Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2008, 13:15   #601
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat is zonder meer waar, maar ik vind het vreemd om dan van een 'Calvinistisch Nederland' te spreken. Sinistra probeert in elke draad zijn gezaag over hoe Angelsaksisch en/of calvinistisch Nederland wel niet is door te drijven wat ik telkens pareer.In Limburg is trouwens inderdaad het grootste gedeelte van de bevoking praktiserend Rooms-Katholiek.
Ik ben het wel eens met Sinistra dat als de Vlamingen met ons een verbintenis willen vormen, ze ons zullen moeten nemen zoals we zijn. Wat voor naam hij daar aan wil geven, vind ik niet eens zo interessant.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 13:21   #602
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben het wel eens met Sinistra dat als de Vlamingen met ons een verbintenis willen vormen, ze ons zullen moeten nemen zoals we zijn. Wat voor naam hij daar aan wil geven, vind ik niet eens zo interessant.
Dat klopt: Van de Dollard tot Duinkerke moet iedereen zich thuis voelen in de Verenigde Nederlanden!
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 13:29   #603
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het nationaal/nieuw-solidarisme is oververtegenwoordigd op dit forum, maar het zou me verbazen als ze meer dan 1000 leden zouden hebben. Er zijn 6 miljoen Vlamingen, ofwel slechts 0,00016% van de Vlamingen heeft dergelijke idiote ideeen...
Een veertigste van ... VloPro

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 december 2008 om 13:45.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 13:50   #604
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zonder meer waar, maar ik vind het vreemd om dan van een 'Calvinistisch Nederland' te spreken. Sinistra probeert in elke draad zijn gezaag over hoe Angelsaksisch en/of calvinistisch Nederland wel niet is door te drijven wat ik telkens pareer.In Limburg is trouwens inderdaad het grootste gedeelte van de bevoking praktiserend Rooms-Katholiek.

Zeg eens, zeurpiet. Wie zal het nou het beste weten? Ik, die 26 jaar lang in Vlaanderen heeft gewoond of jij vanuit je flatje in Den Haag. Mijn familie zijn allen Vlamingen van het Antwerpse centrum tot het Oost-Vlaamse Oudenaarde en ze hebben allen dezelfde mening hoor. Ik respecteer heb als mijn familie als mens maar hun politieke ideeën zijn ver van respectabel te noemen. Amerika, Israël, Hollanders worden steeds op 1 of andere manier in een slecht daglicht gesteld. Blijf maar gerust dromen hoor, jouw ideeën zijn zijn minstens 100 jaar te laat....

P.S: De Limburgers in Nederland zijn mss hoofdzakelijk Rooms-Katholiek, de sporen van de protestantse overheersing zijn nog steeds aanwezig, ook in Limburg.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 13:51   #605
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt: Van de Dollard tot Duinkerke moet iedereen zich thuis voelen in de Verenigde Nederlanden!

Oud 4 december 2008, 13:53   #606
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Man, man, de haat tegen Amerika, Nederland, zit bij die lui diep ingebakken(bij de meeste Vlamingen trouwens) om dan nog maar te zwijgen over het antisemitisme. Die mensen zullen zich nooit kunnen vinden in het Calvinistische Nederland.
Onzin domme veralgemeening, dat is zoals zeggen dat nederlanders tegen alle europeanen zijn omdat ze de EU grondwet afwezen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 13:57   #607
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een veertigste van ... VloPro
Die neonazi,s als Eichmann en Guderian misschien wel. Maar Amerikanenhaat zit zeer diep ingeworteld bij de Vlamingen.

Raymond van het Groenewoud bijvoorbeeld(In Vlaanderen toch een bekend zanger maakte enkele jaren geleden volgend lied):

Fuck Amerika"

weg met het kolonialisme van Amerika
- al die Angelsaksische pretentie, arrogantie
- weg met die rappers en hun eeuwige "fuck"
- weg met het na-apen van Amerika
- Verenigde Naties, lammetjes die blaten 't zijn allen vazallen van de Verenigde Staten
- weg met het imperialisme van Amerika, hun voorgekauwde kleuter-cultuur, vol van genante voorspelbaarheid en Hollywood-monsters van oppervlakkigheid dan zit je in België, daar loop je gebukt onder al die stupide en ook nog eens mislukte imitaties van onnozele Amerika-produkten
- weg met Amerika en zijn professionaliteit maskerade voor de ledigheid democratie, ammehoela!
we worden geknecht lijk een tamme poema
- die dwaze macho's, moh vent, moh vent die spelen nu al zestig jaar politie-agent
- hun chewing-gum-flinkheid, hun schietgeweren (...) en hun belachelijke Terminator, full of shit
het is namelijk nooit gedaan, daar kan je op aan
- weg met die cowboys van de CNN het land dat de complexiteit niet erkent waar het denken is gestremd
- weg met die cowboys, leve de indianen hier spreekt de laatste der Mohikanen
- ik verzoek u: clear my channel
- megalomane ééncellige idioten....

Verdraagzaamheid ten top, natuurlijk
Oud 4 december 2008, 13:59   #608
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Onzin domme veralgemeening, dat is zoals zeggen dat nederlanders tegen alle europeanen zijn omdat ze de EU grondwet afwezen.
Nederlanders zijn niet erg Pro-E.U hoor. En terecht, de EU, uitvinding van de nazi,s waar antisemitisme, aversie tegen de States, Israël en het Angelsaxische Groot-Brittanië hoogtij vieren...
Oud 4 december 2008, 14:01   #609
k9

Standaard

Citaat:
Nederlanders zijn niet erg Pro-E.U hoor. En terecht, de EU, uitvinding van de nazi,s waar antisemitisme, aversie tegen de States, Israël en het Angelsaxische Groot-Brittanië hoogtij vieren...
Waar haal je die onzin?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 4 december 2008, 14:02   #610
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg eens, zeurpiet. Wie zal het nou het beste weten? Ik, die 26 jaar lang in Vlaanderen heeft gewoond of jij vanuit je flatje in Den Haag. Mijn familie zijn allen Vlamingen van het Antwerpse centrum tot het Oost-Vlaamse Oudenaarde en ze hebben allen dezelfde mening hoor. Ik respecteer heb als mijn familie als mens maar hun politieke ideeën zijn ver van respectabel te noemen. Amerika, Israël, Hollanders worden steeds op 1 of andere manier in een slecht daglicht gesteld. Blijf maar gerust dromen hoor, jouw ideeën zijn zijn minstens 100 jaar te laat....

P.S: De Limburgers in Nederland zijn mss hoofdzakelijk Rooms-Katholiek, de sporen van de protestantse overheersing zijn nog steeds aanwezig, ook in Limburg.
Ik weet dat beter, want ik woon in het gedeelte van Nederland waar er meer protestanten dan Rooms-Katholieken zijn en zelfs hier voldoen weinig mensen aan jouw cliches. Jij typeert het in jouw ogen clichebeeld van de Nederlander op iedere Nederlander.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 14:03   #611
Vaandeldrager
Schepen

Vaandeldrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, de naam Coudenhove-Kalergi zegt u niets zeker? (voor waar het de EU als zijnde een uitvinding van de nazi's betreft)

Laatst gewijzigd door Vaandeldrager : 4 december 2008 om 14:05.
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 14:24   #612
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal je die onzin?
Lees dit boek maar eens, dan kom je iets meer te weten:

Oud 4 december 2008, 14:36   #613
k9

Standaard

Citaat:
Lees dit boek maar eens, dan kom je iets meer te weten:

Ach die onzin weer, ja heb grote delen eruit gelzen en het is onzin. Makelijk slikbaar voor de meeste xenofoben maar onzin.

Oud 4 december 2008, 17:49   #614
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:

Die neonazi,s als Eichmann en Guderian misschien wel. Maar Amerikanenhaat zit zeer diep ingeworteld bij de Vlamingen.

Raymond van het Groenewoud bijvoorbeeld(In Vlaanderen toch een bekend zanger maakte enkele jaren geleden volgend lied):

Fuck Amerika"

weg met het kolonialisme van Amerika
- al die Angelsaksische pretentie, arrogantie
- weg met die rappers en hun eeuwige "fuck"
- weg met het na-apen van Amerika
- Verenigde Naties, lammetjes die blaten 't zijn allen vazallen van de Verenigde Staten
- weg met het imperialisme van Amerika, hun voorgekauwde kleuter-cultuur, vol van genante voorspelbaarheid en Hollywood-monsters van oppervlakkigheid dan zit je in België, daar loop je gebukt onder al die stupide en ook nog eens mislukte imitaties van onnozele Amerika-produkten
- weg met Amerika en zijn professionaliteit maskerade voor de ledigheid democratie, ammehoela!
we worden geknecht lijk een tamme poema
- die dwaze macho's, moh vent, moh vent die spelen nu al zestig jaar politie-agent
- hun chewing-gum-flinkheid, hun schietgeweren (...) en hun belachelijke Terminator, full of shit
het is namelijk nooit gedaan, daar kan je op aan
- weg met die cowboys van de CNN het land dat de complexiteit niet erkent waar het denken is gestremd
- weg met die cowboys, leve de indianen hier spreekt de laatste der Mohikanen
- ik verzoek u: clear my channel
- megalomane ééncellige idioten....

Verdraagzaamheid ten top, natuurlijk
*knip*
Raymond heeft het trouwens volledig bij het rechte eind in dit lied.

Laatst gewijzigd door Starfire : 4 december 2008 om 19:41.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 17:51   #615
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Spreek eens voor jezelf Zionistje van mijn kl....
Raymond heeft het trouwens volledig bij het rechte eind in dit lied.
Pfff... het eerste punt is al ridicuul. Het koloniaal noemen. Amerika is nu net het land geweest dat Nederland gedwongen heeft al haar koloniën op te geven.
Oud 4 december 2008, 18:08   #616
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Interessant hoe liberalist NL, helemaal in zijn eentje, de ganse groep ( Volksstormer, Metternich, Felicien, Eichmann, Herr Oberst, etc... ) wegdebatteert.
Merkwaardig dat we daar nog niks van gemerkt hebben. Van de weinige inhoudelijke postings die hij hier maakt kan ik ze gemakkelijk weerleggen. De overige postyings van zijn hand halen net jouw niveau en zijn dus geen antwoord waard omdat het om persoonlijke aanvallen of gescheld of inhoudsloze one-liners gaat.

Citaat:
Hun niveau is uiteraard niet erg hoog, maar je moet bovenop de betere inhoud ook nog het geduld opbrengen. Chapeau liberalist NL!
Vandaar allicht dat wanneer ik hier uitgebnreide argumenten mét bron aanhaal, die LiberaalNL antwoordt dat ik gewoon een tekst van de N-SA webstek haal, maar over de inhoud wordt niets eens gediscussieerd.

Citaat:
( ik verwacht als diepgaande reactie van 'de groep' iets in de trant van "onze yankee, jouw Bush, blablabla" )
Hebt u eigenlijk uw eigen topics en postings al eens bekeken enkele dagen nadat je ze geschreven hebt?!? Blijkbaar niet, toch eens doen!
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 18:15   #617
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Merkwaardig dat we daar nog niks van gemerkt hebben. Van de weinige inhoudelijke postings die hij hier maakt kan ik ze gemakkelijk weerleggen. De overige postyings van zijn hand halen net jouw niveau en zijn dus geen antwoord waard omdat het om persoonlijke aanvallen of gescheld of inhoudsloze one-liners gaat.
Ik heb maar een berisping gehad wegens een persoonlijke aanval, en dat bericht was symbolisch bedoeld.
Oud 4 december 2008, 18:15   #618
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja hoe meet je "het welzijn"?

Als over de rest overdrijf je, misschien dat jij zo bent maar velen zijn ze echt wel niet.
Overdreven? m'n beste, ik kwam tot begin dit jaar beroepshalve DAGELIJKS in contact met armen uit mijn regio, en daar zat oa ook het OCMW van Knokke-Heist bij, zogezegd een gemeente van superrijken, in werkelijkheid het tweede grootste OCMW na Brugge in noordelijk West-Vlaanderen.

Ik heb zo de indruyk dat op dit forum heel wat rijkeluiszoontjes en andere mensen die nog nooit gewerkt hebben zitten, die dan maar orakelen en de grote Liberaal uithangen, tot je ze eens zou verplichten gedurende een half jaar in armoede te leven.

Citaat:
En een einde? Zie niet in waarom. Wie zal dit plots gaan stoppen dan?
Niets blijft duren, 1000-jarige rijken zijn onzin. Het liberalisme komt hoe dan ook aan z'n einde, net als het kapitalistisch systeem. De vraag is enkel wanneer.
En ja, op het moment dat er een zware economische en financiële crisis gepaard gaat met zware vreemdelingenrellen in de West-Europese steden, zal ik (en velen naast mij) er geen bal om geven dat het bestaande regime hier naar de verdoemenis gaat. Tijd, het is een kwestie van tijd en een goede jager is diegene met het grootste geduld. Ik geef het nog ongeveer 15 �*
20 jaar. Maar dat is slechts een schatting van mijnentwege, uiteraard niet objectief...
Oud 4 december 2008, 18:17   #619
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb maar een berisping gehad wegens een persoonlijke aanval, en dat bericht was symbolisch bedoeld.
Pech. Ik meld elke persoonlijke aanval sinds mijn laatste ban.
Oud 4 december 2008, 18:20   #620
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Pech. Ik meld elke persoonlijke aanval sinds mijn laatste ban.
Good for you!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be