![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Banneling
|
![]() Toont nog maar eens hoe bekrompen je bent. Ik lees alles, van Hayek over Kierkegaard tot Marx en van Mao over Adam Smith tot Hitler en denk er ook over na. Blijkbaar lees jij enkel wat in je liberaal lijkenkraam past.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen ze dat zelf bepalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zou dat betekenen dat ik niet echt liberaal ben, maar boeken nodig heb om mezelf daarvan te overtuigen. Dat is zeker niet het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() 1. Bepaalde zaken des levens zijn nu eenmaal niet te kiezen. (Etnische) afkomst bijvoorbeeld, ouders en basisopvoeding die in een beschaving en volkscultuur geworteld is. 2. Amerikanen kennen het woord "volk" niet eens, ze hebben er zelfs geen eigen woord voor omdat Bloed-en-Bodem hen vreemd is, ze hebben geen etnische, völkisch gemeenschappelijke achtergrond. Het is een bonte verzameling van negers, joden, Ieren, Scandinaven, Duitsers, Latino's, Indianen,... allemaal nog eens vermengd met elkaar en allemaal hebben ze zich achter "rally around the flag" geschaard in een beschamelijk patriotisme enerzijds en een grenzeloos materialistisch egoïsme anderzijds. Maar een volk zijn ze niet, kunnen ze ook niet zijn, en daar kan een keuze van gelijk wie niets aan veranderen. Ze zijn enkel een bevolking met een zelfde staatsburgerschap, een lelijke Melting-Pot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denkt u nu werkelijk dat Mormonen, katholieken, joden, Quakers, islamieten, atheïstische liberalen,... daar dezelfde waarden delen, buiten hetgeen ik hierboven genoemd heb en die men nauwelijks als "waarden" kan beschouwen?!?? Vriendelijk zijn ze overigens meestal niet, wel zeer luidruchtig en arrogant. Op dat vlak passen ze eigenlijk zeer goed bij de kaaskoppen. ![]() Wat yanks ook doen om hun land en "cultuur" enige hoogwaardigheid te geven, het is altijd weer gekopieerd, niks dat uit zichzelf hoogstaand is. Zelfs hun wijnen in Californië geven ze Franse namen. Hun culinaire grootdoenerij �* la topchefs in sterrenrestaurants terwijl ze op culinair vlak net een ontwikkelingsland zijn in vergelijking met Europa of het Verre Oosten is op zich al zielig en beschamend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Enfin, we wijken dus weeral af
![]() Intussen staat er een verslag van het "debat" op de site van N-SA. Het debat is zelfs volledig te beluisteren, maar waarschijnlijk zal "Liberalist_Nl ( of een andere clown) zonder één seconde te beluisteren zijn mening over deze avond reeds klaarhebben... ![]() Een deelname aan de debiele VTM-reeks "het zesde zintuig" dringt zich op voor dit "genie" !
![]() |
#513 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Het socio-economische aspect van een samenleving en een politieke strijd is zeer belangrijk. De economie drijft de mens op een zeer belangrijke manier, dat valt niet te ontkennen. Maar de volledige fixatie erop, wat N-SA doet, houdt geen rekening met de culturele impact op de mens. Daarbij komend vind ik het collectief (de gemeenschap) zeer belangrijk, maar ook het individu heeft zijn plaats. En dat ontbreek ik in gesprekken met N-SAleden. En het postbelgische aspect. Wil jij mij dan eens antwoorden, anderen slagen daar blijkbaar niet in, met een simpel ja/nee-antwoord. België barst? Ja of nee?
![]() |
![]() |
#514 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#515 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat dat post-België gedoe aangaat, daar krijg je een uitleg over van de hoofdcoordinator himself als je naar het audiofragment van het debat luistert (of ik moet me schromelijk vergissen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |