Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2008, 15:32   #261
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien je hoopt dat iemand gaat rondkijken tussen de bronnen om het ziekelijk sensationnalisme en voyeurisme van sommigen te voeden ben je er naast.
Ach, iets met agenten of zo.
Maak ons niet wijs dat je er vies van bent.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 15:42   #262
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maes P ;snor je even de tekst op waarmee je kunt aantonen dat ik vanuit een individueel geval een doelgroep stigmatiseer?
Wie zich geroepen voelt mag helpen!

En kunt u dan nu ingaan op de inhoud?
U reageert niet op wat ik als algemeen aanvaard omschrijf' bij minderjarigen speelt bij deviant gedrag opvoeding en sociale omgeving een grote rol en ook; als dit bij Hans wordt toegepast dan ook bij Turkse jongeren. Gelijkheid dus.U discrimineert; waarom eigenlijk? Je kunt maar een antwoord bieden op hoe het met dergelijke jongeren verder moet als je invloed kunt uitoefenen op het gedrag en wat dit in stand houdt.
En het oorzakelijk verband is het diviant gedrag maar dat zal mogelijk boven uw petje gaan.
Bij individueel gedrag ( want uiteindelijk zijn niet alle Turkse jongeren seksuele deliquenten) stel ik dus vragen over de opvoeding en sociale omgeving over deze zaak; anders dan u voel ik me niet geroepen verkrachtingscijfers op nationaal niveau bij te sleuren, uw obsessie is bij wijlen genant.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 15:58   #263
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maes P ;snor je even de tekst op waarmee je kunt aantonen dat ik vanuit een individueel geval een doelgroep stigmatiseer?
Wie zich geroepen voelt mag helpen!
Dus je gaat akkoord met me wanneer ik stel dat vanuit een singulier geval geen doelgroep mag worden gestigmatiseerd?
Fantastisch!

Citaat:
En kunt u dan nu ingaan op de inhoud?
Doe ik iets anders?

Citaat:
U reageert niet op wat ik als algemeen aanvaard omschrijf' bij minderjarigen speelt bij deviant gedrag opvoeding en sociale omgeving een grote rol en ook; als dit bij Hans wordt toegepast dan ook bij Turkse jongeren.
1. Ik pas dat niet toe op Hans; Jij wel op Ahmed.
2. Die factoren worden door de wetenschap als mogelijke katalysator aanzien. Dit stelde men vast na onderzoek van duizenden cases. Dit betekent dus dat een specifieke zaak slechts hierdoor worden verklaard na onderzoek van die zaak.
Dus ja inderdaad: terug naar de grond van de zaak:
welk onderzoek toont aan welke omgevingsfactoren aanzetten tot verkrachtingen?

Citaat:
Gelijkheid dus.U discrimineert; waarom eigenlijk? Je kunt maar een antwoord bieden op hoe het met dergelijke jongeren verder moet als je invloed kunt uitoefenen op het gedrag en wat dit in stand houdt.
Juist.
Dus nogmaals:
welk onderzoek toont aan welke omgevingsfactoren aanzetten tot verkrachtingen?

Citaat:
En het oorzakelijk verband is het diviant gedrag maar dat zal mogelijk boven uw petje gaan.
Dus U stelt:
het oorzakelijk verband tussen "diviant" (sic) gedrag en "omgevingsfactoren" is het "diviant (sic) gedrag"
maw:
het verband tussen het aantal doelpunten in een match en de kans op winnen is het aantal doelpunten.
Que?

Inderdaad: boven mijn petje. Mijlen boven mijn petje.

Citaat:
Bij individueel gedrag ( want uiteindelijk zijn niet alle Turkse jongeren seksuele deliquenten) stel ik dus vragen over de opvoeding en sociale omgeving over deze zaak
anders dan u voel ik me niet geroepen verkrachtingscijfers op nationaal niveau bij te sleuren, uw obsessie is bij wijlen genant.
Natuurlijk niet; zo leep ben je wel.
Moest in Turkije echter 10 maal meer verkrachtingen zijn per capita dan in Nederland; dan zou je waarschijnlijk verder gaan over "omgevingsfactoren"

En voor ik het vergeet;
welk onderzoek toont aan welke "omgevingsfactoren/opvoeding" aanzetten tot verkrachtingen?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 18:38   #264
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
En vanuit 1 serieverkrachter stigmatiseer jij een ganse groep/godsdienst zonder daar ook maar een causaal verband te bewijzen?
Zonder de minste grond beweer jij hier doodleuk dat de enige oorzaak van dit gedrag de Koran is.
Heb je dan nog andere voorbeelden van mannen die 20 vrouwen aanranden binnen de 20 uur? Moslim of andere.
Neen?
Hoe trek jij dan die conclusie op basis van 1 casus????

Wat is dan bv. het verschil met volgende idiote stelling:
"Christenen zijn pedofielen vanwege hun geloof"
want:
http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Arti...cleid=1V23G296
"zelfs een priester bezondigt zich er aan"

Hoe kan je nu vanuit de singulariteit, conclusies trekken over een groep zonder het minste wetenschappelijke onderzoek?

Zeg eens Shaddy: hoe doe jij dat?
ken jij andere mannen die 20 onbedkte vrouwen tot zich nemen? neen dat denk ik niet anders zou je het hier met alle plezier schrijven nu begin je net als elke doorsnee poco het te minimaliseren het is bijna een fait divers niet waar vertel me eens hoe doen doorsnee pocos dat de realiteit en de waarheid ontwijken,
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 18:40   #265
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wil hier niet minimaliseren, daarvoor zijn de feiten te erg, maar je moet niet overdrijven, of is het moedwillig liegen? Ken je het verschil tussen verkrachten en aanranden?
bijzonder grof dat u aanranden wil minimaliseren - geen enkele man heeft het recht een vrouw te betasten geen enkele !!! ook al staat het in de koran bah jakkes !!!! minimaliseren bah !

u mag volgens het precedent van de mods niemand beschuldigen van leugens te vertellen
Zeg eens waar minimaliseer ik? Waarom heb je de eerste zin uit mijn bericht weggelaten bij het quoten? Heb ik ergens gezegd dat één of andere man bepaalde rechten heeft?

Je vindt het niet grof dat de feiten op zo'n onwaarheidsgetrouwe wijze worden voorgesteld?

Als je vindt dat ik het forum-reglement overtreed, meldt het dan
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 18:43   #266
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat vrouwen zelf als slachtoffer weinig begrip hebben voor het verschil aanranding- verkrachting; het is hoe dan ook gedrag wat tegenover vrouwen onacceptabel is.
Het gedrag is inderdaad hoe dan ook onacceptabel!
Beweerde ik iets in de richting van het tegendeel?

De manier waarop sommigen de feiten voorstellen, vind je dat wel acceptabel?

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 december 2008 om 18:50.
Oud 2 december 2008, 18:46   #267
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg eens waar minimaliseer ik? Waarom heb je de eerste zin uit mijn bericht weggelaten bij het quoten? Heb ik ergens gezegd dat één of andere man bepaalde rechten heeft?

Je vindt het niet grof dat de feiten op zo'n onwaarheidsgetrouwe wijze worden voorgesteld?

Ik overtreed het alvast niet. Een vergelijking vragen ts aanranding en verkrachting is minimaliseren want het is bewezen dat de vrouw hetzelfde trauma doorgaat. En grof zegt u? Tiens ik doe alleen wat de grote filosofen mij ooit hebben voorgedaan Dus ik vind u veel groffer door deze misdaad tegen vrouwen te minimalieseren dat zal wel zijn , ik ben dan ook beschaafd.

Laatst gewijzigd door shaddy : 2 december 2008 om 18:48.
Oud 2 december 2008, 18:47   #268
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gedrag is inderdaad hoe dan ook acceptabel!?

U vind verkrachting en aanranding acceptabel? Waarom omdat het zo in de koran staat?
Oud 2 december 2008, 18:56   #269
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U vind verkrachting en aanranding acceptabel? Waarom omdat het zo in de koran staat?
Bedankt om me op mijn typfout te wijzen, ik heb mijn bericht aangepast, in overeenstemming met wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 december 2008 om 18:56.
Oud 2 december 2008, 19:15   #270
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik overtreed het alvast niet. Een vergelijking vragen ts aanranding en verkrachting is minimaliseren want het is bewezen dat de vrouw hetzelfde trauma doorgaat. En grof zegt u? Tiens ik doe alleen wat de grote filosofen mij ooit hebben voorgedaan Dus ik vind u veel groffer door deze misdaad tegen vrouwen te minimalieseren dat zal wel zijn , ik ben dan ook beschaafd.
Heb ik gezegd dat je het forum-reglement overtreedt?
Het woord "grof" gebruikte ik i.v.m. het voorstellen van de feiten op een onwaarheidsgetrouwe wijze. Heb jij de feiten onwaarheidsgetrouw voorgesteld, dat je je aangesproken voelt?
Nogmaals, waar minimaliseer ik? Ik schreef expliciet : "daarvoor zijn de feiten te erg"
Enkel mensen die denken dat ze niet erg genoeg zijn, vinden het nodig om de feiten te verdraaien.
Net zoals de tijdsspanne, alsof 5 dagen geen korte tijd is, spreken sommigen van enkele uren.
Oud 2 december 2008, 20:27   #271
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt om me op mijn typfout te wijzen, ik heb mijn bericht aangepast, in overeenstemming met wat ik bedoel.
ach zo ineens is het een typfout
Oud 2 december 2008, 20:45   #272
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk inderdaad.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 21:00   #273
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal duidelijk.
Oud 2 december 2008, 21:54   #274
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liefste Kallikles,
Het helpt natuurlijk ook als je begrijpend wilt en kunt lezen!
1. Ik leg verband tussen sociale omgeving en (deviant)gedrag.
2. En tussen opvoeding en (deviant) gedrag ( logisch bij minderjarigen)
3. daarbij wijs ik er ook op dat een omgeving met andere normen ( Turkije -Vlaanderen) mogelijk verklaart waarom die jongen zo op hol sloeg en meerdere vrouwen (soms op dezelfde dag) aanrandde.
4. Kun je daar inhoudelijk op reageren of is het vooral juist de bedoeling dat niet te doen?
Evenveel liefs,
Alice
Liefste Alice,

Ik doe niets anders dan inhoudelijk reageren, en de inhoud die ik al enkele keren heb gebracht is de volgende:

1. Jij doet uitspraken over zware criminele feiten, waarbij
a) het onderzoek nog lopende is
b) je het dossier niet kent
Ik heb je dit nog steeds niet zien weerleggen

2. Je brengt onmiddellijk, zonder kennis van het dossier, een verband aan met Turkije. Hierbij heb ik nog steeds volgende bedenkingen:
a) je politiseert hier onmiddellijk een crimineel feit, wat voor de rechtsvoering in het belang van de slachtoffers allesbehalve een goede zaak is; een assisenzaak (want ik hoop dat deze crimineel voor de assisen verschijnt) vereist sereniteit.
b) heb je bewijzen dat er in Turkije meer verkrachtingen zijn?
Ook hier wacht ik tevergeefs op een inhoudelijk antwoord.

Mvg,
Kallikles
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 21:59   #275
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Liefste Alice,

Ik doe niets anders dan inhoudelijk reageren, en de inhoud die ik al enkele keren heb gebracht is de volgende:

2. Je brengt onmiddellijk, zonder kennis van het dossier, een verband aan met Turkije. Hierbij heb ik nog steeds volgende bedenkingen:
a) je politiseert hier onmiddellijk een crimineel feit, wat voor de rechtsvoering in het belang van de slachtoffers allesbehalve een goede zaak is; een assisenzaak (want ik hoop dat deze crimineel voor de assisen verschijnt) vereist sereniteit.

Mvg,
Kallikles
Het onderwerp is : een Turkse jongeman die vrouwen aanrandt en verkracht. Vrouwen zijn hier dus het slachtoffer en de beledigde partij.
De manier waarop u Alice hier aanspreekt "Liefste Alice" is kleinerend en paternalistisch. Een beetje meer respect voor de vrouwen graag!
A propos, het gaat hier wel degelijk om zware criminele feiten. Hoe zou u verkrachting anders noemen? Waarmee wilt u het vergelijken? Met een winkeldiefstalletje misschien?
Oud 2 december 2008, 22:07   #276
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het onderwerp is : een Turkse jongeman die vrouwen aanrandt en verkracht. Vrouwen zijn hier dus het slachtoffer en de beledigde partij.
Neen, niet "vrouwen" in het algemeen, alleen de slachtoffers van deze crimineel.

Citaat:
De manier waarop u Alice hier aanspreekt "Liefste Alice" is kleinerend en paternalistisch. Een beetje meer respect voor de vrouwen graag!
De post waarop ik reageerde, begon met "Liefste Kallikles".

Citaat:
A propos, het gaat hier wel degelijk om zware criminele feiten. Hoe zou u verkrachting anders noemen? Waarmee wilt u het vergelijken? Met een winkeldiefstalletje misschien?
Dat is precies de kern van mijn betoog. Daarom vraag ik precies sereniteit. On topic blijven a.u.b.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 22:57   #277
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marie heeft gelijk; de manier waarop u me liefste Alice noemt is kleinerend en daar kreeg u als reactie dezelfde boodschap over terug, Marie ziet dit maar u zelf niet?Niet dat ik me er aan gestoord heb; u lijkt er geen al te negatieve bedoelingen mee te hebben.
Ik baseer me doodsimpel op wat tot heden de media heeft bericht over die jongen.
Wat werd daarin meegedeeld?
Het gaat over een Turkse jongen, minderjarig, die hier op het huis van (als ik me niet vergis )een oom kwam letten.
Die jongen heeft zich hier bijzonder vreemd gedragen ten opzichte van vrouwen.
Hoe komt dit?
Kan het zijn dat die jongen opgroeit binnen een omgeving waarin mannen/ vrouwen een andere gedragscode hanteren?
Waar gedrag wat hier als normaal wordt gezien voor vrouwen een andere betekenis heeft, wat een zeventienjarige er toe aanzet zich zo te gedragen?
Ja dat kan; als hij afkomstig zou zijn uit een eerder gesloten plattelandscultuur waar strikte codes bepalen hoe mannen en vrouwen zich horen te gedragen.( en vooral; hoe niet!)
Die vindt je in Turkije, niet overal, niet in grote steden waar een Westerse levensstijl wordt gehanteerd maar wel in dorpen.
Blijkbaar is een volkomen logische gedachtengang reden voor de pilaarbijters hier van weet ik welke overtuiging om pek en veren boven te halen en te eisen dat ik o.a aantoon waar pedagogische inzichten vandaan komen, of ze wel door onderzoeken bestaansrecht hebben; en stigmatiseer ik in dezelfde redenering ALLE Turken.
Ik wacht op het bewijs waaruit blijkt dat ik dit doe;ALLE Turken over een kam scheren en ik wacht op de wijsneus die even uitlegt waarom algemeen gehanteerde inzichten
( wie snapt nu niet het belang om naar opvoeding en sociale omgeving te kijken bij afwijkend gedrag bij minderjarigen?) niet toegepast mogen worden omdat de minderjarige een kleur heeft.
Niet ik maar anderen discrimineren hier.
Oud 2 december 2008, 23:02   #278
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ken jij andere mannen die 20 onbedkte vrouwen tot zich nemen? neen dat denk ik niet anders zou je het hier met alle plezier schrijven nu begin je net als elke doorsnee poco het te minimaliseren het is bijna een fait divers niet waar vertel me eens hoe doen doorsnee pocos dat de realiteit en de waarheid ontwijken,
Ik minimaliseer niks; waar lees je dat?

Ik stel vast dat je toegeeft dat dit een uitzonderlijk geval is.
Hopelijk kan je nu nog de stap nemen om in te zien dat vanuit singuliere gevallen geen conclusies kunnen worden getrokken omtrent een groep.
Laat staan vanuit uitzonderlijke singuliere gevallen.

PS: "Poco" beschouw ik als een compliment; ben je zeker dat je dat effect beoogt?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2008, 23:10   #279
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Liefste Alice,

Mvg,
Kallikles
Denkt ge nu echt dat veronderstellingen, hoe wild ook, die hier geopperd worden invloed kunnen hebben op de rechtsvoering ?
Stel u voor dat ik hier veronderstel dat het celibaat wel eens zou meespelen in het feit dat een pastoor kleine mannekens betast, zou dat invloed hebben op zijn proces?
Oud 2 december 2008, 23:24   #280
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bobke; het celibaat is een omgevingsfactor; stttt!
Daar wordt niet over gepraat; want dan wordt de forumpolitie boos.
En ja: zo iets heeft invloed op een proces; mag dat wel of moet voor een rechter eerst worden aangetoond op basis van welk onderzoek het celibaat in verband wordt gebracht met kleine kinderen aanranden en verkrachten!
Voor je het weet ben je 'liefste Bobke' en dat is mogelijk niet aardig bedoeld!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be