Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2008, 15:56   #1381
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Is er geen voorschrift nodig voor psychotrope stoffen?
Misschien niet bij kleine hoeveelheden voor persoonlijk medicinaal gebruik in het internationale verkeer. In het vermelde artikel spreekt men er in elk geval niet van.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 15:57   #1382
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Cannabis gebruiken is crimineel, enkel en alleen omdat het in de strafwet staat.
Cannabis gebruiken op zich, is dus niet crimineel. Correct, goed dat je dit inziet.
Als je niet akkoord bent met de wet, dan moet je een wetswijziging voorstellen.
Oud 30 november 2008, 16:20   #1383
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Dit forum doet me veel denken aan die vrouw uit willies&marjetten.

Druugs! Druuuuugs!!

http://nl.youtube.com/watch?v=ucwpNLDAin8
http://nl.youtube.com/watch?v=AGofPMyTEf8
Oud 30 november 2008, 16:25   #1384
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je niet akkoord bent met de wet, dan moet je een wetswijziging voorstellen.
Ondertussen kunnen we de bestaande wet misschien met iets meer realiteitszin interpreteren.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 00:46   #1385
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ok, de politie staat aan de grens te controleren op drugs maar er wordt niemand opgepakt en of beboet.

"Goedenavond meneer, hebt u drugs bij?"

" Ja agent, ik kom net van de koffieshop."

"Ah ok, dat is in orde zo, rijdt u maar verder."
Zo gaat het idd als u niet teveel bij hebt of als men niet het bevel gekregen heeft van de magistraat om alles bij te houden.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 09:08   #1386
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, de politie staat aan de grens te controleren op drugs maar er wordt niemand opgepakt en of beboet.

"Goedenavond meneer, hebt u drugs bij?"

" Ja agent, ik kom net van de koffieshop."

"Ah ok, dat is in orde zo, rijdt u maar verder."
Je begint stilaan te snappen.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 12:20   #1387
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Zo gaat het idd als u niet teveel bij hebt of als men niet het bevel gekregen heeft van de magistraat om alles bij te houden.
Als de magistraat beslist dat alles moet afgepakt worden, dan mogen soft-drugs dan weer niet?

Want als ik Havana goed begrijp wordt er niet meer vervolgd?

Neemt men dan de drugs af van de mensen en dan zegt men, rij maar door, het interresseerd ons niet wie je bent, we nemen alleen de drugs weg?

Is het zo dan dat het gerecht werkt?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 12:46   #1388
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als de magistraat beslist dat alles moet afgepakt worden, dan mogen soft-drugs dan weer niet?

Want als ik Havana goed begrijp wordt er niet meer vervolgd?

Neemt men dan de drugs af van de mensen en dan zegt men, rij maar door, het interresseerd ons niet wie je bent, we nemen alleen de drugs weg?

Is het zo dan dat het gerecht werkt?
Soms worden ze wel afgenomen, maar meestal niet. (bij kleine hoeveelheden)
Maar, de meesten liegen en zeggen dat ze niets bij hebben.

Wat erger is, is als je nog wat wietjes bij hebt en Nederland binnenrijdt. De Nederlandse politie is wel veel strenger op enkele grammetjes het land binnen te smokkkelen.
Oud 1 december 2008, 21:48   #1389
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Wat zou de ecologische voetafdruk zijn van iemand die wekelijks naar Nederland rijdt om zich enkele wiettutters aan te schaffen?

Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 1 december 2008 om 21:48.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 21:57   #1390
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Wat zou de ecologische voetafdruk zijn van iemand die wekelijks naar Nederland rijdt om zich enkele wiettutters aan te schaffen?
Nog een argument om in België coffeeshops te openen, dit is inderdaad milieuvriendelijker.
Goed zo!

Je hebt intussen nog geen reactie bedacht op mijn antwoord aan jou?

Citaat:
Ja, ik bedoel o.a. deze studie.
Ik heb natuurlijk meer dan 1 van de 285 pagina's gelezen. Zo heb ik ook de risico's van andere drugs gelezen. Zo heb ik ook gelezen dat cannabis minder verslavend en minder schadelijk is dan alcohol.
Natuurlijk ontraad je in de eerste plaats drugs. Tot nu toe ben ik daar tamelijk goed in geslaagd, want mijn kinderen gebruiken geen enkele drug, behalve cola en chocolade, en de oudste ook koffie. Alhoewel al hun vrienden alcohol drinken, en mijn kinderen aanzien worden als abnormaal omdat ze geen pinten drinken.
Cannabis illegaal houden betekent niet dat het niet verkrijgbaar is. Zo realistisch ben je toch om dit in te zien? Aangezien het onmogelijk is cannabis te bannen uit de maatschappij, vind ik dat het beter is dat de kwaliteit van dit product gecontroleerd wordt, en de softdrugs- en harddrugs-markt gescheiden wordt, wat alleen kan bij legalisering.

Stop eens met te insinueren dat iedereen die pro-legalisering is, gebruiker en dus verslaafd is. Je denkt toch ook niet dat iedereen die alcohol gebruikt ook verslaafd is?
Ik gebruik geen cannabis.
Als ik cannabis zou willen gebruiken, dan kweek ik dit in mijn tuin. Eenmaal zaad of stekjes kopen, en ik heb genoeg cannabis om het jaar rond stoned rond te lopen, en goedkoper dan om het even welke illegale of legale cannabis.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 22:08   #1391
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een argument om in België coffeeshops te openen, dit is inderdaad milieuvriendelijker.
Goed zo!

Je hebt intussen nog geen reactie bedacht op mijn antwoord aan jou?
Momenteel geen tijd, Artis... Werk, werk.werk...
Oud 2 december 2008, 08:59   #1392
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Evengroot als de Hollandse dagjestoeristen die richting Antwerpen cruisen om over de Meir te kuieren?
Oud 2 december 2008, 11:52   #1393
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Evengroot als de Hollandse dagjestoeristen die richting Antwerpen cruisen om over de Meir te kuieren?
Dat is een uitleg die op geen botten trekt... LOL

Was Saddam H. een misdadiger?
Niet groter dan Hitler.
Oud 2 december 2008, 12:22   #1394
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een uitleg die op geen botten trekt... LOL

Was Saddam H. een misdadiger?
Niet groter dan Hitler.
Neen, het is uw uitleg die zever is, aan die van Havana mankeerd niets.

Verschaeve
Oud 3 december 2008, 12:36   #1395
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Mooi dat tutteraars elkander helpen en bijstaan.
Oud 3 december 2008, 13:09   #1396
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het begint te kantelen, daar in Holland. (reden waarom de draad gestart is !!)

(en lees ook tussen de lijnen: zie je al een bepaald land een grootwarenhuis sluiten of een andere ekonomisch bloeiende zaak, omdat de klanten teveel hinder teweegbrengen ??? Zie je al de skistations in de Alpen sluiten, omdat de toeristen teveel senten opbrengen voor de Franse staat??? Ik zeg jullie: drugs betekenen "stront aan de knikker")

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht

Citaat:
Gemeenteraad Roosendaal wil coffeeshops sluiten

ROOSENDAAL - Een meerderheid van de gemeenteraad van het Nederlandse Roosendaal wil de coffeeshops binnen de gemeentegrenzen sluiten.
Dat was de uitkomst van de commissievergadering Bestuur dinsdagavond in Roosendaal. Eerder stemde de gemeenteraad van Bergen op Zoom al in met een soortgelijk plan.

Het college van burgemeester en schepenen van beide gemeenten besloot eind oktober samen vanaf februari 2009 geen coffeeshops meer te dogen. Ze willen daarmee een einde maken aan de overlast van het drugstoerisme uit vooral België en Frankrijk.

avb

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 13:38   #1397
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

't is inderdaad aan het keren, gelukkig zijn er ook intelligente mensen in Nederland:

http://www.brabantsdagblad.nl/regios...iet-kweken.ece

Gemeenten laten zelf wiet kweken

zaterdag 22 november 2008 | 02:52 | Laatst bijgewerkt op: maandag 24 november 2008
EINDHOVEN/TILBURG - Gemeenten willen een legale wietkweker bij wijze van proef coffeeshops laten bevoorraden.

Dat is noodzakelijk om zware criminelen die zich nu met de hennepteelt bezighouden te dwarsbomen. Dit is de belangrijkste uitkomst van de 'wiettop' in Almere, waar dertig gemeenten zich gisteren bogen over het gedoogbeleid.
---------------------------------------------------

moet je nu eens zien!?! Daadwerkelijke stappen tegen de criminele elementen en dat zonder de burgers onredelijke angst aan te praten.

http://www.brabantsdagblad.nl/regios...kweek-wiet.ece

Laatst gewijzigd door the_dude : 3 december 2008 om 13:40.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 13:52   #1398
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
't is inderdaad aan het keren, gelukkig zijn er ook intelligente mensen in Nederland:

zaterdag 22 november 2008 | 02:52 | Laatst bijgewerkt op: maandag 24 november 2008
EINDHOVEN/TILBURG - Gemeenten willen een legale wietkweker bij wijze van proef coffeeshops laten bevoorraden.

Dat is noodzakelijk om zware criminelen die zich nu met de hennepteelt bezighouden te dwarsbomen. Dit is de belangrijkste uitkomst van de 'wiettop' in Almere, waar dertig gemeenten zich gisteren bogen over het gedoogbeleid.

moet je nu eens zien!?! Daadwerkelijke stappen tegen de criminele elementen en dat zonder de burgers onredelijke angst aan te praten.

Enige bedenkingen bij deze plannen, wietkwekers zijn criminelen naar het schijnt dus worden de gemeentes dan crimineel als ze gaan wietkweken?

Want als het verboden is dan is dat toch voor iedereen?

En dan eenders hoeveel dat ze gaan kweken, het zal niet genoeg zijn. De rest wordt dan door de koffieshop nog altijd afgenomen van criminelen?

Zal men in de koffieshop nu hun waren aanbieden in de stijl van:

Deze wiet is door gemeentecriminelen gekweekt dus die is duurder en deze wiet is door gewone criminelen geteeld dus die is goedkoper?

Verschaeve
Oud 3 december 2008, 15:04   #1399
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht

Ik postte al in 1 van de wiet/drugs-draden, met een link erbij naar onderbouwing, dat dit idee zo goed als zeker niet zal doorgaan.
Oud 3 december 2008, 15:40   #1400
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is niet "men" die tot een konklusie komt.

Dat is één burgemeester die nog altijd niet openlijk durft erkennen dat hij te laf is om het probleem aan te pakken.

Ik vergelijk hem met een burgemeester die zou zeggen "er zijn teveel alkoholverslaafden in mijn stad; wel, we gaan zelf ons eigen bier brouwen en voor de kwaliteit ervan zorgen dat er maar een half graadje alkohol in zit".
En daarmee moet onze polisie dan geen alkoholkontroles meer doen, want onze automobilisten gaan niet zat meer rijden. Alkohol kunnen we schrappen uit onze lijst van doodsoorzaken !! Joepie, binnen twee jaar een rapport dat ons het beste land ter wereld maakt inzake alkoholbeleid.
Kop in het zand, met andere woorden.

Die "ene" is tenminste nog een te respecteren(=> kijk met C) burgemeester, dhr Leers durft tenminste de problematiek van z'n stad op tafel leggen. Dat is helemaal niet de problematiek zoals u het voorstelt alsof gans maastricht aan de drugs zouden zitten, maar wel het probleem van overlast die drugtoeristen veroorzaken (en zelfs als ze braaf zijn pakken ze immers parkeerplaats.. dus overlast) net als in Terneuzen wilden de eigenaars hun panden buiten de stad inplanten (als een soort bedrijvenzone met parking etc) maar dat lukte niet, dat mocht niet van België en nederland kon niet meer weg, onder druk van hun 20 km zone en het gevaar als narcoticastaat bestempeld te worden is hun teveel geworden. Allemaal goed en wel er wordt hier gewoon even in europa een motie van wantrouwen gecreerd tegen een product dat 1 natuurlijk is, 2 al veel langer wordt gebruikt dan gelijk welke staatsgrens bestaat, en 3 (en da's het allerbelangrijkste en spijtige voor jouw gedachtengoed) het gebruik zal jouw makkelijk overleven
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be