrecht volgens u?
Het antwoord is in deze draad al minstens vijf keer gegeven...

Overgens staat het in een democratie ook een minderheid vrij het bestaansrecht van wat dan ook in vraag te stellen.
Oud 1 december 2008, 09:55   #97
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het "argument" dat een land niet mag bestaan omdat het kunstmatig zou zijn, is een nul argument. Elk land is kunstmatig.
Dat is een feit.
Oud 1 december 2008, 10:56   #98
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Op de bemerking dat België 'artificieel ' is reeds geantwoord. Alle staten in Europa zijn dat. Het zogenaamde Vlaanderen met Belgisch Limburg is dat nog meer. Twee bevolkingsgroepen waar haal je dat? Uit je natte droom? Tongeren, Herstal, Visé, ... Men werkte er, trouwden onder elkaar eerder dan met iemand uit West-Vlaanderen met hun onbegrijpbaar dialect,...Het is typisch de werkelijkheid aanpassen naar zijn wensen of de wensen die door de media (eigendom van enkele families) zijn opgedrongen.
Weer iemand die over dat stom dialect begint. Hoe lang krijgen Vlamingen onderwijs in het Algemeen Nederlands ? Tegenover Franstaligen nog niet zo lang denk ik. Nu zit je de Vlamingen te verwijten dat hun standaardtaal nog niet zo goed ingeburgered is. Binnen x-aantal jaren spreken alle Vlamingen standaard Nedelands....zelfs die van West-Vlaanderen
Oud 1 december 2008, 11:30   #99
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Weer iemand die over dat stom dialect begint. Hoe lang krijgen Vlamingen onderwijs in het Algemeen Nederlands ? Tegenover Franstaligen nog niet zo lang denk ik. Nu zit je de Vlamingen te verwijten dat hun standaardtaal nog niet zo goed ingeburgered is. Binnen x-aantal jaren spreken alle Vlamingen standaard Nedelands....zelfs die van West-Vlaanderen
Ach Franstaligen WILLEn gewoon geen Nederlands leren, en ze sleuren er allerlei drogredenen bij om dat niet te moeten doen en om het Nederlands belachelijk temaken.
En met het Nederlands van de meeste West-Vlamingen onder de 60 jaar valt het wel mee. Ze kunnen gewoon verstaanbaar Nederlands spreken.
Is mijn ervaring na acht jaar in een telefooncentrale.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 11:45   #100
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Binnen x-aantal jaren spreken alle Vlamingen standaard Nedelands....zelfs die van West-Vlaanderen
Als West-Vlaming voel ik me een beetje aangesproken. Geheel los van het onderwerp: als je met je stelling bedoelt dat binnen zoveel jaar alle West-Vlamingen zelfs die in de onooglijke dorpjes onder mekaar in het algemeen Nederlands gaan zitten converseren, dan vrees ik dat je u toch lelijk vergist.

Dat ze de taal beheersen is nog iets anders dan het te spreken, zeker niet onder mekaar.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be