![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
Voor. |
![]() ![]() ![]() |
57 | 42,22% |
Tegen. |
![]() ![]() ![]() |
78 | 57,78% |
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2921 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2922 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het eerder toe dat u niet in staat bent de walging voor te stellen die een niet-roker ervaart als hij een café vol stinkende rook binenstapt.
![]() |
![]() |
#2923 |
Parlementslid
|
![]() Graag; kreeft is lekker. Rook niet.
![]() |
#2924 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2925 |
Parlementslid
|
![]() Ja, en het zijn op dit ogenblik de enige werknemers voor wie de staat geen rookvrije werkomgeving kan afdwingen. Hoog tijd dat dat verandert dus. Ze zijn even veel waard als andere werknemers.
![]() |
#2926 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie bestrijdt er dat roken schadelijk is/kan zijn? Drop eten ook. U moet wel weten wat u wilt. Ofwel wilt u de werknemer beschermen, ofwel uzelf, ofwel mij. Ik wil niet beschermd worden. En als ik samen met anderen die ook niet beschermd willen worden in een kamer ga zitten om te doen wat niet verboden is moet iedereen zich daar buiten houden. Tenzij het zo gevaarlijk is dat het verboden moet worden. Maar het is niet verboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2927 |
Parlementslid
|
![]() Ambiance!
![]() |
#2928 |
Parlementslid
|
![]() Quote: Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop
t'Is nie omdat uw schoonvader zijn peukskes nie onder controle kon houden da ge voor ons hier de wet moe komen dicteren, prutser. Tof gezelschap, Hertog!
![]() |
#2929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht te jong om u de tijd te herinneren dat er evenveel verdoken cafés waren als officiële? Waarom zou de cafébaas die failliet gaat geen bier meer schenken aan de vrienden ? Lekker taxvrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2930 | |
|
![]() Citaat:
Emoties, emoties. Maar uw argument houdt geen steek. U heeft het nu weer over rokers en niet over mee-rokers. Wij doen met elkaar veel zaken die slecht voor ons (kunnen) zijn, zoals vet eten, bungee-jumpen, drinken, autorijden. Gelukkig hebben wij de vrijheid om zelf te bepalen wat we doen en is het allemaal, net als roken, niet verboden. Uw enige argument wat overeind blijft in deze discussie is het punt van het mee-roken; schade toebrengen aan anderen. Daar is veel op af te dingen in verband met andere schades die wij elkaar toebrengen door ons gedrag maar feit is feit, mee-roken kan schadelijk zijn. Dit hele argument vervalt op het moment dat je café's de vrije keus laat of het een roken of een niet-roken café wil zijn. Ergo, een algemeen rookverbod is symptoombestrijding, een cosmetische en politieke maatregel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2932 |
Parlementslid
|
![]() Doen! Ik gun het u van ganser harte. Zo lang die kamer maar geen openbare plaats is, waar niet-rokers misschien ook wel eens binnenstappen. Ik heb ook niks tegen rokers, integendeel, ze zorgen hier al wekenlang voor mijn amusement.
![]() |
#2933 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan mij voorstellen dat het vervelend is als uw gespreks- of kaartpartner om de haverklap een sigaretje gaat roken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2934 |
Parlementslid
|
![]() Bah neen, wij gunnen die mens zijn pleziertje. Zeker als hij ons onze propere lucht gunt.
![]() |
#2935 | |
|
![]() Citaat:
Laat de staat staatscafé's oprichten, dan heb je een punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2936 |
Parlementslid
|
![]() U vergist zich: het is een publieke plaats, net als een bioscoop, een theaterfoyer, een hotellobby, een stationsbar, de inkomhall van een concertzaal,... Die indeling heb ik niet uitgevonden, maar ze is democratisch tot stand gekomen. Als ze u niet bevalt, dan zult u daar via democratische weg iets aan moeten veranderen. En lukt dat? Dan zal ik mij daar bij neerleggen. Maar tot zo lang blijft een café een publieke plaats.
![]() |
#2937 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moogt altijd een draad openen over de schadelijkheid van roken. Ik denk dat het een heel kort zal worden omdat we het volmondig met elkaar eens zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2938 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2939 |
Parlementslid
|
![]() Wel Bobke, ik rook ook niet. Meer zelfs: ik ga héél zelden op café. (wegens veel te veel andere bezigheden). Of het rookverbod er dus komt of niet, kan me eerlijk gezegd compleet aan mijn reet roesten. Maar als ik zie hoe aggressief en verongelijkt rokers hier reageren, dan kan ik het niet laten om ze wat op te jutten. Niks zo plezant als iemand die geen argumenten heeft, te laten spartelen tot hij denkt er één gevonden te hebben. En nu ga ik even voor de lichtbak zitten. Zoals de konijnen. Rook ze! (natuurlijk gij niet, maar de rokers).
![]() |
#2940 |
Staatssecretaris
|
![]() Die konijnen moet ge nu wel nie op café sturen hé. Die fokken al genoeg.
|
![]() |
![]() |