![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maes P ;snor je even de tekst op waarmee je kunt aantonen dat ik vanuit een individueel geval een doelgroep stigmatiseer?
Wie zich geroepen voelt mag helpen! En kunt u dan nu ingaan op de inhoud? U reageert niet op wat ik als algemeen aanvaard omschrijf' bij minderjarigen speelt bij deviant gedrag opvoeding en sociale omgeving een grote rol en ook; als dit bij Hans wordt toegepast dan ook bij Turkse jongeren. Gelijkheid dus.U discrimineert; waarom eigenlijk? Je kunt maar een antwoord bieden op hoe het met dergelijke jongeren verder moet als je invloed kunt uitoefenen op het gedrag en wat dit in stand houdt. En het oorzakelijk verband is het diviant gedrag maar dat zal mogelijk boven uw petje gaan. Bij individueel gedrag ( want uiteindelijk zijn niet alle Turkse jongeren seksuele deliquenten) stel ik dus vragen over de opvoeding en sociale omgeving over deze zaak; anders dan u voel ik me niet geroepen verkrachtingscijfers op nationaal niveau bij te sleuren, uw obsessie is bij wijlen genant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fantastisch! Citaat:
![]() Citaat:
2. Die factoren worden door de wetenschap als mogelijke katalysator aanzien. Dit stelde men vast na onderzoek van duizenden cases. Dit betekent dus dat een specifieke zaak slechts hierdoor worden verklaard na onderzoek van die zaak. Dus ja inderdaad: terug naar de grond van de zaak: welk onderzoek toont aan welke omgevingsfactoren aanzetten tot verkrachtingen? Citaat:
Dus nogmaals: welk onderzoek toont aan welke omgevingsfactoren aanzetten tot verkrachtingen? Citaat:
het oorzakelijk verband tussen "diviant" (sic) gedrag en "omgevingsfactoren" is het "diviant (sic) gedrag" maw: het verband tussen het aantal doelpunten in een match en de kans op winnen is het aantal doelpunten. Que? ![]() Inderdaad: boven mijn petje. Mijlen boven mijn petje. Citaat:
Moest in Turkije echter 10 maal meer verkrachtingen zijn per capita dan in Nederland; dan zou je waarschijnlijk verder gaan over "omgevingsfactoren" ![]() En voor ik het vergeet; welk onderzoek toont aan welke "omgevingsfactoren/opvoeding" aanzetten tot verkrachtingen? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je vindt het niet grof dat de feiten op zo'n onwaarheidsgetrouwe wijze worden voorgesteld? Als je vindt dat ik het forum-reglement overtreed, meldt het dan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beweerde ik iets in de richting van het tegendeel? De manier waarop sommigen de feiten voorstellen, vind je dat wel acceptabel? Laatst gewijzigd door artisjok : 2 december 2008 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door shaddy : 2 december 2008 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() Bedankt om me op mijn typfout te wijzen, ik heb mijn bericht aangepast, in overeenstemming met wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door artisjok : 2 december 2008 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het woord "grof" gebruikte ik i.v.m. het voorstellen van de feiten op een onwaarheidsgetrouwe wijze. Heb jij de feiten onwaarheidsgetrouw voorgesteld, dat je je aangesproken voelt? Nogmaals, waar minimaliseer ik? Ik schreef expliciet : "daarvoor zijn de feiten te erg" Enkel mensen die denken dat ze niet erg genoeg zijn, vinden het nodig om de feiten te verdraaien. Net zoals de tijdsspanne, alsof 5 dagen geen korte tijd is, spreken sommigen van enkele uren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe niets anders dan inhoudelijk reageren, en de inhoud die ik al enkele keren heb gebracht is de volgende: 1. Jij doet uitspraken over zware criminele feiten, waarbij a) het onderzoek nog lopende is b) je het dossier niet kent Ik heb je dit nog steeds niet zien weerleggen 2. Je brengt onmiddellijk, zonder kennis van het dossier, een verband aan met Turkije. Hierbij heb ik nog steeds volgende bedenkingen: a) je politiseert hier onmiddellijk een crimineel feit, wat voor de rechtsvoering in het belang van de slachtoffers allesbehalve een goede zaak is; een assisenzaak (want ik hoop dat deze crimineel voor de assisen verschijnt) vereist sereniteit. b) heb je bewijzen dat er in Turkije meer verkrachtingen zijn? Ook hier wacht ik tevergeefs op een inhoudelijk antwoord. Mvg, Kallikles |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De manier waarop u Alice hier aanspreekt "Liefste Alice" is kleinerend en paternalistisch. Een beetje meer respect voor de vrouwen graag! A propos, het gaat hier wel degelijk om zware criminele feiten. Hoe zou u verkrachting anders noemen? Waarmee wilt u het vergelijken? Met een winkeldiefstalletje misschien?
![]() |
![]() |
#276 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marie heeft gelijk; de manier waarop u me liefste Alice noemt is kleinerend en daar kreeg u als reactie dezelfde boodschap over terug, Marie ziet dit maar u zelf niet?Niet dat ik me er aan gestoord heb; u lijkt er geen al te negatieve bedoelingen mee te hebben.
Ik baseer me doodsimpel op wat tot heden de media heeft bericht over die jongen. Wat werd daarin meegedeeld? Het gaat over een Turkse jongen, minderjarig, die hier op het huis van (als ik me niet vergis )een oom kwam letten. Die jongen heeft zich hier bijzonder vreemd gedragen ten opzichte van vrouwen. Hoe komt dit? Kan het zijn dat die jongen opgroeit binnen een omgeving waarin mannen/ vrouwen een andere gedragscode hanteren? Waar gedrag wat hier als normaal wordt gezien voor vrouwen een andere betekenis heeft, wat een zeventienjarige er toe aanzet zich zo te gedragen? Ja dat kan; als hij afkomstig zou zijn uit een eerder gesloten plattelandscultuur waar strikte codes bepalen hoe mannen en vrouwen zich horen te gedragen.( en vooral; hoe niet!) Die vindt je in Turkije, niet overal, niet in grote steden waar een Westerse levensstijl wordt gehanteerd maar wel in dorpen. Blijkbaar is een volkomen logische gedachtengang reden voor de pilaarbijters hier van weet ik welke overtuiging om pek en veren boven te halen en te eisen dat ik o.a aantoon waar pedagogische inzichten vandaan komen, of ze wel door onderzoeken bestaansrecht hebben; en stigmatiseer ik in dezelfde redenering ALLE Turken. Ik wacht op het bewijs waaruit blijkt dat ik dit doe;ALLE Turken over een kam scheren en ik wacht op de wijsneus die even uitlegt waarom algemeen gehanteerde inzichten ( wie snapt nu niet het belang om naar opvoeding en sociale omgeving te kijken bij afwijkend gedrag bij minderjarigen?) niet toegepast mogen worden omdat de minderjarige een kleur heeft. Niet ik maar anderen discrimineren hier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat je toegeeft dat dit een uitzonderlijk geval is. Hopelijk kan je nu nog de stap nemen om in te zien dat vanuit singuliere gevallen geen conclusies kunnen worden getrokken omtrent een groep. Laat staan vanuit uitzonderlijke singuliere gevallen. PS: "Poco" beschouw ik als een compliment; ben je zeker dat je dat effect beoogt? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat ik hier veronderstel dat het celibaat wel eens zou meespelen in het feit dat een pastoor kleine mannekens betast, zou dat invloed hebben op zijn proces? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bobke; het celibaat is een omgevingsfactor; stttt!
Daar wordt niet over gepraat; want dan wordt de forumpolitie boos. En ja: zo iets heeft invloed op een proces; mag dat wel of moet voor een rechter eerst worden aangetoond op basis van welk onderzoek het celibaat in verband wordt gebracht met kleine kinderen aanranden en verkrachten! Voor je het weet ben je 'liefste Bobke' en dat is mogelijk niet aardig bedoeld! |
![]() |
![]() |